Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:41


Muze
Berichten: 5287
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:44

Zoiets spreekt mij ook wel aan, voor wandelen en Trailer. Zou dat daar geschikt voor zijn?
Of toch de recuptex.

manzano

Berichten: 23955
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:25

Heb een Fedimax regendeken gehad en vond die niet fijn liggen. Duur grapje met retour sturen.

Lijkt me prima voor wandelen en op de trailer idd.

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:15

manzano schreef:
Heb een Fedimax regendeken gehad en vond die niet fijn liggen. Duur grapje met retour sturen.

Lijkt me prima voor wandelen en op de trailer idd.

Dat is ook waar, dat retourneren naar DL waarschijnlijk lastiger is.

Ik hoop hier nog ervaringen van beide dekens te lezen.

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:28

Hoi!

Ik kom even binnen vallen. Ik heb een arabier welke ik op dit moment aan het opbouwen ben na een flinke blessure. In de praktijk betekend dit dat we voornamelijk hardlopen, wandelen en academisch grondwerk doen. Nu wil het zo zijn dat ik a) een verschrikkelijk mietje heb dat van top tot teen ingepakt staat en b) hij heeft een gevoelige rug.

Nu ben ik absoluut niet thuis in dekens maar ik wil hem wel verder ondersteunen. Nu is mijn vraag in hoeverre heeft een walker voordelen ten op zichte van een gewone deken en wat vinden jullie nu écht een prettig merk qua keramische vezels/recuptex/BOT. Ik ben helemaal in de war inmiddels. _O-

Idealiter een deken die (semi)waterdicht is maar als dat niet zo is vind ik dat ook niet erg. Hij is niet geschoren dus ik wil niet een al te dikke deken. Veel wensen :')

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:36

Hoi Isabel_k,

Ik reageer maar even want ik zoek denk ik wat jij zoekt (een deken tijdens grondwerk) en heb het hele topic doorgespit dus deel even wat mijn overwegingen zijn. Misschien kun je er wat mee. Persoonlijke ervaring heb ik dus (nog) niet.

Wat een Walker/longeerdeken (voor mij) als voordeel heeft is dat de voorbenen vrij liggen en dus meer bewegingsvrijheid hebben, en dat is fijn tijdens grondwerk. Met "normale" dekens is er tijdens beweging toch meer kans op schuren op de borst.

Ik doe hier even linkjes naar de dekens met officiële websites (geen reclame voor verkoopsites) van de "walkers" die ik gevonden heb. Misschien zijn de dekens ergens anders goedkoper te vinden.

Back on Track stapmolendeken € 259 (ook wel wat goedkoper te vinden), waterafstotend volgens de site en volgens iemand in dit topic ook met voering waardoor hij vrij dik is (wat op de site niet te vinden is, geeft Bokker ook aan)

Catago Fir Tech Walker rug € 189.
Nagevraag bij de leverancier: ongevoerd en niet waterdicht

fedimax ® Ceramic Energy "Go Free" Führanlagendecke € 112
Alleen in Duitsland verkrijgbaar. waterdicht (8000 9), 100 gr gevoerd, keramische bolletjes die blijven zitten. (Bij de andere dekens zit het meer in de stof verwerkt bij Fedimax erop)

Felix Bühler Outdoor-Walker Ceramic Rehab € 119. Waterdicht (3000 9) ongevoerd (volgens tabblad eigenschappen)

Mijn eerste keus is nu dus de Felix Bühler omdat die ongevoerd is en ik gelezen heb dat men de Fedimax dekens vrij zwaar vind met soms kritiek op pasvorm. Van de Felix Bülher heb ik helaas (ondanks daar ik daar nog een topic voor geopend heb) geen ervaringen.

Alle bovengenoemde dekens zijn keramisch, van magnetisch of ionic heb ik geen walker dekens gevonden. En optie is dan een onderlap in een bestaande deken in (laten) naaien.

Mijn zoektocht is vooral naar keramische producten en mijn (dus niet dé !) conclusie is dat ik eerder voor Fedimax dan BOT zou gaan. Maar aangezien die Walker voering heeft wat ik niet wil is dat toch niet eerste keus.

Mocht ik een regendeken voor in de wei zoeken (wat ik dus niet doe :) ) dan zou ik voor de Ceramic Fedimax regendeken 50 gram gaan (omdat er geen ongevoerde is) op basis van de werking.

Ik heb nog niets gekocht ben even aan het wachten of de behandelaar van mijn paarden nog reactie geeft op mijn vraag over advies die ik haar hierover gesteld heb.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:00


Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:15

jetm schreef:
Hoi Isabel_k,

Ik reageer maar even want ik zoek denk ik wat jij zoekt (een deken tijdens grondwerk) en heb het hele topic doorgespit dus deel even wat mijn overwegingen zijn. Misschien kun je er wat mee. Persoonlijke ervaring heb ik dus (nog) niet.

Wat een Walker/longeerdeken (voor mij) als voordeel heeft is dat de voorbenen vrij liggen en dus meer bewegingsvrijheid hebben, en dat is fijn tijdens grondwerk. Met "normale" dekens is er tijdens beweging toch meer kans op schuren op de borst.

Ik doe hier even linkjes naar de dekens met officiële websites (geen reclame voor verkoopsites) van de "walkers" die ik gevonden heb. Misschien zijn de dekens ergens anders goedkoper te vinden.

Back on Track stapmolendeken € 259 (ook wel wat goedkoper te vinden), waterafstotend volgens de site en volgens iemand in dit topic ook met voering waardoor hij vrij dik is (wat op de site niet te vinden is, geeft Bokker ook aan)

Catago Fir Tech Walker rug € 189.
Nagevraag bij de leverancier: ongevoerd en niet waterdicht

fedimax ® Ceramic Energy "Go Free" Führanlagendecke € 112
Alleen in Duitsland verkrijgbaar. waterdicht (8000 9), 100 gr gevoerd, keramische bolletjes die blijven zitten. (Bij de andere dekens zit het meer in de stof verwerkt bij Fedimax erop)

Felix Bühler Outdoor-Walker Ceramic Rehab € 119. Waterdicht (3000 9) ongevoerd (volgens tabblad eigenschappen)

Mijn eerste keus is nu dus de Felix Bühler omdat die ongevoerd is en ik gelezen heb dat men de Fedimax dekens vrij zwaar vind met soms kritiek op pasvorm. Van de Felix Bülher heb ik helaas (ondanks daar ik daar nog een topic voor geopend heb) geen ervaringen.

Alle bovengenoemde dekens zijn keramisch, van magnetisch of ionic heb ik geen walker dekens gevonden. En optie is dan een onderlap in een bestaande deken in (laten) naaien.

Mijn zoektocht is vooral naar keramische producten en mijn (dus niet dé !) conclusie is dat ik eerder voor Fedimax dan BOT zou gaan. Maar aangezien die Walker voering heeft wat ik niet wil is dat toch niet eerste keus.

Mocht ik een regendeken voor in de wei zoeken (wat ik dus niet doe :) ) dan zou ik voor de Ceramic Fedimax regendeken 50 gram gaan (omdat er geen ongevoerde is) op basis van de werking.

Ik heb nog niets gekocht ben even aan het wachten of de behandelaar van mijn paarden nog reactie geeft op mijn vraag over advies die ik haar hierover gesteld heb.


Bedankt voor je mega uitgebreide antwoord. Voor mij maakt het niet uit of het keramisch is of niet. Als het maar de spieren ondersteund. (Paard heeft allerlei mentale en fysieke trauma's waaronder in zijn rug door het vallen bij het beleren met een staartriem. Althans dat is het verhaal). Ik merk dat hij heel snel vast zit in zijn rug en dat is goed te ondersteunen met materson therapie, osteopatie + goede spieren in de rug / achterhand gebruik. 1,5 jaar geleden kwam er nog een blessure bij (ongerelateerd) waardoor hij 'platte rust' moest en nu ik weer op mag bouwen merk ik dat zijn spieren snel vast komen te zitten als ik aan het wandelen ben. Dát is de reden dat ik op zoek ben.

De Felix Buhler klinkt wel goed vind ik. Ik ga nog eens zoeken en kijken. :D

Ter illustratie:

Afbeelding

Afbeelding

Slmt9

Berichten: 4813
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:37

Ik heb nog BOT 3 in 1 beschermers liggen in maat M en L. Zijn weinig gebruikt, liggen niet in de weg maar ook zonde om te laten liggen want ik gebruik het nooit. Iemand belang bij?

Mijn paard heeft artrose in de kogel en hoef, ik wil de kootbeschermer gaan proberen. Heeft alleen BOT die of zijn er ook andere merken?

Edit; deze heb ik nog liggen, werkt op basis van magneten. Maar dat materiaal vind ik teveel schuren.

https://www.equinemagnetix.nl/a-5295317 ... kle-boots/

Zie ze ook van catago, maar die zijn duurder dan de BOT ;)
Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 22-12-20 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:39

Saaams schreef:
Ik mis de bucas in je lijstje. Of is Bucas niet keramisch? :+
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... eoQAvD_BwE


Die kende ik nog niet, dankjewel.
Voor mij persoonlijk minder interessant omdat hij een magnetische ipv keramische werking heeft (volgens de startpost) en ik al een pulserend magneetveldtherapie dekje heb van equimax maar voor het lijstje van therapeutische walkers is het zeker een mooie aanvulling
Laatst bijgewerkt door jetm op 22-12-20 11:44, in het totaal 2 keer bewerkt

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:40

Isabel_k schreef:
De Felix Buhler klinkt wel goed vind ik. Ik ga nog eens zoeken en kijken. :D

En als één van ons hem dan aanschaft is hier ervaring delen leuk :)

Muze
Berichten: 5287
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:43

Ja ik zag die deken ook.
Ik zoek iets wat ik Evt onder een outdoor deken kan doen, maar ook op de trailer en wat Evt ook op een licht bezweet paard kan. Nog niet over uit wat passend zou zijn.

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:54

Slmt9 schreef:
Ik heb nog BOT 3 in 1 beschermers liggen in maat M en L. Zijn weinig gebruikt, liggen niet in de weg maar ook zonde om te laten liggen want ik gebruik het nooit. Iemand belang bij?

Mijn paard heeft artrose in de kogel en hoef, ik wil de kootbeschermer gaan proberen. Heeft alleen BOT die of zijn er ook andere merken?

Edit; deze heb ik nog liggen, werkt op basis van magneten. Maar dat materiaal vind ik teveel schuren.

https://www.equinemagnetix.nl/a-5295317 ... kle-boots/

Zie ze ook van catago, maar die zijn duurder dan de BOT ;)


Denk je dat het nuttig is om daarmee te wandelen? Mijn paard heeft een peesblessure in zijn kootje, maar als het te warm wordt of gaat schuren is het niet handig natuurlijk. Het zou dan alleen gaan om wandelen.

Slmt9

Berichten: 4813
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:00

Dubbel post
Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 22-12-20 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Slmt9

Berichten: 4813
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:14

Isabel_k schreef:
Denk je dat het nuttig is om daarmee te wandelen? Mijn paard heeft een peesblessure in zijn kootje, maar als het te warm wordt of gaat schuren is het niet handig natuurlijk. Het zou dan alleen gaan om wandelen.


Ik gebruikte ze ook alleen om te wandelen. Mijn paard was destijds hoefbevangen en ik wilde de doorbloeding ermee stimuleren.
Ik vond ze in de zomer wel te warm, dan zou ik eerder voor de mesh gaan.
Pasvorm vond ik erg goed, met schuren geen problemen.

Ik heb geen ervaring met peesblessures, maar mocht een betere doorbloeding helpen, dan zou ik het zeker overwegen.

Ik heb door de jaren heen ervaring met fedimax, rambo Ionic, Equine magnetics, bucas recuptex en BOT. Dat is ook de volgorde van favorieten ;) misschien is dit wel wat voor je:
https://www.fedimax.de/infrarot-textili ... rde/a-1152

Diertjec

Berichten: 4623
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:43

Wat een fijne post JetM. Ik zoek ook nog een walker, had eerst die van BoT op het oog, maar als die zo dik is, is dat niks om mee te longeren. Wordt veel te warm.
Ik ga eens naar die van Felix Buhler kijken.
Dankjewel!

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:48

Back on Track stapmolendeken € 259 (ook wel wat goedkoper te vinden), waterafstotend volgens de site en volgens iemand in dit topic ook met voering waardoor hij vrij dik is (wat op de site niet te vinden is, geeft Bokker ook aan)

Interessant, want ik verkoop de stapmolendekens zelf ook en gebruik hem ook maar die is dus NIET gevoerd en ook niet dik!

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:50

Het belangrijkste verschil overigens tussen Back on Track en bijvoorbeeld een Bucas is dat bij Back on Track de werking niet minder wordt na verloop van tijd. Dat is bij andere producten na verloop van tijd wel het geval. De werking is doorgaans ook beter en intensiever maar dat kan nog per paard verschillen.

Slmt9

Berichten: 4813
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:54

frutsels schreef:
Het belangrijkste verschil overigens tussen Back on Track en bijvoorbeeld een Bucas is dat bij Back on Track de werking niet minder wordt na verloop van tijd. Dat is bij andere producten na verloop van tijd wel het geval. De werking is doorgaans ook beter en intensiever maar dat kan nog per paard verschillen.


Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb voor mezelf meerdere coltruien gekocht. Ik droeg die dagelijks en die gingen dus elke week in de was. Na een paar weken merkte ik al niets meer van de werking.

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:57

Slmt9 schreef:
frutsels schreef:
Het belangrijkste verschil overigens tussen Back on Track en bijvoorbeeld een Bucas is dat bij Back on Track de werking niet minder wordt na verloop van tijd. Dat is bij andere producten na verloop van tijd wel het geval. De werking is doorgaans ook beter en intensiever maar dat kan nog per paard verschillen.


Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb voor mezelf meerdere coltruien gekocht. Ik droeg die dagelijks en die gingen dus elke week in de was. Na een paar weken merkte ik al niets meer van de werking.


Mits je geen wasverzachter gebruikt en niet agressieve wasmiddelen, anders zou dat niet moeten

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:04

Ik heb meerdere t shirts en col trui van BOT maar merk geen verminderde werking van het product. Altijd koud wassen en geen droger of wasverzachter.


Frutsels heb jij evt foto van de binnenvoering van de stapmolendeken? Het is zo moeilijk om vanaf een mooie productfoto echt het product te kunnen zien en beoordelen. Daar is daglicht en een meer close up vaak fijner voor

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:10

frutsels schreef:
Het belangrijkste verschil overigens tussen Back on Track en bijvoorbeeld een Bucas is dat bij Back on Track de werking niet minder wordt na verloop van tijd. Dat is bij andere producten na verloop van tijd wel het geval. De werking is doorgaans ook beter en intensiever maar dat kan nog per paard verschillen.

Waarom zou bij bucas de werking minder worden? Die zit ook verweven in de stof

pluisje88

Berichten: 8081
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:15

Slmt9 schreef:
frutsels schreef:
Het belangrijkste verschil overigens tussen Back on Track en bijvoorbeeld een Bucas is dat bij Back on Track de werking niet minder wordt na verloop van tijd. Dat is bij andere producten na verloop van tijd wel het geval. De werking is doorgaans ook beter en intensiever maar dat kan nog per paard verschillen.


Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb voor mezelf meerdere coltruien gekocht. Ik droeg die dagelijks en die gingen dus elke week in de was. Na een paar weken merkte ik al niets meer van de werking.


Ik heb voor mezelf de fleecedeken. Ik ben absoluut niet tevreden over de kwaliteit en het aanhouden van de werking ten opzichte van wat het kost. Fedimax is qua kwaliteit 100x beter!

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:34

Bedoel je de Recuptex van bucas frutsels? Deze gaat uit van de kooi van Faraday en daarmee een magnetisch veld creëerd. Heel ander principe wat door wassen echt niet minder wordt.

De fedimax zie ik ook niet in kwaliteit verminderen en daarbij is het keramisch materiaal ook zichtbaar aan de buitenkant. Waarbij ik mij kan voorstellen dat dit een sterkere werking heeft.

Zou je uitspraak niet zo stellig op bokt stellen.

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 16:00

Dit zijn puur ervaringen van gebruikers, niet van mijzelf. Ik heb geen ervaring met Recuptex of Fedimax, maar ik hoor met name van de Recuptex altijd dat de werking na verloop van tijd minder wordt van mensen die dat wel gebruiken.

En nogmaals of iets beter werkt of niet dat kan per paard verschillend zijn. Net zoals dat bepaalde supplementen bij de meeste paarden wel werken en bij een enkel paard niet. Soms weet je niet waar dat aan ligt. Omdat elk lichaam anders is denk ik.