Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 147 van de 148 [ 3679 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 144, 145, 146, 147, 148  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

 
Profiel   

Nou tevreden Fedimax klant. Again.
Paard zat door kliniek bezoek en behandeling knettervast in zn rug. Vandaag uurtje onder de walker en hele delen van zn rug al zacht als boter **\O/**
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 20:30 



 
Profiel   

Heeft er iemand ervaring met de Catago Fir-Tech honden deken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 23:43 



 
Profiel   

Hoe is jullie ervaring met de werking op natte vacht?
Mijn fedimax walker deed na 45 min op natte vacht precies niets -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 17:22 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Hoe is jullie ervaring met de werking op natte vacht?
Mijn fedimax walker deed na 45 min op natte vacht precies niets -O-


Wat had je verwacht aan verschil?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 18:07 



 
Profiel   

Normaal als ik hem op leg worden de spieren heel zacht. In de fedimax zit teven een soort stay dry. Ik had verwacht dat hij er droger en met zachte spieren onderweg kwam, maar ik had net zo goed niets op kunnen leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 18:36 



 
Profiel   

Ik denk dat 45 minuten te kort is op te drogen en om dan ook nog zachte spieren te krijgen. Helemaal als hij ook last heeft van de nattigheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 18:45 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Nou tevreden Fedimax klant. Again.
Paard zat door kliniek bezoek en behandeling knettervast in zn rug. Vandaag uurtje onder de walker en hele delen van zn rug al zacht als boter **\O/**


Meer effect bij fedimax dan backontrack?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 18:50 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Ik denk dat 45 minuten te kort is op te drogen en om dan ook nog zachte spieren te krijgen. Helemaal als hij ook last heeft van de nattigheid.


Ja, ik denk dat ik had verwacht dat het infrarood ook op natte vacht wel gewoon zou werken.
De volgende keer zal ik eerst zn bucas stay dry op doen en daarna zn fedimax.

Morgen eens kijken hoe het weer gaat op gewone droge vacht.

Heb de bucas recuptex walker ook gekocht. Eerst eens testen wat het bij mezelf doet. Heb hem jaren terug gehad, maar de pasvorm als deken zat hem niet goed.

De fedimax walker is voor hem eigenlijk te warm waardoor ik hem weinig gebruik. In het slechtste (placebo) geval heb ik gewoon een fijne walker ;)


Hannanas schreef
Slmt9 schreef
Nou tevreden Fedimax klant. Again.
Paard zat door kliniek bezoek en behandeling knettervast in zn rug. Vandaag uurtje onder de walker en hele delen van zn rug al zacht als boter **\O/**


Meer effect bij fedimax dan backontrack?


Ja. Ik heb de indruk dat het komt door de bobbeltjes die erop zitten ipv erin zijn gesmolten zoals bij BOT. De BOT was je er ook uit en de fedimax niet. Zelf had ik ook baat bij fedimax en BOT werkte bij mij niet meer na 1x wassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 19:46 



 
Profiel   

[/quote]Ja. Ik heb de indruk dat het komt door de bobbeltjes die erop zitten ipv erin zijn gesmolten zoals bij BOT. De BOT was je er ook uit en de fedimax niet. Zelf had ik ook baat bij fedimax en BOT werkte bij mij niet meer na 1x wassen.[/quote]

BOT kun je er niet uitwassen als je op max 40 graden wast en geen wasverzachter gebruikt. De keramische deeltjes blijven ook na het wassen gewoon hun werk doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-22 21:12 



 
Profiel   

Ik heb hier een onderzoekje naar gedaan...

Met name over de werking van de keramische deeltjes en in deel 2 van het onderzoek ga ik dieper in op de Fir Tech Catago producten

https://www.h3massage.nl/therapiedekens ... ja-of-nee/

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-22 21:27 



 
Profiel   

Oh en dit is onderzoek 2 waarbij ik dieper in ga op de keramische deeltjes

https://www.h3massage.nl/therapiedeken- ... -fir-tech/

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-22 21:30 



 
Profiel   

frutsels schreef
BOT kun je er niet uitwassen als je op max 40 graden wast en geen wasverzachter gebruikt. De keramische deeltjes blijven ook na het wassen gewoon hun werk doen.


Ah ik meende dat gelezen te hebben, maar weet niet meer waar.
Mijn colletjes werkten na het wassen niet meer. Zat er met kippenvel onder.

Overigens werken fedimax en ionic bij mijn paard met wintervacht niet. De recuptex wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-22 23:23 



 
Profiel   

Hoi, ik breek even in als dat mag.

Voor mijn noriker met artrose in de achter knieën en waarschijnlijk in het si gewricht zoek ik een deken. Koude en stramme spieren helpen natuurlijk niet bij de kwaal.

In de zomer is er bijna niks te merken van haar artrose maar nu loopt ze weer snel oncomfortabel.

Ik wil een walker kopen zodat ze die een paar uur voor het trainen op kan of tijdens het wandelen. Misschien dat ik in de toekomst nog een uitrijdeken koop als de producten bevallen. Ik twijfel tussen die van de kramer en die van fedimax. Vooral door de pasvorm. Leni heeft natuurlijk nogal een breed lijf en vooral nek. Bij fedimax lijkt het op de foto al strak te zitten. Maar ik ben bang dat die van de kramer niet goed genoeg werkt.

Iemand ervaring hiermee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 09:13 



 
Profiel   

Heeft iemand deze al eens geprobeerd?
https://www.kramer.nl/Themas/Therapie-e ... et-zitvlak

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-22 17:55 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Heeft iemand deze al eens geprobeerd?
https://www.kramer.nl/Themas/Therapie-e ... et-zitvlak


Lijkt mij een fijne broek, dus ik ben ook benieuwd naar ervaringen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-22 19:24 



 
Profiel   

Hoe bevalt het bot halster?
Mij lijkt dit een prettige voor op de trailer.
Voor de rest draagt mijne geen halster.( ja, met ophalen uit de kudde en poetsen..)
Of evt de nek beschermer onder n halster?( die met “ oor gaatjes”)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:45 



 
Profiel   

Ik vind het halster super fijn! Mooie kwaliteit en geen 'zwaar' halster

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 09:13 



 
Profiel   

Ik haal het topic weer eventjes omhoog,

ik ben op zoek naar sprong beschermers om een aantal weken continue om te doen in de wei
Nu zag ik die van Felix Buhler en vond ik wel interessant (ook qua prijs, tegenover BoT).
Mijn paard heeft een beschadiging van de tussenpees op het achterbeen, deze is al voor een groot gedeelte genezen maar ze gaat de kudde binnenkort weer in. Omdat ze de vorige keer op haar achterbenen gemept is en hierdoor de beschadiging heeft zoek ik iets wat een beetje de eventuele klappen kan opvangen.
Ik heb al 3 in 1 beschermers die ze om krijgt maar het vorige litteken zit nét boven die beschermer.. :+ dus ik zoek een sprong beschermer eigenlijk precies voor dat stukje, niet per sé voor de sprong zelf dus..

Is het een goed idee om deze keramische van FB - na opbouw- om te laten in de wei? of voor dit doel toch liever iets zonder keramische deeltjes?

Misschien is het allemaal maar overdreven en ik gebruik anders nooit beschermers maar ik slaap zelf denk ik beter zo.. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-23 19:38 



 
Profiel   

Die van mij staat in de wei met de BOT beschermers op advies van de DA. Betreft bij mij wel de mesh beschermers. Ik heb ook de stalbeschermers maar die zijn te warm om op de wei om te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-23 13:49 



 
Profiel   

Ik kom even binnenvallen als dat mag :)

Heeft er iemand ervaring met deze deken? https://www.dochorse.nl/kentucky-deken-recuptex.html

Is dat hetzelfde als de Bucas recuptex? Helaas ligt Bucas niet goed op mijn paard dus ik zoek een goede vergelijkbare :) andere merken mogen uiteraard ook geadviseerd worden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-23 22:13 



 
Profiel   

Weer een nieuw berichtje in dit stokoude topic :)

Mijn merrie is al wat ouder. Ze heeft artrose in de kogel en ik merk ook dat haar pezen vaak wat gevuld zijn. Ik overweeg de Back on Track beenbeschermers te kopen. Ze staat alleen wel op een paddock paradise waardoor ik de beschermers alleen om zou doen wanneer ik er zelf ben. Een aantal keer per week een half uur tot een uur. Denken jullie dat dit al voldoende kan zijn of heeft het dan geen zin?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-24 11:41 



 
Profiel   

Ik doe het inderdaad alleen als ik er zelf bij ben. Ik ben geen fan van om therapie spul 24/7 op te laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-24 12:37 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Ik doe het inderdaad alleen als ik er zelf bij ben. Ik ben geen fan van om therapie spul 24/7 op te laten.


En merk je dat het dan al werkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-24 12:42 



 
Profiel   

Absoluut verschil. Heeft ze meestal wel 2 uur om dan. Ik moet stallen mesten e.d. ik Heb overigens niet alles van back in track. Ik heb verschillende merken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-24 12:47 



 
Profiel   

Oké, dat ga ik niet redden. Als er nog anderen zijn met ervaringen bij het kort dragen van de beenbeschermers hou ik me aanbevolen :)

En nog een vraagje, zou je de beenbeschermers om kunnen houden tijdens het wandelen? Draven is neem ik aan niet handig maar bij alleen stappen?

Voor de duidelijkheid: het gaat om deze: https://www.agradi.nl/back-on-track-beenbeschermers-royal-per-paar-zwart-l-45x40cm.htm?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAloavBhBOEiwAbtAJOzYEc9Wsyz7LrY8f1dfwnHDkK8IvGI0ielS77o-1ADjlj6p-JKbGlxoCh5kQAvD_BwE
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-24 17:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 147 van de 148 [ 3679 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 144, 145, 146, 147, 148  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen