Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 130 van de 148 [ 3679 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 148  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

 
Profiel   

Een uurtje in de azijn zetten of wassen met HG Wasmiddeltoevoeging tegen Nare Geurtjes in Sportkleding. Dat spul van HG werkt echt fantastisch. Zelfs met sportkleding van manlief dat hij vergeten is en dus lekker heeft kunnen intrekken.

Heb overigens met alles van Back on Track nog nooit last gehad van nare geurtjes.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 10:53 



 
Profiel   

Hoi! Mijn leasepaard heeft artrose in zijn hals en is net naar de osteopaat geweest en zat dus enorm vast in zijn hele lijf. Heb net even globaal wat gelezen in het topic en een halster en nekbeschermer besteld plus een dekje maar die heb ik ter kosten besparing even tweedehands gedaan. :o Iemand ervaring met atrose in de nek en back on track producten? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 14:17 



 
Profiel   

Kodyy schreef
Hoi! Mijn leasepaard heeft artrose in zijn hals en is net naar de osteopaat geweest en zat dus enorm vast in zijn hele lijf. Heb net even globaal wat gelezen in het topic en een halster en nekbeschermer besteld plus een dekje maar die heb ik ter kosten besparing even tweedehands gedaan. :o Iemand ervaring met atrose in de nek en back on track producten? :)


Waar zit de artrose precies, weet je dat? Want nek of hals is nog wel een verschil. En hals is ook nog best lang natuurlijk :) Hier een paard met artrose in de hals op C6-C7. Terug naar de basis en echt correct lijf gebruiken plus ondersteuning van osteo heeft hem weer heel fijn gekregen ondanks de artrose.

Ik heb een catago hoofdkap en een Rambo ionic liner sinds kort die ik ook bij hem wil gaan gebruiken om te zien of dat nog verder ondersteund.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 19:04 



 
Profiel   

frutsels schreef
Weidebloem schreef

Weet ik zo ook niet meer uit mijn hoofd. Dacht het wel, maar zou ik even moeten kijken. Ik gebruik de deken ook met name als zweet deken.


Nee dit zit niet op heel de borst. Ik zal morgen een foto maken. Die van mij heeft er 1tje om.


Heb je nog gekeken toevallig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 08:43 



 
Profiel   

Bestaan er toevallig ook transport beschermers van BoT? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 08:44 



 
Profiel   

Diertjec schreef
Bestaan er toevallig ook transport beschermers van BoT? :)


Ik gebruik de stalbeschermers daarvoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 11:58 



 
Profiel   

Weet ik zo ook niet meer uit mijn hoofd. Dacht het wel, maar zou ik even moeten kijken. Ik gebruik de deken ook met name als zweet deken.
[/quote]

Nee dit zit niet op heel de borst. Ik zal morgen een foto maken. Die van mij heeft er 1tje om.[/quote]

Heb je nog gekeken toevallig?[/quote]

Heel erg vergeten, sorry. Ik zal het morgen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 20:07 



 
Profiel   

Diertjec schreef
Bestaan er toevallig ook transport beschermers van BoT? :)


Vroeger wel maar die zijn er helaas niet meer. De stalbeschermers van Back on Track zijn daar wel heel geschikt voor. Deze zitten over het hele onderbeen. Dus het zijn lekkere functionele beschermers :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 20:08 



 
Profiel   

Ik vind die stalbeschermers veel te laag daarvoor, maar dat zal persoonlijke voorkeur zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 20:30 



 
Profiel   

frutsels schreef
Diertjec schreef
Bestaan er toevallig ook transport beschermers van BoT? :)


Vroeger wel maar die zijn er helaas niet meer. De stalbeschermers van Back on Track zijn daar wel heel geschikt voor. Deze zitten over het hele onderbeen. Dus het zijn lekkere functionele beschermers :-)

Zonde dat ze er niet meer zijn!
Stal beschermers ga ik ff naar kijken, denk dat ik ze ook wat aan de lage kant vind voor de achterbenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 20:47 



 
Profiel   

Ik gebruik ook de stalbeschermers voor transport. Super fijn! [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 20:57 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Heb je nog gekeken toevallig?


Ja, zie nu dat ik in het verkeerde topic gereageerd had. o raar dat ik je vraag niet terug kon vinden }:0

Maar keramische deeltjes zitten over de hele deken inclusief schouder.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 22:20 



 
Profiel   

Oké! Top! Wil je ook eens een foto maken van de deken als hij erop ligt? Gaat met name om de voorkant. Mijn merrie heeft brede schouders, korte borst en hoge schoft. Ze zit altijd tussen 195 en 205 in. Beetje zoekende welke maat ze dan nodig zal hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 22:29 



 
Profiel   

Diertjec schreef
Bestaan er toevallig ook transport beschermers van BoT? :)


Ik gebruik ook de stalbeschermers als transportbeschermers voor de achterbenen. Ideaal :).
Ze zijn even lang als de transport&stable boots van EJ die ik voor de voorbenen gebruik.
Die had ik zelf uitgezocht omdat die tenminste niet zo idioot lang en groot zijn. Maargoed ik heb wel een D-pony met korte dikke pootjes :D !

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 00:54 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Oké! Top! Wil je ook eens een foto maken van de deken als hij erop ligt? Gaat met name om de voorkant. Mijn merrie heeft brede schouders, korte borst en hoge schoft. Ze zit altijd tussen 195 en 205 in. Beetje zoekende welke maat ze dan nodig zal hebben


Ben morgen weer op stal, zal een foto voor je maken. Mijn paardje is vrij small, type Engels volbloed met weinig schoft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 13:44 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Oké! Top! Wil je ook eens een foto maken van de deken als hij erop ligt? Gaat met name om de voorkant. Mijn merrie heeft brede schouders, korte borst en hoge schoft. Ze zit altijd tussen 195 en 205 in. Beetje zoekende welke maat ze dan nodig zal hebben


Aantal foto's hoe de deken op mijn paard ligt. Paardje is 162 en is langgelijnd met een smalle borst. De deken maat is 145. Ik heb alleen de twee buiksingels er niet aan zitten.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 20:52 



 
Profiel   

Dank je wel! Gezien de pasvorm denk ik dat het 195 zou moeten zijn. Anders gaat hij over de schoft zakken. De rugwarmer trekt heel erg naar achteren. Doet deze deken dat ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 21:02 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Dank je wel! Gezien de pasvorm denk ik dat het 195 zou moeten zijn. Anders gaat hij over de schoft zakken. De rugwarmer trekt heel erg naar achteren. Doet deze deken dat ook?


Oei, lastig te zeggen. Ik stap haar er eigenlijk nooit mee uit. Heb niet de indruk dat hij erg naar achter trekt. Sluit bij haar alleen niet heel mooi aan op de borst, maar ze heeft hem nooit langer op dan een uur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 21:57 



 
Profiel   

Zit er bij de Sienna deken wel of geen spul opp de borst en schouders? Is dat gewoon simpel fleece of meer?

Ik heb bucas recuptex maar iets voor dr schoudrrs en borst zou nog meer helpen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 07:46 



 
Profiel   

Zit ook bij de schouders/borst :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 01:58 



 
Profiel   

Ik heb nog stalbeschermers van bot maat M die ik niet meer gebruik

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 15:09 



 
Profiel   

Heb me een rugbeschermer aangeschaft ( voor paard dan wel).
Mocht dat mooi werken, is een liner wellicht ook wat.
Passen die onder reguliere dekens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-20 14:19 



 
Profiel   

Ik heb de Catago Fir Tech deken net binnen. Ben super benieuwd. De BOT maasdekens lagen niet goed helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-20 14:59 



 
Profiel   

Net de anatomisch gevormde bot rugwarmer binnen.
Mooi ding!!
Hoe lang gebruiken jullie die? Qua tijd zsg maar?
Zou je m ook met longeren en werk aan de hand kunnen gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 13:15 



 
Profiel   

hoi allemaal,
ik hoop dat er op dit forum genoeg gedegen kennis is om mij verder te helpen met mijn vraag stuk.
Ik heb mijn paard nu 5 jaar, en dit zijn 5 turbulente jaren geweest. Paard lijkt kern gezond (nog nooit kreupel geweest ect) maar is in zijn algemene karakter gewoon eerder erg dwars. begin dit jaar bij de osteopaat brak ik, ze moest voor de zoveelste keer zijn bekken rechtzetten. en ik? ik wil ook leuke dingen doen, maar met een mega scheef paard, en een basis die maar niet voor elkaar wil, was ik bang ben hem stuk te rijden oid. Het advies: de (prestatie) druk er af, leuke dingen doen, en gek worden op elkaar.

dit is gelukt! hebben we buiten gereden , gesprongen, een dag vrij kunnen nemen ect, zonder dat ik tijdens de dressurtrainingen elke keer bij 0 moest beginnen. we zijn zelfs op oeffendressuur geweest, met betere resultaten dat ik ooit had durven dromen. we zijn minder dressuur gaan lessen, maar hij bleef super constant. voor ons echt een heerlijke zomer <3

in de herfst vakantie heb ik hem geschoren, as always, hij kreeg lekker zijn bucas power turnout op en all was well. tot het 2 of 3 weken geleden begon te regenen. Als bij donderslag aan heldere hemel voelde paardlief alsof de schokdempers er uit gehaald waren. ik kreeg hem met geen mogenlijkheid bij elkaar, en hoe wel dat natuurlijk heel goed aan mij kan liggen, vond ik het vreemd, aangezien het nog geen week geleden prima ging. ik heb die week gelest, puur toeval had ik de week ervoor besloten om dressuurmatig weer wat verder te willen ontiwkkellen. zelfs tijdens die les kreeg ik hem niet helemaal fijn. de week erna, scheen de zon, en was hij gelijk een stuk beter (maar nog niet top).

ik heb therapie dekens heel lang afgehouden, omdat ik altijd probleemen bij mijn eigen rijerij zocht. maar dit 'dal' kwam zo erg uit de lucht vallen dat ik het nu toch wel eens wil proberen. zoals gezegt is paard verder gezond. ik ben helaas niet in de gelegenheid om 2u voor ik ga rijden een therapie deken op te doen, en dekens wisselen is geen service bij ons op stal. ik zoek dus eigenlijk iets wat ik op zn bibs kan leggen tijdens het poetsen en opzadelen, en een beetje mee los kan rijden. de therapie deken zou dan 30 tot 45 minutjes op liggen, waarvan paard voor een deel van de tijd rustig word losgereden.
ik ga deze week een recuptex testen, maar die moet eigenlijk 2u van te voren al op, dus dat is niet helemaal handig.

ik vind het moeilijk om een goede keuze te maken tussen de BOT rug warmer, en een recuptex uitrijdeken. recuptex kan ik testen, BOT niet. hierom mijn kernvragen eigenlijk:
    -wat zijn nu eigenlijk de verschillen in werking tussen keramisch (BOT) en machnetisch (recuptex)?
      ik weet dat keramisch eigen lichaamswarmte reflecteert, en machnetisch bloedsomloop bevorderd. maar hoe dan echt en zijn er verschillen in resultaat?
    -welke begint sneller met werken(icm een paard dat in beweging is)?
    -als lichaamswarmte word gereflecteerd, is warmte dan niet gewoon warmte, en kan een fleece dekentje hier niet de zelfde resultaten boeken?

dit laatste is als vloeken in de kerk dat snap ik, maar ik zoek naar antwoorden die iets verder gaan als: ik heb het getest en het werkt!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 130 van de 148 [ 3679 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 148  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen