Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:05

Zou ik voor bot fleecedeken gaan, die zijn heel fijn

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 15:28

Kom hier ook even binnen vallen. Niet alles gelezen, maar heb de rambo ionic liner besteld voor mijn 2 paarden. Voor de ene is ie eigenlijk net wat kort, maar voor af en toe zal dat geen probleem zijn verwacht ik. Het is met name bedoeld voor mijn draver die snel strak wordt in zijn lendenen en moeite heeft met ontspannen. Ben heel benieuwd hoe hij er straks op gaat reageren.

Zijn hier mensen die deze hebben en hoe hebben jullie het gebruik opgebouwd?

Overigens: mijn keuze was vanwege de pasvorm en dat dit onder mijn waterdichte deken kan gezien mijn paarden 24/7 buiten wonen en meneer met regen echt niet droog gaat staan :’)

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:22

Ik heb niet opgebouwd, geen rare reactie erop gehad. Maar is wel echt heel fijn, paard staat er echt heel ontspannen onder. Van bucas Recuptex werd ze juist enorm gespannen.

Klopt wel dat de liners wat kort zijn, maar dan regenen ze ook niet nat als de staartflap opwaait.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:59

MTinker schreef:
Zou ik voor bot fleecedeken gaan, die zijn heel fijn


Die plaid? Die grote fleece zeg maar?

Anoniem

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 17:04

Ik heb de back on track stalbeschermers aangeschaft (voornamelijk voor atrose) hij heeft het nu na 2 a 3 dagen een paar uur van nou 6 a 7 uur savonds tot een uur of 8/9 om. Maar vraag me af of het bijv ook 24/7 bij boxrust mogelijk is en dan alleen met het stappen natuurlijk af. Want er staat geen maximaal aantal uur verder bij.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:12

Muze schreef:
MTinker schreef:
Zou ik voor bot fleecedeken gaan, die zijn heel fijn


Die plaid? Die grote fleece zeg maar?


Ja die plaid, kan je hem zelf ook gebruiken haha


Bot mag 24/7 om, dus als paard stalrust heeft kan je de stalbeschermers omhouden. Al lijkt mij dat niet bevorderlijk, stalrust, bij artrose.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:22

MTinker schreef:
Muze schreef:

Die plaid? Die grote fleece zeg maar?


Ja die plaid, kan je hem zelf ook gebruiken haha


Bot mag 24/7 om, dus als paard stalrust heeft kan je de stalbeschermers omhouden. Al lijkt mij dat niet bevorderlijk, stalrust, bij artrose.


Hij heeft er nog een aantal andere blessures bij dus voor nu is boxrust zolang hij zich binnen gedraagt en aan de hand het beste. Overleg met da is dit gedaan.

Overdag doen we ze wel af, maar dan weet ik zeker dat het bijv in het weekend ook niet erg is dat ze van 6 tot 10/11 om zitten. Het liefst heb ik em buiten, maar ik wil niet dat z'n pees doorscheurt. En zolang ik niet weet hoe erg dag is blijft ie binnen

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 01:29

hoikes,
ik ben ook geïnteresseerd in de producten van BOT of Bucas of Rambo.

Voornamelijk voor mijn 2 bejaarde paarden.
De ene heeft een dikke hak en moeite met rechtkomen na liggen/rollen. De andere heeft zware artrose in de voorbenen en wil ik naast de dagelijkse dosis previcox extra ondersteunen voor de koudere/vochtigere dagen.

Wat raden jullie aan rekening houdend met onderstaande informatie:

- onbeperkt weidegang, ik heb geen gesloten stal dus snachts op stal is niet mogelijk, de schuilstal heeft wel 2 linten die dicht kunnen maar de grote wordt zenuwachtig zodra hij hierachter opgesloten staat en gaat dan graven en enorm veel mesten van stress.
- krijgen beide een dik winterdeken op zodra de temperatuur snachts onder 5 graden daalt.

Zelfs leek me ondersteuning voor de benen wel interessant ivm hun kwaaltjes aan de benen (bij ene de hak en de andere beide voorbenen). Maar is dit mogelijk bij onbeperkte weidegang dag en nacht?
Kan uiteraard ook x aantal uur per dag, keertje extra naar de wei rijden is nog geen ramp ;).

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:41


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:34

de hak moet ik wel even zien of dat gaat lukken met de zwelling, (volgens masseur is het een piephak).

Doen jullie dan alle 4 de benen inpakken of alleen het been met problemen? De pony heeft denk ik ook de kleinste maat nodig, ze is een welsh B. Had gelezen dat het voor smalle beentjes niet altijd past?

dit is ze, even als beeldvorming
Afbeelding

mavantos

Berichten: 3592
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:01

Art_Ificious schreef:
de hak moet ik wel even zien of dat gaat lukken met de zwelling, (volgens masseur is het een piephak).

Doen jullie dan alle 4 de benen inpakken of alleen het been met problemen? De pony heeft denk ik ook de kleinste maat nodig, ze is een welsh B. Had gelezen dat het voor smalle beentjes niet altijd past?

dit is ze, even als beeldvorming
[ [url=m/fpOxFQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Niet perse alle vier, maar wel altijd beide achterbenen of beide voorbenen. Niet maar 1 been.

manzano

Berichten: 23924
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:37

Zag dat BOT nu ook liners heeft. Geen idee of het nieuw is, maar had ze eerder nog niet gespot. Iemand ervaring mee?
Heb de rambo ionic, maar daar merkte ik weinig van behalve dat ze het enorm warm had eronder.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:37

Ik heb ‘m eind vorige winter aangeschaft maar nog niet gebruikt

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:05


manzano

Berichten: 23924
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:14

Nouvel schreef:
Ik heb ‘m eind vorige winter aangeschaft maar nog niet gebruikt

Ben benieuwd. Lijkt me wel een uitkomst!

Heb net de BOT stalbeschermers besteld. Is eerste van BOT dat ik koop, dus ben heel benieuwd

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:56

Ze zijn heel mooi frutsels. Zijn er ook foto’s bij daglicht? Ik twijfel tussen de 2 voor een zwart paard

manzano

Berichten: 23924
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:18

Ik twijfel even over de maat van de stalbeschermers. Heb een Epony van 1.54. Typische cobmaat dus.
Volgens de tabel heb ik voor de voorbenen maat M en achter maat L besteld. Heb geen ervaring met dit soort beschermers. Ze lijken zo groot, maar het zijn natuurlijk stalbeschermers en dat is niet te vergelijken met gewone beschermers. Wat denken jullie van de maat?

Voor met maat M
Afbeelding

Afbeelding


Achter met maat L

Afbeelding

Achter met maat M ook maar even getest (vind ik onder wat mooier zitten, maar boven wel weer wat laag).

Afbeelding

pluisje88

Berichten: 8072
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:51

Ze lijken mij persoonlijk wat groot.

mavantos

Berichten: 3592
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:00

pluisje88 schreef:
Ze lijken mij persoonlijk wat groot.


Dit vind ik idd ook. Ik vind de maat M om de achterbenen wel prima zitten, maar de maat M is aan de voorbenen echt te groot en L aan de achterbenen ook in mijn opinie.

Kan me overigens ook niet voorstellen dat een pony van 1.54 maat L zou hebben, aangezien mijn grote paarden (1.68 en 1.70+) ook maat L aan de achter- en voorbenen hebben. Back on Track zei dat alleen echte reuzen maat XL dragen tegen mij via Facebook chat.

Ze moeten ook niet gaan afzakken, dan doet het meer kwaad dan goed. Ik vind M aan de achterbenen overigens niet te kort. Ze moeten netjes onder het spronggewricht blijven, anders zal die met lopen in de stal ze alleen maar naar beneden duwen en het belemmert ook gewoon de beweging. Bij de voorbenen moeten ze dan ook onder de knie blijven. Dat de lappen zelf iets hoger zitten is niet zo erg, maar de neopreen hoes waar het klittenband aan zit moeten niet te hoog komen (ivm zakken en dan zitten ze gewoon in de weg voor de beweging).

Ik zou je maat L omruilen voor een maat S en die dan passen aan zowel de voor- als achterbenen.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 02-10-20 11:04, in het totaal 2 keer bewerkt

manzano

Berichten: 23924
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:01

Aan de voorkant zit maat M, niet de L.

Zie op Google veel vergelijkbare foto's.
Vandaar de twijfel.
Zal de S nog eens bij bestellen voor de vergelijking voor de voorbenen.

Tnx!!
Laatst bijgewerkt door manzano op 02-10-20 11:06, in het totaal 3 keer bewerkt

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:02

Ik heb ook maat L besteld voor een NRPS van ruim 1,70. Hoop dat die wel passen.
Vind deze wel wat te groot, zou S voor en M achter doen denk ik.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:11

Mijn Gelderse heeft een maat m voor back on track peesbeschermers aan de voorbenen

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:24

Ik heb voor mijn (stevige) D-pony maat M van back on track stalbeschermers en ik gebruik ze eigenlijk enkel achter. Deze gebruik ik zowel als stalbeschermer en transportbeschermer. Zitten prima en zakken niet af, ook niet na een nacht op stal.
Ze heeft meestal maat Full en soms Cob bij normale peesbeschermers.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:29

Die stalbeschermers vallen echt ruim, ik heb M voor en L achter en mijn paard is 1.64.
Ik vind ze nog aan de ruime kant voor hem haast...

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:33

Nouvel schreef:
Die stalbeschermers vallen echt ruim, ik heb M voor en L achter en mijn paard is 1.64.
Ik vind ze nog aan de ruime kant voor hem haast...


Ohjee :Y) Naja ik ga ze wel passen en in het ergste geval ruilen voor M.