Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 38 van de 40 [ 983 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Centraal] Meldingen van rhinopneumonie

 
Profiel   

Ik had het ook gemeld, en niets terug gehoord. Heb er nu maar een topic over gemaakt:
[FZ] Is er een ban op nieuws over de rhino uitbraak in Valencia?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 23:05 



 
Profiel   

Ook Rhino in Ede
https://www.facebook.com/Stal-paardenkr ... 581341234/
https://www.dehoefslag.nl/?s=Rhino

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 23:51 



 
Profiel   

https://efpb.be/meldingen/geval-van-zen ... en-belgie/

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 00:53 



 
Profiel   

FEI schrapt vrijwel alle Europese wedstrijden tot 28 maart inclusief Indoor Brabant.

https://www.knhs.nl/nieuws/2021/fei-sch ... -28-maart/

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 03:35 



 
Profiel   

Het was zelfs op het NOS journaal. 80 ziek, 4 overleden werd daar gezegd

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 10:11 



 
Profiel   

Is het al in Nederland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 11:47 



 
Profiel   

Als je de voorpagina leest is er ook een bevestigde uitbraak in Ede. Helaas is er geen meldplicht. Ik zou heel voorzichtig zijn. Fei heeft het over de grootste uitbraak sinds tientallen jaren. Is een kwestie van tijd tot we hier ook meer uitbraken gaan zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 11:51 



 
Profiel   

Maar zou er ook risico zijn als mijn verzorgmeisje die haar pony op een pension stal heeft staan hier op mijn paard komt rijden? :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 11:57 



 
Profiel   

Dat is lastig. Ik zou zeggen, als er geen rhino heerst in je regio en op beide stallen ook niet kan het prima. Maar je moet voor jezelf de afweging maken. Als ik naar mezelf kijk, ik zou nu bijvoorbeeld geen groepsles willen op een rijvereniging waar paarden van verschillende stallen samen komen. Maar daar heeft de knhs geen negatief advies over uit gegeven. Vooralsnog zijn alleen de internationale wedstrijden in Europa afgelast tot en met 28 maart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 12:02 



 
Profiel   

Ik zal eens overleggen met de eigenaar van ons "pension" paard wat zij wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 12:09 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Maar zou er ook risico zijn als mijn verzorgmeisje die haar pony op een pension stal heeft staan hier op mijn paard komt rijden? :o?


In principe als jouw verzorgmeisje gedoucht heeft, handen goed gewassen, schone kleren aan doet en haar schoenen/chaps/laarzen schoongemaakt heeft kan dat prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 12:14 



 
Profiel   

Hier was het ook op het radio nieuws zelfs. Bij ons is alles geënt en normaal gaan enkel een paar pony’s op wedstrijd. Hoop nu stiekem wel dat dat afgelast wordt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 14:15 



 
Profiel   

SusanH schreef
Als je de voorpagina leest is er ook een bevestigde uitbraak in Ede. Helaas is er geen meldplicht. Ik zou heel voorzichtig zijn. Fei heeft het over de grootste uitbraak sinds tientallen jaren. Is een kwestie van tijd tot we hier ook meer uitbraken gaan zien.


De veulenopfok in Gelderland (waar mijn veulen staat) is gesloten voor visite.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 14:31 



 
Profiel   

Ik sta in het grensgebied met Kerkrade/ Kreis Aachen, hier komen de eerste meldingen binnen van besmettingen in de Duitse regio.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 21:55 



 
Profiel   

Dit bericht werd net op mijn tijdlijn gedeeld. Zij heeft een stal in Santpoot-Noord.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 17:16 



 
Profiel   

Er stond ook een Premium artikel in het Noor-Hollands Dagblad van die stal. Dat kan ik hier niet delen, maar wel super dat ze er zo open over zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 07:37 



 
Profiel   

Wat fijn idd!

Hier in de buurt ook een stal (stallen?) waar het is, maar die zijn er nog niet zelf mee naar buiten gekomen. Ik vind het echt schandalig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 08:20 



 
Profiel   

Jet schreef
Er stond ook een Premium artikel in het Noor-Hollands Dagblad van die stal. Dat kan ik hier niet delen, maar wel super dat ze er zo open over zijn!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 08:22 



 
Profiel   

Ja, met kan bedoelde ik meer: mag... Dat soort artikelen mag je niet volledig delen, soms wel jammer, ik vond het een goed stuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 09:01 



 
Profiel   

Jet schreef
Ja, met kan bedoelde ik meer: mag... Dat soort artikelen mag je niet volledig delen, soms wel jammer, ik vond het een goed stuk.

Oh hahaha ik dacht dat je het niet kon delen. En had hem toevallig op fb als screenshot gelezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 13:15 



 
Profiel   

Ik sta op deze stal in Santpoort met mijn paard.
Er zijn geen woorden voor.. tot nu toe nog steeds alleen koorts bij de zieke paarden.
Verdere besmettingen lijken, voor nu, uit te blijven. Maar we zijn pas op dag 4 sinds de eerste besmetting.
Laten we hopen dat het hierbij blijft.. het is echt enorm stressen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 20:16 



 
Profiel   

lampjerulez, heel veel succes en sterkte, mij lijkt het ook verschrikkelijk als dit de stal treft waar je staat!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 23:25 



 
Profiel   

Dankje jet, ik probeer voor mijzelf nog een manier te vinden om de situatie te accepteren. Draag nu zoveel stress bij me iedere dag dat ga ik geen 4-6 weken (of langer) volhouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 18:17 



 
Profiel   

Het klinkt misschien raar, maar op zich herken ik het wel van de periode dat er bij ons op stal droes was. Droes heeft meestal minder ernstige gevolgen dan EHV-1, maar het gevoel dat je hebt, iedere keer als je naar stal gaat, het enge dat je niet weet wat je aantreft en hoe...
Het klinkt fijn dat er alleen koorts is bij de zieke paarden. Nu duimen dat iedereen zich tot het eind aan de regels houdt, dan zijn jullie er het snelste weer doorheen!
Heel veel sterkte hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 21:18 



 
Profiel   

Ik herken het wel lampje. Ik de zomer van 2019 heeft mijn destijds 21 jaar oude paard eerst droes gehad En paar maand later EHV1/EHV4. Die angst die je hebt dat het van enkel verkoudheid door kan slaan naar neurologisch...

Heel veel sterkte voor jou en je stalgenoten
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 21:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 38 van de 40 [ 983 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen