[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Centraal topic Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:17

Sterkte ermee Testebeest. Vind ze erg groot lijken op die foto ook.

_Caitje__
Berichten: 1869
Geregistreerd: 06-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:34

BianCatjee schreef:
_Caitje_ heel veel sterkte!! :(:)

Ik kom zomaar even binnen vallen, ik ben me aan het inlezen over cushing omdat ik steeds meer het idee krijg dat mijn shetlander het heeft.. Ze is lastig drachtig te krijgen, (vorige 3x dekkingen mislukt, nu zou ze ongeveer op de helft moeten zitten maar vertoont nog niks). Ze zit hooguit 1 week in der zomervacht en maakt dan alweer wintervacht aan. Komt heel moeilijk uit haar vacht, en haar vacht is echt mega dik en dof. En momenteel eet ze voldoende maar lijkt niet aan te komen, ze lijkt dik maar dit is puur vacht..

Wat zijn ongeveer de kosten van een cushing test? Heb er wel op gezocht maar krijg echt bedragen uiteenlopend van 20 tot 85 euro te zien..
Mijn dierenarts komt binnenkort dus dan vraag ik het bij haar even na.


Ik heb voor de test zelf 79,86 betaald. Daar komen natuurlijk nog wel de kosten van je DA bij.

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Re: Centraal topic Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:31

Zo net terug van de da. Mil heeft zewr waarschijnlijk een allergische reactie op de imaverol. Hij heeft nu een spuit gehad voor de allergische reactie en morgen moet het al minder zijn.

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Centraal topic Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:52

Oh dat valt gelukkig mee, geen echt enge dingen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:10

Ok, gelukkig lijkt het mee te vallen! Dan zou je nu wel snel verbetering zien lijkt me. Sterkte

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Re: Centraal topic Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:39

Thanks. Ik ga zo naar stal om te kijken hoe het met hem is. Hoop dat de bulten geslonken zijn

Anoniem

Re: Centraal topic Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:03

Bij deze een filmpje van vandaag;



Wat vinden jullie?

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Centraal topic Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:09

Waren zijn benen nou al helemaal op de foto gezet Shanna?
Ik heb het idee dat het vooral linksvoor zit. Zou het geen hoefkatrolontsteking kunnen zijn?

Siers83

Berichten: 7381
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Centraal topic Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:41

Hko is toch te zien op fotos?

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Centraal topic Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:48

Ik denk ook voornamelijk links voor, maar sluit niet uit dat het probleem in beide voorbenen zit. Dat bij links uitverdoven de kreupelheid naar rechts switcht.

HKO lijkt mij bij een Shetlander minder waarschijnlijk.
Hoe is het met het hoefkraakbeen?

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:44

Voor mijn gevoel lijkt hij over het algemeen wakkerder en actiever dan op je vorige filmpjes. Hij loopt als een naaimachientje die nog wat gesmeerd moet worden. Vind het lastig om een bepaald been aan te wijzen.

Kan het zijn dat links zijn voorkeurskant is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 01:15

Zijn onderbenen zijn geheel op de foto gezet, daar was niks afwijkends op te zien (op dikke zool na). Hij is inderdaad beter in zn vel, krijgt weer streken en gaat ook weer crossend de wei door soms, dus dat is wel positief. Denk dat dat toch komt door de vit. E..

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Centraal topic Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 03:03

Zou je eens wat foto's kunnen maken van de hoeven (voor en achter) of een filmpje en dan echt alleen inzoomen op de hoeven. Ook voetje optillen en dan de onderzijde (zool) goed in beeld krijgen?

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Re: Centraal topic Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:37

Ik kan ook niet zo 123 een been aanwijzen. Vind hem.minder gevoelig lopen dan de vorige keer. En als je rechtuitdraaft stapt op het harde en op het zachte he je daar een filmpje van of kan je dat maken?

Zo weer naar mil na de honkbal training van mijn oudste. Mil zijn bulten zijn weg behalve onder zijn buik die is nog gigantisch. Zal zo foto probere te uploaden lukte gister niet. En hij had 38,1. Zijn normale temp is 36,/36,5

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:42

Gelukt :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:09

Ik vraag me af of die "dikke zool" van Sedje niet overgroeid steunsel is. Zijn loopje geeft de indruk dat allevier de voeten niet prettig landen. Ik vind hem wel een stuk beter lijken dan op eerdere filmpjes, levendiger.

Anoniem

Re: Centraal topic Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:50

De dikke zool is door de smid op de kliniek uitgedund de vorige keer. Ik zal kijken of ik vandaag andere filmpjes kan naken. Bedankt voor het meedenken meiden!!

Wat een nare bulten Testebest, kan me voorstellen dat die niet zomaar weg zijn.. Hoop uiteraard wel dat ze vlot slinken en dat Mil er geen last van heeft!

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Centraal topic Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:44

Ik hoop dat je toch even foto's of een filmpje maakt - ik vind die hoefjes er raar uit zien..

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:16

Wat een oedeem :oo Wel op een logische pek aangezien het vocht naar het laagste punt zakt en dat is natuurlijk onder de buik. Hopelijk trekt het snel weg!

Anoniem

Re: Centraal topic Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:56

Bij deze een filmpje in de bak;



Foto's van zn hoefjes zal ik morgen maken, toen hij net bij de smid geweest was had ik die al wel gedeeld volgens mij.

Anoniem

Re: Centraal topic Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:06

En je weet zeker dat het niet zijn kniebandjes zijn achter? Mijn shet loopt in het begin namelijk ook zo kort achter, maar zodra ze opgewarmd is, gaat ze steeds ruimer lopen en zelfs weer ouderwets sjouwen. Ik vond het altijd een drama om dan door te zetten, maar het maakte bij die van mij wel het verschil.
Nu moet ik die van mij echt niet meer aan de longe laten lopen, want bij een beetje te zware bak loopt ze na 1 rondje draf kreupel, maar dat heeft weer met een spier scheurtje van jaren geleden te maken , wat een zwakke plek blijft.
Hoe loopt sedje , als je hem los laat lopen in de bak of de wei bv? En niet op die cirkel steeds? Daar zit bij die van mij namelijk grote verschillen in.

Anoniem

Re: Centraal topic Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:32

Hij loopt dan net zo als aan de longe, hooguit wat minder hard haha!
Kniebanden heb ik nog niet met de DA besproken eigenlijk, zal ik eens aan dr doorspelen!

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 02:16

Shanna schreef:
Foto's van zn hoefjes zal ik morgen maken, toen hij net bij de smid geweest was had ik die al wel gedeeld volgens mij.


Niet in dit topic.
Ik wil echt die hoeven eens zien.

vayake
Berichten: 244
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 03:40

Ga hier ook mee lezen in dit topic. Mijn twee oudjes krijgen sinds feb 2015 en juli 2015 Pracend voor PPID. De tweede zat nauwelijks boven de waarde maar de eerste had vorige winter duidelijk symptomen!

Het is een volbloed en ze had enorm veel vacht aan haar benen wat ze ervoor nooit had dus er ging bij mij toen een belletje rinkelen dat het bijna zeker Cushing zou zijn.
Ook was er spierverlies en had ze een doffe vacht en was laat in de rui met haar vacht wat niet normaal was want half de winter stond ze voorheen al bijna in zomervacht en meestal is ze in maart zo goed als in haar zomerjas gesetteld.

Nu had ze ook enorm veel last van tranende ogen. Elke dag heeft ze redelijk veel vuil onder haar ogen. Nu dit is minder geworden met het behandelen met Pracend maar toch heeft ze hier nog veel last van.
Weten jullie mss wat hiervan de oorzaak kan zijn en/of ik hier iets aan kan doen buiten bijna dagelijks reiningen. (nu met rozenwater of gewoon vochtige doek)

Verder is de merrie nu terug de oude en lijkt ze zich 4 jaar te voelen als je ze bezig ziet op de weide.

henshem
Berichten: 1132
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 07:38

[quote="vayake"]
Ga hier ook mee lezen in dit topic. Mijn twee oudjes krijgen sinds feb 2015 en juli 2015 Pracend voor PPID. De tweede zat nauwelijks boven de waarde maar de eerste had vorige winter duidelijk symptomen!

Het is een volbloed en ze had enorm veel vacht aan haar benen wat ze ervoor nooit had dus er ging bij mij toen een belletje rinkelen dat het bijna zeker Cushing zou zijn.
Ook was er spierverlies en had ze een doffe vacht en was laat in de rui met haar vacht wat niet normaal was want half de winter stond ze voorheen al bijna in zomervacht en meestal is ze in maart zo goed als in haar zomerjas gesetteld.

Nu had ze ook enorm veel last van tranende ogen. Elke dag heeft ze redelijk veel vuil onder haar ogen. Nu dit is minder geworden met het behandelen met Pracend maar toch heeft ze hier nog veel last van.
Weten jullie mss wat hiervan de oorzaak kan zijn en/of ik hier iets aan kan doen buiten bijna dagelijks reiningen. (nu met rozenwater of gewoon vochtige doek) [\quote]

Voor mijn paard kook ik kamillethee. Als het afgekoeld is maak ik daar 3 x per dag de ogen mee schoon. Dat geeft hier goed resultaat.