[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:35

Het niet uitschrijven van het recept is geen kwestie van niet willen, maar vooral van niet mogen. Volgens mij kan de DA behoorlijke problemen krijgen als hij het wel uitschrijft.

Ja je mag inderdaad ook geen medicatie op recept uit het buitenland halen. Maar rondshoppen in eigen land loont ook hoor!

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:55

Ik had jaren geleden echt een heel ander idee van de '' europese unie '' oftewel een '' ééngemaakt Europa '' :')

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:47

Pandora2 schreef:
Ik had jaren geleden echt een heel ander idee van de '' europese unie '' oftewel een '' ééngemaakt Europa '' :')


Nou idd!
Nou hij was er heel duidelijk in hij wenste t niet uit te schrijven..als reden gaf hij niet aan dat t verboden zou zijn! De reden was puur omdat ie er zelf dan niet aan zou verdienen!
Betaal 2.05 per pil! Kan t in Engeland voor 1.18 de pil krijgen, scheelt nogal!

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:48

Shanna schreef:
Het niet uitschrijven van het recept is geen kwestie van niet willen, maar vooral van niet mogen. Volgens mij kan de DA behoorlijke problemen krijgen als hij het wel uitschrijft.

Ja je mag inderdaad ook geen medicatie op recept uit het buitenland halen. Maar rondshoppen in eigen land loont ook hoor!


Wie kan jij aanbevelen dan in NL?

Mizora

Berichten: 18105
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:06

In het maagzweer-topic zijn er net 2 mensen die een boete van 2500€ hebben binnen gekregen vanwege het illegaal importeren van medicatie vanuit de vs (Abler). Dat zou ik zeker in de overweging meenemen als je uit Engeland wilt gaan bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:18

pol1 schreef:
Shanna schreef:
Het niet uitschrijven van het recept is geen kwestie van niet willen, maar vooral van niet mogen. Volgens mij kan de DA behoorlijke problemen krijgen als hij het wel uitschrijft.

Ja je mag inderdaad ook geen medicatie op recept uit het buitenland halen. Maar rondshoppen in eigen land loont ook hoor!


Wie kan jij aanbevelen dan in NL?


Dat ligt er echt geheel aan waar in NL je zit, de meeste DA’s versturen ze niet en willen je pony wel als klant hebben dus het is echt een kwestie van zelf rondbellen. Nou ben ik met mijn paarden ook klant bij even tellen.. 5 praktijken/ klinieken dus ik ga net naar de praktijk/ kliniek toe die mij het beste kan helpen of zoals met deze medicatie die de scherpste prijs heeft. Ik koop het dan ook in grootverpakking maar mijn pony is ook nog maar net 15 en heeft al jaren PPID dus ik ben niet bang dat hij eerder dood gaat als dat mijn pillen op zijn. :+

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:44

Mijn oudje is wat aan het afvallen. Eind mei is cushing vastgesteld en hij staat nu op een half tabletje (D-pony 1.47) hij is 26 jaar en altijd wat te vol geweest. Nu zie ik iets teveel ribben voor mijn gevoel en wil hem toch wat extra geven als alleen hooi en een handje brokjes.

Nu twijfel ik tussen pavo vital en vitalbix. Waar zouden jullie voor gaan? ik heb met beide geen ervaring en weet niet goed waar naar te kijken.
Eerder kreeg hij ook pulp en twijfel om dat weer te gaan geven (alleen minder als eerst). Pavo speedibeet eerder gegeven maar met die heeft hij al eens koliek 2 maal gehad terwijl hij dit bij een andere pulp (Garvo) dit niet heeft gehad. Daar moet ik dan wel eerst kijken hoe hoog suiker/zetmeel erin is. (Cushing is geconstateerd na hoefbevangen te zijn geweest).

Ook nog een twijfel of ik nu moet gaan testen of de prascend goed aan slaat? begin juni mee gestart.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:32

Ik zou fibrebeet van pavo bijgeven. Heel laag in suiker en heel smakelijk. Ze zijn er hier allemaal gek op. Ook de geit en de honden :+

capopjekop

Berichten: 30664
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:40

Pavo vital gingen de mijne extreem van likken aan de klei en liksteen. Binnen een week was de knz steen op en de nieuwe erna ook. Nu voer ik marstall force en was het probleem over

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:56

Fibrefeet lustte die van mij na een week al niet meer.
Hij krijgt nu SP met pavo vital en inmiddels weer lijnzaad olie

Hier het eerste jaar waarin in hem te dun vind op de bovenlijn en krijg hem ook niet echt veel dikker bovenop. Moet wel zeggen dat er sinds kort eorth is vastgestelt en er is nu een tand getrokken. De pijn heeft natuurlijk ook niet geholpen

capopjekop

Berichten: 30664
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:02

Ik geef mijn pony trouwens grasbrok bij en de olie van vitalbix. In comhinatie met een uurtje gras is ze nu niet meer zo dun

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:47

Dilemma’s, dilemma’s. Leo (28) heeft al een aantal jaar ppid en slikt een halve tablet. In de loop der tijd werd zijn mest steeds wat slapper. Dat kon ik met psyllium aardig weg werken. De laatste weken echter niet meer. Nu ging hij ineens ook weer gedrag vertonen van vóór hij op prascent stond (depressief, weinig eten, overal van schrikken), dus ik heb hem een kwart pil extra gegeven (nu dus 3/4 pil). Zijn gedrag verbetert direct, maar nu is hij echt dik aan de diarree. Ik weet dus meteen waar die slappe mest vandaan kwam ;( . Maar wat dan nu? Stoppen met de medicatie? Dan verslechtert hij snel. Maar mét de medicatie verslechtert het dus met zijn darmen. En ik heb net een zooi pillen gekocht, dus hij moet nog even blijven staan :o (grapje, mensen).

Wie heeft soortgelijke ervaring en wat heb je er aan gedaan om de boel te verbeteren?

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:00

Voor terugvallen op de bovenlijn moet je op zoek naar iets met (goede) eiwitten erin. Eiwitten zijn belangrijk voor spieropbouw namelijk.

Voor dunne mest misschien moorbalans ?? Ik lees er wel meer positieve verhalen over hier op Bokt.

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:34

Wanneer vinden jullie een paard nou te mager? ik ben juist blij dat ik haar ribben zie en wil ook niet dat ze dikker wordt.
Zo ziet ze er nu uit, vinden jullie haar te mager zo?zelf vind ik dus dat ze er prima uit ziet zo.

Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:44

Ik vind haar wel wat schraal, maar mager zeker niet. Beter zo dan te dik. Ik heb zelf liever dat je de ribben net wel/net niet kan zien ipv heel duidelijk wel.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:39

Zeker niet te mager.
Je ziet nog steeds vetpockets achter haar schouder en aan haar staartwortel.
Dat is de graadmeter voor de bodyscore, dus je zit nog steeds boven het ideale :D

Bij mijn ouwe tante zie je ook de ribben wat. En daar ben ik heel blij mee :)

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:42

Fabster schreef:
Dilemma’s, dilemma’s. Leo (28) heeft al een aantal jaar ppid en slikt een halve tablet. In de loop der tijd werd zijn mest steeds wat slapper. Dat kon ik met psyllium aardig weg werken. De laatste weken echter niet meer. Nu ging hij ineens ook weer gedrag vertonen van vóór hij op prascent stond (depressief, weinig eten, overal van schrikken), dus ik heb hem een kwart pil extra gegeven (nu dus 3/4 pil). Zijn gedrag verbetert direct, maar nu is hij echt dik aan de diarree. Ik weet dus meteen waar die slappe mest vandaan kwam ;( . Maar wat dan nu? Stoppen met de medicatie? Dan verslechtert hij snel. Maar mét de medicatie verslechtert het dus met zijn darmen. En ik heb net een zooi pillen gekocht, dus hij moet nog even blijven staan :o (grapje, mensen).

Wie heeft soortgelijke ervaring en wat heb je er aan gedaan om de boel te verbeteren?


Dit is wel vreemd als hij al een beste tijd op prascend staat. Ik bedoel dat hij zo erg diarree krijgt als je die pil wat verhoogt.
Geen idee wat hier een oplossing voor zou kunnen zijn.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:03

Pandora2 schreef:
Fabster schreef:
Dilemma’s, dilemma’s. Leo (28) heeft al een aantal jaar ppid en slikt een halve tablet. In de loop der tijd werd zijn mest steeds wat slapper. Dat kon ik met psyllium aardig weg werken. De laatste weken echter niet meer. Nu ging hij ineens ook weer gedrag vertonen van vóór hij op prascent stond (depressief, weinig eten, overal van schrikken), dus ik heb hem een kwart pil extra gegeven (nu dus 3/4 pil). Zijn gedrag verbetert direct, maar nu is hij echt dik aan de diarree. Ik weet dus meteen waar die slappe mest vandaan kwam ;( . Maar wat dan nu? Stoppen met de medicatie? Dan verslechtert hij snel. Maar mét de medicatie verslechtert het dus met zijn darmen. En ik heb net een zooi pillen gekocht, dus hij moet nog even blijven staan :o (grapje, mensen).

Wie heeft soortgelijke ervaring en wat heb je er aan gedaan om de boel te verbeteren?


Dit is wel vreemd als hij al een beste tijd op prascend staat. Ik bedoel dat hij zo erg diarree krijgt als je die pil wat verhoogt.
Geen idee wat hier een oplossing voor zou kunnen zijn.


Zijn darmen waren al niet al te best toen ik hem kocht. Die prascent erin, helpt natuurlijk niet. Het blijft wel troep. Maar zo n reactie met een kwart pil extra verbaast mij ook wel.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:12

Assebassiezo ziet de mijne er ook uit.

@ maris als supplement of als voer?

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:23

AaronYve schreef:
Assebassiezo ziet de mijne er ook uit.

@ maris als supplement of als voer?


Ligt er aan of er ook nog gewicht bij moet. Zo ja, dan voer hoog in eiwitten zoals b.v. merriebrok , podo grow, 18+, lucerne, futura bijvoorbeeld.
Anders een supplement, maar dat zal moeilijker te vinden zijn hoog in eiwitten.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:44

Fabster Zijn darmen worden er natuurlijk ook niet jonger op. :7
Als het al niet 100% was, kan die prascend idd wel één en ander in de war sturen.

Wat is wijsheid in zo'n geval ? Gewoon op die halve pil blijven, beetje gesukkel door de SR en hopen dat het zich daarna weer wat herstelt is misschien de minst slechte optie.
Blijvend diarree is ook niet goed natuurlijk.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:47

Maris schreef:
AaronYve schreef:
Assebassiezo ziet de mijne er ook uit.

@ maris als supplement of als voer?


Ligt er aan of er ook nog gewicht bij moet. Zo ja, dan voer hoog in eiwitten zoals b.v. merriebrok , podo grow, 18+, lucerne, futura bijvoorbeeld.
Anders een supplement, maar dat zal moeilijker te vinden zijn hoog in eiwitten.


Ja graag :D
k heb idd staan kijken bij de merriebrok toen ik weer voer kocht. Zal em morgen gelijk gaan halen

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:50

Let wel op, merriebrok zit vaak wel heel hoog in suikers en zetmeel. Ik weet niet of dat een probleem is ?
18+ van Pavo zit waarschijnlijk lager in suikers en zetmeel.

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 19:20

[quote="AaronYve"]Assebassiezo ziet de mijne er ook uit.

Ik wil die van mij niet dikker hoor, dan staat ze gelijk weer bevangen, liever een beetje schraal dan te dik, ze mag nog strakker 8-).

Fabster, je zou ook eens venkel en plantaardige kool kunnen proberen voor de diarhee.
Ik geef ze een paar keer per week een venkelknol (heb ik in de tuin staan) vinden ze lekker en mest is perfect. Biergist wel eens aan gedacht? Stro erbij ?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 19:24

Biergist idd :)* Dat heeft bij mijn merrie destijds ook goed geholpen bij slappe mest.

Assebassie een venkelknol zoals je ze in de winkel kan kopen ?
Ik heb ze niet in mijn tuin, maar dan kan ik er een paar in de winkel kopen. Gewoon voor de lekker :9