Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:47

Ik heb voor mijn merrie de BOT peesbeschermers gekocht. Ze heeft meer dan 10maanden mank gestaan zonder dat een DA er een uitleg voor had. Ondertussen loopt ze weer goed en heb ik deze speciaal voor haar gekocht. Voor vier stuks totaal van 119€ betaald, dan zijn de veredus enz duurder.
Of het helpt, of ze daardoor zal genezen blijven, geen idee. Maar baat het niet dan schaadt het niet.
Vorig jaar een speciaal mutsje gekocht van BOT voor onder je cap te doen, met oorwarmers. Dan moet het al echt -10 zijn, want dat ding is warm!!

Met deze topic te lezen, twijfel ik nu wel om zo'n fleece te gaan halen :D

ChocooPrins

Berichten: 1564
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: België

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:03

Ik ben ook heel tevreden van de producten. Als het waar is of niet, ik vind mijn paard toch echt wel soepeler na gebruik van nierdeken.
Toevallig heb ik de transportbeschermers te koop staan (te groot) ik weet dat het eigenlijk niet mag, maar wou het toch even vermelden, moest er iemand op zoek zijn ernaar en ze te duur vinden om nieuw te kopen.

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:07

Hoi allemaal. Mag ik -meelezend- aanhaken?
Ik vraag me af.... die peesbeschermers. Je wilt pezen toch koel hebben? Niet verwarmd?

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:57

rien10 schreef:
Hoi allemaal. Mag ik -meelezend- aanhaken?
Ik vraag me af.... die peesbeschermers. Je wilt pezen toch koel hebben? Niet verwarmd?


Dat dacht ik eerst ook, maar blijkbaar is de warmte die weerkaatst wordt anders is dan gewone warmte. Het is infra-rood warmte, dat dieper doordringt en de bloedsomloop stimuleert. Zo worden afvalstoffen sneller afgevoerd.

Zo is het mij uitgelegd.

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:21

Heeft er iemand ervaring met de hakbeschermers voor paarden (voor om sprongewricht? Wat is de werking hiervan?

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:33

Heb het topic eens doorgelezen, klinkt wel erg interessant. Mijn moeder heeft al meer dan een jaar erg last van haar knie, ze heeft ondertussen een operatie gehad maar nog steeds veel last. Wellicht dat een knieband van bot haar kan helpen.

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:56

ChocooPrins schreef:
Ik ben ook heel tevreden van de producten. Als het waar is of niet, ik vind mijn paard toch echt wel soepeler na gebruik van nierdeken.
Toevallig heb ik de transportbeschermers te koop staan (te groot) ik weet dat het eigenlijk niet mag, maar wou het toch even vermelden, moest er iemand op zoek zijn ernaar en ze te duur vinden om nieuw te kopen.



Ik stuur je even een pb!

Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:16

Ik heb ook veel spullen van BoT. Maar vandaag was mijn mia rime echt te warm voor mij pony. Terwel het maar 160 gram is. Hij hangt nu te drogen. Ze was helemaal nat can het zweet. Hebben jullie echt veel baad bij de dekjes? Ik heb net voor mezelf de cap besteld

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:12

Nu was mijn vraag hoe vallen de maten van de BoT beschemers? Mijn paard past alleen de voorbeschermers van BR op het uiterste voor de rest geen enkele beschermer.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 00:16

Kijk even in het bot beenbeschermer topic.

Ik heb vandaag handschoenen zonder vingers en een t shirt met lange mauwen voor mijn vriend besteld.
Mijn paard heeft rondom bot beschermers en een sjabrak. Nu is het onze beurt Haha!
Ik heb zelf last van Mn polsgewricht en een botje van mijn middenhandsbeentjes dus ik ben erg benieuwd hoe ik de welltex ga ervaren. Mijn vriend heeft snel spierpijn en wel eens wat pijntjes en hij heeft snel last van de kou dus hopelijk voor hem ook heerlijk.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 01:16

Jeetje, ik heb dit topic even gelezen en dit spul lijkt wel magisch? ;)

Zelf heb ik veel nek-schouder-rugklachten door scoliose. Veel spierpijn, nek die weer vast zit... Wat raden jullie aan? Mijn nek is wel het grootste probleem, en de nekwarmer heeft nu een mooi prijsje bij Horze. Alleen daar ga ik in de zomer natuurlijk niet mee lopen :+
Dacht zelf aan de coltrui maar die moet dan wel goed strak zitten. Hoe vallen de maten? Ik heb altijd het probleem dat mijn schouders breed zijn en mijn taille slank, dus daar sluit het vaak niet mooi aan..
Maar ook hier ga ik in de zomer niet mee lopen. ;)
Ben wel bang dat als het voor mij goed werkt, ik hem niet meer uit wil doen :))

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 07:51

Is misschien wel het proberen waard toch?

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 09:12

Ik heb voor mijn nek de sjaal. Erg fijn!

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 09:17

VWestra schreef:
Ik heb voor mijn nek de sjaal. Erg fijn!

Warm en ontspannend? Fijn!

Mijn dochter heeft het heel vaak koud, winterhanden, wintervoeten.
Zou dit soort producten haar kunnen helpen? Wat denken jullie?

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 17:25

Olympia96 schreef:
:') Zo logisch dat ik het stom vind dat ik het niet zelf heb bedacht....


Haha, dat heb ik ook wel eens. Zit je iets heel analytisch, diep, theoretisch en heel intensief te overdenken, zegt iemand: "Waarom doe je niet gewoon dit."
Uhm...oja, dat had ook gekund. |o

Spoiler:
Djeezzzzz ik zie nu ineens dat jij het bent.... Wat heb ik met je meegeleefd en gelezen in de Dak-periode... Héftig was dat zeg... Bijzonder verhaal dat altijd bij blijft.

Spoiler:
Dank je! Zijn fotos staan nog altijd in de woonkamer op een bijzettafeltje. Is alweer bijna 10 jaar geleden dat hij ingeslapen is. Ongelovelijk.


webster543 schreef:
rmte die weerkaatst wordt anders is dan gewone warmte. Het is infra-rood warmte, dat dieper doordringt en de bloedsomloop stimuleert. Zo worden afvalstoffen sneller afgevoerd.


Daar maak ik me ook beetje zorgen om. Want samen met stalgenoot hebben we 2 producten besteld, en aangezien we hier in de tropen wonen, en het voor de rug van beide paarden is, moeten ze er niet onder smelten. Nu zullen we ze er niet mee in de zon zetten, maar moet wel te houden zijn.
Heeft iemand hier nog iets extra op toe te voegen? Dus het zal de rug wat opwarmen, maar niet 'heet' worden?
We hebben 1x de mensen-fleecedeken gekocht en 1x de honden-ligdeken. Ze zijn voor zowel mens, paard als hond de bedoeling om gebruikt te worden.


Faline schreef:
Mijn moeder heeft al meer dan een jaar erg last van haar knie, ze heeft ondertussen een operatie gehad maar nog steeds veel last. Wellicht dat een knieband van bot haar kan helpen.


Mijn honden-ligdeken ( :D ) komt dit weekend aan met het vliegtuig uit Nederland. Ik heb hem onder andere voor mijn knie, want ook operatie gehad en nog steeds last ervan. Koud onderbeen, stijf, pijn, snel zwelling, etc. Ik was van plan die deken om mijn been te wikkelen om te kijken of het helpt. Zoja, dan krijgt paardlief hem ook. Wilde eerst ook voor de knieband gaan, want die loopt best lang door. Maar dan was ik beperkt met het gebruik ervan. Want wil hem ook wel voor mijn linkerarm gebruiken, of mijn nek, beide benen tegelijk, op rug/lendenen van paard, etc. Om die reden is de stalgenoot voor de fleecedeken gegaan. Die knipt hem in tweeen en kan zo verschillende paarden en paardenlichaamsonderdelen ermee inwikkelen/bedekken.
Mocht het mijn knie helpen, dan zal ik het hier neerzetten.


rien10 schreef:
Mijn dochter heeft het heel vaak koud, winterhanden, wintervoeten.
Zou dit soort producten haar kunnen helpen? Wat denken jullie?


Theoretisch als ik het zo lees, zou het perfect daarvoor zijn. Want BoT helpt de doorbloeding verbeteren en weerkaatst warmte. En met winterhanden en wintervoeten is de verminderde doorbloeding het probleem. Maar in de praktijk durf ik het niet te zeggen, want mijn eerste BoT producten komen pas dit weekend. Misschien kun je eerst 1 product kopen (de goedkoopste) en als het inderdaad helpt, ook de andere?
In dit Bokt topic schrijft MIRIM dat zij ook BoT producten gebruikt voor haar (winter)handen. Misschien kun je haar een berichtje sturen.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1762172

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:11

Ik heb nu een back on track t shirt en sinds vorige week ook back on track muts..bevalt me super. Ga doorsparen voor de sokken en handschoenen. Ik heb het echt veel minder koud nu buiten..{ik heb ook snel vreselijk koud}

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:33

Eindelijk mijn back on track fleecedeken binnen! Mijn ervaring met zowel de bot als de fedimax is dat je het er niet perse warm van krijgt. Het wordt warm van binnenuit. Je huid wordt er niet perse warm van

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:34

Als je eenmaal koud bent word je er ook niet warm door...

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:16

Oh ik juist wel! Heerlijk als ik het koud heb lekker de coltrui aan <3

Ik draag de shirts ook in de zomer. Het is een andere soort warmte dan gewone warmte. De stof stimuleert juist de bloedsomloop waardoor de warmte wordt afgevoerd bij bijv peesbeschermers. Normaal is dat een heel slecht doorbloed gebied en daardoor blijft de warmte van neoprenen beschermers heel lang hangen waardoor er schade kan ontstaan. Mijn paard heeft zeker natte benen als ik in de zomer fanatiek heb gereden met de beschermers om, maar dan zweet ze daar zelfs zonder dat ze beschermers om heeft.

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:14

Ik heb de rugwarmer besteld voor een van de paarden en heb al een Bucas recuptex voor mijn oudste merrie..Qua werking weet ik niet of het vergelijkbaar is met de bot producten,maar ik merk echt dat mijn dame hem fijn vind en er soepeler door is..Ik hoop dat ik de rugwarmer een beetje vast kan maken aan een deken :)

Voor mezelf heb ik een coltrui van bot en ik merk echt dat mijn pijnlijke spieren er baat bij hebben :j Beetje jammer is wel dat hij al vrij snel pluizig werd :') Vind ik eigenlijk niet kunnen,maarja er is niet veel keuze qua merken in het keramische textiel..

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:29

Nouvel schreef:
Als je eenmaal koud bent word je er ook niet warm door...


Ik krijg het er niet koud door..en als ik het frisjes heb hoef ik alleen maar een beetje te bewegen en ik heb het zo weer lekker warm door dat spul. Ik vind het ideaal!

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:50

pleiada schreef:
Voor mezelf heb ik een coltrui van bot en ik merk echt dat mijn pijnlijke spieren er baat bij hebben :j Beetje jammer is wel dat hij al vrij snel pluizig werd :') Vind ik eigenlijk niet kunnen,maarja er is niet veel keuze qua merken in het keramische textiel..

Hoe was jij hem dan? Ik hoop niet dat dat pluizen ten koste gaat van de werking. Want dat is wel zonde van het geld..
Hoe dragen jullie de coltrui? Onder een trui/vest of gewoon zo? Zo fashionable vind ik hem ook niet :o

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:58

Ik vind de coltrui wat klein vallen. Ik heb ook vrij brede schouders dus heb dat probleem met teveel ruimte bij de taille voornamelijk bij blousjes en colbertjes etc.
Het tshirt heb ik volgens mij in een L, de coltrui in een XL. Maar ik heb beide kunnen passen voor ik ze gekocht heb. En gelukkig heeft de ruitersportzaak bij ons om de hoek sinds een aantal maanden ook BoT. Nu zou ik van de trui misschien ook wel L gepast hebben, maar ik vond kwa lengte de XL beter.
Zowel de trui als het tshirt draag ik eigenlijk alleen tijdens het paardrijden. Tis dat het zo duur is, anders had ik er van beide graag nog wel een paar van willen hebben.
Wel heb ik het eigenlijk nooit koud/nooit meer last van mn spieren op momenten dat ik, zeker de coltrui, aan heb.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:07

ik heb ook de coltrui (en 2 t shirts). De zwarte col heb ik soms ook aan op een zwarte spijkerbroek in het weekend. Ben erg blij met de trui en t shirts. Heb er wel profijt van.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 00:08

Ik had korting bij Horze :D Dus heb de coltrui besteld. Wel in maat XS, heb ook brede schouders maar verder zat ik ver onder de centimeters bij taille en heup.. En om flubberen te voorkomen.. als t echt niet past, dan maar terugsturen.. :j
Ben zo benieuwd :):)