Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 126 van de 168 [ 4179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 168  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

PSSM1 en PSSM2 in verschillende rassen: stand van zaken

 
Profiel   

Mijn paard vind bittere producten niet lekker. Zoals magnesiumoxide vd welkoop en die vitamine E. De meest ruikende kruiden eet hij weer wel zo op :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:04 



 
Profiel   

Amparo schreef
Wat een super informatief topic dit! Zou ik ook even mogen invallen met een vraag?

Ik heb een quarter van nu bijna 8. Gekocht als veulen en ik heb haar destijds laten testen op de 5 panel bij Animal Genetics. Op alle 5 was ze n/n gelukkig.

Nu heeft ze wat gekke dingen. Snel gevoelig op de rug, singelnijd, hoefbevangen als ze maar naar het gras kijkt.. Ik was daarom bang dat ze pssm 2 heeft. Dit wil ik laten testen, maar als ik hier in het topic lees, lijken dit veel meer symptomen van pssm 1. Kan ik destijds een vals negatieve test hebben gehad? In dat geval wil ik pssm 1 graag nogmaals ook laten testen. Maar als dat niet kan, is dat natuurlijk weggegooid geld :)

Excuus als deze vraag al eerder is gesteld, ik ben nog niet zo ver met bijlezen, maar wil wel graag de test(en) aanvragen.

Alvast bedankt!


Dit is genetisch onmogelijk. N/n is gewoon n/n. Of er moet een fout gemaakt zijn in het labo :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:31 



 
Profiel   

En die fouten heb ik al meerdere keren mee gemaakt helaas. Zowel pssm1 als pssm2 en ook bij kleur testen. Dus dubbel testen is nooit verkeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 21:03 



 
Profiel   

Ik was inderdaad benieuwd of het lab dat soort fouten zou kunnen maken.. Dank jullie wel, dan ga ik pssm1 ook meenemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 21:20 



 
Profiel   

Vraag het gewoon nog een keertje haha, iemand die dit herkend, sinds ik suplementen geef heeft paardlief vaak een dikke koker, iemand die een idee heeft waar het vandaan zou kunnen komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 06:11 



 
Profiel   

Tinkermuts schreef
Vraag het gewoon nog een keertje haha, iemand die dit herkend, sinds ik suplementen geef heeft paardlief vaak een dikke koker, iemand die een idee heeft waar het vandaan zou kunnen komen?



Misschien een reactie op eiwitten? Mijn ruin hield vocht op toen hij luzerne kreeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 08:49 



 
Profiel   

Dankjewel

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 10:06 



 
Profiel   

Ik denk iid ook vocht. Vocht zakt altijd naar beneden. Ik had een pssm merrie, en die kreeg zucht onderaan haar buik. Bij een ruin kan het idd de koker zijn die gaat zwellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 11:37 



 
Profiel   

Wel verklaarbaar dus, na rijden of wandelen is het ook stuk minder, als ik dag ervoor niets met hem gedaan heb is het vooral

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 11:51 



 
Profiel   

xDenies schreef
Stal_Fiore schreef
Ik geef de vitamine E van heltiehorse. Die van Horseflex wilde die van mij niet eten.


Ooh wat zonde!
Die van Heltiehorse is vloeibaar en de magnesium van hun werd hier niet goed op gereageerd dus ben huiverig voor vloeibaar. Zeker omdat het voor 3 dagen klaar gezet wordt.
Had hem wel gezien ja!

Mag ik weten wat je bedoelt met reageerde er niet goed op? Ik heb vandaag een fles gekocht namelijk haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 18:05 



 
Profiel   

Ik merkte een terugval en alleen bij (perongeluk) teveel geven knapte ze wat op. De magnesium poeder van EJ geeft meer balans en gaf ook gelijk verschil. Ik wilde de vloeibare magnesium uitproberen omdat dit beter opneembaar is, maar goed voor ons dus blijkbaar niet. Kreeg daar ook een wat jammere reactie op via de mail.
Verder goed bedrijf, mooie producten maar deze net niet goed genoeg voor ons :)

Voorop gesteld ik heb geen bewezen PSSM2'er. Maar wij zijn wel dieet technisch globaal hetzelfde bezig denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 18:33 



 
Profiel   

xDenies schreef
Ik merkte een terugval en alleen bij (perongeluk) teveel geven knapte ze wat op. De magnesium poeder van EJ geeft meer balans en gaf ook gelijk verschil. Ik wilde de vloeibare magnesium uitproberen omdat dit beter opneembaar is, maar goed voor ons dus blijkbaar niet. Kreeg daar ook een wat jammere reactie op via de mail.
Verder goed bedrijf, mooie producten maar deze net niet goed genoeg voor ons :)

Voorop gesteld ik heb geen bewezen PSSM2'er. Maar wij zijn wel dieet technisch globaal hetzelfde bezig denk ik.

Oh aha bedankt voor je toelichting. Het zalvoor elk paard weer anders zijn idd

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 20:48 



 
Profiel   

Ja precies! Ook heel belangrijk dat je het gewoon zelf een kans geeft :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 20:50 



 
Profiel   

Die van mij doet het echt goed op de olie van heltiehorse. Gewoon uitproberen dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 23:27 



 
Profiel   

Mocht iemand in Assen (Drenthe) nog 25 kilo sojaschroot willen overkopen? Heb net van de week de nieuwe zak bij de ton in gegooid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 09:17 



 
Profiel   

Heeft iemand hier ervaring met de vloeibare magnesium van Heltiehorse?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 22:14 



 
Profiel   

Stal_Fiore schreef
Heeft iemand hier ervaring met de vloeibare magnesium van Heltiehorse?


Daar ging het over en je zegt zelf dat je er positieve ervaringen mee hebt? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 06:57 



 
Profiel   

xDenies schreef
Stal_Fiore schreef
Heeft iemand hier ervaring met de vloeibare magnesium van Heltiehorse?


Daar ging het over en je zegt zelf dat je er positieve ervaringen mee hebt? :')


Nee dat ging over de vloeibare vitamine E ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 07:46 



 
Profiel   

Oké, duidelijk; maar wij hadden het over de vloeibare magnesium. Lees maar even terug :D Dus daar staat mijn antwoord, ik vermoed dat de hoeveelheid magnesium voor mijn merrie te laag was en daardoor een terugval kreeg. (pas bij 3 dagen 60ml, wat niet mag - tot 40ml maar had ik verkeerd gelezen) krabbelde ze iets op. Ik ben dus niet tevreden over de vloeibare magnesium in tegenstelling tot de poedervorm van EJ.
De vloeibare vitamine E ga ik een kans geven omdat ik gewoon even geen €137; voor Goldmedics platinum heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 07:50 



 
Profiel   

Hmmm ja ik heb het door elkaar gehaald dan.

Maar balen dat je merrie zo terug viel op de magnesium olie. Misschien dat ik het dan toch maar bij de chelaat van Horseflex hou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:58 



 
Profiel   

Stal_Fiore schreef
Hmmm ja ik heb het door elkaar gehaald dan.

Maar balen dat je merrie zo terug viel op de magnesium olie. Misschien dat ik het dan toch maar bij de chelaat van Horseflex hou.


Dat kan gebeuren, geen probleem! :D
Ik kan niet over die van Horseflex oordelen, ik ben wel erg tevreden over de pot van EJ magnesium citraat. Ik heb vernomen dat chelaat juist minder goed opneembaar is en moest daarom uitkijken naar een citraat. Wellicht heb je nog iets aan die informatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 16:00 



 
Profiel   

Ik lees hier al een tijdje mee. Maar helaas kan ik nu ook mee schrijven hier, mijn haflinger is vandaag positief getest op pssm1.

Herkent iemand ook veel plassen als symptoom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 20:01 



 
Profiel   

mirriejj schreef
Ik lees hier al een tijdje mee. Maar helaas kan ik nu ook mee schrijven hier, mijn haflinger is vandaag positief getest op pssm1.

Herkent iemand ook veel plassen als symptoom?


Wat ontzettend balen! Had je Haflinger klachten dat je aan het twijfelen kwam?
Wellicht kan je hier ook informatie vinden.

[HA] Haflingerlijnen met EPSM (PSSM)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 20:11 



 
Profiel   

suffie schreef
mirriejj schreef
Ik lees hier al een tijdje mee. Maar helaas kan ik nu ook mee schrijven hier, mijn haflinger is vandaag positief getest op pssm1.

Herkent iemand ook veel plassen als symptoom?


Wat ontzettend balen! Had je Haflinger klachten dat je aan het twijfelen kwam?
Wellicht kan je hier ook informatie vinden.

[HA] Haflingerlijnen met EPSM (PSSM)?


Ja helaas had/heeft hij wel klachten. Het topic had ik inderdaad al gevonden. Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 20:13 



 
Profiel   

Mijn tinker plastte toen hij erg symptomatisch werd ook heel veel, sinds suplementen is dat gelukkig over
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 12:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 126 van de 168 [ 4179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 168  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen