Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:56

Ik heb de onderlappen, ook gebruikt voor een peesblessure. Ik liet de bandages met BOT lappen een nacht zitten en het been werd er mooi dun van. Ik had bijvoorbeeld ook de (over duur gesproken) Ice Vibes en daar zag ik niet zoveel en zo snel verschil mee.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:57

ps: check het inderdaad wel even voor je het een hele nacht laat zitten. Onze merrie kon er niet goed tegen bijvoorbeeld, die kreeg er irritaties op haar benen van.

GQMMS
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:44

Ik gebruik de nekbeschermer voor een van mijn paarden van back on track. Ze vind dit erg plezierig, kan duidelijk verschil merken als ik haar er niet mee rijd. Ze is makkelijker, soepeler en wil/kan makkelijker ontspannen als ik de beschermer gebruik.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 23:08

Nou, ik ben om. En ga ze kopen.
Zal eerst tweedehands proberen, en mocht dat niet lukken dan nieuw. Er zal vast wel ergens bij een winkel een herfst/regen/winter/wind aanbieding komen.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 23:19

Horsefitshop heeft nu 3=2 of epplejeck met 25% korting.
Ik wacht ook nog op 'het' moment om een back on track zweetdeken aan te schaffen. Blijft een pittige uitgaven

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 23:25

Ik heb een fedimax rugwarmer voor mijn paard. Mijn toenmalige paard was 24 en reageerde er goed op. Vooraf even zelf uitgeprobeerd en baalde dat hij naar m'n paard moest. Wilde hem zelf houden ;) spieren werden er heerlijk los en ontspannen van. Nu ben ik aan het sparen voor een grote fleece deken voor mezelf

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 02:52

Heb eindelijk een tekst gevonden die een beter idee geeft over de gebruiksaanwijzing/verwachte werkings tijd/preventief gebruik: (zal voor de verschillende doeleinden, aandoendingen en producten anders zijn, maar ik was gewoon benieuwd naar 'in het algemeen')

- Alle Back On Track producten moeten opbouwend gebruikt worden in het begin. Gebruik de producten max. 4 uur de eerste 2-3 dagen.
- Na de inleidende 2-3 dagen is het belangrijk om met het gebruik van het product intensief door te gaan voor tenminste 10, het liefst 20, dagen voordat men het effect beoordeelt.
- Blijf het product gebruiken volgens een zelfbedacht patroon, of gebruik het voor 2 weken en pauzeer de 3de week, dit laatste om gewenning te voorkomen.
-Als preventieve maatregel kan Back On Track gebruikt worden met regelmatige onderbrekingen. Gebruik Back On Track 1 dag vóór en 2 dagen na een training en pauzeer daarna tot de volgende training. Gebruik als warming-up 1-2 uur vóór en 2-4 uur na een training.
Bron: http://www.greendistance.nl/back-on-track

@VWESRA: Thanks for the Horsefitshop. Die webwinkel kende ik nog niet.
Bij EJ kon ik geen BOT producten vinden, heeft het daar een andere naam?

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 06:56

Ik heb de 3 in 1 beenbeschermers van BoT. Mijn paard had iets overvulde peesschedes na dollen op het land. Met BoT was het zo weg. Gebruik ze nu preventief. Ben er erg blij mee

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 08:28

paardendrogist heeft ook spullen van BOT.

Ik heb de stalbeschermers, fijne dingen. :j Wil nog steeds een deken, maar die prijzen he :+

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:03

Ik heb geen ervaringen met back on track voor paarden, maar wel voor mijzelf een t-shirt waar ik veel profijt van heb.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:14

Ik twijfel heel erg om een therapiedeken te bestellen, maar de welke? De Rambo Ionic is momenteel het goedkoopste te vinden (30% stickerkorting bij Agradi). Maar mij lijkt een back on track of de bucas recuptex beter. Iemand deze dekens al kunnen vergelijken?

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:34

Seltje schreef:
Ik twijfel heel erg om een therapiedeken te bestellen, maar de welke? De Rambo Ionic is momenteel het goedkoopste te vinden (30% stickerkorting bij Agradi). Maar mij lijkt een back on track of de bucas recuptex beter. Iemand deze dekens al kunnen vergelijken?

Geen ervaring met de dekens, maar op pag 1 werd er wel al door Mette uitgelegd wat het verschil van de dekens en de stof/werking is :)

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 16:04

Seltje schreef:
De Rambo Ionic is momenteel het goedkoopste te vinden (30% stickerkorting bij Agradi). Maar mij lijkt een back on track of de bucas recuptex beter.


Rambo Iconic, Infratex, BoT, Bucas Recuptex, etc. Haha, wat is er veel te koop! Hier hebben we bij "De Zweetdeken' de fantastiche keus uit: Effen groen, effen blauw, effen rood of (doe wild) effen zwart...
Kom binnenkort naar Nederland en was me aan het voorbereiden op het assortiment en wat leuk/goed is om mee terug te nemen. Nu moet ik hele wetenschappelijke publicaties doorwostelen voordat ik een onderlap aan kan schaffen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3699878/

Vermoed dat er na kerst wel wat grote uitverkopen zijn, misschien is dat -het- moment mocht ik tweedehands niets vinden.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:00

Binnenkort is het Black Friday bij Horze (ergens in November). Dan is er meestal wel 20% korting op Back On Track. Zij hebben zo'n beetje het hele assortiment! :)

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:28

Ik heb hele goede ervaring met de werking van BOT bij gallen.

En daardoor heb ik een shabrak en nu ook de peesbeschermers voor de voorbenen.

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:38

Ik heb goede ervaringen met de stalbeschermers. Paardlief heeft wat gallen overgehouden na een blessure. S nachts op stal lopen z'n achterbenen wat op. Gebruik ik de stalbeschermers 's nachts dan blijven ze mooi dun. Ik ben fan!

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 13:53

Heeft iemand ze wel eens gebuikt/of kent iemand, die het gebruikt bij een (mens) nek/rug hernia?

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:29

Rivano schreef:
Heeft iemand ze wel eens gebuikt/of kent iemand, die het gebruikt bij een (mens) nek/rug hernia?


Ik. Je herna op zich gaat er natuuurlijk niet mee weg maar de bij pijn in je spieren die je hebt door je hernia (bij mij tenminste, heb een dubbele) scheelt het wel een heel stuk

ingvdh

Berichten: 6372
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:38

Bij DocHorse is er dit weekend een kortingsactie op alle artikelen, ook Back on track. Scheelt toch weer een hoop geld!

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 13:49

pluisje88 schreef:
Ik. Je herna op zich gaat er natuuurlijk niet mee weg maar de bij pijn in je spieren die je hebt door je hernia (bij mij tenminste, heb een dubbele) scheelt het wel een heel stuk


"Ik moet zo'n ding hebben!" hihi.
Is vooral als ik 's ochtends wakker wordt, de rugspieren rond de hernia zijn dan van steen. Nou ben ik sowieso niet zo'n direct-uit-bed-hupser, maar dit bevoordert het al helemaal niet.

ingvdh schreef:
Bij DocHorse is er dit weekend een kortingsactie op alle artikelen, ook Back on track. Scheelt toch weer een hoop geld!


Ga meteen kijken. Goede tip.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:25

Ik ben daar ook aan het kijken en kom 2 dekens tegen: de mia mesh en de diamond mesh. Tsja en wat is het verschil? De diamond is goedkoper.
Weten jullie het?

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:32

Ik vind een bot fleecedeken bij Dochorse nog flink aan de prijs, ondanks de korting.
Om de prijs heb ik een Fedimax besteld.

Goed idee hier om hem eerst zelf te testen voor ik hem op mijn paard leg. Ben heel benieuwd hoe het voelt zo'n deken.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:47

Ik vind zelf als je besluit de investering te doen, kun je beter de beste kopen. Je merkt altijd kwaliteitsverschil. En zeker als je het dagelijks gebruikt dan is dat wel heel prettig.
Maar dat is persoonlijk uiteraard.
Ze zijn erg duur inderdaad!!!

VWestra schreef:
Ik ben daar ook aan het kijken en kom 2 dekens tegen: de mia mesh en de diamond mesh. Tsja en wat is het verschil? De diamond is goedkoper.
Weten jullie het?


Ik denk het ook. Wordt op de doc horse beschrijving niet echt duidelijk hè?

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 22:54

Heb het ook een paar keer moeten lezen, maar denk dat ik eruit ben.
De goedkopere deken is de zwaardere variant. Terwijl je wat prijs betreft eigenlijk het andersom zou verwachten. Maar misschien is in de wereld van Keramisch textiel het hebben van 'dun en luchtig' een duurder en complexer process?

BACK ON TRACK MESH MIA
Deze deken kan in de zomer gebruikt worden als een luchtige staldeken en in de winter als onderdeken.

BACK ON TRACK MESH DIAMOND
en een net wat zwaardere variant dan de standaard mesh deken
De deken heeft een extra dunne voerin

Mijn analyse :+ : Als je een warmere deken zoekt, dan de Diamon, als je een luchtige zomerdeken zoekt dan de Mia?

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 22:57

Waarschijnlijk bedoelen ze met 'extra' niet dat de deken 'extra dun' is, maar dat de voering er apart extra nog bij onder zit.
(is echt heel slecht nederlands dit, maar wist het even niet anders te omschrijven)