Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 105 van de 168 [ 4195 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 168  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

PSSM1 en PSSM2 in verschillende rassen: stand van zaken

 
Profiel   

Dat ziet er super uit!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 17:14 



 
Profiel   

[***] schreef
Kan PSSM2 nog op héél late leeftijd (25 jaar) echt tot uiting komen? Met eventueel daarvoor al dingen die niet opgemerkt zijn of anders verklaart, maar nu ineens echt enorm spierverlies op de bovenlijn en wat andere dingetjes? PSSM1 is jaren geleden getest en toen negatief.

Het kan wel, naar het is niet heel waarschijnlijk dat de problemen 25 jaar onopgemerkt zijn gebleven.

Citaat
Pony is ineens (echt heel snel) zijn hele bovenlijn kwijtgeraakt en ik krijg het er niet meer terug op. Momenteel zijn we nog bezig met bloedonderzoek, Cushing is negatief en Lyme IgG positief. Ben nu aan het wachten op een extra test ivm de Lyme. Ook verhoogde eosinofielen en gammaglobulinen. Voor de rest is het bloed helemaal in orde.
[/quote]
Verhoogde eosinofielen zie je vaker bij Lyme. En spierverlies ook. Met die leeftijd er ook nog bij zou ik toch geneigd zijn het meer in de hoek van Lyme te zoeken. Wat voor extra test is er nu gedaan?

ALs je paard een Quarter of afgeleid ras is, dan zou je eventueel nog aan IMM kunnen denken die wordt getriggerd door de Lyme.

Balen MyChoice, maar idd kun je nu gericht gaan voeren en bewegen.

Dat ziet er inderdaad super uit Kim_97!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 18:14 



 
Profiel   

Kim wat ziet dat er fijn uit zeg!
Heerlijk als je het zelf naar je eigen zin in kunt richten!

Wij staan op een kleine doe het zelf stal waar we gelukkig ook heel veel zelf kunnen regelen, anders wordt het met een pssm paard wel heel erg ingewikkeld, ik ben daar dus wel erg blij mee.
Die van mij staat ‘s nachts wel binnen, wat hij naar mijn idee ook wel fijn vindt, zeker met nat en koud weer, dan wordt hij buiten best wel stijf en gaat hij heel kort en gevoelig lopen.
In de zomer staan ze ochtend en avond in de paddock en middag in de wei, in de winter ochtend en de middag in de paddock en met donker worden naar binnen.

ik kan zelf mijn eigen voer regelen en dat is fijn met zijn dieet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 18:34 



 

Mac schreef
Het kan wel, naar het is niet heel waarschijnlijk dat de problemen 25 jaar onopgemerkt zijn gebleven.

Verhoogde eosinofielen zie je vaker bij Lyme. En spierverlies ook. Met die leeftijd er ook nog bij zou ik toch geneigd zijn het meer in de hoek van Lyme te zoeken. Wat voor extra test is er nu gedaan?

ALs je paard een Quarter of afgeleid ras is, dan zou je eventueel nog aan IMM kunnen denken die wordt getriggerd door de Lyme.


Fijn, dat je wel voor de informatie. Ik wist niet dat eos ook een relatie hadden met Lyme, interessant.
Er is nu nog een IFAT-test gedaan, vind er niet veel van terug (en berichtje van de DA kreeg ik om 23.30u op vrijdagavond dus die heb ik nog niet gesproken, even wachten maar tot die test gekend is) maar ik vermoed dat het te maken heeft met al dan niet oude infectie opsporen. Gezien zijn verhaal verwacht ik wel dat het iets 'recents' is maar we gaan het zien.

Het is een New Forest :)


Wauw Kim_97, wat een topplekje! Netjes hoor :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 18:55 



 
Profiel   

Ik las op de Duitse fb pagina iets over het gebruik van Q10 bij PSSMpaarden.
Ik had daar zelf tot nu toe nog niks over gelezen en ben er wel benieuwd naar…

Zijn hier mensen die ervaring hebben met het geven van Q10 aan paarden met PSSM?
En zo ja, welke vorm geef je en hoeveel en wat voor verschil merk je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 14:43 



 
Profiel   

CoQ10
Volgens mij wordt volgend produkt vaak gebruikt: https://foranequine.com/product/for-recovery/
Ik zou er graag ook meer over willen weten omdat ik het ook wilde testen. Bestellen via bovenstaande site is me tot nu toe niet gelukt. Daarnaast ben ik benieuwd naar tijdsduur voor eerste effecten en de kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 20:51 



 
Profiel   

Geen ervaring
Wel idd meer er over gelezen in verschillende fb groepen (amrikaanse, britse en duitse)
En ook op zoek geweest naar producten,maar ik loop toch een beetje tegen de kosten aan
Goede ubiquinol is duur
En met 500mg per dag kan het aan gaan tijken
(Foran equine is 110 euro p/m bv en das 1 van de betere opties qua paarden supplementen humane supplementen kunnen ook prima, maar zoek dan wel ook goede uit )

En momenteel gaat het echt heel erg de goede kant op met Gull
Als in ; ze staat tegenwoordig zelfs fysiek te kroelen met een merrie in de groep, dat kan maar weinig beteken buiten
“Ze voelt zich echt goed” of “de apocalyps is nabij”
Dus ik hou me voorlopig even bij het huidige regime en houd q10 even in het achterhoofd
Want die 100 euro p/m extra wil ik als het even kan vermijden , tis nu al aardig lappen iedere maand ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 20:53 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties!

Eveline5 schreef
CoQ10
Volgens mij wordt volgend produkt vaak gebruikt: https://foranequine.com/product/for-recovery/
Ik zou er graag ook meer over willen weten omdat ik het ook wilde testen. Bestellen via bovenstaande site is me tot nu toe niet gelukt. Daarnaast ben ik benieuwd naar tijdsduur voor eerste effecten en de kosten.


Ja klopt, dat vond ik ook terug in de berichten.
Het is best kostbaar en hier niet te krijgen, dus wel een dingetje om het even uit te proberen…
Ik vroeg me af of bijv de Q10 van Bulk ook geschikt zou zijn om het uit te proberen?
Ik ben ook benieuwd naar effecten op korte en langere termijn, werkt het echt, kan het geen kwaad, etc?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 21:43 



 
Profiel   

(Met het risico dat ik mensen op hun tenen trap)

Er bestaan geen goede studies voor Q10.
Eigenlijk heb je er ook nooit een tekort aan want je maakt het zelf, paarden nog meer ivm planten eter.
Te veel (>100 mg per dag) geeft zelfs problemen met o.a. de stofwisseling.
De marketingsclaims zijn eigenlijk zelfs verboden/niet geauthoriseerd.
Het is toegestaan om laag gedoceerde producten te verkopen in de EU waarvan bekend is dat het geen schade geeft.

Ik denk dat je je geld beter kan besteden eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 22:01 



 
Profiel   

Mij trap je niet op mijn tenen hoor, ik was alleen op zoek naar info.
Vond het een opvallend berichtje omdat ik nog niet eerder over het gebruik van q10 had gehoord en dit paard et er heel goed op lijkt te doen, vandaar dat ik er even verder naar op zoek ging…

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 22:11 



 
Profiel   

Het probleem met supplementen is dat er altijd wel iemand is die zegt dat het werkt maar in de praktijk is er vaak ook zoveel veranderd in het algemene management dat het eigenlijk gewoon niet echt te concluderen valt.
Ook reageren verschillende paarden anders en is het ook rastypisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 22:37 



 
Profiel   

Er zijn kleinschalig wel wat dingen onderzocht maar idd geen “groot” onderzoek
Via 1 van de groepen zijn de resultaten ook wel te vragen, maar eerlijk gezegd zou ik even hard moeten zoeken wie de persoon om dat aan te vragen is
Ik zou zelf ook niet zomaar bij een willekeurige variant ubiquinol er in gaan gooien
Maar bij p8 zou het kunnen helpen vlgns ervaringen van anderen die er ook wat dieper in zijn gedoken dan ik
Kan ook op zich qua logica wel kloppen

Maar again, ik zelf wacht het wel even af hoe het nu met de huidige collectie amino zuren en antioxidanten gaat bij die van mij
Mocht ik alsnog weer richting Q10 gaan denken dan zou ik idd ook wel weer eerst even serieus er in duiken voor aanschaf/voeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 23:27 



 
Profiel   

@Nouvel de merrie is nooit zeer symptomatisch geweest dus is het volgens mij meer een extra ondersteuning. Heb je mss al eens gedacht aan creatine monohydraat? Die tip heb ik ook gekregen en voer dat sinds 2 weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 13:46 



 
Profiel   

Eveline5 schreef
@Nouvel de merrie is nooit zeer symptomatisch geweest dus is het volgens mij meer een extra ondersteuning. Heb je mss al eens gedacht aan creatine monohydraat? Die tip heb ik ook gekregen en voer dat sinds 2 weken.


Dat ken ik niet, ik ga even googlen…
Welk merk en hoeveel geef jij daarvan en merk je verschil?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 14:13 



 
Profiel   

Heb mijn ruin driejarig gekocht. In het erop volgende halve jaar werd hij stijver, nerveuzer maar toch futloos en begon hij kreupel te lopen in dieper zand. Hij is P2/P2, P3/P3. Vanaf februari wordt hij anders gevoerd. In het begin veel uitgeprobeerd omdat hij veel niet at.
In vergelijking met vorig jaar is hij veel losser en ook weer vrolijk maar kracht blijft een probleem. Vandaar dat ik creatine monohydraat nu probeer. Hij krijgt 40 gram (https://www.amino-factory.de/kreatin-mo ... pulver.php).
Of ik al verschil merk... Moeilijk te zeggen. Ik rijd hem momenteel actiever en afwisselender. Hij loopt in ieder geval best aardig.
Ik houd ook ogen en oren open en probeer zo nu dan wat uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 19:12 



 
Profiel   

Eveline5 schreef
Heb mijn ruin driejarig gekocht. In het erop volgende halve jaar werd hij stijver, nerveuzer maar toch futloos en begon hij kreupel te lopen in dieper zand. Hij is P2/P2, P3/P3. Vanaf februari wordt hij anders gevoerd. In het begin veel uitgeprobeerd omdat hij veel niet at.
In vergelijking met vorig jaar is hij veel losser en ook weer vrolijk maar kracht blijft een probleem. Vandaar dat ik creatine monohydraat nu probeer. Hij krijgt 40 gram (https://www.amino-factory.de/kreatin-mo ... pulver.php).
Of ik al verschil merk... Moeilijk te zeggen. Ik rijd hem momenteel actiever en afwisselender. Hij loopt in ieder geval best aardig.
Ik houd ook ogen en oren open en probeer zo nu dan wat uit.


Dank voor je uitleg!
Ik had er nooit van gehoord, ga er eens naar kijken…
Zo lastig, je zou alles wel willen proberen om je paard te helpen, maar je kunt ze niet vol blijven stoppen…

dat futloze en moeizaam lopen in zwaar zand herken ik trouwens wel…

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 12:02 



 
Profiel   

Ik kom weer binnenvallen. Hoe slecht zijn pasta verdovingen voor de stabiliteit van pssm? Hij heeft een redelijk smerige koker en schacht gewoon niet uit, dus ik wilde hem een klein beetje geven van een pasta

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 09:21 



 
Profiel   

Serering werkt op het zenuwstelsel, niet op de spieren/stifwisseling . Als er geen bak suiker in zit zou dat geen verschil mogen maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 12:29 



 
Profiel   

Die van mij bleven ook met enorme verdoving van de dierenarts prima staan :-) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 14:33 



 
Profiel   

Mac schreef
Die van mij bleven ook met enorme verdoving van de dierenarts prima staan :-) .


Die van mij ook, die is zelfs wel extra bijgespoten omdat ‘ie gewoon levend bleef… :+
Ook nooit last erna gehad gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 15:07 



 
Profiel   

Ja, mijn ruin had ook altijd wat extra nodig. Zeg maar dosering voor een trekpaard, terwijl het een Paint Horse was van nog geen 500 kg :D .

Bij de tandarts wel altijd ook spierverslappers erbij, dan niks aan de hand de dagen erna. Zonder spierverslappers hield hij ook "tics" met zijn hoofd wat het vijlen vrijwel onmogelijk maakte. Met spierverslappers waren die tics ook weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 16:02 



 
Profiel   

Hoe snel merkten jullie verschil toen jullie je paard op het dieet hadden gezet? Ik heb nu ca 3 weken het complete dieet. Maar ze blijft stijf lopen helaas. Ben ik te vroeg met een beetje teleurgesteld zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 16:37 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Hoe snel merkten jullie verschil toen jullie je paard op het dieet hadden gezet? Ik heb nu ca 3 weken het complete dieet. Maar ze blijft stijf lopen helaas. Ben ik te vroeg met een beetje teleurgesteld zijn?


Ik merkte binnen een week na beginnen met supplementen verschil in beweging. Meer looplust en minder stijf. Maar ik vind de weersomstandigheden momenteel niet echt ideaal. Veel regen en wind. Die van mij staat nu bijna steeds met een regendeken op (verdraagt totaal geen regen op zijn lijf) en zou zonder deken zeker stijf zijn ondanks het dieet. Dus kan ook zijn dat andere factoren meespelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 18:20 



 
Profiel   

Ik heb niet echt dat ik dacht..nu helpen de supplementen. Dat heb ik hier al vaker gedeeld. Maar dat komt misschien ook omdat es gewoon wat stijf was, maar niet perse dat een buitenstaander het opviel. Komt misschien ook omdat hij enorm puppy is ohz.
Los zie ik inmiddels wel verschil. Hij kan soms enorm showen, staart omhoog en ruim lopen, terwijl hij dat tijdens aankoop niet deed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 19:15 



 
Profiel   

Omdat kracht een groot probleem blijft en ik eigenlijk Q10 wilde bestellen, zijn me de volgende produkten aanbevolen:
Foran Equine V.S.L. Samenstelling: Dextrose en natriumchloride en Horse Master DMG 3000: dimethylglycine
Kent/gebruikt iemand deze produkten? En is het aan te raden om dextrose bij PSSM2 te gebruiken...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 19:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 105 van de 168 [ 4195 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 168  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen