Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23933
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:27

Nouvel schreef:
Merk je verschil in werking met BoT?
En heb jij een wat breder of wat smaller paard?

Waar koop jij Catago?

Heb de BOT nooit gebruikt omdat ik de pasvorm niet goed vind. Dus die zijn retour.
Niet super breed, maar de BOT was te strak. Heb normaal Rambo dekens (even ter vergelijking voor pasvorm).
Bestel ze bij Hypostore. Hebben vaak ook nog leuke acties.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:29

Heb hem nu op z'n borst inderdaad wat ruimer.. moet er niet aan denken dat die paar plukjes manen straks misschien nog afschuren! :oo

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:35

manzano schreef:
Nouvel schreef:
Merk je verschil in werking met BoT?
En heb jij een wat breder of wat smaller paard?

Waar koop jij Catago?

Heb de BOT nooit gebruikt omdat ik de pasvorm niet goed vind. Dus die zijn retour.
Niet super breed, maar de BOT was te strak. Heb normaal Rambo dekens (even ter vergelijking voor pasvorm).
Bestel ze bij Hypostore. Hebben vaak ook nog leuke acties.


Oké, Thanx!
Hier ook Rambo dekens.

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:40

Ik heb van catago die dressage hybrid boots fir-tech aangeschaft. Wilde die eerst van BoT maar die van catago vind ik mooier en zijn best wat goedkoper.
Krijg ze volgens de mail pas 14 januari binnen.

Ben benieuwd.

Ik heb ook nog ceramic stable boot van kramer (felix nog iets) en een hkm mr warm uitrijdeken.

Ik ben geen fan hoor :o

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:44

Hoe vallen die dressage boots van Catago qua maat?
M voor de voorbenen?

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:47

Nouvel schreef:
Hoe vallen die dressage boots van Catago qua maat?
M voor de voorbenen?


Weet ik nog niet, verzending duurt twee weken.
Ik vind ze wel super mooi, heb ze rondom besteld.
Verjaardagscadeautje O:)

Zal foto's plaatsen als ik ze binnen heb.

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:47

Hoi iedereen,

Willen jullie met mij mee denken. Mijn paard heeft sinds vorige week op zijn achterbeen een grote wond. Een aan de binnenkant en een aan de buitenkant. Met een bosrit schrok mijn paard en sprong de struiken in. De wonden zijn die middag gelijk gehecht. Ze waren best diep. Nu heeft mijn paard snel Einschuss. Ik heb daarom een keer de Bot stalbeschermers van iemand overgenomen. Dit hielp super goed tegen de zwelling. Mijn vraag is of jullie het in deze situatie ook zouden gebruiken. De hechtingen worden er maandag uitgehaald. Ik heb gelezen dat je ze niet op open wonden mag gebruiken. Ik wacht tot de wonden dicht zijn. Het been is nu toch ingepakt.
Mijn idee was dat het misschien helpt met het helingsproces. Omdat mijn paard al een week op stal staat en er niet uit mag, begint hij ook een iets wat dik been te krijgen. Ik las ook dat het voor verlichting kan zorgen.
Heeft iemand ervaring met deze beschermers en herstel bij wonden.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:53

Pumpkinbroes schreef:
Nouvel schreef:
Hoe vallen die dressage boots van Catago qua maat?
M voor de voorbenen?


Weet ik nog niet, verzending duurt twee weken.
Ik vind ze wel super mooi, heb ze rondom besteld.
Verjaardagscadeautje O:)

Zal foto's plaatsen als ik ze binnen heb.


Ow spannend, ben benieuwd!


Noahh_h schreef:
Hoi iedereen,

Willen jullie met mij mee denken. Mijn paard heeft sinds vorige week op zijn achterbeen een grote wond. Een aan de binnenkant en een aan de buitenkant. Met een bosrit schrok mijn paard en sprong de struiken in. De wonden zijn die middag gelijk gehecht. Ze waren best diep. Nu heeft mijn paard snel Einschuss. Ik heb daarom een keer de Bot stalbeschermers van iemand overgenomen. Dit hielp super goed tegen de zwelling. Mijn vraag is of jullie het in deze situatie ook zouden gebruiken. De hechtingen worden er maandag uitgehaald. Ik heb gelezen dat je ze niet op open wonden mag gebruiken. Ik wacht tot de wonden dicht zijn. Het been is nu toch ingepakt.
Mijn idee was dat het misschien helpt met het helingsproces. Omdat mijn paard al een week op stal staat en er niet uit mag, begint hij ook een iets wat dik been te krijgen. Ik las ook dat het voor verlichting kan zorgen.
Heeft iemand ervaring met deze beschermers en herstel bij wonden.


Ik zou het zeker niet doen als er nog hechtingen in zitten of de wonden nog niet geheeld zijn.
Misschien even overleggen met je dierenarts wat wijs is?
Sterkte ermee!

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:56

Noahh_h schreef:
Hoi iedereen,

Willen jullie met mij mee denken. Mijn paard heeft sinds vorige week op zijn achterbeen een grote wond. Een aan de binnenkant en een aan de buitenkant. Met een bosrit schrok mijn paard en sprong de struiken in. De wonden zijn die middag gelijk gehecht. Ze waren best diep. Nu heeft mijn paard snel Einschuss. Ik heb daarom een keer de Bot stalbeschermers van iemand overgenomen. Dit hielp super goed tegen de zwelling. Mijn vraag is of jullie het in deze situatie ook zouden gebruiken. De hechtingen worden er maandag uitgehaald. Ik heb gelezen dat je ze niet op open wonden mag gebruiken. Ik wacht tot de wonden dicht zijn. Het been is nu toch ingepakt.
Mijn idee was dat het misschien helpt met het helingsproces. Omdat mijn paard al een week op stal staat en er niet uit mag, begint hij ook een iets wat dik been te krijgen. Ik las ook dat het voor verlichting kan zorgen.
Heeft iemand ervaring met deze beschermers en herstel bij wonden.


Ik denk - ben geen DA- niks omheen doen zolang het niet 100% dicht is.
Het moet kunnen luchten.

Einschuss is ook een geval apart, zag er net toevallig topic over op bokt.
Misschien kun je daar wat mee?

Ik heb wel goede ervaringen met kleefkruid en dikke benen.
Verwacht alleen geen wonderen.

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:10

Ik wacht ook totdat de wonden dicht zijn. De hechtingen zitten er nog in en het been is zo dik ingepakt. Daar past geen beschermer omheen en dat heeft dan ook geen zin. Het gaat meer om het herstel erna als de wonden dicht zijn. Mijn paard heeft een wond van hoef tot op de kogel. En aan de binnenkant, van kogel tot een paar centimeter omhoog. Ik dacht misschien heeft het een helende werking op de wond en het gebied er omheen.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:15

Je zou al wel kunnen beginnen met Traumeel druppels geven en Traumeel of groene leem smeren en dan niet op de wond.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:20

Oh bij een wond zou ik dat ook zeker niet doen. De werking van een therapeutisch deel doet echt iets met het lijf waardoor je paard daar energie aan kwijt is. Die energie kan ie beter gebruiken voor het hellingproces. Waar ik het wel voor gebruikt heb is nadat het dicht was om de verkleving van het litteken te verminderen/behandelen

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:12

pluisje88 schreef:
Oh bij een wond zou ik dat ook zeker niet doen. De werking van een therapeutisch deel doet echt iets met het lijf waardoor je paard daar energie aan kwijt is. Die energie kan ie beter gebruiken voor het hellingproces. Waar ik het wel voor gebruikt heb is nadat het dicht was om de verkleving van het litteken te verminderen/behandelen


Zoiets bedoelde ik ook. Als straks de wond dicht is en dan bedoel ik echt dicht. Dus geen korstjes, want dat is voor mijn gevoel nog niet echt goed dicht. Dan zou ik hem willen gebruiken om het helingsproces te stimuleren. Het been te helpen met het herstel

Ik ga eens kijken naar Traumeel druppels. Het been is nu nog helemaal ingepakt door de dierenarts. Dus ik kan er niet bij.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:17

Daar heb ik zoals gezegd wel goede ervaringen mee ja. Paard had mega wond aan de voorkant van het spronggewricht. Toen het heel was was het litteken hard en verkleefd. Het was heel mooi geheeld maar ze had er wel last van. De hakbeschermer van bot pakte het randje net wel/net niet mee. Hakbeschermer omgedaan en bandages met bot onderlappen en na 3 dagen een uurtje (alleen als ik op stal was dus) zag je de bovenlaag huid loskomen van dat eronder. De verkleving begon langzaam op te lossen waardoor de weefsels weer over elkaar konden bewegen.

Induna

Berichten: 702
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:57

Ik heb ook een fedimax deken.
Mijn pony (en ik) vinden hem echt fantatische. De voering werkt erg goed op haar spieren (na wat opbouwen heeft zij hem 24/7 op met regenachtig weer), ze heeft pssm.

De pasvorm vind ik ook niet heel ideaal, het kan net. Vooral bij de boeg. Maar wondjes blijven (nog) uit.

Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:51

Nou... nu 2 weken met de hakbeschermers van BoT aan het ploeteren, maar wát een ondingen.. ik kan elk half uur naar buiten lopen om ze weer goed te doen.. het idee was juist om ze 's nachts lekker om te houden, maar dan loopt ie de hele nacht met die dingen op z'n hoef i.p.v. op z'n hak. Het idee was zo leuk, maar wat een geld voor iets wat niet werkt... of het spul zelf werkt, weet ik dus niet, want ze blijven niet zitten _-:(

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:00

Ductape :+

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:01

:') Plakt toch niet op de haren?! De klittenband blijft wel zitten! +:)+ Zit nog mooi vast, maar op z'n onderbeen :')

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:06

Wat vervelend zeg! Is ook wel een lastige plek, maar zijn ze voor gemaakt zou je zeggen.
De stalbeschermer zakt na bijna 24 uur om hebben amper af heb ik per ongeluk ontdekt :Y) .

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:12

xXutopiaXx schreef:
:') Plakt toch niet op de haren?! De klittenband blijft wel zitten! +:)+ Zit nog mooi vast, maar op z'n onderbeen :')


Hier wel, maar die van mij is wel geschoren op de benen.
Ze had verband ivm hechtingen en die had ik extra bevestigd met ductape haha.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:24

Haha Josien :P Misschien die er óók nog bij doen dan :')

Oh, dan gaan we ductape eens proberen :D Zo'n wintervacht heeft ie niet!

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:05

Oh nooit gemerkt. Die van mij heeft ze maar een paar uurtjes op stal om als ik in de buurt ben maar dan zakken ze niet af.

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:52

Noahh_h schreef:
Hoi iedereen,

Willen jullie met mij mee denken. Mijn paard heeft sinds vorige week op zijn achterbeen een grote wond. Een aan de binnenkant en een aan de buitenkant. Met een bosrit schrok mijn paard en sprong de struiken in. De wonden zijn die middag gelijk gehecht. Ze waren best diep. Nu heeft mijn paard snel Einschuss. Ik heb daarom een keer de Bot stalbeschermers van iemand overgenomen. Dit hielp super goed tegen de zwelling. Mijn vraag is of jullie het in deze situatie ook zouden gebruiken. De hechtingen worden er maandag uitgehaald. Ik heb gelezen dat je ze niet op open wonden mag gebruiken. Ik wacht tot de wonden dicht zijn. Het been is nu toch ingepakt.
Mijn idee was dat het misschien helpt met het helingsproces. Omdat mijn paard al een week op stal staat en er niet uit mag, begint hij ook een iets wat dik been te krijgen. Ik las ook dat het voor verlichting kan zorgen.
Heeft iemand ervaring met deze beschermers en herstel bij wonden.


Ik zou Back on Track niet adviseren bij Einschuss. In dit geval is het beter om Arnica klei op te smeren. Lekker dik. En op de wonden zelf groene leem. Dat trekt de ontsteking er ook direct uit.

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:53

xXutopiaXx schreef:
Nou... nu 2 weken met de hakbeschermers van BoT aan het ploeteren, maar wát een ondingen.. ik kan elk half uur naar buiten lopen om ze weer goed te doen.. het idee was juist om ze 's nachts lekker om te houden, maar dan loopt ie de hele nacht met die dingen op z'n hoef i.p.v. op z'n hak. Het idee was zo leuk, maar wat een geld voor iets wat niet werkt... of het spul zelf werkt, weet ik dus niet, want ze blijven niet zitten _-:(


Heb je de gewone of de royal hakbeschermers?

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:28

Zo te zien heb ik de royal. Heb ze gekregen voor kerst, dus weet niet precies wat er is gekocht..

Afbeelding

Afbeelding