Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 14 [ 333 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

 
Profiel   

Wow
Echt wow
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 13:48 



 
Profiel   

Super resultaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 13:52 



 
Profiel   

Wat een fijn resultaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 14:43 



 
Profiel   

Prachtig! Ik had niet verwacht dat er weer zo’n mooi oog als resultaat geboekt zou worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 15:48 



 
Profiel   

Dag 735, ongeveer plus minus :)
Het is nu iets meer dan twee jaar geleden sinds de eerste behandeling. Dat was op 30 januari 2017.

Ik zie nog steeds verandering, het is maar miniscuul. Het belangrijkste is vooral dat het niet terug komt tot zover. *\o/*

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 21:30 



 
Profiel   

Dat ziet er prima uit. Als je het niet weet denk je hoogstens dat er wat kale plekjes zitten van het schuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 21:42 



 
Profiel   

Wauw!! Echt een geweldig resultaat nog steeds. Feestje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 23:48 



 
Profiel   

Ik heb zojuist even heel je topic terug gelezen en wat een verhaal! De foto van nu ziet er echt prachtig uit! Hopen dat het in de toekomst net zo goed blijft gaan! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-19 09:46 



 
Profiel   

Ondertussen al een hele tijd niets laten horen omdat het eigenlijk goed ging. Vandaag viel mij echter een nieuw bultje op bij hetzelfde oog. Ik heb er foto's van gemaakt en opgestuurd naar Equitom, ik ben erg benieuwd naar hun advies. Baby staat nu nog verder weg van deze kliniek maar als het moet dan gaat ze er direct weer naar terug. Maar ik had eigenlijk gehoopt dat we weer een beetje in wat positiever vaarwater kwamen. Maar goed .. we lijken op elkaar. Mijn gezondheid bud en nu begint zij weer :')

Duimen jullie mee dat het meevalt en niets is?


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 12:10 



 
Profiel   

Hopelijk valt het mee... Het is sowieso nu nog heel erg klein mocht er toch behandeling nodig zijn. Je bent er nu natuurlijk extra alert op en vroeg bij. Ik las over een bultje bij haar bil, is dat weer weggetrokken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 14:37 



 
Profiel   

Sunniva schreef
Hopelijk valt het mee... Het is sowieso nu nog heel erg klein mocht er toch behandeling nodig zijn. Je bent er nu natuurlijk extra alert op en vroeg bij. Ik las over een bultje bij haar bil, is dat weer weggetrokken?


Ja dat bultje kan ik niet meer terug vinden. Dus dat scheelt weer!

Ik heb al reactie terug van EquiTom en dat wordt een afspraak maken. Hieronder een deel van het bericht:
Citaat
Het blijkt een andere soort ooglid tumor (misschien een adenoma).
Het beste zou zijn om de massa te verwijderen met een chirurgie, en niet wachten dat het groter wordt omdat het dan technisch moeilijker wordt (en duurder).
Hierna zouden we liefst het massa naar een labo doorsturen om te weten welke soort tumor het is, en zo te weten als er extra zorgen nodig zouden zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 14:43 



 
Profiel   

Aanstaande woensdag ga ik Baby weer naar de kliniek brengen, ze wordt dan donderdag geopereerd en moet 3 tot 7 dagen blijven. Ik ben erg benieuwd. Het opsturen naar het Lab kost extra en wordt een losse factuur maar ik vind het wel belangrijk om uit te vinden wat dit nu weer is. Wellicht onschuldig, wellicht meer voor de toekomst .. dus ik denk dat ik dit wel ga doen.

Verzekeringspapieren liggen al uitgeprint en ingevuld klaar, trailer is geregeld, broertje + auto. Wat een gedoe weer :') Iedere keer als ik denk dat ik even kan ademhalen gebeurd er wel weer iets anders ..

(afgelopen 4 weken: hond ingeslapen, andere hond afgebroken tand + geopereerd en ik een chronische diagnose + veel medicatie erbij. Iets met het houd niet op ....)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 16:43 



 
Profiel   

Geen idee of er iemand nog mee leest hoor, maar dan is het maar puur voor mezelf.

Baby is vandaag naar de kliniek gebracht. Ik moet zeggen dat het bultje vele malen kleiner was, wellicht dat temperatuur een rol speelt. Het zit wel ook echt aan de binnenkant van het ooglid. Onderstaande foto is van afgelopen maandag, vandaag helaas geen nieuwe gemaakt. Wellicht verklaren ze me voor gek en is er helemaal niets aan de hand, maar goed :Y) Vorige keer was ik erg aan de late kant, nu dan veel te vroeg. We gaan het morgen wel horen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 15:36 



 
Profiel   

Zeker wordt er mee gelezen. Hoop dat het mee valt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 15:53 



 
Profiel   

Ik lees ook nog mee hoor. Op de laatste foto ziet het bultje er weer heel anders uit. Hopelijk valt het mee! Je bent er in ieder geval snel bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 07:17 



 
Profiel   

Lees ook nog mee! Maar een stille meelezer haha

Is t niet mogelijk om een biopt te nemen voordat ze gaan opereren? Gezien t buldje nu aan het veranderen is

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 07:53 



 
Profiel   

PanamaD schreef
Lees ook nog mee! Maar een stille meelezer haha

Is t niet mogelijk om een biopt te nemen voordat ze gaan opereren? Gezien t buldje nu aan het veranderen is


Ik ga er van uit dat ze inderdaad eerst gaan kijken hoe en wat voordat ze direct opereren. Eerder was het natuurlijk enkel van een foto bepaald. Het blijft nog wel steeds een knikkertje en het is ook aan de binnenkant van het ooglid te zien. Ook wat zwarte stukjes in het oog waar ik eerst van dacht dat het viezigheid was maar dat was er continu. Dus wie weet waar ze allemaal achter komen.

Wat ze er ook uithalen, het wordt inderdaad naar het lab gestuurd.

Ik ben echt heel erg benieuwd vandaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 08:39 



 
Profiel   

Hier ook nog een meelezer. Ik hoop dat het meevalt en dat je paard weer snel naar huis kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 08:43 



 
Profiel   

Het is gelukkig geen tumor maar een chalazion (als ik dat goed schrijf). Voelt een beetje stom dat ik daarvoor naar de kliniek ben gegaan maargoed, het had ook erger kunnen zijn gezien de historie met dit oog. We gaan haar zaterdag weer ophalen en ze moet de komende 10 dagen 3x per dag gezalfd worden (nog geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg, maar oké). Geen operatie dus. Mocht dit nu terugkomen of erger worden kan een operatie altijd overwogen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 14:51 



 
Profiel   

Ik vind het niet stom maar begrijpelijk. Heb er nog nooit van gehoord maar ga het zo even googlen. Toch een opluchting dat het dan mee is gevallen toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 15:38 



 
Profiel   

Rizette schreef
Ik vind het niet stom maar begrijpelijk. Heb er nog nooit van gehoord maar ga het zo even googlen. Toch een opluchting dat het dan mee is gevallen toch?


Ja het is zeker een hele opluchting!

Dit staat in de rapportage:
Citaat
Chalazion (Meibomium gland small focal abscess), rechteroog, onderste ooglid

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 18:07 



 
Profiel   

xDenies schreef
Rizette schreef
Ik vind het niet stom maar begrijpelijk. Heb er nog nooit van gehoord maar ga het zo even googlen. Toch een opluchting dat het dan mee is gevallen toch?


Ja het is zeker een hele opluchting!

Dit staat in de rapportage:
Citaat
Chalazion (Meibomium gland small focal abscess), rechteroog, onderste ooglid

Heb het gevonden, ook wel gerstekorrel genoemd. nou gelukkig maar. Dan maar een keer te vroeg op pad. Mooi dat het niet ernstig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 18:12 



 
Profiel   

Een gerstekorrel ken ik inderdaad maar ik had niet verwacht dat het er ook zo uit kon zien. Ik ga me toch steeds stommer voelen, haha. Maar goed, het is inderdaad maar goed dat ik ben gegaan want voor hetzelfde geld was het wel iets anders. Ik heb ze dan toch liever in de handen van Equitom.

Ze moet nu 10 dagen gezalfd worden. Gelukkig geen operatie en dat is allang fijn voor het hele lichaam!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 18:16 



 
Profiel   

Fijn dat het meevalt. Na jullie ervaring met een sarcoïd is het niet meer dan logisch dat je alles goed in de gaten houdt en bij de kleinste verandering aan de bel trekt. Ik zou precies hetzelfde doen om meer ellende te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 19:00 



 
Profiel   

Ze is weer terug op stal met een oogzalfje. Komende dagen moet dit nog gedaan worden. Rekening viel gelukkig ook mee maar de communicatie was deze keer erg stroef; halstertouw is ook verdwenen, maar goed. Mocht er weer iets met het oog zijn dan laat ik eerst een NL DA controleren voordat ik gelijk naar EquiTom doorstuur. Het is goed hoe ik gehandeld heb hoor, zeker met de historie. Maar ben blij dat het achter de rug is en ze weer lekker thuis staat zonder een grote operatie! :)

Toch blijf ik er bij dat ze afgelopen woensdag wel direct even hadden kunnen controleren alvorens ons eerst naar huis te rijden en dergelijke. Maar goed, het is en blijft een grote kliniek haha.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 16:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 14 [ 333 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen