Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 14 [ 328 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Centraal] Meldingen van droes

 
Profiel   

Bij stal onderwater in Heiloo is droes geconstateerd.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 08:52 



 
Profiel   

Op Facebook kom ik zojuist tegen dat op manege de nieuwe ark in Mierlo droes is geconstateerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 19:11 



 
Profiel   

Ook bij stal Schoorl in Velserbroek is er droes geconstateerd. Maatregelen zijn genomen en Stal is op slot tot Nader order. Sterkte aan de betrokkenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 19:15 



 
Profiel   

https://www.facebook.com/34495072899933 ... 28?sfns=mo

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 21:27 



 
Profiel   

Stal van Haastrecht in Aalsmeer.

frisian_love schreef

Ik las dat dit bij een handelsstal uit Alphen-Chaam vandaan komt:

https://www.facebook.com/10000111924034 ... 82937/?d=n

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 10:23 



 
Profiel   

Nant schreef
Stal van Haastrecht in Aalsmeer.

frisian_love schreef

Ik las dat dit bij een handelsstal uit Alphen-Chaam vandaan komt:

https://www.facebook.com/10000111924034 ... 82937/?d=n


Onderste link werkt niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 13:01 



 
Profiel   

Hier wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 13:25 



 
Profiel   

Op The Pine Ranch in Bergen Op Zoom heerst droes. Protocollen zijn al even van kracht en er is ook een informatie avond op stal geweest. Helaas is er toch een paard gister overleden aan o.a de gevolgen van Droes.

De eigenaar van het paard heeft het bericht naar buiten gebracht op de facebookpagina.
Ik sta hier overigens ook met mijn paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 14:24 



 
Profiel   

Xdenies, mijn paard heb ik vorig jaar gekocht, ze stond op de pine ranch en in oktober opgehaald. Paar weken later had ze droes. Ondanks meerdere keren vragen aan de stal, werd er beweerd dat er GEEN droes was bij jullie op stal. Gelukkig is het bij ons nu weg en heeft mn paard er niks aan over gehouden. Maar jammer dat er er geen eerlijkheid over was. Lees dit nu ook voor het eerst. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 17:13 



 
Profiel   

Bestaat er zoiets als een overzichtskaart waar op dit moment droes heerst ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 17:28 



 
Profiel   

Savje94 schreef
Xdenies, mijn paard heb ik vorig jaar gekocht, ze stond op de pine ranch en in oktober opgehaald. Paar weken later had ze droes. Ondanks meerdere keren vragen aan de stal, werd er beweerd dat er GEEN droes was bij jullie op stal. Gelukkig is het bij ons nu weg en heeft mn paard er niks aan over gehouden. Maar jammer dat er er geen eerlijkheid over was.


De eerste droes uitslagen zijn van dit jaar. Dus in oktober was er inderdaad geen droes. Er zijn in die periode heel veel mensen verhuisd, ook mensen met zieke paarden. Er heerste op dat moment een virus dat ook behandeld is op advies van een dierenarts. Alles is continu onder behandeling van een dierenarts geweest & iedere pensionklant wist wat er gaande was.

Vervelend dat er bij jullie droes is ontstaan maar fijn dat het ondertussen over is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 17:29 



 
Profiel   

xDenies schreef
Savje94 schreef
Xdenies, mijn paard heb ik vorig jaar gekocht, ze stond op de pine ranch en in oktober opgehaald. Paar weken later had ze droes. Ondanks meerdere keren vragen aan de stal, werd er beweerd dat er GEEN droes was bij jullie op stal. Gelukkig is het bij ons nu weg en heeft mn paard er niks aan over gehouden. Maar jammer dat er er geen eerlijkheid over was.


De eerste droes uitslagen zijn van dit jaar. Dus in oktober was er inderdaad geen droes. Er zijn in die periode heel veel mensen verhuisd, ook mensen met zieke paarden. Er heerste op dat moment een virus dat ook behandeld is op advies van een dierenarts. Alles is continu onder behandeling van een dierenarts geweest & iedere pensionklant wist wat er gaande was.

Vervelend dat er bij jullie droes is ontstaan maar fijn dat het ondertussen over is.



Het kan ook zo zijn dat het paard dat Denies gekocht had een verzwakte weerstand had door de verhuizing en op de "nieuwe" stal in contact is geweest met een droesdrager die er zelf niet echt last van had, maar wel het virus uitscheidde. Het kan zijn dat het virus dat op de "oude" stal heerste stiekemweg een rol in de weerstandverlaging heeft gehad. Maar het is dus niet zo zondermeer te stellen dat de droes van de "oude" stal afkwam of op de "nieuwe" stal is opgedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 18:44 



 
Profiel   

Domino_2006 schreef
Nant schreef
Stal van Haastrecht in Aalsmeer.

Ik las dat dit bij een handelsstal uit Alphen-Chaam vandaan komt:

https://www.facebook.com/10000111924034 ... 82937/?d=n


Onderste link werkt niet

Ik zie dat het bericht inmiddels van FB is verwijderd of op privé is gezet.

Ging in ieder geval om dezelfde stal als in de bovenste link.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 23:20 



 
Profiel   

Correctie Jet, ik heb niets gekocht of verkocht. Voor er nog gekkere verhalen in de wereld komen.

Mijn merrie heb ik al sinds veulen af aan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 23:28 



 
Profiel   

xDenies schreef
Correctie Jet, ik heb niets gekocht of verkocht. Voor er nog gekkere verhalen in de wereld komen.

Mijn merrie heb ik al sinds veulen af aan ;)


Oeps, dat is duf van me, ik bedoelde natuurlijk het paard waar Savje94 het over had. Sorry xDenies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 00:54 



 
Profiel   

https://www.facebook.com/31143044563148 ... 470076530/

O jee foutje had in rhino topic gemoeten, sorry

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 18:56 



 
Profiel   

https://www.facebook.com/32986920046384 ... 35?sfns=mo

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 22:19 



 
Profiel   

xDenies schreef
Savje94 schreef
Xdenies, mijn paard heb ik vorig jaar gekocht, ze stond op de pine ranch en in oktober opgehaald. Paar weken later had ze droes. Ondanks meerdere keren vragen aan de stal, werd er beweerd dat er GEEN droes was bij jullie op stal. Gelukkig is het bij ons nu weg en heeft mn paard er niks aan over gehouden. Maar jammer dat er er geen eerlijkheid over was.


De eerste droes uitslagen zijn van dit jaar. Dus in oktober was er inderdaad geen droes. Er zijn in die periode heel veel mensen verhuisd, ook mensen met zieke paarden. Er heerste op dat moment een virus dat ook behandeld is op advies van een dierenarts. Alles is continu onder behandeling van een dierenarts geweest & iedere pensionklant wist wat er gaande was.

Vervelend dat er bij jullie droes is ontstaan maar fijn dat het ondertussen over is.


Denise dit klopt niet. Het staat zelfs in het rapport van de dierenarts wat rondgestuurd is naar alle klanten dat het eerste geval inderdaad in oktober was.
Daarnaast is het ook via de groepsapp gecommuniceerd in oktober.

Ik zal er verder niet op in gaan maar deze feiten zijn toch echt gecommuniceerd naar de klanten van the pine ranch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 14:32 



 
Profiel   

Brendageene schreef
Denise dit klopt niet. Het staat zelfs in het rapport van de dierenarts wat rondgestuurd is naar alle klanten dat het eerste geval inderdaad in oktober was.
Daarnaast is het ook via de groepsapp gecommuniceerd in oktober.

Ik zal er verder niet op in gaan maar deze feiten zijn toch echt gecommuniceerd naar de klanten van the pine ranch.


Het rapport, wat ik notabene zelf in de groepsapp heb gedeeld, heb ik later ontvangen dan mijn geplaatste bericht. Ik heb dit bericht inderdaad niet aangepast of hier aan gedacht. Het belangrijkste bericht omtrent het nu was gedeeld.

In het rapport staat inderdaad dat er droes geconstateerd was. In de groepsapp is terug te lezen dat het op dat moment om een weinig actieve droes bacterie ging. Of dit nu wel of niet een juiste term is; zo is het gecommuniceerd vanuit eigenaar & behandelende arts. (ik en meerdere hebben dat toen begrepen als 'geen droes') Je kan dit zelf terug lezen. Die pony stond overigens ook in de schuur & niet in 'ons' stallencomplex. (staat ook in het rapport dat deze direct geïsoleerd is) Vervolgens staat er dat alles onder controle leek tot januari 2020.

Verder staat er niets in mijn tekst wat niet klopt.

Ik ga het hier ook bij laten, ik denk dat er de afgelopen dagen/weken al voldoende gezegd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 15:55 



 
Profiel   

Er is droes op de Papendrechts Rijvereniging
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-20 17:53 



 
Profiel   

[ img ]

Deze kwam ik zojuist op Facebook voorbij

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-20 08:32 



 
Profiel   

In het nieuwstopic staat het wel beetje raar omschreven. Foutje van bokt zelf, want in het Facebookbericht in het bericht boven mij staat het wel goed. Er staat hier [VN] Droes geconstateerd in Gouda
“Wel adviseert men om iedereen die bij hen komt om schone kleding en schoenen aan te trekken als men ook bij andere paarden is geweest.”
Dat heeft natuurlijk geen nut, ze moeten schone kleding en schoenen aantrekken als ze naar andere paarden GAAN :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 14:04 



 
Profiel   

Oeps, scherp! Dat was niet heel slim neergezet. Is inmiddels aangepast

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 14:07 



 
Profiel   

De Capelse manege (Capelle a/d IJssel) heeft nu ook officieel één droes-patiënt -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-20 19:01 



 
Profiel   

Op de Goudse manege staan nu een stuk of 8 paarden in quarantaine.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 08:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 14 [ 328 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen