[VOLG] Project Jabato - paard met (rug)probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-24 19:32

Maris schreef:
Best een fijne update over Jabato. De zoektocht gaat nog steeds door, maar je word al wijzer zo te lezen.

Ooh Ruperta ! Je had haar toch van Margot ?


Het is echt blijven schakelen. Achteraf denk ik dat hij een soort restless legs had? Tintelbenen?
Dat kan door magnesium weer verbeteren.
Nog heel soms zie ik hem zijn achterbeen optillen en dan kan hij ook niet lang op 1 kant op rust blijven staan, dan wisselt hij.
Of begin winter bij de hoefsmid, enorme spierspanning (=trillen) omdat hij zijn achterbeen moest optillen.
Het leven is gerust zwaar voor hem denk ik, maar als hij dan zoals afgelopen week 2 keer de paddock uit rent, de bak in. Woest staat te Spaanse passen als ik hem kom terug halen en niets liever wil knallen ben ik blij. Dat had ie van de zomer niet meer.

Ruperta ;( het is vreselijk om ze af te moeten geven door zoiets stoms als melanomen. Ik mis haar natuurlijk, maar ook zij was een zorgenkindje het laatste jaar. Haar vuurtje ging uit en ik wilde niet wachten tot het helemaal mis zou gaan met de melanomen. Bij haar kon ik de beslissing uiteindelijk maken met behulp van een dierenarts die mij geruststelde dat ik allang niet meer te vroeg zou zijn.
Ruperta heb ik inderdaad van Margot gekocht toen ze 9 was, ze is net geen 20 geworden.