Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:37

Nou ze waren nieuw voor 23,- in de aanbieding dus echt geen geld. Maarja als het niks doet heb je er niks aan natuurlijk..

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:44

Ze zijn wel prettig in gebruik.
Vind ze minstens zo fijn als lemieux.
Heb er twee, zou er nog rustig bij willen.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:46

Muze schreef:
Ze zijn wel prettig in gebruik.
Vind ze minstens zo fijn als lemieux.
Heb er twee, zou er nog rustig bij willen.


Ik heb sinds kort een cal rei dus eigenlijk gebruik ik alle andere dekjes niet meer Haha.

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:20

De catago dressage hybrid fir-tech boots

Afbeelding

Afbeelding

Heb ze voor in L en achter in XL.
De harde buitenshell is van de XL net zo lang als van de L, het is zo op het oog wel wat breder.

Ik vind het elastiek wel vrij strak, maar een stalgenootje zegt dat dat nog gaat uitlubberen/vormen.
De stof sluit bij mijn paard niet helemaal rondom aan, wat ik wel gehoopt had. Mogelijk als hij zijn wintervacht kwijt is dat het wel aansluit.

Ik denk dat een koudbloed of een paard met stevige benen ze niet gaat passen omdat ze bij mijn paard al vrij strak zitten.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:05

Ik wil in de zomer voor trainingen eigenlijk ook graag een back on track deken opleggen. De fleece gaat dan echt te warm zijn helaas. Hebben jullie ervaring met bepaalde dekens?

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:08

Iemand ervaring met de ceramic rehab van kramer? Zag een hondendeken/jas. Was eerst aan het kijken naar de bucas voor mijn oude Jack Russel maar de kramer heeft een veel fijner prijsje :) aangezien ik toch al geen bucas fan komt dat verder eigenlikk prima uit mocht het wat zijn.

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:26

pluisje88 schreef:
Iemand ervaring met de ceramic rehab van kramer? Zag een hondendeken/jas. Was eerst aan het kijken naar de bucas voor mijn oude Jack Russel maar de kramer heeft een veel fijner prijsje :) aangezien ik toch al geen bucas fan komt dat verder eigenlikk prima uit mocht het wat zijn.


Ja ik heb stalbeschermers daarvan, wel een ouder model was in de aanbieding voor een mooie prijs afgelopen black friday.
De stof is hetzelfde als wat er bij de harrys horse exceed aan de onderkant van het dekje zit.
Wel iets dikker dan van HH.
(Tenminste dus bij mijn stable boots, ik weet niet of dat bij een honden deken ook die stof is).

De eerste paar keer waren ze heel stijf en lastig om te doen, maar nu gaat dat heel makkelijk en blijft het veel beter zitten dan de royal stalbescherming van BOT.

Ik vind de kwaliteit bij het prijskaartje passen.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:46

Thanks!

Ik ga toch afscheid nemen van mijn combi bandages van bot. Ik gebruik nooit bandages dus ze liggen maar te liggen. Waren nieuw 63,-. Wat zouden ze nog waard zijn denken jullie?

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 01:38

pluisje88 schreef:
Thanks!

Ik ga toch afscheid nemen van mijn combi bandages van bot. Ik gebruik nooit bandages dus ze liggen maar te liggen. Waren nieuw 63,-. Wat zouden ze nog waard zijn denken jullie?



Is het de elastische werkbandage met weltex onderlap er al aan? Dan heb ik wel interesse. Je mag me wel een pb sturen :)

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:53

Heeft iemand hier de Maas deken op voor langere tijd of 24/7? Of is dan de stal deken een betere optie?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:56

Ik vind ‘m daarvoor teveel gaat trekken aan de voorkant, maar dat deden de staldekens hier ook, die heb ik pas verkocht omdat ik ze toch bijna niet op had...

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:04

Ik twijfel om naast de recuptex een back in track liner over te nemen tweedehands.

Maar lees weinig reviews.

Diva_Jenny

Berichten: 861
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: TT city

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:53

Capriootje schreef:
Heeft iemand hier de Maas deken op voor langere tijd of 24/7? Of is dan de stal deken een betere optie?


Mijn ene merrie heeft hem nu zo’n 2 maanden dag en nacht op met een amigo regendeken er over. Blijft prima liggen en geen schuurplekken. Kon de deken vrij goedkoop overnemen dus de combi was een gokje maar blijkt prima te werken.
Merrie is een kruising welsh/arabier met meer arabieren bouw.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:57

Merk je nog verschil aan je merrie?

Diva_Jenny

Berichten: 861
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: TT city

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:02

Ja zeker weten, merrie heeft een chronische rugblessure en was de laatste tijd niet meer zichzelf, zonderde zich af, was chagrijnig naar alles en iedereen, heb zelfs overwogen om haar maar in te laten slapen omdat ze met name met kouder weer best veel last had. En nu? Heb nu weer mijn vrolijke knuffel merrie weer terug, die gezellig komt buurten met paddock uitmesten. Rijden doen we al een paar jaar niet meer maar longeren nog af en toe wel en merk dat ze lekker soepel rondsjouwt.
Heb ook de recuptex gehad maar daar merkte ik niet zoveel verschil mee als met de back on track.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:24

De mesh deken gebruik ik wel voor aantal weken als onderdeken. Gaat prima. Hernia meer dat zat ben van 2 dekens losmaken en het mij voor het paard niet perfect lijkt dat ik het niet doe.

Valt mij ontzettend mee hoe erg die deken naar achter trekt

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:06

Ik heb mijn paard nu onder de ionic, maar wil m eigenlijk liever onder de fedimax.
Willen jullie eens meedenken? Ik heb nog bandage onderlappen die ik aan een 100gr liner kan naaien. Maar ik weet niet of dat een handige constructie is.
Deze als onderdeken een idee?
https://www.fedimax.de/infrarot-textili ... cke/a-1231

belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:09

Slmt9 schreef:
Ik heb mijn paard nu onder de ionic, maar wil m eigenlijk liever onder de fedimax.
Willen jullie eens meedenken? Ik heb nog bandage onderlappen die ik aan een 100gr liner kan naaien. Maar ik weet niet of dat een handige constructie is.
Deze als onderdeken een idee?
https://www.fedimax.de/infrarot-textili ... cke/a-1231


Kan je niet makkelijker gewoon de gevoerde fedimax kopen? Deze constructie klinkt onhandig

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:18

Ik heb net een nieuwe rambo wug gekocht en vind de constructie met onderdekens juist fijn.
Daarnaast weet ik zeker dat de rambo de kudde en 24/7 regen overleeft. En mijn paard heeft gedoe met inregenen, daar ben ik nu ook eindelijk vanaf.
Genoeg redenen voor mij om dus naar een liner-constructie te zoeken :D

manzano

Berichten: 23935
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:14

Heeft Fedimax geen staldeken oid die je eronder kan doen?
Ik heb de Catago als onderdeken (en nu met de koude nachten nog een horseware liner ertussen)

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:59


Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:39


_pauline_
Berichten: 1609
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:25

Zijn er hier mensen die de royal work boots in gebruik hebben?
Ik ben op zoek naar zo'n soort beschermer maaarrrrr ik wil wel graag koele droge benen behouden.

De Le Mieux past ie helaas niet rond de kogel maat M. Gaat voornamelijk om af en toe springen of tijdens het longeren. Zijn ze hier ook geschikt voor?

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:25

Iemand ervaring met de Bob onderdeken onder horseware dekens met liner systeem? Kunnen die ook voor en achter vast aan de deken?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:41

De liners van BoT zijn hetzelfde te bevestigen als de Horseware liners.