Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:59

Nee ze zeggen diamond iets zwaarder of dikker dan de mia. Maar ja hoeveel dikker dan? Moeilijk hoor, wil de deken zo veelzijdig mogelijk inzetten: voor en na de training en tijdens transport. Ik heb nog een wollen en fleece deken voor eroverheen bij kouder weer. P
De diamond spreekt mij meer aan, maar dat komt door de foto's. Verder nergens op gebaseerd.
Of is de diamond dan extra dun qua voering? Ja twijfel geval.

Of beide bestellen en 1 terugsturen -O-

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:22

A-ha !

.....vaag :+

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 23:24

VWestra schreef:
Nee ze zeggen diamond iets zwaarder of dikker dan de mia. Maar ja hoeveel dikker dan? Moeilijk hoor, wil de deken zo veelzijdig mogelijk inzetten: voor en na de training en tijdens transport. Ik heb nog een wollen en fleece deken voor eroverheen bij kouder weer. P
De diamond spreekt mij meer aan, maar dat komt door de foto's. Verder nergens op gebaseerd.
Of is de diamond dan extra dun qua voering? Ja twijfel geval.

Of beide bestellen en 1 terugsturen -O-


Zoals ik het lees, is de Diamond warmer dan de Mia. En is de Mia veelzijdiger dan de Diamond.
Maar inderdaad 'hoeveel' staat er niet bij.... zoals je bij winterdekens hebt.
Wat deken zelf lijken ze me identiek, maar zal de Diamond een andere binnenkant hebben.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 00:07

Hmm wat gek.. Ik snap ook het verschil even niet meer.

Wat ik wel weet is dat één van de twee een aansluiting heeft voor een hals. Dit was het duurdere model want toen bestond de goedkopere nog niet.

Dat is deze, zowel met rode als met gouden letters te koop:
http://www.goedhard.nl/index.php?action ... =&lang=en#

Zie ook:
http://backontrackwinkel.nl/index.php?i ... 68&lang=NL

Horze.nl gebruikt dezelfde foto's:
http://www.horze.nl/zweet--en-fleecedek ... l?color=BL

Dit is de Diamond deken:
http://www.horze.nl/zweet--en-fleecedek ... l?color=BL
Tekst van Horze.nl:
Citaat:
Onze verbluffende nieuwkomer: Black Diamond. Verbeterde versie van onze populaire Mia gaasdeken sluiting en gaas nu als versterkte versie. Ideaal voor de stal, maar kan ook worden gebruikt als uitrijdeken, aangezien het is vervaardigd van duurzaam textiel met Welltex® effect. Met kruissingels, staartflap met beste pasvorm ooit.


Tekst van Horze.nl bij de "originele" maasdeken:
Citaat:
Gedurende de zomermaanden is dit de ideale deken vanwege zijn uitstekende ademende kwaliteiten. Dit wordt bereikt door de stevige en luchtige maas die een laag van dunne keramische stof bedekt welke volledige bescherming biedt. Kan worden gebruikt als extra onderdeken, als transportdeken, als koeler en in de paardenbox tijdens de warmere maanden. Doe uw profijt bij training/wedstrijden om de spieren op te warmen of om de spieren te helpen bij het herstel. Als je de gehele deken gebruikt bereik je het Back on Track genezende effect op borst, rug en lendespieren. De deken heeft een voering van polypropuleen met Welltex™. Aan de buitenkant heeft de deken een dunne maaslaag voor maximaal ademend vermogen. Versterkt bij de halsopening en zachtd wattering rond de schoft. De deken heeft een dubbele voorsluiting en kruissingels. Grote staartflap met bilkoorden. Betere pasvorm vanwege de rekbaarheid van de maasstof.



De Diamond is dus de vernieuwde versie van de "originele". De foto die bij Dochorse bij de Mia staat klopt dus niet, dit is ook de Diamond. De originele deken heeft de aansluiting voor een hals en gladde stof op de borst en bij de sluiting. De sluiting van de Diamond is ook aangepast naar een sluiting die niet af te stellen is. Wel zou de stof sterker moeten zijn.

Nog een toevoeging: Ik ben erg blij met de originele maasdeken. De Diamond heb ik nog nooit gezien dus ik weet het verschil qua stof niet. Ik gebruikte de maasdeken veel na het rijden (paard is helaas geblesseerd) en dit kon bijna het hele jaar rond. Enkel met erge kou had ik graag een fleece versie gehad en voor hartje zomer heb ik nu de cooler met enkel op de rug een rand BoT. De originele maasdeken heeft 2 lagen stof, de maasstof aan de buitenkant en aan de binnenkant een voering met Welltex. Mijn deken blijft overigens heel netjes, terwijl ze er best wel eens mee schuurt oid. Ze is zeker niet zuinig met haar dekens maar na 2 jaar is er nog geen maasje kapot!

heino2006
Berichten: 33
Geregistreerd: 23-02-10

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 01:43

Ik val even binnen in dit topic want ben erg benieuwd naar hoe de maten uitvallen, groot/klein/normaal? Want mijn pony heeft normaal maat 155 maar deze deken begint pas bij 165 zag ik. Zou hij die 165 passen?

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:51

Ik heb de diamond mesh deken en de Rugwarmer van de bot. Heb een blauwe maandag de Rambo ionic deken gehad maar die deed niet merkbaar iets voor mijn paard. De Rugwarmer helpt mijn paard echt heel goed. De mesh heb ik over het algemeen tijdens transport om en in de winter doe ik nog een zweetdeken over men mesh deken op de trailer. Ik wil alleen nog maar de echte en inderdaad soms even zoeken naar 20/25% maar het is meer dan waard!

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:17

Roos_M schreef:
Ik vind zelf als je besluit de investering te doen, kun je beter de beste kopen. Je merkt altijd kwaliteitsverschil. En zeker als je het dagelijks gebruikt dan is dat wel heel prettig.
Maar dat is persoonlijk uiteraard.
Ze zijn erg duur inderdaad!!!

VWestra schreef:
Ik ben daar ook aan het kijken en kom 2 dekens tegen: de mia mesh en de diamond mesh. Tsja en wat is het verschil? De diamond is goedkoper.
Weten jullie het?


Ik denk het ook. Wordt op de doc horse beschrijving niet echt duidelijk hè?


Ik heb ze nooit naast elkaar gezien dus weet niet of het kwaliteitsverschil, als dat er als is, het prijsverschil rechtvaardigt.
Terugsturen kan altijd nog.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:31

Chesss schreef:
Ik heb de diamond mesh deken en de Rugwarmer van de bot. Heb een blauwe maandag de Rambo ionic deken gehad maar die deed niet merkbaar iets voor mijn paard. De Rugwarmer helpt mijn paard echt heel goed. De mesh heb ik over het algemeen tijdens transport om en in de winter doe ik nog een zweetdeken over men mesh deken op de trailer. Ik wil alleen nog maar de echte en inderdaad soms even zoeken naar 20/25% maar het is meer dan waard!


Ik ben er (bijna) uit het wordt of de mia of de diamond. Mag ik vragen hoe jij jouw keuze hebt gemaakt voor de diamond? Hoe 'warm' is de deken? Ik neig nu naar de mia mesh en om dan bij meer kou een fleece of wollen deken te gebruiken.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:38

Ik wilde een deken die ik in de herfst op kon doen op stal, maar daar vin ik hem uiteindelijk toch te duur en te kwetsbaar voor.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 16:53

Chesss schreef:
Ik wil alleen nog maar de echte en inderdaad soms even zoeken naar 20/25% maar het is meer dan waard!


Denk dat rond Black Friday (eind November) en/of na kerst er wel goede aanbiedingen zullen komen.
(Het enige 'handige' aan die hoge prijzen is dat je al snel over het minimum aankoop bedrag zit om geen verzendkosten te hoeven betalen. :D Bij sommige online winkels is het al gratis verzenden vanaf 39 euro.)

Waar je wel goed op moet letten bij beenbescherming, ben ik net op tijd achtergekomen..., is hoeveel je er krijgt voor dat bedrag. Bandages en onderlappen gaan bij de meeste winkel per stuk, niet per paar. Ookal staan er wel twee afgebeeld op het plaatje en spreken ze in de productomschrijving in meervoudsvorm, en worden degelijke producten in 'normale' uitvoering wel per 2 of 4 verkocht. :$

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 17:01

Mette schreef:
De foto die bij Dochorse bij de Mia staat klopt dus niet, dit is ook de Diamond.


:+ :+ :+

Rivano schreef:
Wat deken zelf lijken ze me identiek


Voorlopig nog niets mis met mijn ogen en inzoom-speurwerk.

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:13

Chesss schreef:
Ik heb de diamond mesh deken en de Rugwarmer van de bot. Heb een blauwe maandag de Rambo ionic deken gehad maar die deed niet merkbaar iets voor mijn paard. De Rugwarmer helpt mijn paard echt heel goed. De mesh heb ik over het algemeen tijdens transport om en in de winter doe ik nog een zweetdeken over men mesh deken op de trailer. Ik wil alleen nog maar de echte en inderdaad soms even zoeken naar 20/25% maar het is meer dan waard!


Op welke manier gebruik jij jouw rugwarmer? Hoe vaak/lang? Ik heb nog niet echt een handige manier gevonden daarvoor namelijk.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:21

Ik heb de maasdeken met de gouden letters erop, maar ik heb geen idee welke dat is... :+

Voor echt warm weer vind ik 'm te warm, hij is echt warmer dan een dunne cooler of vliegendeken.

heino2006
Berichten: 33
Geregistreerd: 23-02-10

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:32

Niemand die kan vertellen hoe de maten vallen van de Mia of de Diamond of de fleecedeken van bot?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:46

Ik heb van de maasdeken 205, die maat heeft hij altijd (6.9 van Rambo) en van de fleece heb ik uiteindelijk een 215 genomen omdat de 205 net iets aan de krappe kant was.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:50

Qua maat, ik lees vaak dat de deken klein valt maar zelf geen ervaring mee. Ik bestel de maat die hij altijd heeft (6,6 van horseware). Bedankt nouvel voor de toelichting.

Volgens mij begrijp ik het nu van de maasdekens. Er zijn 3 soorten, de standaard mesh, de mia mesh en dan de diamond mesh en dan nog een cooler. Dochorse (met korting dit weekend) heeft de standaard mesh niet in het assortiment, maar wel de mia en de diamond.

Ik denk dat ik de mia ga bestellen, beter iets te fris en extra deken toevoegen dan een te warme deken. Al is de kans groot dat ik van de zomer de cooler ook nog ga aanschaffen...

heino2006
Berichten: 33
Geregistreerd: 23-02-10

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:57

Oké Dank jullie wel. Dan past mijn pony met een beetje geluk de 165 wel met zijn maatje 155. Ga ik het toch eens proberen, lees er zoveel goeds over. Heb zelf sinds een paar weken de polsbeschermer en merk echt verschil!

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:07

pluisje88 schreef:
Chesss schreef:
Ik heb de diamond mesh deken en de Rugwarmer van de bot. Heb een blauwe maandag de Rambo ionic deken gehad maar die deed niet merkbaar iets voor mijn paard. De Rugwarmer helpt mijn paard echt heel goed. De mesh heb ik over het algemeen tijdens transport om en in de winter doe ik nog een zweetdeken over men mesh deken op de trailer. Ik wil alleen nog maar de echte en inderdaad soms even zoeken naar 20/25% maar het is meer dan waard!


Op welke manier gebruik jij jouw rugwarmer? Hoe vaak/lang? Ik heb nog niet echt een handige manier gevonden daarvoor namelijk.


Ik gebruik hem voordat ik ga rijden half uur en erna, gewoon met dekensingel. En in de winter als heel koud is doe ik hem onder deken

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:38

Oke Tnx! Ga ik ook proberen!

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 23:20

Hier besteld! Toch voor de 'gewone' mesh deken gegaan via Back on track voor paarden *\o/*

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 23:31

Ik heb ook net besteld! Dan de stalbeschermers, ben benieuwd! Scheelt toch een boel die 20%

Phant0m

Berichten: 2240
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: noord brabant

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:19

Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met de nekbeschermer voor paarden?

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 14:11

Weet niet hoever het assortiment verschilt, maar HORZE heeft vandaag 20% korting op alle BOT producten inclusief gratis verzenden dacht ik.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:47

Vandaag bij Horze de hakbeschermer gekocht. Ben benieuwd!

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 03:17

Vandaag bij Horze de hondendeken gekocht. (Voor mezelf... heb geen hond. :D )
Hij was met 40% korting, dus kon het niet laten liggen.
Als ik hem in handen heb kan ik kijken wat er allemaal mee te doen is voor paardlief en mezelf.