Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 145 van de 148 [ 3679 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

 
Profiel   

Anderzijds twijfel ik om m’n pony bloot op de trailer te zetten omdat ik zo “ bang” ben voor teveel warmte..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:12 



 
Profiel   

Welke maat hebben jullie van de 3 in 1 beschermers ?
Mijn paard is 1.64 en heeft normaal beenwerk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 22:00 



 
Profiel   

Zijn er mensen die ervaring hebben met Mr feelwarm van Hkm?
En dan voornamelijk de deken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 20:27 



 
Profiel   

Ik heb 3in1 gekocht. D pony en maat M past goed.
Gekocht voor oa op de trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 19:23 



 
Profiel   

Wil iemand even meekijken op een foto of ze nou eigenlijk wel goed zitten? Liefste even per app Oid..?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:56 



 
Profiel   

Is er hier iemand die 1 van de back on track dekjes onder een veelzijdigheidszadel heeft? En heb je dan dressuur of springen? Ik zit te twijfelen welke van de twee beter valt, de springdekjes lijken erg kort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 23:02 



 
Profiel   

Heb je een foto van je zadel qua model? Dan is het soms iets makkelijker inschatten.
Ik kan evt wel de hoogte van het spring dekje voor je opmeten mocht dat helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 08:26 



 
Profiel   

Dat zou al heel veel helpen! Welke maat dekje heb jij?

Ik heb niet zo’n hele duidelijke foto’s, maar dit is het met een veelzijdigheidsdekje maat cob:

[ img ]

[ img ]

Het is een 17 inch zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 08:54 



 
Profiel   

Ik heb het spring dekje in maat full . Ik stuur je even een foto in pb en zal de maat opmeten :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:00 



 
Profiel   

Heeft iemand hier ervaring met de rijhelmen van BoT?

Ik ben vorige week met paard en al onderuit gegaan en blijkbaar heel hard met mijn hoofd de grond geraakt.
Was letterlijk even de weg kwijt.
Zoals t nu lijkt geen blijvende schade, ben wel helemaal doorgelicht in het ziekenhuis, inclusief CTscan etc.

Cap had ik gelukkig op (ik rijd echt niet zonder), maar krijgt een enkeltje vuilcontainer. Heb m vriendelijk bedankt voor bewezen dienst en moet nu dus op zoek naar een ander.
Dat MIPS systeem van BoT lijkt me wel wat, maar bij caps is het altijd handig om van te voren te weten of ze meer geschikt zijn voor een wat ronder of juist een ovaal hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 13:48 



 
Profiel   

Jeetje Marije, wat heftig. Ik heb zelf een chronische hersenschudding, dus doe rustig aan en let goed op jezelf. Chronisch hersenletsel kan ik je van harte afraden :)

Geen ervaring met de cap, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Al jarenlang gebruik ik sporadisch de BOT beenbeschermers (3 in 1). Sinds mijn paard ooit HB is geworden is hij veel gevoeliger op de zolen en zeker met dit weer is het drama voor hem om te lopen. Hij krijgt dan stalbenen.
Vanmorgen heb ik hem zn hoefschoenen om gedaan en een uurtje met deze beschermers om gezet, zn benen waren daarna weer slank.
Ik was er eigenlijk positief door verrast, omdat hij vooral rustig aan het eten was en weinig had bewogen.
Mooi dus dat het dat effect heeft :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 14:59 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Heeft iemand hier ervaring met de rijhelmen van BoT?

Ik ben vorige week met paard en al onderuit gegaan en blijkbaar heel hard met mijn hoofd de grond geraakt.
Was letterlijk even de weg kwijt.
Zoals t nu lijkt geen blijvende schade, ben wel helemaal doorgelicht in het ziekenhuis, inclusief CTscan etc.

Cap had ik gelukkig op (ik rijd echt niet zonder), maar krijgt een enkeltje vuilcontainer. Heb m vriendelijk bedankt voor bewezen dienst en moet nu dus op zoek naar een ander.
Dat MIPS systeem van BoT lijkt me wel wat, maar bij caps is het altijd handig om van te voren te weten of ze meer geschikt zijn voor een wat ronder of juist een ovaal hoofd.


Ik heb een smal en ovaal hoofd en helaas op mij niet passend te krijgen. Nu heb ik echt een lastig hoofd. Alleen Uvex was passend te krijgen uiteindelijk. Ik zou helmen echt gaan passen en niet online bestellen. Veel ruitersportzaken zijn geopend als essentiële zaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 10:22 



 
Profiel   

In heb hem gepast in de winkel. Ook een ovaal hoofd en het kopen van een passende cap is echt een drama. Ik had deze graag willen hebben maar hij is wel echt voor een rond hoofd. Veel ruimte over aan de zijkant (lees hele handen ertussen) en te strak aan de voor en achterkant. Zo stom dat er zo veel mensen zijn met een ovaal hoofd maar er geen passende caps te vinden zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 11:13 



 
Profiel   

Ik weet dat ik moet passen, bestel echt geen cap online zonder gepast te hebben.
Maar heb dus ook een ovaal hoofd en weet nu dus dat ik dan waarschijnlijk beter terug naar Uvex kan gaan dan zoeken naar een winkel die BoT caps op voorraad heeft.
Helaas...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 11:25 



 
Profiel   

Ik denk dat het vergeefse moeite is inderdaad. Jammer want ik vind ze mooi om te zien, redelijk normaal geprijsd en het concept spreekt me wel aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 11:32 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Heeft iemand hier ervaring met de rijhelmen van BoT?

Ik ben vorige week met paard en al onderuit gegaan en blijkbaar heel hard met mijn hoofd de grond geraakt.
Was letterlijk even de weg kwijt.
Zoals t nu lijkt geen blijvende schade, ben wel helemaal doorgelicht in het ziekenhuis, inclusief CTscan etc.

Cap had ik gelukkig op (ik rijd echt niet zonder), maar krijgt een enkeltje vuilcontainer. Heb m vriendelijk bedankt voor bewezen dienst en moet nu dus op zoek naar een ander.
Dat MIPS systeem van BoT lijkt me wel wat, maar bij caps is het altijd handig om van te voren te weten of ze meer geschikt zijn voor een wat ronder of juist een ovaal hoofd.


Ik pas ze niet. Ik ben voor een cap met MIPS gegaan van hooks :) met een beetje extra schuim aan de zijkanten zit deze helm heerlijk. 150€ is die. Mijn hoofd is ook super ovaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 11:33 



 
Profiel   

Ik heb sinds vorig jaar een BoT cap, hij zit heel erg fijn maar is best redelijk zwaar en ik zweet er enorm in.
Dat vind ik wel echt jammer… in de zomer met warm weer pak ik dan toch vaak mijn oude uvex weer…

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 11:40 



 
Profiel   

Hier ook een ovaal hoofd. Heb nu een OneK met ovale liner en recent een cap van Hotze gekocht die ook mooi smal valt. Maar beiden geen mips.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 11:47 



 
Profiel   

In de zomer gebruik ik mijn endurance helm van L.A.S.
Die is me in de winter veel te koud.
Dus op zich mag een nieuwe helm wel een beetje warm zijn, aangezien ik hem alleen in de herfst en winter draag.

Maar hij moet wel passen natuurlijk.

Dank voor alle reacties, ga even verder speuren met jullie opmerkingen en eens kijken waar ik dan helmen wil gaan passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 13:07 



 
Profiel   

Voor de winter vind ik ‘m super fijn!
Ik heb ook een wat ovaal hoofd en hij past mij goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 14:22 



 
Profiel   

Bedankt allemaal voor de reacties op de pasvorm van de BoT helmen. Ik vrees, met de opmerkingen hier, dat die mij niet gaan passen, helaas...

Ik zie echter net dat Uvex ook een model heeft met MIPS technology.
Ik heb daarvan mijn maat laten opsturen naar de EJ in Duiven, zodat ik hem daar kan gaan passen.

Het is het geupgrade model van de helm die ik droeg tijdens mijn val, dus met een beetje mazzel heeft die de juiste pasvorm voor mijn hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 14:59 



 
Profiel   

Ik ben aan het kijken voor de bot liner, alleen lees ik hier dat de pasvorm niet helemaal overeen komt met de liners van houseware.
Zou de 100 gram liner warmer zijn dan een normale liner van 100 gr?

Mijn paard reageert heel goed op de recuptex deken, en blijft ook liggen onder mijn amigo bravo dekens alleen zou ik graag nog iets dikker willen.
Nu lees ik dat ionic echt wel een andere werking heeft en bot een beetje het zelfde als recuptex.
Iemand ervaringen welke deken het beste zou kunnen werken en passen?
Het liefste ook gewoon een onderdeken omdat ik 2 goede buitendekens heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 19:16 



 
Profiel   

Ik heb de Rambo ionic liner 100gr gekocht en ben er heel erg tevreden over. Nette pasvorm en werkt net zo goed als de recuptex — heb een lekker warm paard die minder last heeft van haar rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 20:43 



 
Profiel   

Ik heb de Ionic liner toen aangeschaft omdat dat de enige onderdeken was die goed bleef liggen op mijn paard zonder trekken en schuren.
Maar hij bleek er niet tegen te kunnen…
Toen heb ik een BoT staldeken aangeschaft, maar die lag ook niet lekker onder mijn dekens, toen de BoT liner, die heb ik nog wel maar dit zit aan de voorkant weer net te strak waardoor die ook gaat trekken en schuren.
Zo heb ik nog niet 1 therapie deken gevonden die voor mijn paard geschikt is om echt langer als onderdeken op te laten liggen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 08:35 



 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met de volgende nekbeschermers / onderleggers?

BoT

https://backontrack.nl/products/hastnac ... imma-svart
https://backontrack.nl/products/hastnackskydd

Hkm;
https://www.agradi.nl/hkm-nekbeschermer ... -zwart.htm

https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... aAQAvD_BwE


Paard zet zich snel vast bij de atlas dus dacht kan dit haar iets meer ontspanning geven.

Past een rechte onderlegger ook onder een anatomisch kopstuk?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 12:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 145 van de 148 [ 3679 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen