Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 148 [ 3679 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 148  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

 
Profiel   

Heeft iemand iets van de Back-on-Track of Infratex lijn voor de benen? Of is bekend met andere merken keramisch textiel voor paarden(-benen).

Goede ervaringen? Geen verschil?
Is nogal prijzig, dus hoor graag ervaringen!

Toevoeging met informatie:
Back on Track (Keramisch)
Fedimax (Keramisch)
Mr. Feel Warm (Keramisch)
Rambo ionic (tourmaline)
InfraTex (Keramisch)
ShowMaster beenbescherming (Magnetisch)
Bucas Recuptex (Magnetisch)
ZANDONÀ (Magnetisch)
Equine Magni-Teque (Magnetisch)
Equinemagnetix (Magnetisch)

Wat doet de ionic;
Tourmaline is een natuurlijk kristal dat in poedervorm op de binnenzijde van de stof is aangebracht. De meeste afvalstoffen in het lichaam zijn positief geladen en tasten de cellen aan. Tourmaline produceert negatieve ionen en herstelt zo het evenwicht tussen positieve en negatieve ionen in lichaamscellen. Hierdoor wordt de waterhuishouding in het lichaam positief beïnvloed en functioneren organen beter: voedingsstoffen worden beter opgenomen en afvalstoffen efficiënter verwijderd.

Wat doet keramisch textiel:
Een belangrijke eigenschap van de keramische deeltjes is dat deze, wanneer ze worden verwarmd door lichaamswarmte, deze warmte weer uitstralen gericht op het lichaam.
De warmte die op deze manier wordt weerkaatst is een langgolvige warmtestraling wat hetzelfde is als langgolvige infraroodstraling. Het is duidelijk bewezen dat langgolvige infrarode warmtestraling de bloedcirculatie verhoogd. Een verhoogde bloedcirculatie in de weefsels lost spanningen in de spieren op en draagt bij aan een verhoogt prestatievermogen.

Wat doen magneten:
Magnetische velden zorgen ervoor dat de bloedsomloop wordt gestimuleerd. Een betere bloedcirculatie beïnvloedt de zuurstoftoevoer en versnelt het lichamelijke herstelproces op een natuurlijke en vaak zeer effectieve wijze. Dit zorgt voor ontspannen spieren en vermindering van zwellingen en ontstekingen.

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist meerdere berichten moeten verwijderen. Het is niet toegestaan om hier producten aan te bieden of te vragen. Gelieve dat ook niet meer te doen. Bedankt!



Laatst bijgewerkt door Dyonne op 04-03-18 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Informatie toegevoegd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 13:18 



 
Profiel   

Ik lees even mee, zit hier aan te denken voor mijn artrose paardje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 18:59 



 
Profiel   

Ik heb de beenbeschermers royal van Back on Track.
Ik verkoop zelf de producten van Back in Track en ben een groot voorstander van zelf de producten dan ook uit proberen.
De beenbeschermers bevallen mij erg goed.
Ook de bandages bevallen goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 19:03 



 
Profiel   

Ik! Gebruik vanalles; dekjes, dekens, beschermers en spullen voor mijzelf. Ik vind het echt top spul! :)

Er loopt ook ergens een topic over dacht ik.

edit:
[HAR] Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 19:27 



 
Profiel   

Toch is dit wel een interessant topic omdat ook andere merken met soortgelijke producten aan de orde kunnen komen.

Ik wil graag een zweetdeken en heb ook al even naar Fedimax gekeken, Duits merk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 19:36 



 
Profiel   

De zweetdeken heb ik ook van Back on track.
De deken blijft droog op de huid, maar aan de buitenkant ligt het zweet als dauw op de deken.
Helemaal top!
Overigens heb ik zelf ook de kleding , rijhandschoenen en de onderdeken voor op bed en de hoofdkussens.
De honden liggen op een hondenmatras.
Ik gebruik het al een paar jaar en alles blijft ook goed.
Mijn paard heeft ook de maasdeken ( deze is wel vrij kwetsbaar aan de buitenkant ) , de staldeken en regendeken, ook de winterdeken heb ik voor hem, maar die was de afgelopen winter veeeel te warm.
Kortom : mijn dieren, mijn familie en ikzelf zijn dik tevreden met alles wat we gebruiken.
Met infratex heb ik geen ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 19:43 



 
Profiel   

Het is mooi materiaal maar werkelijk veel, en dan ook veel te duur in aanschaf.
De werking vind ik nog maar zeer twijfelachtig.

Beetje als Aloe Vera. Als je er in gelooft, is het een topproduct. Als je er niet in gelooft, is het gewoon vette creme voor teveel geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 19:57 



 
Profiel   

Nee de producten zijn niet te duur.
Ze kosten geld, dat wel...maar je hebt dan ook wel kwaliteit

En er in geloven?
Wat mijzelf aangaat misschien nog wel. Mensen kunnen beïnvloed worden.
Maar als ik mijn honden laat kiezen kiezen ze altijd voor hun Back on track matras, waar ik hem ook neerleg.
Mijn paard heefteen bloedhekel aan een deken, maar de Back on track dekens laat hij rustig opleggen.
En dit heb ik meerdere keren getest.
Zijn benen komen mooi hard en droog onder de beschermers vandaan.
Dus mijn conclusie is dat de materialen werken, prettig zijn en duurzaam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 20:03 



 
Profiel   

Bedankt iedereen!

Ook bedankt tiwi1969, van Fedimax had ik nog niet gehoord.

Het is indaad niet alleen voor beenbescherming of voor 1 merk, maar voor alle infrarood textiel producten. Een vriendin is bijvoorbeeld geintereseerd in het hoofdstel-kopstuk (nekband) van InfraTex.

Ik zou er best iets van willen aanschaffen voor rug en/of benen, welk merk dan ook, maar het principe van infrarood textiel is helemaal nieuw voor me. En lees liever recenties die niet op de verkopers website staan. En ook zoals Dees aanhaald, is het een hype, of ook daadwerkelijk wetenschappelijk onderlegd. Zag wel ergens een plaatje van een infrarood scan van paardenbenen die eerste blauw waren en na de infrarood bandages wel doorbloed waren. Maar dat is door de verkoper zelf toegevoegd.

Is me net iets te prijzig om zonder gedegen voorbereiding in het winkelwagentje te leggen. En zat te denken, als het voor een paardenrug kan, dan kan ik er misschien zelf af en toe ook op liggen? (geen grapje, ben serieus)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 20:07 



 
Profiel   

tiwi1969 schreef
Toch is dit wel een interessant topic omdat ook andere merken met soortgelijke producten aan de orde kunnen komen.


Dat weet ik, maar het is wel een handig topic voor de specifieke vragen over beenbeschermers!

Mijn hond kan ook kiezen voor een plek met of zonder BoT kleedje. Met BoT kleedje is echt favoriet! Mijn paard is qua rugbespiering enorm veranderd na gebruik van een BoT dekje. Na 3 maand herkende mijn zadelmaakster haar rug niet meer.

De maasdeken heb ik nu 2 jaar en blijft erg mooi! De regendeken bevalt ook erg goed, netzoals een uitrijdeken. Omdat mijn paard een kleine maat heeft heb ik heel goedkoop een aantal oude modellen dekens kunnen kopen.

Oh en om je laatste vraag te beantwoorden; dat kan zeker :D
Ik heb een inlage van een transportbeschermer waar ik heerlijk op kan zitten. Ook fijn tijdens lange autoritten!


Laatst bijgewerkt door Mette op 24-10-16 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 20:28 



 
Profiel   

Mette schreef
Mijn paard is qua rugbespiering enorm veranderd na gebruik van een BoT dekje. Na 3 maand herkende mijn zadelmaakster haar rug niet meer.
De maasdeken heb ik nu 2 jaar en blijft erg mooi! De regendeken bevalt ook erg goed, netzoals een uitrijdeken. Omdat mijn paard een kleine maat heeft heb ik heel goedkoop een aantal oude modellen dekens kunnen kopen.


Heb je die infratex spullen gekocht omdat ze een specifiek probleem heeft? Of uit preventie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 20:33 



 
Profiel   

Ik ben zeer positief over de Back on Track produkten. Mijn pony had een peesblessure op een been waar ook nog een wat oudere galbult zat (van een oude peesblessure). Met behulp van een Back on Track onderlap is de oude galbult helemaal weg gegaan. Deze zat er al meer dan een jaar. De peesblessure is sneller genezen en daarbij hebben we gewoon door kunnen trainen.

Bij een ander paard is d.m.v. de onderlappen een dikte van een 3 jaar oude peesblessure een stuk minder geworden

Ik zelf heb een tennisarm gehad en met een Back on Track elleboogbeschermer kon ik gewoon alles blijven doen (zonder pijn) en is het ook snel genezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 20:34 



 
Profiel   

Rivano schreef
Heb je die infratex spullen gekocht omdat ze een specifiek probleem heeft? Of uit preventie?


Ze was erg strak in haar rug. Als ze gewoon stilstonde, in de wei of op rust, dan had ze haar rug altijd gespannen. Deels was veroorzaakt door een eerder slecht passend zadel. Nadat mijn nieuwe maatzadel was aangemeten en in bestelling was ben ik gaan rijden met een Back on Track dekje. Toen mijn zadel werd afgeleverd moest de zadelmaakster echt even twee keer kijken of het nog wel hetzelfde paard was! Qua rijden merkte ik ook heel veel verschil, veel losser, makkelijker te buigen, gangen werden beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 20:41 



 
Profiel   

mirim schreef
Nee de producten zijn niet te duur.
Ze kosten geld, dat wel...maar je hebt dan ook wel kwaliteit


Horseware biedt meer kwaliteit en is goedkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-16 07:58 



 
Profiel   

Dees schreef
Horseware biedt meer kwaliteit en is goedkoper.


Horseware biedt helemaal geen producten met Welltex of Infratex aan dus het is een gekke vergelijking. Zij hebben wel Rambo Ionic producten maar die zijn ook duur (205 euro bij de Paardendrogist voor een staldeken).
Ik heb een polsbeschermer van dat Rambo Ionic maar voor mij doet dat niet zoveel om eerlijk te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-16 08:05 



 
Profiel   

Waarom zou je dan de producten van back on track of infratex meer werking toedichten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-16 08:15 



 
Profiel   

Welltex en Ionic zijn twee totaal andere producten. Ja, het zijn beide therapieproducten en ze hebben een aardig gelijk doel: het afvoeren van afvalstoffen. Ze doen dit echter op verschillende manieren. Welltex weerkaatst de eigen lichaamswarmte in de vorm van infrarood welke de bloedsomloop bevordert. Doordat de bloedsomloop beter wordt, worden afvalstoffen beter afgevoerd. Dit resulteert in sneller herstel en door de warmte gaan spieren beter aanvoelen. Het wordt nooit extreem warm (het is niet dezelfde warmte als van dikke bandages om het been van je paard). Dit is bijvoorbeeld erg handig voor slecht doorbloedde gebieden; bij hoefproblemen (hoefbevangenheid heeft heel kort door de bocht te maken met slechte doorbloeding), peesproblemen, dikke benen en artrose (verwarmen en soepel houden van het gewrichtsvloeistof).

Rambo Ionic werkt met Tourmaline, dit zit ook in de stof verwerkt. Afvalstoffen in het lichaam zijn positief geladen, deze tasten de cellen aan. De tourmaline is negatief geladen en samen zorgt dit voor een reactie die de bloedsomloop stimuleert. Afvalstoffen worden afgevoerd en het evenwicht van de positieve en negatieve ionen wordt hersteld. Ook zij geven aan geschikt te zijn bij artrose, gewrichtsontstekingen, artritis en osteochondrose.

Wat ik eerder schreef is ook een persoonlijke ervaring. Voor mijn studie zit ik veel te schrijven en dan krijg ik snel last van mijn pols. Daar heb ik al een tijdje wat voor van Back on Track en dat bevalt mij goed, ik kan langer blijven schrijven (en ook netter, hoe vermoeider hoe slechter mijn handschrift wordt). Ik heb de polsbeschermer van Ionic ook een aantal keer geprobeerd maar dan voel ik geen verschil met gewoon zonder beschermer. Verder heb ik geen ervaring met de producten van Rambo Ionic, of kennissen die dat wel hebben, dus daar kan ik weinig over vertellen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-16 08:57 



 
Profiel   

Helder toelichting Mette! Ben ook aan het kijken naar de Bot producten, jammer dat ze alleen zo duur zijn.. Heb de kogelbeschermers van Bot, ben nog aan het kijken naar de rugwarmer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-16 10:48 



 
Profiel   

Weidebloem schreef
Helder toelichting Mette! Ben ook aan het kijken naar de Bot producten, jammer dat ze alleen zo duur zijn.. Heb de kogelbeschermers van Bot, ben nog aan het kijken naar de rugwarmer.


Ik heb de rugwarmer, qua werking top, maar hij is lastig om te houden. Ik heb het klittenband in een andere deken genaaid maar de rugwarmer is zo 'zwaar' dat hij alles naar achter trekt.
Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik eerder een deken kopen dan de rugwarmer.

Als antwoord op TS: ik heb de BOT stalbandages jaren gebruikt voor mijn pony met stalbenen. Hele positieve ervaring. Pony is helaas vorige maand overleden, ik gebruik ze nu preventief voor mijn paard aan de voorbenen.
Beschermers voor tijdens het rijden (nog) geen ervaring mee, maar ik ben in elk geval groot BOT fan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-16 11:37 



 
Profiel   

Ik wil iedereen die twijfelt aan Back on Track EN lage rugklachten heeft aanraden om een onderbroek van Back on Track te bestellen. Dan kan je zelf ervaren wat de werking van Back on Track is en ben je vast overtuigd ;-).

Voor mijn paarden gebruik ik de beenbeschermers. Ik kan niet meten wat er precies aan werkt omdat ik gezonde paarden zonder been(pees)problemen heb maar het bevalt me gewoon. Het zit mooi, benen zijn niet te warm na het werk en ik geloof in het product.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-16 11:45 



 
Profiel   

Iedereen wederom bedankt.

Ik zit te denken aan de onderlappen, dan kunnen die met gewone bandages 'waar-dan-ook' om het paarden been gedaan worden. Maar ook mensen-arm, mensen been of misschien zelfs op mijn rug.

Extra vraagjes:
- Hoe lang moet het omzitten om te werken? (Bot, infratex, Fedimax, keramisch textiel, etc) Is een uur per dag al voldoende? Of meer 8 uur per dag?
- Kan het ook uitgewerkt raken? Na 4 jaar ofzo dat de werking dan afgenomen of weg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-16 18:34 



 
Profiel   

Volgens mij kan het niet uitgewerkt raken. De vezels zitten gewoon in de stof versmolten (zie je niks van). Gewoon wassen volgens het voorschrift.

Hoe lang het om "moet" zitten hangt van het product af. Spullen zoals dekens die je 24/7 om laat moet je eerst laten wennen. Dekjes gebruik je meestal toch maar een uur, net zoals beschermers tijdens het rijden. Bij blessures zou ik stalbeschermers oid langer om laten. De werking hangt ook van de beweging af. Hoe meer beweging, hoe meer warmte, des te meer er weerkaatst wordt. Dekjes hebben dus 'sneller' effect dan een deken op stal (maar wel beperkter gebied).

Misschien kan je ook tweedehands wat vinden? Er is vaak wel wat aanbod op de Bokt Markt of Marktplaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-16 18:41 



 
Profiel   

Mette schreef
Dekjes gebruik je meestal toch maar een uur, net zoals beschermers tijdens het rijden. Bij blessures zou ik stalbeschermers oid langer om laten. De werking hangt ook van de beweging af. Hoe meer beweging, hoe meer warmte, des te meer er weerkaatst wordt. Dekjes hebben dus 'sneller' effect dan een deken op stal (maar wel beperkter gebied).


Dat van beweging wist ik niet, dank je, goed om te weten.

Kan misschien nog afhangen waarvoor je het gebruikt, voor een blessure of ter preventie. Voor mij zou het voor beiden zijn. Niet dat er nu een blessure is, maar (effe afkloppen, hoop het niet) je weet het nooit in de toekomst. Met onderlappen ben je dan flexibel waar je ze gebruikt bij zowel mens, paard als hond, maar dan is het me niet duidelijk hoe lang dit zou moeten bij preventie en hoelang bij blessure. Voor sjabrak of peesbeschermers is duidelijk. Alhoewel je een sjabrak met dekensingel ook langer zou kunnen gebruiken op de rug? Of 'heel lokaal' :D twee onderlappen op de ruggegraat met singel.
Heb al veel gezocht met google, maar echte duidelijke richtlijnen niet gevonden. Straks zit je met zo'n duur ding, en heb je het steeds te kort gebruikt en werk het niet. Of gebruik je het te lang en is het ook niet goed (kan dat?).
Van het wennen aan de deken had ik gelezen, dan denk ik dat onderlappen met bandages ook opgebouwd moet worden.

Mette schreef
Misschien kan je ook tweedehands wat vinden? Er is vaak wel wat aanbod op de Bokt Markt of Marktplaats


Zal eens kijken. Zou goed zijn om te proberen. Doe ik het eerst 'op mezelf', en dan kan het hopelijk goedgekeurd naar een dier. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 13:58 



 
Profiel   

Ik heb geen producten voor paard, maar alleen voor mezelf. Een tshirt, trui en knieband. Ik ben er heel tevreden over :)
Hoe het met de paarden zit weet ik niet precies, maar met mijn eigen producten is het geloof ik het beste om ze de eerste 3 dagen oid max 8u te gebruiken en daarna juist zo lang mogelijk. Knieband mag ik dacht ik ook geloof ik maar maximaal 2 of 3 weken achter elkaar gebruiken.
Maar nu zal dat met dekens enzo sowieso al wel anders zijn gok ik..
Normaal gesproken zit er bij aanschaf wel altijd een handleiding bij waarin staat hoe lang aangeraden wordt :)

Edit; ik ken het spul al een aantal jaar, nog uit mijn periode toen ik in Canada woonde. Daar gebruiken heel veel mensen het en eigenlijk iedereen was er heel tevreden over :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 14:10 



 
Profiel   

mirim schreef
Mijn paard heefteen bloedhekel aan een deken, maar de Back on track dekens laat hij rustig opleggen.
En dit heb ik meerdere keren getest.


^ Dit!!!

Ik heb de stalbeschermers van BOT aangeschaft toen mijn paard een peesblessure had. Of het echt heeft geholpen weet ik niet. Ik was enorm sceptisch, maar wilde er toch alles aan doen om het herstel te bevorderen. Voordat ik ze bij mijn paard om heb gedaan heb ik er zelf een nachtje mee geslapen := om te voelen of het niet te warm zou worden. Mijn conclusie: het was niet warm (ondanks dekbed) en ik wilde hem eigenlijk niet meer aan mijn paard afstaan :D

Heb tegenwoordig ook alles van BOT voor paard en mens. Ik merk zelf echt verschil als ik last heb van mijn onderrug en de rugbeschermer aantrek. Heerlijk!

Kortom: ik wil niet meer zonder en mijn paard mag niet meer zonder BOT :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 14:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 148 [ 3679 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 148  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen