Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 14 [ 333 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

 
Profiel   

Dag 324,

Het is mij aan het opvallen dat er steeds meer haartjes beginnen te groeien op en rondom het litteken. Dat viel mij ineens op want ik let er natuurlijk al niet meer specifiek op. De sarcoïd is gewoon weg en dat litteken zit mij er prima. Maar als je dan ineens weer specifiek naar het oog gaat kijken dan valt het wel een beetje op!

Nu zijn we vooral haar lichaam weer aan het oppeppen omdat de elektrochemotherapie best een optater heeft gegeven. En het zal ook wel met de verhuizing te maken hebben. ;)


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-17 15:50 



 
Profiel   

Vlak niet het effect uit van elke keer onder anesthesie, gaat je paard ook niet in de koude kleren zitten.
Ziet er wel super uit boven haar oog.
Litteken zal nog wel kleiner worden en met meer haartjes en in de zomer allicht weer wat minder haartjes. Bij Heps is het ook best mooi geworden en daar zat toch echt flink gat en flink litteken, is met de tijd ook kleiner geworden.



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-17 17:57 



 
Profiel   

Klopt! Dat is zeker een aanslag geweest en de osteopaat was verbaasd hoe goed ze eruit zag gezien wat ze dit jaar allemaal heeft moeten doorstaan. En nu kan ik haar iedere dag gewoon weer zelf controleren.

Dat ziet er inderdaad netjes uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-17 18:44 



 
Profiel   

Beide paarden zien er super uit!

Mooie afsluiting van zo'n jaar gelukkig

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-17 19:52 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Beide paarden zien er super uit!

Mooie afsluiting van zo'n jaar gelukkig


Was het maar zo'n feest..... (vermoedelijk sarcoid bij mondhoek en op hals {:)-:( , om die reden nu met nog niet M2 klaar jong paard, maar gewoon M2 gestart onder het motto, moet er 2 wp's op hebben zitten dan is ze sport prestatie en kan ze verder bitloos door het leven gaan, mocht dat nodig zijn..... Vervelende is dat biopteren om het zeker te weten geen optie is en behandeling van die mondhoek echt dramatische rotplek (die op hals is niet zo'n probleem))

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-17 19:57 



 
Profiel   

Nou, oliebol, heeft ze d'r nou weer 2 nieuwe? Nee he.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-17 20:59 



 
Profiel   

Oh nee Sjol. Excuus zeg. Wat een prut!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-17 21:21 



 
Profiel   

Is echt bummer, ik negeer ze voorlopig....
Die in hals is wel behandelbaar mocht die blijven zitten.
Die in mondhoek is problematischer, ze heeft er zelf geen last van, dus ik negeer verder en hoop dat ze spontaan toch nog opgeruimd gaan worden door een ineens immuunsysteem met een brain fart of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 19:38 



 
Profiel   

He bah wat een naar bericht over Heps...!!

Ik duim mee voor een actief immuunsysteem dat de boel keurig weet op te ruimen...!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-17 13:56 



 
Profiel   

Gister had ik toch wel even de schrik te pakken. Lekker naar stal, we zijn het werk weer aan het oppakken na de osteopaat behandeling, dus we gaan longeren. Maar nee hoor. Beeb kwam op 3 benen de stal uit. Zo kreupel als wat en wilde haar hoef echt niet neerzetten.

Paniek. Zag alle kliniek avonturen al weer beginnen.
Wat rond gevraagd en vandaag is de hoefsmid geweest. Godzijdank is het (maar) een hoefzweer. Zat wel flink diep en hoog dus was pittige. Het is er nu in ieder geval uit dus we kunnen nu van zowel de hoefzweer als de maagzweer verder gaan herstellen.

Volgens mij gaat het nu allemaal komen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-17 21:02 



 
Profiel   

Wat een schrik inderdaad.

Fijn dat het meevalt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-17 10:20 



 
Profiel   

Afgelopen donderdag was het een jaar geleden dat de eerste behandeling plaats heeft gevonden. Toen ik het Facebook bericht las kreeg ik gelijk weer kippenvel:

Citaat
Ja toppertje, we gaan er voor. De eerste behandeling is achter de rug; nu gaan we keihard knokken!!
Baasje is versleten en helemaal op ... maar het is het allemaal waard



We zijn dus alweer 365 dagen verder na de eerste behandeling en tot op de dag van vandaag nog geen spijt van gehad.
Momenteel zit ik, na de hersenschudding, niet zo lekker in m'n vel dus probeer overal een hoop plezier uit te halen en zo gaan we lekker veel naar buiten. Doordeweeks heeft ze vrij en komt ze vanzelfsprekend lekker buiten. Vandaag hebben we in het nieuwe meertje (lang leven regen!) gespetterd en natuurlijk mocht ze ook even goed gassen.
[ img ]


De 26ste komt opnieuw de osteopaat om nog een aantal plekken te behandelen. Daarnaast wil ik haar een magnesium citraat gaan geven (op advies) en nog iets voor haar maag. Ik zie door de bomen het bos niet dus als men nog een goed merk weet; graag.
Mastic horse heeft wel iets gedaan maar ze heeft toch nog even een ondersteunen nodig. Het liefst geef ik een vitamine korrel of iets .. maar ook dan pak je niet alles. Ze is al een heel stuk vrolijker, wordt ook door andere gezien!

Enige adviezen?
Ik heb nog geen foto van haar oog gemaakt omdat het al wat donker op stal werd. Flits vind ik dan niet erg handig zo vlakbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-18 18:52 



 
Profiel   

Dag 369 na de eerste behandeling :)


[ img ]

[ img ]

Ik ga ze ook zo naar de kliniek sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-18 15:41 



 
Profiel   

Dat is mooi genezen. Ziet er goed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-18 17:49 



 
Profiel   

Dag 467 na de eerste behandeling. Denk ik ... :') Ben de tel nogal kwijt.


[ img ]

Het is allemaal veel rustiger aan het worden :) Steeds meer huid en vacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-18 13:11 



 
Profiel   

Jeetje dat is dik een jaar. Maar het ziet er wel goed uit zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-18 13:13 



 
Profiel   

Ziet er mooi uit hoor, en dat je de tel kwijt bent snap ik ook wel, ik ben korter weer ergens sarcoid laten behandelen en ben tel nu al kwijt en is geloof ik 2 maanden terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-18 15:12 



 
Profiel   

Ik heb vermoedelijk ergens een telfout gemaakt, haha. Maar het sarcoïd lijkt nog steeds weg en de huid herstelt op z'n gemakje. Zij doet het ook heel erg goed op een vitamine e tekort na. Al merkte ik daar niet zo veel van.

Ik ben nog steeds bezig met haar maag, ze krijgt nu vit e bij en voor haar luchtwegen geef ik ook iets bij. Ik vind haar wat minder vrij ademen. Ze geniet lekker op het weiland en is goed op gewicht, volgens mij word dit het eerste jaar dat ze te dik zal zijn :') Voor het eerst in 8 jaar tijd ... Volgende maand is ze alweer 8jaar!
Verder zit ze heerlijk in haar vel en is ze echt wel vrolijk. Ze staat in een gezellige merrie/ruinen kudde.

De sarcoïd op haar billen (een heel klein bultje) was ook ineens weg, daar zit nu een kleiner bobbeltje. Bijzonder. Ik denk dat ze toch wel gevoelig blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-18 15:53 



 
Profiel   

Wat fijn dat het nog steeds mooier wordt.

@Sjolvir: had het Hepsi weer een nieuwe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-18 15:57 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Wat fijn dat het nog steeds mooier wordt.

@Sjolvir: had het Hepsi weer een nieuwe?


Op haar hals en die moest voor het weideseizoen worden behandeld, aangezien dat plek is waar andere paarden met zalf in contact zouden kunnen komen. Die plek doet het super!
En mondhoek zit nog steeds pak winterhaar op kan ik nog niet zien wat daar nou wel of niet zit, die is niet te behandelen met gangbare zalven of operaties.

Aan het begin.
[ img ]

Iets later
[ img ]

Nog weer later
[ img ]

22 maart is het voor het eerst gezalfd, deze foto is van zaterdag denk ik toen was het 11 mei.
[ img ]

Ziet er nu heel super uit, dode stukje huid met dode tumor erin krult steeds verder om en zal eerdaags wel eens helemaal loslaten.

Meteen goed te zien, dat je rustig in maart je paard nog kan scheren, had hals gewoon geschoren met paarden machine en stukje bij sarcoid is later nog extra geschoren met uitscheermachine, daar zie je nu ook helemaal niets meer van :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-18 16:18 



 
Profiel   

@Sjolvir: Wat fijn dat je ook deze engerd weer te pakken hebt genomen en klein hebt weten te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-18 18:37 



 
Profiel   

Wat is de Heps toch sneu, zo'n leuk dier verdient dit toch niet elke keer (overigens, geen enkel dier, maar Hepsie is toch wel mijn favoriete boktfjord)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-18 19:17 



 
Profiel   

Het is inderdaad vreselijk zoveel sarcoïden. Ik vraag me toch af of zoiets besmettelijk is of wat het toch aanwakkert.

Wij mogen voorlopig in onze handjes klappen als het er zo uit blijft zien :) Het had tragischer kunnen aflopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-18 19:20 



 
Profiel   

Bijzonder mooi hersteld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-18 14:08 



 
Profiel   

We zijn zo'n 539 dagen verder, tot op de dag van vandaag nog steeds geen spijt gehad van deze zware, dure en intensieve behandeling.

Citaat
De plek begint rustiger en rustiger te worden. Het blijft nog steeds veranderen voor mijn gevoel. Je ziet de huid herstellen en steeds dichter bij 'normaal' komen. Tastharen spieken soms ook even tussendoor maar zijn vaak wel vlot weg.

Het ziet er heel goed uit. Zo dankbaar <3


Constatering dat we de behandeling gaan inzetten:
[ img ]

Moment vóór eerste behandeling
[ img ]

& nu:
[ img ]

*\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 13:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 14 [ 333 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen