Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 146 van de 148 [ 3679 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 143, 144, 145, 146, 147, 148  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

 

Ik heb de bovenste voor onder mijn Rambo Micklem. Mijn pony reageert er heel fijn op.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 12:59 



 
Profiel   

Ik heb de Hkm onder de micklem.
Past wel. Merk er verder weinig schokkends van qua werking moet ik zeggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 13:42 



 
Profiel   

Ik heb die eerste onder mijn S&T hoofdstel, omdat daar geen onderlegger onder zat. Maar behalve dat hij lekker zacht is, merk ik geen significant verschil daarmee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 16:36 



 
Profiel   

Ik heb de bovenste maar die blijft niet goed zitten onder een anatomisch kopstuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 16:45 



 
Profiel   

Ik heb de bovenste onder m'n beide hoofdstellen, ik heb wel het idee dat ze er losser onder blijft en makkelijker nageeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 17:39 



 
Profiel   

[ img ]

Hij stond al een tijdje op het wensenlijstje, daar isie dan *\o/*
De walker van Fedimax. Heeft dezelfde maat als mijn rambo liners, dus ik verwacht dat hij ook prima als onderdeken kan.
Blij mee, ziet er super degelijk uit. Morgen proberen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 14:28 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
[ [url=m/egnOLJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij stond al een tijdje op het wensenlijstje, daar isie dan *\o/*
De walker van Fedimax. Heeft dezelfde maat als mijn rambo liners, dus ik verwacht dat hij ook prima als onderdeken kan.
Blij mee, ziet er super degelijk uit. Morgen proberen :D


Ooh is ie zwart? Op de foto op de website is hij groen. Dit vind ik veel mooier :D Hij staat ook heel hoog op mijn lijstje! Hoop dat ik de rugwarmer nog fatsoenlijk kan verkopen zodat ik alweer een startbedrag heb. Paardlief heeft mijn budget voor deze deken vakkundig opgebruikt door een logeerpartijtje op de kliniek..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 14:47 



 
Profiel   

Bezoekje aan de kliniek was hier juist de aanleiding om hem nu toch maar te kopen. De reis, de dagopname en behandeling (eotrh, snijtanden verwijderen) zorgden dat hij helemaal strak weer is in zn rug. Terwijl hij net los was gemaakt week ervoor :Y)

Even kijken hoe ver we hiermee komen :)

Hij oogt zwart/antraciet, maar wel met groene gloed erover. Een stuk mooier dan die bruine dekens 8-)

Heb heel lang getwijfeld of ik voor een rugwarmer of de walker zou gaan. Maar omdat de succesverhalen van de deken in een andere deken naaien niet top waren, toch maar op de gok voor de walker gegaan.
De voorsluiting is instelbaar, dus ik ga morgen gelijk even testen hoe dat gaat met spanning op de schoft als hij vd grond eet.

Jouw paard wel weer in orde Pluisje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 14:56 



 
Profiel   

Ik heb heel goede ervaring met de FirTech therapie deken van Catago. Zelfde idee als BOT, maar BOT ligt waardeloos op m'n paard. Van Catago is er ook een walker variant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 15:18 



 
Profiel   

Ja Catago heb ik ook nog naar gekeken. Maar in mijn eigen ervaring werkt Fedimax sterker en die werking kan er ook niet uitgewassen worden, zoals bij BOT in elk geval wel kan (dus Catago dan denk ik ook?).
Daarnaast is Fedimax weer betaalbaarder en waterdicht :) Qua stof denk ik ook prettiger als liner dan de Catago (of is dat geen fleece, de walker?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 15:33 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Bezoekje aan de kliniek was hier juist de aanleiding om hem nu toch maar te kopen. De reis, de dagopname en behandeling (eotrh, snijtanden verwijderen) zorgden dat hij helemaal strak weer is in zn rug. Terwijl hij net los was gemaakt week ervoor :Y)

Even kijken hoe ver we hiermee komen :)

Hij oogt zwart/antraciet, maar wel met groene gloed erover. Een stuk mooier dan die bruine dekens 8-)

Heb heel lang getwijfeld of ik voor een rugwarmer of de walker zou gaan. Maar omdat de succesverhalen van de deken in een andere deken naaien niet top waren, toch maar op de gok voor de walker gegaan.
De voorsluiting is instelbaar, dus ik ga morgen gelijk even testen hoe dat gaat met spanning op de schoft als hij vd grond eet.

Jouw paard wel weer in orde Pluisje?


Haar logeerpartij heeft me 1900,- gekost (en verkeerde klacht behandeld dus) en daarna nog ruim 500 aan supplementen dus een dekentje moet maar heel even wachten ;)

Mwah. Niet denderend helaas. Verdenk haar sterk van pssm2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 16:09 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Ja Catago heb ik ook nog naar gekeken. Maar in mijn eigen ervaring werkt Fedimax sterker en die werking kan er ook niet uitgewassen worden, zoals bij BOT in elk geval wel kan (dus Catago dan denk ik ook?).
Daarnaast is Fedimax weer betaalbaarder en waterdicht :) Qua stof denk ik ook prettiger als liner dan de Catago (of is dat geen fleece, de walker?)

Ik zou juist waterdichte willen als liner ivm ademend vermogen. Catago is geen fleece, maar soort katoen ofzo. Volgens de omschrijving kan het gewoon gewassen worden zonder effect te verliezen.
Vond van fedimax de bolletjes in de regen deken erg vervelend voor de vacht en die deed juist niks voor mijn paard. Dus sterkere werking heb ik niet ervaren.

Kramer heeft ook een ceramic walker die glad/waterdicht is dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 16:19 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Haar logeerpartij heeft me 1900,- gekost (en verkeerde klacht behandeld dus) en daarna nog ruim 500 aan supplementen dus een dekentje moet maar heel even wachten ;)

Mwah. Niet denderend helaas. Verdenk haar sterk van pssm2.


:(:) he bah, wat super balen. En wat een geld kosten die knollen ook. Ik heb overigens ook het vermoeden dat mijn paard pssm2 heeft, hij heeft iig aardig wat overeenkomsten :(


manzano schreef
Ik zou juist waterdichte willen als liner ivm ademend vermogen. Catago is geen fleece, maar soort katoen ofzo. Volgens de omschrijving kan het gewoon gewassen worden zonder effect te verliezen.
Vond van fedimax de bolletjes in de regen deken erg vervelend voor de vacht en die deed juist niks voor mijn paard. Dus sterkere werking heb ik niet ervaren.

Kramer heeft ook een ceramic walker die glad/waterdicht is dacht ik.


Mijn paard staat 24/7 buiten en met die extreme regen lekt zn rambo nog wel eens door of in. Ik heb dus standaard al een regenliner (met staydry) voering eronder. Dat werkt heel goed. Vooral door de staydry. Met gewone dekens met gladde voering heb ik toch vaak dat het ademend vermogen weg is als ze eens zweten. Regendekens was ik liever weer niet te vaak. Ook de liners worden dan klam en die was ik wel, maar daardoor verlies je ook weer warmte.

Ook vind ik het prettig dat ik hem gewoon op kan doen als het regent en dan wel kan trainen/wandelen :D

Ah zo verschilt het per paard, mens en kat wat werkt en wat de voorkeur heeft. Gelukkig is de keuze reuze :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 16:55 



 
Profiel   

Kan m'n post niet meer aanpassen; hierbij de waterdichte walker van Kramer.
https://www.kramer.nl/Paard/Paardendeke ... amic-Rehab

Ziet er fijn afgewerkt met die zachte randen. Gaat zo snel schuren soms (had ik met m'n gewone stapmolendeken).

Fedimax moet je trouwens wel ook echt even goed meten volgens hun richtlijnen. Hun maatvoering is net even anders soms. Had daar een maat kleiner nodig dan de normale dekenmaat. Waarschuwen ze ook voor op hun site. Je kan wel ruilen enzo, maar die verzendkosten naar Duitsland zijn best flink vond ik destijds.


Laatst bijgewerkt door manzano op 17-02-22 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 17:28 



 
Profiel   

Ik heb een paar maanden terug de recuptex walker gekocht, inderdaad ook omdat deze waterdicht is.
Wilde de catago maar die zou niet waterdicht zijn.

Die fedimax ziet er ook goed uit!
Is die gevoerd en waterdicht en hoe valt ‘ie qua maat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 17:30 



 
Profiel   

De Kramer ken ik idd ook. Maar weinig reviews over te vinden, dus durfde de gok niet te nemen.

Het is jammer dat je bij Fedimax niet via paypal kan betalen, dan kan je kosteloos retourneren.
Wat is er anders aan de maten eigenlijk? Ik zie op de plaatjes gewoon dezelfde bovenmaat als Bucas.

@Nouvel: hij is idd gevoerd met 100gr, cooldry (vergelijkbaar met staydry) en waterdicht.
Ik heb net mn horseware liner eronder gelegd (130/185) en die komt bijna helemaal overeen met met fedimax 135. Ik zal morgen een foto maken als hij ‘m aan heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 17:47 



 
Profiel   

Ja geen idee wat verschil is... Ik had de regen deken, dus dat is natuurlijk ook net wat anders dan een walker qua vorm, maar had echt van alle merken 135/185 en die had ik dus ook zonder meten besteld bij hun. Maar die was echt te groot. Toen ik ging meten volgens hun instructie kwam ik ook op maat kleiner uit.

Goeie tip van PayPal trouwens. Dat wist ik helemaal niet. Ga ik voortaan (als het kan) via PayPal dingen bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 18:43 



 
Profiel   

Kunnen ze met die walker deken wel gewoon eten met hun hals naar beneden? Ik vind hem zo hoog sluiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 19:08 



 
Profiel   

manzano schreef
Ja geen idee wat verschil is... Ik had de regen deken, dus dat is natuurlijk ook net wat anders dan een walker qua vorm, maar had echt van alle merken 135/185 en die had ik dus ook zonder meten besteld bij hun. Maar die was echt te groot. Toen ik ging meten volgens hun instructie kwam ik ook op maat kleiner uit.

Goeie tip van PayPal trouwens. Dat wist ik helemaal niet. Ga ik voortaan (als het kan) via PayPal dingen bestellen.


Goh, wat gek. De walker lijkt wel overeen te komen.
Mooi he van Paypal, scheelt echt voor bestellen in het buitenland. Of in Nederland als je niet kosteloos kan retouren :)


belle_boef schreef
Kunnen ze met die walker deken wel gewoon eten met hun hals naar beneden? Ik vind hem zo hoog sluiten


Dat zal ik morgen laten weten :)
Hij valt hetzelfde als mn horsewareliner (als die eronder ligt), dus ik ga er wel vanuit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 19:10 



 
Profiel   

Hier met de valentijns acties een BoT halster, nekbeschermer en voor mezelf ondergoed :+ gekocht.
Het halster moet ik nog even op wachten, de rest komt morgen binnen.
Stond al heel lang allemaal op mijn verlanglijstje en was nu wel betaalbaar.

Ben vooral benieuwd naar de pasvorm van de nekbeschermer, zag bij sommige dat hij bijna tot de ogen kwam.
Iemand ervaring daarmee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 22:18 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
De Kramer ken ik idd ook. Maar weinig reviews over te vinden, dus durfde de gok niet te nemen.

Het is jammer dat je bij Fedimax niet via paypal kan betalen, dan kan je kosteloos retourneren.
Wat is er anders aan de maten eigenlijk? Ik zie op de plaatjes gewoon dezelfde bovenmaat als Bucas.

@Nouvel: hij is idd gevoerd met 100gr, cooldry (vergelijkbaar met staydry) en waterdicht.
Ik heb net mn horseware liner eronder gelegd (130/185) en die komt bijna helemaal overeen met met fedimax 135. Ik zal morgen een foto maken als hij ‘m aan heeft.


Klinkt goed, ben benieuwd!

Ik vind walker dekens zelf minder geschikt om de hele dsag op te laten omdat ze inderdaad hoog sluiten aan de voorkant, zeker voor mijn paard met lage halsaanzet

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 06:17 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Wat een goede aankoop *\%/*

Grazen lukt als ik hem voor op het laatste gaatje doe. Maar daardoor wordt hij achter weer wat te lang waardoor hij kan gaan schuiven opzij.
Hij trekt niet strak op de schoft, maar idealiter was het bij de sluiting flexibeler zoals bucas dekens voor hebben.

Zelf zou ik hem een enkele nacht misschien wel oplaten, maar niet dagen achter elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 12:11 



 
Profiel   

Oeh dat ziet er veelbelovend uit!! Ik wil hem ook :) wat doet hij qua maat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 12:26 



 
Profiel   

Mijn paard heeft normaal 130/183 van Rambo, dit is 135 en die past goed. Die 5cm had er op zich nog wel af gemogen, maar een kleinere maat (125) wordt te klein.

Hij draagt trouwens de horseware borstbeschermer er nog onder. Vandaar dat je geen blote schouder ziet. Te lui om eraf te halen met die wind en regen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 12:51 



 
Profiel   

Ooh dat is jammer. Ik was al helemaal blij dat hij zo weinig uitgesneden was haha
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 14:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 146 van de 148 [ 3679 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 143, 144, 145, 146, 147, 148  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen