[Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:26

Sterkte! :(:)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 22:34

Zo eindelijk een update .. Mijn 'Valentijnsdag' is een gewone dinsdag met een hoop stress :')

In eerste instantie zou ik twee uur van te voren gebeld worden wanneer ze behandeld zou worden. Ik kreeg rond 12 uur een telefoontje dat ze rond vijf uur behandeld zou worden. Helaas kon degene niet waarmee ik eventueel zou gaan niet eerder vanuit z'n werk dus dat ging helaas niet door. Maar goed ook want om kwart over 5 belde de assistente dat er van alles tussen was gekomen en of ze het morgen niet zouden kunnen doen. Ja wat is dat nou ... nee dat kan niet. Gelukkig stonden wij niet al voor de kliniek (is een uur rijden..) maar nee morgen kan het niet want dan komen we haar ophalen. Dus oke .. we gaan het doorgeven.

Vervolgens hoorde ik niets meer en volgens de assistente zou het dan door gaan. Maar pietje paniek hier vind dat maar niets en rond 7 uur heb ik gebeld hoe en wat. Er was nu een operatie bezig en zij zou de volgende zijn. Oké ... phew.

Om half 9 werd ik gebeld dat ze in de uitslaapkamer lag. Alles was goed gegaan. Ze willen nu wel dat er meer gaat gebeuren bij dat oog .. de kankercellen moeten gedood worden. Je zag nu al wel verschil maar er moet meer gaan gebeuren uiteraard. Tot zover was het oké legde ze uit. (blijft lastig zo in t engels). Ze zou me een bericht sturen als ze wakker was.
Rond kwart over 9 kreeg ik het bericht dat ze wakker is geworden.

Thank God ....
Morgen zie ik m'n meisje weer <3

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:38

Nou, de planning kan natuurlijk keer fout gaan, maar in communiceren en je op de hoogte houden zijn ze daar geen sterren geloof ik.

Gelukkig wel vandaag nog geholpen en haar morgen weer ophalen.
Fijn dat ze weer netjes wakker is geworden, is toch altijd wel puntje bij anesthesia en paarden.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 22:45

Nee nouja spoedgevallen tussendoor is altijd oké ;) Maar ik had vorige week vrijdag al gemaild dat ze woensdag opgehaald moet worden. Dus vragen of ze dan morgen niet behandeld kan worden is toch een beetje zinloos lijkt mij dan :o

Maar het is goed gekomen! Even de stress weer van mijn schouders laten glijden en we gaan er weer voor.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:19

Ik volg even, dit is een behandelmethode die ik niet ken.

Spoedgevallen kunnen gebeuren, en tja, dan zullen paarden verschoven moeten worden... Ook voor een dierenarts zitten er maar 24 uur in een dag. Wat dat betreft vind ik het dan wel service dat je paard zo laat nog is behandeld. :) Hopelijk morgen een heel wat rustigere dag!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 09:08

Ik snap het prima, maar mag het ook jammer/lastig vinden ;) Ik ben afhankelijk van andere met vervoer.

Ik ben in ieder geval net gebeld en ondanks de late behandeling maakt ze het goed en gaan we haar zo ophalen.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:32

Als je afh. bent van lift is het wel heel lastig ja.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 17:42

Maar het is allemaal goed gekomen :) Merrie voelt zich niet helemaal top en terecht .. chemo is gewoon kl*te. Ze was blij om haar vriendje weer te zien maar had wel een echt 'blijf-van-m'n-lijf' moment. Maar ze staat lekker buiten in het zonnetje en dat kan ook alleen maar goed voor dr zijn.

Gister heeft ze de 2e behandeling gehad. Aan de rekening te zien was er deze keer heel veel minder vloeistof nodig of hoe het ook in z'n werk mag gaan. Ik had een hoog bedrag in mijn hoofd van de vorige keer maar het scheelde ruim 350 euro. Wel weer flinke pijnstilling voor komende 10 dagen. Eigenlijk gewoon Buut (weet niet precies hoe je het volledig schrijft) en dus best heftig spul naar mijn weten.

We gaan er weer voor. Over 10 dagen moeten we weer een nieuwe foto sturen.
Foto van vandaag is nadat ze net op stal kwam:


Afbeelding

Afbeelding

We mogen nu eigenlijk een beetje gaan hopen .. of uit kijken naar dat het open gaat. Het gaat heel smerig worden; ik denk dat ik die foto's dan ook in spoiler ga plaatsen.
Maar tot nu toe zag het er uit zoals het hoort .. na een 1e behandeling ;) Nu de 2e gehad dus we gaan het allemaal zien!

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:42

Ik haak aan om te volgen. Heb je topic gelezen en snap je zorgen. Het is niet zo maar wat de behandelingen die Beeb moet ondergaan. Ik volg ook omdat mijn merrie ook een sarcoide heeft, maar op de hals. Het blijft al enkele jaren gelijk en blijf daarom terughouden in weg laten halen. Bij beeb is echt een hele nare plek.

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:31

Agos.. Wat zijn ze hard voor zichzelf he?

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:33

Geef Beeb maar een dikke knuf of wat lekkers. Fijn dat ze weer op haar eigen plekje is, zelf vind ik bute nog steeds de veiligste en zeker goedkoopste pijnstiller. Duim dat het goed aanslaat, wist niet dat het echt open moest gaan.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 18:38

Afbeelding

Dit is het voorbeeld wat ik in de kliniek kreeg te zien. Het gaat om de bovenste foto's uiteraard. Dit is van een soortgelijke plek met dezelfde behandeling. Iedere 2 weken en dit 4x. Met een resultaat na 8 maanden.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:42

Daar is het met de 2e keer al open, is er ook kans dat dat nu bij jouw paard gebeurd?

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:43

Fair, het gaat al open als ik zo zie, en het is nog aan het werk.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:46

Stuk dat nu zo dik is zal wel gaan demarkeren en er af gaan vallen/eruit gaan vallen, dan heb je aardig gat ja. Maar kan je uit ervaring zeggen dat dat soort gaten uiteindelijk wel weer heel mooi genezen, kost alleen tijd, veel tijd..... (2 x grote gaten in mijn paard gehad, zie topic van Hepsie sarcoid en beiden gaten echt netjes genezen)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 18:48

De foto's zijn niet specifiek per behandeling want de 4e foto is van 8 maanden later. Maar het moet inderdaad ook zo open gaan. Het begon voor de 2e behandeling hier en daar al los te laten; dus wie weet wat er nu gaat gebeuren. Het is iedere dag weer anders.

Even een note: Ik woon zelf in omgeving Rotterdam en mijn merrie staat in Limburg. Dus ik ben afhankelijk van mijn vriendin die daar woont en de staleigenaresse. Ik heb het nu zelf drie dagen 'meegemaakt' en zie al hoe erg het iedere dag verschilt. Bizar.

Edit: Ik heb het topic van Hepsie inderdaad gevolgd ja! Wel als stille meelezer.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:03

Oh, dat is wel lastig, dus straks zit je vriendin met paard met allicht aanzienlijke wond. Als ze niet gaat schuren geneest het wel mooi hoor, maar dat soort gaten zijn echt rotgezicht en ze zal nu ook echt wel last hebben van die dikte die er nu zit is toch allemaal aan het rommelen en dat op je hoofd vlak bij je oog.
Maar het is de zure appel waar ze doorheen moet en jullie ook, zo sneu om je paard zo te zien als ze pijn hebben en zich niet lekker voelen.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 19:46

Tsja, we wisten waar we aan begonnen en die keus hebben we gemaakt. Ik ben niet de eerste die daar een paard heeft staan die wel eens naar een kliniek moet.

Ze krijgt een goede pijnstilling wat ook wel mee zal helpen om niet te gaan schuren. Qua dikte valt het nu nog wel mee gelukkig :) Foto's vertekenen in die zin heel erg. Daarom gaf ik al aan dat ik het zondag echt vond meevallen want ik had het groter verwacht.

Het is vreselijk om te zien dat ze er last van heeft en ik denk regelmatig: Wat doe ik haar aan ... maar er moest hoe dan ook iets gaan gebeuren. Toe kijken en niets doen is geen optie.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:48

Noop, de optie niets doen valt ook af, hier ook...

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:27

Heftige fotoserie, maar nu heb ik een idee hoe het verloop verder moet gaan, dank je voor het delen.

Lukasje
Berichten: 11264
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:31

Ik wil je even een riem onder het hart steken :(:) . Wat erg om je paard te zien lijden. Dat doet pijn!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 18:45

Afbeelding

We zijn weer vijf dagen verder na behandeling nummer 2. Ligt het aan mij of lijkt het naar elkaar toe te trekken? Het is geen hele goede en duidelijke foto maar goed het is iets. :)

Nog vijf dagen wachten voor we weer een foto kunnen doorsturen; en dan kunnen we weer heen en weer.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:27

Duimt met je mee, voor goed verloop.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:52

Vind het er ook anders uit zien, lijkt kleiner of idd meer op 1 plaats.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 22:40

Vandaag de dag zitten we op dag 25 van ons gevecht tegen de Sarcoid. Ik ben wellicht een pieperd maar het is voor mij emotioneel heel zwaar. Gelukkig gaat het met Beebje oké tot zover :) Mijn vriendin gaf aan dat ze een stuk minder nukkig is vergeleken met de vorige keer en dat ze heel graag aandacht wilt; uiteraard krijgt ze dat dan ook in overvloed! Verder staat ze (godzijdank) hele dagen buiten en wordt ze nauwlettend in de gaten gehouden!

Vandaag mochten we weer een foto sturen naar de kliniek en ben ik weer netjes opgebeld. Er werd mij uitgelegd dat het er goed uit ziet (tot zover dat kan natuurlijk) en dat er progress te zien is en ze aankomende maandag weer gebracht mag worden om dinsdag weer opnieuw behandeld te worden. De derde behandeling gaan we dan in!

Er viel wel even een goede last van mijn schouder af dat het nog steeds gaat zoals ongeveer de verwachting is. Ik heb zelf het gevoel dat we al eeuwen bezig zijn :') Maar eigenlijk nog maar 25 dagen .. dus mag nog niet klagen. Maar het blijft een rollercoaster.

Alles voor mijn Beebje <3


Afbeelding

Afbeelding

Ik ben ook heel blij dat we dit nu in de winter kunnen doen. Voorlopig gaat het er niet uit zien dat het enorm warm en goed weer wordt dus de vliegen blijven voorlopig nog even weg :) Of in ieder geval .. ik duim daar nog even voor :P

& als dit allemaal weer achter de rug is gaan we genieten van uuuuuurrreeenn rijden in Limburg!!