[Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rizette
Berichten: 4380
Geregistreerd: 11-06-09

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:50

Wat fijn dat het nog steeds de goede kant op gaat. Heel veel sterkte nog ! Het is ook echt niet niks!

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 05:28

Het ziet er steeds meer uit alsof die plek er vanaf gaat vallen. De bult puilt steeds meer uit naar buiten voor mijn gevoel. Klopt dat?

Veel succes dinsdag bij de volgende behandeling

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 08:46

Ik denk niet dat het er af gaat vallen maar ik ben net zo afhankelijk van de fotos als jullie dus durf er niets over te zeggen :)

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:38

Tuurlijk is het voor jou ontzetend zwaar, het is ook niet zomaar iets :(:) .
Wel fijn te horen dat ze bij Equi Tom vooruitgang zien en dat Beebje zelf ook vrolijk is. Alvast weer veel succes en sterkte worden weer een paar spannende dagen.

Anoniem

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:43

Ik volg dit topic met interesse. Een paard van een pensionklant van mij heeft precies aan hetzelfde oog ook een sarcoïd. Vorig jaar leek het een kaal plekje maar nu is het goed te zien dat het groeit. Zij wil er niets aan laten doen. Paard is pas 9 dus ik ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen. Het is ook een vos.
Ik hoop dat de behandelingen die je paard heeft gekregen afdoende zijn. Op naar een volledig herstel.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:06

Vind het er ook "mooi" uitzien, stuk wat je uiteindelijk kwijt wilt ziet eruit alsof het inderdaad goed schade heeft opgelopen en reageert dus goed.

Oor hier gaat ook tot nu toe heel mooi, kruist vingers voor verdure verloop.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:37

is het nou zo, dat als dat stuk er straks af valt, dat er een groot gat zit? Is dat te hechten? Lijkt me een vreselijke plek namelijk.

Maar fijn dat ze het eigenlijk zo goed doet! Dat scheelt al 1 zorg :)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 18:39

Leffroi schreef:
is het nou zo, dat als dat stuk er straks af valt, dat er een groot gat zit? Is dat te hechten? Lijkt me een vreselijke plek namelijk.

Maar fijn dat ze het eigenlijk zo goed doet! Dat scheelt al 1 zorg :)


Ik gok niet dat dit zoals bij een zalf er vanaf gaat vallen. Maar goed .. ook voor mij is dit geheel nieuw!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:07

Succes vandaag!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 13:52

Afbeelding

Uiteraard is ze gister weer gebracht :)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 19:13

Pfoe, wat een opluchting weer. Om 14:30 ben ik vandaag gebeld dat ze onderweg was naar haar stalletje en dat alles weer prima is verlopen. De arts was zelfs zo enthousiast om te laten weten dat ze een hele positieve vooruitgang zien. Happy too hear!

Morgen m'n vriendinnetje weer ophalen <3 *\o/*

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:17

Fijn dat ze weer goed wakker is geworden en dat de DA ook blij is met het resultaat tot nu toe.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:35

Super, en zo te lezen gaat de communicatie nu ook beter. Geef haar maar een dikke knuf morgen

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 21:48

De communicatie met de Arts zelf is heel goed; alleen in het Engels. Dat is soms best lastig.
Het is alleen de communicatie met de 'receptie' die soms wat stroef verloopt. Ondertussen heb ik het verslag van de 2e behandeling nog niet en moet ik ook die van de 3e behandeling dan gaan krijgen haha :)

Maar ze zijn er vriendelijk en ze zorgen goed voor m'n merrie en dat is het belangrijkste :)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 10:40

Zojuist de bevestiging gehad dat ze opgehaald mag worden. Ik ben dan nu ook onderweg naar Limburg en we gaan haar vanmiddag ophalen :)

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:32

Goede reis!!

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:37

Mooi dat het de goede kant op gaat :)

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:18

Ik vind di echt heel interessant allemaal!
Mijn paard heeft een sarcoid in zijn hals en deze heb ik behandeld vorig jaar met dermequin zalf en nabehandeld met L-mesitran hningzalf. Het was echt een naar proces voor zowel paard als voor mij maar de sarcoid is 'weg' al blijft hij een kale plek houden en bestaat de kans op terugkomen gewoon nog. Normaal is het rustig, maar soms heeft hij er kriebel aan en nu heeft hij het helaas open geschuurd.

Ik vind het precies met jullie paard mooi om te volgen en ook dapper. Ik hoop dat het uiteindelijk na alle inzet van alle kanen het gewenste resultaat op zal leveren, het is niet niks immers....

Mag ik vragen naar de kosten van deze behandelingen? Waar moet ik ongeveer aan denken ? (mag ook in PB hoor)

Heel veel succes met de behandelingen!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 13:30

Een behandeling met zalf had hier dus niet bij gegaan.

De kosten van de behandeling(dus alleen de elektrochemotherapie zonder stalling, medicatie enzovoort) is EXCL BTW tussen de 300 en 600 euro.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:48

Nee, zalven bij het oog is absoluut geen optie. Ik heb van dichtbij gezien wat dat miniscule potje zalf doet met de huid/omgeving....

Hoop dat ze er goed op reageren blijft, weet je al hoe vaak ze nu nog terug moet? Dit was haar derde behandeling toch?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 13:51

Ja daarom! De plek is het rotste!

We gaan haar zo halen. Over 10 dagen weer een foto sturen. Ik ben zelf ook benieuwd hoe het er nu uit ziet.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 17:52

Zo de reis zit er weer op. Over 10 dagen weer een foto sturen en voor nu weer afwachten. Volgens mij gaat het helemaal open...

Even snel een foto gemaakt voor ik haar uit de trailer haalde. Voor goed licht moet je even geduld hebben en nu giet het haha.


Afbeelding

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:32

Weer veilig lekker thuis, benieuwd wat het de komende dagen gaat doen, zo te zien is er best verandering weer.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 12:39

Vandaag weer foto's ontvangen. Zes dagen na behandeling drie. Nog 4 dagen te gaan om weer op beoordeling van de kliniek te wachten.

Ik zie wel duidelijk verandering maar heb het idee dat het 'te langzaam' gaat. Maar goed .. wie ben ik.

Afbeelding

Afbeelding

Ik lijk wel te zien dat het aan het 'verdrogen' is .. korsten lijken er vanaf te gaan .. maarja .. wat nu
de bedoeling is weet ik niet zo goed.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:03

Hoe moeilijk ook, houd moed he. Nog 4 dagen om verdere ontwikkeling te laten zien. En aangezien de behandelend arts positief was over de ontwikkeling tot nu toe, neem aan dat je de volgende keer uitgebreid overleg krijgt en anders er om vragen hoor. Maak een lijstje met vragen, vind ik teninste altijd handig ander vergeet ik weer iets :+ . Hoe is ze er zelf onder deze keer?