Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:19

Iemand ervaring met de BOT sienna of buzter?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:28

Ik heb de sienna sinds kort, kan er dus nog niet heel veel over zeggen.
Ik heb ‘m een keer in de trailer gebruikt en ik gooi ‘m er na het rijden even op tot hij droog is als het niet te warm is, of even over de achterhand voor het rijden.
Nu te warm om wat op te gooien, dus nog niet heel uitgebreid getest.

Ik vind het jammer dat de singels er niet af kunnen, ik heb ‘m er vaak even los op liggen en dan is het handig als je de singels eraf kunt halen.
Verder vind ik het wel een fijn licht dekentje, ligt best mooi op mijn paard.
Afbeelding

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 14:05

Nouvel schreef:
Ik heb de sienna sinds kort, kan er dus nog niet heel veel over zeggen.
Ik heb ‘m een keer in de trailer gebruikt en ik gooi ‘m er na het rijden even op tot hij droog is als het niet te warm is, of even over de achterhand voor het rijden.
Nu te warm om wat op te gooien, dus nog niet heel uitgebreid getest.

Ik vind het jammer dat de singels er niet af kunnen, ik heb ‘m er vaak even los op liggen en dan is het handig als je de singels eraf kunt halen.
Verder vind ik het wel een fijn licht dekentje, ligt best mooi op mijn paard.
[ [url=m/1MkOZt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is de deken een beetje stevig? Of van die dunnen stof die naar 1x schuren scheurt. Ik zag dat deze in de aanbieding is. Ik twijfel of ik deze of de Bucas light wil halen. Ik vind de Bucas qua uiterlijk mooier. En die oogt steviger.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 14:18

Het is wel vrij dunne stof, maar dat wil je ook voor een zomercooler denk ik…
Bucas past mijn paard helaas niet goed…

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 14:23

@Nouvel met deze temperaturen dus te warm om 24/7 op te houden?

Vanwege blessure staat paard momenteel op boxrust. Toen het was frisser was stond hij overdag met de mesh deken. Nu staat hij met een Rambo vliegendeken vanwege de warmte. Zou fijn voor hem zijn als er iets op de markt is wat niet te warm is en ook een therapeutische werking heeft.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 18:52

Geen idee, elk paard is anders, ik heb nu niks op, weet ook niet of deze stevig genoeg is om 24/7 op te hebben, dan zal ook van je paard afhangen denk.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:04

De buzter is wel echt een dunne vliegendeken. Ik heb hem liggen, maar nog niet in gebruik genomen.

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:24

grauwman schreef:
@Nouvel met deze temperaturen dus te warm om 24/7 op te houden?

Vanwege blessure staat paard momenteel op boxrust. Toen het was frisser was stond hij overdag met de mesh deken. Nu staat hij met een Rambo vliegendeken vanwege de warmte. Zou fijn voor hem zijn als er iets op de markt is wat niet te warm is en ook een therapeutische werking heeft.


De Buzter heeft reflectie waardoor de deken juist niet te warm wordt.

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:11

Vind zelf de Siena niet sterk genoeg om 24/7 op te houden hij scheurt dan snel..

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:12

Dank voor de info @frutsels @nummie

Helaas was de aanbieding alleen in het weekend geldig. Mocht er van de zomer nog een actie komen dan zal ik opnieuw bekijken welke we het beste kunnen aanschaffen.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:57

Iemand al de nieuwe vliegendeken gepast en uitgeprobeerd in de warmte ?

VC_Immortal

Berichten: 327
Geregistreerd: 14-08-09
Woonplaats: Hoogerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:16

De bot buzter heb ik momenteel.
Helaas ben ik niet erg positief (terwijl ik dit wel graag zou willen). De maatvoering vind ik niet fijn vallen. Eerst had ik de 165/221 omdat mijn paard normaal 165/215 van Bucas heeft (Bucas ligt perfect). Echter viel de buzter over zijn hak en de bilkoorden zaten bij zijn hak (gevaarlijk als zijn been erachter zou komen met rollen).
Echt een soepjurk. Dus heb ik hem geruild voor een 155/206. Deze viel wel goed. Niet helemaal naar mijn zin (buiksingel zat ver tegen zijn voorbeen). Ik kocht eentje met hals maar dit is dus een losse hals dat steeds open valt vanwege de dunne/soepele stof.

Eerste 2 uurtjes dragen, het klittenband van voor, krult dubben met de scherpe schuur zijne op het paard... dus een flinke schuurplek (dus niet vanwege een te kleine deken). Deken trekt ook erg naar achter maar dit heeft misschien met de hoge schoft van mijn paard te maken. De buik is wat hoger uitgesneden dus 0,0 weerstand tegen vliegen daar... erg jammer want ze gaan dan allemaal op z’n buik zitten steken.

Stiksel aan één kant laat los en de stof beschadigd heel snel als deze in aanraking komt met het klittenband (dat je soms echt niet kunt verhelpen).

Dus even een opsomming pro’s en cons:

Pro:
- fijne stof met therapeutische werking
- UV werend
- brede halsdeel voor een wat grotere nek

Con:
- pasvorm niet geschikt voor een hogere schoft
- niet nagedacht over het in elkaar zetten (klittenband rolt dubbel van voor).
- kwetsbare stof (beschadigd snel)
- losse hals dat open valt
- geen bescherming aan de buik

De pasvorm heeft misschien ook met de hoge schoft met mijn paard te maken. Al heb ik deze problemen niet gehad met Bucas.

Normaal ben ik een grote fan van bot en ik wilde graag fan zijn van de buzter maar voor mij is het een fail.

Ik heb bot ook bericht over mijn ondervindingen maar helaas geen antwoord ontvangen. Zelfs agradi plaatst mijn (eerlijke) recensie niet... Dus die de ervaringen op agradi neem ik ook niet meer serieus. Wel de positieve ervaringen meteen plaatsen maar niet de kritische.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:37

Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik heb uiteindelijk de deken besteld in zowel 205 als 195 omdat hij van beide maten een BOT deken heeft.
Wat jij schrijft, opgesneden buik , soepele stof en gevoelig voor klittenband heb ik allemaal ook ervaren. Om die reden dekens weer retour gezonden en tot de rambo protector besteld. Deze beschermt gewoon super goed tegen de beesten. de BOT vind ik meer geschikt tegen vliegen dan tegen dazen en meer voor op stal of transport dan voor dagen op de weides.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:17

Bedankt voor de reviews over de vliegendeken, jammer te lezen dat die het toch niet helemaal is qua pasvorm…
Heb er ook over zitten denken, maar dan wacht ik daar toch nog even mee…

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:29

Ik heb er een liggen al een tijd maar nog niet gebruikt. Wil hem voor de nachten pakken als paard aan huis staat. Dan kan ik hem makkelijk wisselen en hoeft ze hem niet te lang op en toch wat BOT effect op de warmere dagen.

VC_Immortal

Berichten: 327
Geregistreerd: 14-08-09
Woonplaats: Hoogerheide

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 00:28

Zelf leg ik m alleen op als ik ook erbij ben zodat ik m steeds goed kan leggen (en dus schuurplekken voorkomen). Vooral op de wei schuift het enorm na een keertje rollen.

Maar ik vind het nu te warm voor de Bucas Recuptex (helaas niet UV werend) en ik vind dat mijn paard soepeler is door de werking van Weltex/ Recuptex.
Dus het is echt niet helemaal negatief.
Maar ik was in de veronderstelling dat ik de Buzter (bot) net als de buzz off (Bucas) zorgeloos erop kon leggen op de wei.
Samen met een slechte pasvorm en geen bescherming op zijn buik, was het toch een teleurstelling.

Neemt niet weg dat de werking op hals en rug er niet minder om is.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 08:00

Echt jammer dan van de pasvorm en de buikflap inderdaad, je hebt een vliegendeken niet om steeds goed te moeten leggen, dat is voor het paard ook niet prettig.

Nou moet ik toch zeggen, ik vind de werking van BoT heel fijn maar de pasvorm om langer op te hebben bij de meeste dekens helaas minder.
Ik heb de staldekens gehad, maar die gingen trekken voor, dus die heb ik weer weg gedaan.
Toen heb ik de liner gekocht in de hoop dat die hetzelfde zou zitten als de horseware liners, maar die is te strak voor en gaat ook knellen en trekken aan de voorkant als die langer op ligt.
Dat vind ik wel echt super jammer…
Voor korter op zijn ze allemaal prima maar ik het er nog niet eentje gevonden die echt fijn ligt als je ‘m langer op laat liggen.

valonka

Berichten: 379
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:37

Heeft er ook iemand ervaring met de dressuur singel van back on track?

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:21

valonka schreef:
Heeft er ook iemand ervaring met de dressuur singel van back on track?


Ja al heel wat jaren zowel de singel met elastiek als zonder elastiek in gebruik. Wat wil je weten?

valonka

Berichten: 379
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:14

Sussie85 schreef:
valonka schreef:
Heeft er ook iemand ervaring met de dressuur singel van back on track?


Ja al heel wat jaren zowel de singel met elastiek als zonder elastiek in gebruik. Wat wil je weten?


Wat je ervaring met de singel is en of je ook verschil, wat voor verschil vernam in vergelijking met je andere singels?

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 10:37

Iemand de nieuwste kleuren in het echt al gezien van BOT ?

Zag dat ze ook Xfull hebben, is die maatvoering vergelijkbaar met de XL van LeMieux?

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:11

Hoe bevallen de pees beschermers ( de drie in 1 variant zeg maar) hier?
Met name qua warm worden. Gebruikt iemand ze ook weleens op de trailer?

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:55

Muze schreef:
Hoe bevallen de pees beschermers ( de drie in 1 variant zeg maar) hier?
Met name qua warm worden. Gebruikt iemand ze ook weleens op de trailer?

Ik gebruik deze https://backontrack.nl/products/arbetsd ... l-fram-par voor op de trailer. Ik vind ze ideaal, merrie komt er niet warmer onder vandaan en wissel ze met de buitenritten voor de harde peesbeschermers van BoT.
Benen zijn eigenlijk nooit nat als ik de beschermers af doe na de trailer rit, wel mooi dun. Merrie heeft snel last van wat dikkere benen door oude blessures en litteken weefsel

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:06

Diertjec schreef:
Muze schreef:
Hoe bevallen de pees beschermers ( de drie in 1 variant zeg maar) hier?
Met name qua warm worden. Gebruikt iemand ze ook weleens op de trailer?

Ik gebruik deze https://backontrack.nl/products/arbetsd ... l-fram-par voor op de trailer. Ik vind ze ideaal, merrie komt er niet warmer onder vandaan en wissel ze met de buitenritten voor de harde peesbeschermers van BoT.
Benen zijn eigenlijk nooit nat als ik de beschermers af doe na de trailer rit, wel mooi dun. Merrie heeft snel last van wat dikkere benen door oude blessures en litteken weefsel


Zijn die ook gewoon met Welltex?
Wat is het verschil met de andere BoT beschermers, omdat ze wat goedkoper zijn zo te zien?

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen met deze beschermers en de Royal work boots?
Zoek iets voor mijn paard met artrose in de kogel.
Hoe is de maat en pasvorm van de Royal work boots en die andere beschermers (3 in 1)?

Ik gebruik de stalbeschermers op de trailer, wil gewone voor het rijden die goed om de kogel vallen.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:47

Nouvel schreef:
Diertjec schreef:
Ik gebruik deze https://backontrack.nl/products/arbetsd ... l-fram-par voor op de trailer. Ik vind ze ideaal, merrie komt er niet warmer onder vandaan en wissel ze met de buitenritten voor de harde peesbeschermers van BoT.
Benen zijn eigenlijk nooit nat als ik de beschermers af doe na de trailer rit, wel mooi dun. Merrie heeft snel last van wat dikkere benen door oude blessures en litteken weefsel


Zijn die ook gewoon met Welltex?
Wat is het verschil met de andere BoT beschermers, omdat ze wat goedkoper zijn zo te zien?

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen met deze beschermers en de Royal work boots?
Zoek iets voor mijn paard met artrose in de kogel.
Hoe is de maat en pasvorm van de Royal work boots en die andere beschermers (3 in 1)?

Ik gebruik de stalbeschermers op de trailer, wil gewone voor het rijden die goed om de kogel vallen.

Ja deze zijn ook gewoon met welltex. Geen idee wat het verschil is, zat ook al te kijken.
Ik heb zowel van de harde peesbeschermers als van de 3 in 1 de full voor m'n merrie, passen mooi bij haar :)