[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eliana

Berichten: 5470
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 08:31

Hier verhaart mijn pony ook nog niet heel erg.
Ze zit nog dik in haar vacht helaas.
Afbeelding

Ik ben benieuwd goedkopere medicijnen zou fijn zijn!

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 08:43

Hier verhaart de cushing- merrie die geen prascend krijgt echt als een gek. Wordt ze weer een naaktpaard :P
Degene die wel pillen krijgt, verhaart ook al wel wat maar is altijd de laatste van de groep.

Die nieuwe pillen had ik echt nog nooit van gehoord.
Maandag 1e werkje mijn DA bellen :D

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 09:25

Dinsdag komt de da toch, dus gelijk even navragen over deze medicatie.

lies_sparkle

Berichten: 6136
Geregistreerd: 19-06-11

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 09:28

Ik ben heel benieuwd wat dat kost!
Zou top zijn als er wat concurrentie komt, vindt mijn portemonnee ook leuk :+

_MG

Berichten: 2876
Geregistreerd: 31-10-03

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:18


Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:23

_MG schreef:
Als ik het google kom ik hierop uit: http://www.koppel.de/forum/viewbox.php? ... BPiNF0TYtY

Maargoed, dat gaat over Duitsland. Ik heb nog voorraad tot ongeveer september, ben benieuwd tegen die tijd!


Ah kijk, dat scheelt toch iets.

En ik hoop dat die poster het nog mis heeft, want de verpakkingen zijn 60 en 200 tabletten lees ik overal.
Dus zou nog mooier zijn moesten het 200 pillen voor 250 euro zijn :D

Siers83

Berichten: 7389
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:40

Ik heb ook nog voorraad voorlopig, maar goedkoper zou mooi zijn. Moeten wel de hulpstoffen hetzelfde zijn, anders kans op nieuwe bijwerkingen. Wil dan ook graag weten of je dat nieuwe dan opnieuw langzaam moet beginnen met geven, is toch een nieuw medicijn

Charaz

Berichten: 24354
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:07

In principe moet je dat 1 op 1 om kunnen zetten omdat de werkzame stof hetzelfde is

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:57

Als ik goed geïnformeerd ben is de prijs 200 voor 200 euro excl. btw. En verkrijgbaar in Nederland! Neem ik de volgende x want is een stuk goedkoper!
Verharen heb ik hulp bij haha,

Afbeelding

maar als ze er last van krijgt wordt ze weer gedeeltelijk geschoren, beviel vorig jaar heel goed.

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:12

200 voor 200 pillen zou nog beter zijn ! :P
En nu nog maar te hopen dat het ook hier in belgie te krijgen is :+

Mag ik die vogel even lenen ? :=
Hier genoeg kraaien en kauwen maar die weigeren dienst als verhaarhulpje :')

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:17

komt de btw nog bij he, maar toch een stuk goedkoper :j .
Is vast ook in België te krijgen.

Zijn 2 kauwtjes, welke wil je? we hebben er hier zat, maar ze hebben een voorkeur voor witte paarden :+

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:40

Dat treft, ik heb ook een witte ! :D
Maar die heeft wel het minste haar. De 2 ouwe merries zijn nog lekker te pluizen, maar wel donkerbruin :')

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 17:16

Hier verhaard Stanley ook super goed!! Veel beter dan vorig jaar. Als een kind blij mee

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:44

Heb de DA gebeld om te informeren over die Pergoquin. Het is idd te krijgen in BE ook, dus dat is alvast positief. Prijs is wel niet echt om een feestje te bouwen :')
60 pillen voor 120,66 euro 200 pillen voor 305,70 euro.

Ik krijg ook nog een klein percentje korting, dus scheelt al bij al wel iets met de prascend.

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:29

Hm... ik heb andere info over de prijs, uit betrouwbare bron. Dus ik ben benieuwd wat klopt. Er zijn ook verschillende btw percentages, althans in Nederland.

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 17:45

Dit is btw incl. Al heb ik geen idee van het %.
Maar wel België, dus kan ook nog wel eens een prijsverschil verklaren.
Ik word er niet echt warm van moet ik toegeven :')

Cowgirl

Berichten: 23765
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:48

Pandora2 schreef:
Heb de DA gebeld om te informeren over die Pergoquin. Het is idd te krijgen in BE ook, dus dat is alvast positief. Prijs is wel niet echt om een feestje te bouwen :')
60 pillen voor 120,66 euro 200 pillen voor 305,70 euro.

Ik krijg ook nog een klein percentje korting, dus scheelt al bij al wel iets met de prascend.


Wat betaal je in nederland nu dan?

Ik wil de pasen mijn paard nog een keer testen, 3e keer word dat dan.
Hij heeft zijn wintervact verruild voor....wintervacht.

Ik heb altijd geroepen dat ik niet aan de pillen ga. Deels vanwege de kosten en deels van 'tot hoever ga je dan', het leven houd altijd een keer op.
Maar financieel gezien is er wat veranderd dus ik her overweeg mijn besluit mocht het dan deze keer wel positief zijn.

_yvonne

Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:14

Goedmiddag,

Ik wil me hier ook graag melden om ook ervaringen uit te wisselen, mijn nu 19 jarige warmbloed ruin is een jaar geleden positief getest op PPID, gelijk aan de medicatie gegaan en verder weinig klachten en bijwerkingen, hij doet het er erg goed op. Ik scheer hem wel regelmatig ook in de zomer, dat is alles wat ik aan hem merk gelukkig verder rijden we nog lekker in de bak en in het bos, merk ook weinig tot geen verandering in zijn gedrag.

vervelend cowgirl dat hij opnieuw een dikke vacht ontwikkeld

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:18

Cowgirl schreef:
Pandora2 schreef:
Heb de DA gebeld om te informeren over die Pergoquin. Het is idd te krijgen in BE ook, dus dat is alvast positief. Prijs is wel niet echt om een feestje te bouwen :')
60 pillen voor 120,66 euro 200 pillen voor 305,70 euro.

Ik krijg ook nog een klein percentje korting, dus scheelt al bij al wel iets met de prascend.


Wat betaal je in nederland nu dan?



Zie de post van assebassie hierboven :D
Ik woon in belgie, dus verder geen connecties in de DA wereld in NL :P

Mijn merrie die al jaren pillen krijgt, heeft ook niet meer zo'n mooie zomervacht als vroeger toen ze nog gezond was. Maar zonder pillen was ze er waarschijnlijk al lang niet meer geweest.
De andere die geen pillen krijgt, had tot nu elk jaar een puntgaaf zomervachtje. En die is dan ook nog een paar jaar ouder dan de andere.

Je kan er echt geen pijl op trekken :')

_MG

Berichten: 2876
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:45

Mijn ervaring is dat de prijs ook afhangt van de hoeveelheid pillen die ik koop.

In DL heb ik al keer 1,60 betaald per pil, toen heb ik er bijna 500 gekocht (voor 2,5 jaar). In NL al 2 euro per pil betaald (60 voor 120 euro) en recenter in NL 1,80 per pil (doos van 160 stuks).

Door de medicatie, aangepast voerbeleid en aangepaste huisvesting is de kwaliteit van leven van mijn paard heel erg erop vooruitgegaan en kan ook stabiel gewaarborgd worden. Op het moment dat dat niet meer lukt ga ik ook overwegen wat het oplevert. Op dit moment rijd ik zo’n 5x per week vrij actief en zit mijn paard opnieuw in de bloei van z’n leven dus een andere keus is geen optie. Ik moet er zelf wel dingrn voor laten gezien ik zo’n 700 euro gemiddeld per maand kwijt ben.

Cowgirl

Berichten: 23765
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:27

_yvonne schreef:
Goedmiddag,

Ik wil me hier ook graag melden om ook ervaringen uit te wisselen, mijn nu 19 jarige warmbloed ruin is een jaar geleden positief getest op PPID, gelijk aan de medicatie gegaan en verder weinig klachten en bijwerkingen, hij doet het er erg goed op. Ik scheer hem wel regelmatig ook in de zomer, dat is alles wat ik aan hem merk gelukkig verder rijden we nog lekker in de bak en in het bos, merk ook weinig tot geen verandering in zijn gedrag.

vervelend cowgirl dat hij opnieuw een dikke vacht ontwikkeld


Het is hier al een paar jaar zeuren maar wat ik ook laat testen alles is negatief. Maar als de DA hem ziet vind ie hemtoch wel een IR/ppid klantje :?
Maar de vacht is nu wel erg dik en wollig. Ik ga dit jaar ook voor het eerst in de zomer scheren.

Dus ik ben benieuwd of er nu wel wat uitkomt. hij is bijna 23 en waarschijnlijk eind van het jaar met pensioen.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16200
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:04

Pandora2 schreef:
Heb de DA gebeld om te informeren over die Pergoquin. Het is idd te krijgen in BE ook, dus dat is alvast positief. Prijs is wel niet echt om een feestje te bouwen :')
60 pillen voor 120,66 euro 200 pillen voor 305,70 euro.

Ik krijg ook nog een klein percentje korting, dus scheelt al bij al wel iets met de prascend.


Wat een verschil zit er toch in.
Ik betaal nu voor Prascend €1,95 per tablet
(60 voor €117,33)
Ga voor de Pergoquin €1,24 per tablet betalen.
(200 voor €247,-)

Nu krijgen wij wel een korting van 15% omdat we zakelijk (vanuit stal) bestellen.

_Carien

Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:13

Cowgirl, is scheren geen optie? Ik heb mijn ruin na de sneeuw- en vorst periode geschoren toen de temperaturen daarna zo enorm gingen stijgen. Ik ben zo enorm blij dat ik het gedaan heb, ik heb mijn oude paard terug.

Yvonne, welkom!

Weten jullie of glucobalance in combinatie kan met de Prascend? Ik heb mijn dierenarts nog niet benaderd, ik dacht vraag ook even jullie ervaringen. Ik wilde eerder nog niet beginnen met Glucobalance omdat ik van het najaar pas begonnen ben met de Prascend en dat eerst een spiegel wilde laten worden. Voorgaande jaren altijd goed gereageerd op de Glucobalance en ter voorbereiding van het weide seizoen.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18061
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:12


tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:29

MamaMiesje schreef:
Ja, kan prima! :)) Gebruik het al vanaf het begin +:)+

Ik gebruik nu overigens deze:
https://www.horseflex.nl/product/horsef ... e-support/

Net effe goeikoper dan GlucoBalance


Alleen is dosis hoger als bij de phytonics. Schepje is ook groter.
Dus weet niet of je goedkoper uit bent.