Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 120 van de 168 [ 4195 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 168  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

PSSM1 en PSSM2 in verschillende rassen: stand van zaken

 
Profiel   

Thx, het voer van Pure feed heb ik nog niet geprobeerd.
Eet die van jou het makkelijk?
En welke supplementen geef je er dan nog naast?


Ik ben eigenlijk op zoek naar een balancer die iig een deel van mijn hoeveelheid supplementen vervangt.

Ik geef van Horseflex:
Magnesium chelaat
Vitamine E
Amino merrie
Elektrolyten
Glucose support
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 12:34 



 
Profiel   

Hier pure feed al aan best veel paarden gevoerd en allemaal eten ze het tot nu toe goed.
Ik voeg wel nog alle nodige supplementen toe:
Vit E (en nu ook weer selenium)
Aminozuren
Eiwitten
Gemicroniseerd lijnzaad
Zout
MSM
Vit C

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 12:49 



 
Profiel   

Mijn slechte eter eet de Pure Easy en Pure fiber ook erg graag.

Ik vind Victorious Secret de beste balancer vwb hoeveelheid selenium en aminozuren. En in geval van mijn oudere paard ook mooi hoog in zink en koper.

Mijn paard krijgt nog bij sojaschroot (eiwitten en aminozuren), vitamine E (van Inge), selenium (chevivit, hij lijkt vloeibaar beter op te nemen) en (Keltisch) zout. Rantsoen verder zo laag mogelijk in zetmeel, suikers en waar kan granen vermijden. Met zijn psylliumkuur geef ik wel twee handjes Gastro (=relatief laag in suiker/zetmeel voor biks).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 13:01 



 
Profiel   

Weet iemand hier misschien meer over fjorden en PSSM? Ik heb namelijk iets gehoord, alleen het verhaal is nog een beetje te vaag, maar ik heb toch wel wat zorgen over het volop doorfokken wat nu lijkt te gebeuren met een bepaalde hengst :?

Mijn PSSMer (p4) doet het momenteel ontzettend goed, hij krijgt alleen nog magnesium en aan voer een vitaminebrok en Green Balance van Equifyt. Met alle andere supplementen merkte ik niets aan verschil. Ik ben hem weer een beetje aan het oppakken en zo lang ik niet dagelijks iets met hem doe is hij gewoon een blij en fit paard :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 16:33 



 
Profiel   

Oké, de supplementen in een spuit is dus ook geen optie meer. De eerste 2 keer lukte het prima, maar nu is het een mega gevecht.

Ik heb inmiddels via bulk het eiwitpoeder besteld. Ze hadden alleen de bananensmaak, maar had gehoopt dat m’n paard daarmee eindelijk haar eten met supplementen wel wilde eten. Maar ook een dikke no…
Ben de moed een beetje aan het opgeven.

Hebben jullie nog tips? Misschien andere supplementen? Of een bepaald voer waardoor ik minder supplementen hoef te geven?

Ze krijgt nu van Horseflex:
- magnesiumchelaat
- Vitamine E
- amino complex merrie
- elektrolyten
- glucobalance
Verder nog:
- regeneratie olie van de Blauwe hengst
- Lijnzaad olie

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 12:42 



 
Profiel   

BrittS schreef
Weet iemand hier misschien meer over fjorden en PSSM? Ik heb namelijk iets gehoord, alleen het verhaal is nog een beetje te vaag, maar ik heb toch wel wat zorgen over het volop doorfokken wat nu lijkt te gebeuren met een bepaalde hengst :?

Mijn PSSMer (p4) doet het momenteel ontzettend goed, hij krijgt alleen nog magnesium en aan voer een vitaminebrok en Green Balance van Equifyt. Met alle andere supplementen merkte ik niets aan verschil. Ik ben hem weer een beetje aan het oppakken en zo lang ik niet dagelijks iets met hem doe is hij gewoon een blij en fit paard :j



Ik heb even voor je gezocht, dit kon ik vinden uit verschillende berichten op PSSM forums op facebook:

Equiseq data heeft data gepubliceerd: er zijn fjorden die P2 of P4 positief testen. P3 is nog niet gevonden, K1 en K8 zijn nog geen data van.

In één fjordengroep ook een P4, hiervoor zijn verdachte afstammingen: Valebu (of misschien Heid)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 13:06 



 
Profiel   

Afgelopen weken heb ik zo ontzettend veel over PSSM gelezen dat het er gewoon een beetje van duizelt. Ik heb mijn Haflinger op een PSSM dieet staan. Ze knapt steeds verder op en het heeft duidelijk effect. Nu valt mij op dat zij nog steeds erg veel last heeft van spier trillingen. Weet iemand wat ik hier aan zou kunnen doen om dit te verminderen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 13:48 



 
Profiel   

Aladdina schreef
Oké, de supplementen in een spuit is dus ook geen optie meer. De eerste 2 keer lukte het prima, maar nu is het een mega gevecht.

Ik heb inmiddels via bulk het eiwitpoeder besteld. Ze hadden alleen de bananensmaak, maar had gehoopt dat m’n paard daarmee eindelijk haar eten met supplementen wel wilde eten. Maar ook een dikke no…
Ben de moed een beetje aan het opgeven.

Hebben jullie nog tips? Misschien andere supplementen? Of een bepaald voer waardoor ik minder supplementen hoef te geven?

Ze krijgt nu van Horseflex:
- magnesiumchelaat
- Vitamine E
- amino complex merrie
- elektrolyten
- glucobalance
Verder nog:
- regeneratie olie van de Blauwe hengst
- Lijnzaad olie


Je zou eigenlijk moeten achterhalen of er iets tussenzit wat ze vies vindt. Ik dacht dat de magnesium chelaat niet lekker is. Die zou je kunnen vervangen door magnesium oxide. Qua eiwit zou je sojaschroot kunnen geven, dat wordt goed gegeten. Verder een slobber vinden die ze heel lekker vindt. Desnoods met veel suiker want je geeft er toch niet superveel van. Welke slobber heb je al geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 15:52 



 
Profiel   

jillaroo schreef
BrittS schreef
Weet iemand hier misschien meer over fjorden en PSSM? Ik heb namelijk iets gehoord, alleen het verhaal is nog een beetje te vaag, maar ik heb toch wel wat zorgen over het volop doorfokken wat nu lijkt te gebeuren met een bepaalde hengst :?



Ik heb even voor je gezocht, dit kon ik vinden uit verschillende berichten op PSSM forums op facebook:

Equiseq data heeft data gepubliceerd: er zijn fjorden die P2 of P4 positief testen. P3 is nog niet gevonden, K1 en K8 zijn nog geen data van.

In één fjordengroep ook een P4, hiervoor zijn verdachte afstammingen: Valebu (of misschien Heid)


Bedankt voor het zoeken! Weinig bekend dus over verdachte afstammingen eigenlijk. Jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 21:26 



 
Profiel   

Pssm1 testen kosten? (Ongeveer?) Zal bij ieder anders zijn natuurlijk, maar wat betalen jullie ervoor? Weet zeker dat die van mij het niet heeft, maar ben wel eens benieuwd.

Ik zie echt variatie van 25, naar 150 met dierenarts erbij >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 11:21 



 
Profiel   

Bij Generatio/CAG kost het 50 Euro heb ik net opgezocht. Voordeel daar is dat als je op PSSM2 wilt laten testen, je niet opnieuw haar hoeft in te sturen.
Voorheen heb ik altijd Animal Genetics in Florida gebruikt maar ik weet niet hoe lastig het nu is om haar op te sturen naar de VS. Dat kan lang duren. Daar kost het 40 dollar. Met de dollarstand kun je dan net zo goed CAG kiezen.
Bij Laboklin kan ik de prijzen niet vinden?
Van Haeringen is altijd al duur geweest en duurt heel lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 11:53 



 
Profiel   

Ik testte gister de Vaessen aminozuren. Had maar 2 gr door de slobber gedaan. Mooi dat hij er na 1 hap mee op hield :+
Eten die van jullie dat ook zo slecht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 16:49 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Ik testte gister de Vaessen aminozuren. Had maar 2 gr door de slobber gedaan. Mooi dat hij er na 1 hap mee op hield :+
Eten die van jullie dat ook zo slecht?



Ik geef 1 tot 2 maatschepjes per dag, gaat hier probleemloos op

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 17:26 



 
Profiel   

Het blijken de magnesiumoxide en vitamine E te zijn die hij niet wil eten zonder biks. Lastig want hij is ook IR, dus geef liever minimaal zetmeel/suiker/granen. Het is ook wat veel poeder om in een appel te verstoppen. Iemand suggesties voor de vitamine E?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-22 17:04 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Het blijken de magnesiumoxide en vitamine E te zijn die hij niet wil eten zonder biks. Lastig want hij is ook IR, dus geef liever minimaal zetmeel/suiker/granen. Het is ook wat veel poeder om in een appel te verstoppen. Iemand suggesties voor de vitamine E?


Magnesiumoxide is ook niet zo smakelijk (proeft naar ijzer). Wellicht magnesium citraat of chelaat proberen?
Vit e, geef je vloeibaar of poeder? Ik geef de chevivit e selen, je hoeft er weinig volume van te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-22 17:57 



 
Profiel   

Ik had geen idee dat er tussen de magnesium soorten verschillende smaken zaten :D
Was van citraat overgestapt naar oxide vanwege de prijs, maar dan is dat zeker het overwegen waard!

Ik geef de chevivit ook bij, de halve dosering. Alleen begreep ik dat je voor de vitamine E maar de helft mag rekenen omdat het de synthetische is.
Ik geef nu die van Inge, daar hoef ik dan relatief weinig van te voeren. Maar goed, als hij het niet eet schiet het niet op.
De olie van horseflex met vitamine E eet hij wel goed, maar vind ik zelf erg prijzig.

Ik ga nog eens rekenen met hoe ik daarin kan variëren. Mochten er nog andere suggesties zijn, welkom :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-22 18:03 



 
Profiel   

De magnesium oxide van Vente? Die van mij eet dat met gemak. Zelf ook geproefd en zit geen smaak aan. Die van mij moest die witte poeder magnesium oxide echt niet. Ook niet met een kg voer, maar 2 gram magnesium, extra smaakstofjes doorheen etc. Gewoon niet. Tjah, duidelijk dus. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-22 18:26 



 
Profiel   

Ik mix alles door hooicobs. En dat gaat prima. Maar die van mij eten eigenlijk alles wat ik er door meng. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 17:59 



 
Profiel   

Hoihoi! Ik vermoed PSSM1 bij mijn haflinger en wil graag testen.

Bij wie raden jullie aan? Mag ook via pb
Ik heb CAG/Generatio en Laboklin gevonden (en een britse site?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 21:52 



 
Profiel   

xMarizka schreef
Hoihoi! Ik vermoed PSSM1 bij mijn haflinger en wil graag testen.

Bij wie raden jullie aan? Mag ook via pb
Ik heb CAG/Generatio en Laboklin gevonden (en een britse site?)


Een paar berichten hierboven staat een berichtje van Mac wat een antwoord geeft op je vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 09:20 



 
Profiel   

Ik heb nu voor het eerst de vitamine E van Inge, maar die van mij wil dat dus absoluut niet eten. Eerder had ik altijd de vitamine E van Horseflex en dat was geen probleem. Ik kijk het nog ff een paar dagen aan, maar ik vrees dat ik de Horseflex moet bestellen.
Magnesiumoxide hebben ze hier dan weer geen problemen mee. Ik dacht dat oxide juist goed gegeten werd want ik heb ook eens die van Paardnatuurlijk gehad en die werd maar moeilijk gegeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 09:24 



 
Profiel   

maartje0987 schreef
xMarizka schreef
Hoihoi! Ik vermoed PSSM1 bij mijn haflinger en wil graag testen.

Bij wie raden jullie aan? Mag ook via pb
Ik heb CAG/Generatio en Laboklin gevonden (en een britse site?)


Een paar berichten hierboven staat een berichtje van Mac wat een antwoord geeft op je vraag.


Sorry overheen gelezen, ik vroeg meer van waar testen de meesten van (ervaring)
Laboklin is voor niet-leden/eigenaren 63 euro

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 11:36 



 
Profiel   

maartje0987 schreef
Ik heb nu voor het eerst de vitamine E van Inge, maar die van mij wil dat dus absoluut niet eten. Eerder had ik altijd de vitamine E van Horseflex en dat was geen probleem. Ik kijk het nog ff een paar dagen aan, maar ik vrees dat ik de Horseflex moet bestellen.
Magnesiumoxide hebben ze hier dan weer geen problemen mee. Ik dacht dat oxide juist goed gegeten werd want ik heb ook eens die van Paardnatuurlijk gehad en die werd maar moeilijk gegeten.


Als ik het bij mijn paard meng met 200gr havens gastro en nat maak, dan gaat het er wel in. Wellicht is dat nog een optie? Het mengen met een paar handjes brok of muesli?

Een van onze fjorden eet die magnesiumoxide ook met lange tanden. Terwijl die ongeveer zn emmer nog op eet als dat kon :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 14:13 



 
Profiel   

Zou iemand mij het nummer van Inge willen sturen via pb ivm het bestellen van vitamine e?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 10:05 



 
Profiel   

Dat wil ze zelf niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 10:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 120 van de 168 [ 4195 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 168  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen