Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn shet heeft een ingezakte rug, wat eraan te doen?

 
Profiel   

Hoi, mijn shetlander hengst van 10 jaar heeft een ingezakte rug. Nu is het nog niet zo erg (zie foto) maar nu heb ik een paar vragen: 1.Kan hij er last van hebben? 2. Kan het erger worden?
3. Wat kan ik er aan doen?
Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-17 09:55 



 
Profiel   

Ik zie geen foto en beste is de veearts er naar laten kijken,dan weet je wat het is en wat je er eventueel aan kunt doen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-17 10:18 



 
Profiel   

Ik zie geen foto. Als het niet extreem is is het niet erg maar een da check is altijd goed. Verstandig is in elk geval om de rugspieren te gaan trainen en te zorgen dat je shet niet te dik wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-17 12:19 



 
Profiel   

Ja,het kan erger worden....ja,hij kan er last van hebben,maar waarschijnlijk alleen als er iemand op gaat zitten.Nee,veel kun je daar niet aan doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-17 12:37 



 
Profiel   

geerke schreef
Ja,het kan erger worden....ja,hij kan er last van hebben,maar waarschijnlijk alleen als er iemand op gaat zitten.Nee,veel kun je daar niet aan doen

Bij dracht of te dik zijn kan het ook erger worden tot het punt dat het paard er wel echt last van heeft.

Als je echt twijfelt kan je een dierenarts vragen wat die er van denkt, als je er op rijd kan je beter de rugspieren correct trainen en anders hoef je je denk ik niet te veel zorgen te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-17 12:40 



 
Profiel   

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een kind een shet correct door de rug rijdt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-17 12:44 



 
Profiel   

Ik hoop toch niet dat TS nog rijd op de Shet... nu ken ik haar ook niet, maar de meeste 16 jarige zijn veel te groot voor een Shetje...

Daarbij hoort dit niet op Wikizaken... ik tem even


Laatst bijgewerkt door KittyDylan op 19-02-17 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-17 12:55 



 
Profiel   

Iedereen heeft het over de rugspieren trainen, terwijl ik toch echt heb geleerd dat de buikspieren de rug omhoog brengen. Daarom lijkt mij de buikspieren trainen veel effectiever! Dit kan je doen door je pony het hoofd omlaag te laten brengen en lekker lang en laag te longeren of aan de hand te werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-17 12:58 



 

Ik heb je topic van [WZ] Wikizaken naar [MD] Medisch verplaatst, dit omdat het geen Wiki gerelateerde zaak is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-17 19:38 



 
Profiel   

Djaikha schreef
Iedereen heeft het over de rugspieren trainen, terwijl ik toch echt heb geleerd dat de buikspieren de rug omhoog brengen. Daarom lijkt mij de buikspieren trainen veel effectiever! Dit kan je doen door je pony het hoofd omlaag te laten brengen en lekker lang en laag te longeren of aan de hand te werken.

Dit wilde ik net schrijven :j . Buikspieren trainen is inderdaad nodig om de rug sterker te maken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-17 12:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen