[Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:18

Zo, dat ziet er hoopvol uit ts. :)
Interessant, ik duim mee!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:19

Duim voor haar dinsdag.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 19:28

moonfish13 schreef:
Zo, dat ziet er hoopvol uit ts. :)
Interessant, ik duim mee!


Hoopvol?
Het ziet er rustig uit .. maar verder is er nog niets verandert of te zeggen of het kleiner is geworden en dergelijke.

Het is eerder hoopvol in de zin van dat er 'gewerkt' wordt. Maar zeker nog niet hoopvol als 'het einde is in zicht' of 'We zien al een groot verschil' :o

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:30

Wat je eigenlijk wil is dat het er heel slecht uitziet. Want dat betekende bij mijn paard dat er wat gebeurde! Pus eruit, opgezwollen..

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 19:48

Nouja we kunnen aan de foto's van de afgelopen dagen wel zien dat er iets gebeurd. Maar dit is een hele andere behandeling en daar hebben ze met een goede reden voor gekozen :) Uiteindelijk komt dat pus ook zeker; maar niet binnen 10 dagen.

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:51

xDenies schreef:
moonfish13 schreef:
Zo, dat ziet er hoopvol uit ts. :)
Interessant, ik duim mee!


Hoopvol?
Het ziet er rustig uit .. maar verder is er nog niets verandert of te zeggen of het kleiner is geworden en dergelijke.

Het is eerder hoopvol in de zin van dat er 'gewerkt' wordt. Maar zeker nog niet hoopvol als 'het einde is in zicht' of 'We zien al een groot verschil' :o

Dat bedoel ik ook?
Ik vind de ontwikkelingen er hoopvol uitzien gezien de verwachting van meerdere behandelingen vind ik het positief dat dit gebeurt.
Die rand zie je volgens mij vaker ontstaan met een behandeling, dus dat vind ik persoonlijk een goed teken.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 19:53

Gelukkig dat je dat ook bedoeld!

Ik moet mij in het echte leven namelijk continu verdedigen dat het nog niet over is ;) Zodra het er in hun ogen 'oké' uitziet meent men al dat ik nu al klaar ben met behandelingen.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:18

Succes dinsdag en beterschap voor jezelf

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:45

Het is nog lang niet over en klaar inderdaad.. Maar er gebeurt in ieder geval wel wat, dus het begin is er.

Het lijkt me frustrerend dat mensen in je omgeving denken dat het na 1 behandeling klaar is, terwijl het nog een hele lange weg is..

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 22:49

Dankjewel,

Frustrerend is het zeker. Vooral omdat ik er toch best emotioneel onder ben en dat niet begrepen lijkt te worden. Gelukkig heb ik ook mensen om mij heen die me wel begrijpen en er voor me zijn :)
Tegelijk word mijn merrie geweldig verzorgd en goed en strikt in de gaten gehouden en staat ze afwisselend in de paddock of op de wei te genieten van het paard zijn.

Edit: Ze heeft duidelijk last gehad van de eerste behandeling en is een aantal dagen niet echt '' lekker '' geweest. Geen koorts of iets maar gewoon een beetje ingehouden. Nu komt ze weer uit haar schulp en wilt ze weer aandacht :)

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:57

Ik denk dat veel mensen denken: gezwel, behandeling, opgelost. Terwijl het gezwel alleen al doodeng is, dan de plek waar het zit er nog bij.. Logisch dat je daar emotioneel onder bent! Het is niet niks.

Er zal ook echt veel in zo'n lichaam gebeuren na de behandeling. Logisch dat ze daar niet fit op is.

Jij trouwens ook beterschap, het is een hardnekkige griep die rondgaat. Probeer je rust te krijgen! Met stress in je lijf ben je dat extra nodig!

Rizette
Berichten: 4386
Geregistreerd: 11-06-09

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 00:25

Wat een onzekere tijd zo voor jou. Afwachten hoe het allemaal aan zal slaan en dan ook nog verwachtingen dat het nu wel klaar is in je omgeving. Denk niet dat men het verkeerd bedoelt maar je zult nu ook extra gevoelig zijn voor alles wat gezegd of gedaan wordt over of met je paard.Dat is zo begrijpelijk. Ik wens je nog heel veel sterkte met de behandeling van je paard en beterschap voor julie bieden.. Heel veel paarden zouden zich een baas wensen die er zo voor gaat. Je bent een topper!

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 00:55

xDenies schreef:
Gelukkig dat je dat ook bedoeld!

Ik moet mij in het echte leven namelijk continu verdedigen dat het nog niet over is ;) Zodra het er in hun ogen 'oké' uitziet meent men al dat ik nu al klaar ben met behandelingen.

Dan zijn ze wel een beetje dom.
Ik snap je frustratie hoor.
Mijn pony had heftige white line disease, in de categorie snijden kan niet dan is het einde verhaal met je pony.
Dus zorg dat hij harder groeit als de schimmel erin kruipt, fiks hoge dosis biotine, hoeven insmeren, bekappen. Veel werk, heel veel werk.
Dus ik heb maanden 2x per week zijn hoefjes bijgevijld, om te zorgen dat hij qua stand niet volledig naar de klote ging, maar ook nog hoeven overhield.
En zijn teen eindeloos afronden en zijn stand goed houden, want hij moest eigenlijk ijzers qua stand, maar die konden er absoluut niet onder.
Ofwel hij kreeg hoefschoenen, elk stapje op het harde met zijn schoenen omdat hij zo gruwels hard sleet, tot hij het spuugzat was dat geprut aan zijn hoeven.
Hij stond ook om de haverklap met zijn tenen naar buiten, en ik dat telkens bijwerken.
Ook om de 2 dagen in het verband met al zijn hoeven met formaline, sterk water wat echt nasty is en giftig, maar je moet wat.
Ik kreeg op een gegeven moment commentaar waarom ik nou alweer met een vijl stond, terwijl ze niet eens vroegen wat ik nou daadwerkelijk deed.
Hij houdt geen hoeven over zo, dat soort loze kreten want ik was ook niet meer gek.
Nou dat deed me echt pijn, ik heb noodgedwongen zelf leren bekappen die periode en dat terwijl ik zelf volop in behandeling was met immuuntherapie.
Ik was radeloos, tig smeden zaten allemaal vol, en mijn pony moest echt 2x per week bijgewerkt worden om hem op de been te houden.
Alleen een peperdure spoedplek in Utrecht kon, verder kon iedereen pas na 2.5 week en naar mijn mening hoefde het dan al niet meer: dit moest met spoed.
Echt nog nooit voelde ik me zo in de steek gelaten, want niemand durfde aan de telefoon enig advies te geven hierin, en één topper wel.
Hij was druk, en kon écht niet maar hij redde me wel uit de brand.
En als je dan zó je best hebt gedaan voor je allergrootste vriend en men komt zo kortzichtig de hoek om.. Dat doet echt serieus pijn.
Nu vliegen de complimenten geregeld om mijn oren, van de week nog een smid die hem zo mooi vond staan.
Nou daar hou ik me aan vast, en de rest zoekt het maar uit.
Ik zet hem nu nog geregeld in verband, want het is nog niet weg.
Ofwel ik snap je gevoel heel goed, hier dacht men ook veel en dat kon ik gewoon in de lucht voelen soms, en ik maar mijn best doen op professioneel advies.
Hoe lastig ook, je moet er schijt aan hebben.
Nu ik dit typ voel ik weer de tranen komen trouwens, zoveel zorgen en stress heb ik ervan gehad. :( :o

Heb er vertrouwen in, ik vind de reactie erop erg hoopvol maar ik snap dat het gekmakend is.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 08:54

Ts: wat een heftige periode!
Mijn paard begon met een sarcoid in zn lies, wat er na groeien ineens vier werden! Tot twee maal toe met dermequinn moeten behandelen (chemozalf die het soort van wegvreet, huid sterft af, grote wond), over een periode van 2-3 maanden denk ik? echt wat en hel. Nachten van wakker gelegen, ik kan me je zorgen dus heeeel goed voorstellen.

Probeer voor jezelf los te laten wat anderen mensen denken of vinden. Bespaar jezelf de energie om er boos van te worden en uit te leggen.
Wat maakt het uit wat anderen denken?
Probeer je energie en steun te halen uit mensen die er wel begrip voor hebben. Zorg voor jezelf, een ander doet dat niet.

Ik wil je heel veel sterkte toewensen de komende periode!

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:41

Was het maar zo makkelijk, behandeling, proces, klaar. Maar het is aan het werken, en dat lijkt me heel positief.
Verloopt de communicatie met de kliniek nu wel goed?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 11:15

Wat begrip dat je je zorgen maakt en dat je er soms met je gedachten niet helemaal bij bent of een stuk emotioneler dan normaal bent is natuurlijk altijd fijn. De één lijkt dit wel te kunnen opbrengen en de ander die zegt alleen maar dat ik aan de centen moet denken enzovoort.
Het is niet anders en inderdaad; ik zal mijn best doen om het te negeren :)

Ik vind het jammer dat er op mijn emails minder wordt gereageerd. Ik moest een bevestiging sturen wanneer ik haar zou brengen maar omdat ik vorige keer pas op de ophaaldag om negen uur te horen kreeg of ze mocht vertrekken heb ik nu een mail gestuurd met dat wij om 9 uur richting België rijden (anders had ik geen vervoer) en of hier akkoord voor is. Ik heb daar nog geen email op terug gekregen terwijl ik specifiek om dat akkoord vraag.

We gaan het zien. We gaan haar morgen brengen en dan wil ik ook weten hoe laat ze behandeld wordt. Eventueel als er iemand mee kan wil ik gaan kijken tijdens de behandeling.
Maar ik wil dat liever niet in mijn eentje :P

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:59

Communicatie is bij die fantastische kliniek dus nog wel een minpuntje zal ik maar zeggen.
Nou leest niet iedere kliniek zijn mail even trouw en weet niet wanneer je die hebt gestuurd, maar zou nogal waardeloos zijn als je daar voor JanKlaasen aan de deur staat.

Succes!

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:07

Wat interessant om te volgen ! :) Mijn paard is onlangs ook voor een sarcoïd behandeld door middel van elektro-chemotherapie in de morette in asse, het begon met een klein sarcoïd aan zijn oor waar ik me eerst geen zorgen om maakte omdat het niet in de weg zat en het nog vrij onschuldig was. Op korte tijd is het wel enorm beginnen groeien en begon het 'open te barsten' en te bloeden, er kwam maar geen korst op dus het sarcoïd lag gewoon bijna dagelijks open. Het bloed/wondvocht liep over zijn hoofd, de haren in zijn oor waren helemaal samengeplakt van het bloed, het was echt niet aangenaam meer en hij reageerde erg gevoelig want ik mocht helemaal niet meer aan zijn oor komen om het wat proper te houden.
Op aanraden van mijn DA heb ik contact opgenomen met de kliniek, het sarcoïd zat vast op het kraakbeen van zijn oor dus de elektro-chemotherapie zou het beste uitkomen als behandeling.

Deze maand moet hij nog eens op controle bij de kliniek zodat ze kunnen kijken hoe de sarcoïden (blijkbaar had hij nog een sarcoïd aan de binnenkant van zijn achterbeen en 1 op zijn buik) reageren op de behandeling, hij heeft nu 2 behandelingen gehad. Ik ben wel erg tevreden over hoe zijn oor er nu uit ziet, erg netjes ! :) Als je graag foto's wilt zien wil ik ze hier altijd plaatsen.

Ik ben benieuwd hoe het sarcoïd van jouw paard verder gaat reageren op elektro-chemotherapie. Het is inderdaad een erg lastige plaats waar ze ook niet zomaar in kunnen gaan snijden.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 21:27

Heel interessant om nog een verhaal betreffende elektro-chemotherapie te horen!

Vandaag is het dag 12 en ik kan het nu zelf met eigen ogen weer zien. Ik vond het reuze mee vallen; had echt verwacht een joekel van een bult op haar oog te zien .. maar valt me alles mee.
Morgenmiddag gaan we haar weg brengen.


Afbeelding
Even met mijn hand er bij om te laten zien hoe groot het nu eigenlijk is.


Afbeelding

Afbeelding

Door de flits knijpt ze haar ogen dicht, maar ze kijkt goed en helder uit haar oog en hij staat ook gewoon normaal open. Ze was ook echt in een kroelbui dus ze voelt zich een stuk beter iig :)

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 01:00

Vervelend zeg! Sterkte met de behandeling

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:57

Denise; sterkte morgen! Ziet er toch best heftig uit zo, hopelijk na deze behandeling wat resultaat in de zin van kleiner worden. Het is gelukkig in ieder geval niet weer groter geworden en dat is ook al winst!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 17:36

Bedankt :)

Ik heb haar vandaag gebracht. Ze staat in een mooie sjieuke binnenstal. Communicatie was goed en een veel vriendelijkere receptioniste (Dit was echt een belg en geen franse belg, zal wel verschil in zitten :P). Ook de arts nog even gesproken die Beeb behandeld. Ik wil namelijk weten hoe laat ze morgen behandeld wordt zodat ik eventueel met iemand kan gaan kijken. Degene moet gewoon werken dus het is fijn om te weten hoe en wat. In ieder geval zal ze niet in de ochtend behandeld worden.
Ik word morgen ruim 2 uur van te voren gebeld hoe laat ze behandeld zal worden. Dus het is even afwachten.

En woensdag zullen we haar weer ophalen ... en dan mogen we over 2 weken weer het zelfde riedeltje door!
Ik ga voor nu even bijtanken :')

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:05

Fijn dat de communicatie nu goed ging. Suc6 morgen!

Rizette
Berichten: 4386
Geregistreerd: 11-06-09

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:14

Succes en sterkte morgen!

Pessoa

Berichten: 105
Geregistreerd: 22-01-11
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:21

Oh, Denise...
Ik duim voor je dat dit allemaal snel voorbij mag zijn.
Moest je nog zelf vervoerproblemen hebben in België of Weert zelf wil ik je altijd naar de kliniek brengen, is echt heel kortbij voor mij :).
Als je nog weet wie ik ben Hahah