Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 127 van de 168 [ 4179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 168  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

PSSM1 en PSSM2 in verschillende rassen: stand van zaken

 
Profiel   

Ik heb vandaag de Heltiehorse vitamine E binnen gehad. Ik doe nog even de laatste poeder opmaken en dan ga ik daar eens aan beginnen. Ben erg benieuwd.

Hun dosering geeft laag 10ml aan, maar hoog op aanbeveling. Wat geven jullie? Die van mij heeft nu dus echt een vitamine E te kort ondanks poeder bijvoeren. Merk al wel weer wat verschil met de poeder maar daar zit selenium in dus moet daar echt mee stoppen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 15:31 



 
Profiel   

Selenium valt ook wel mee voordat je daar teveel van geeft. Ik zit inmiddels op 3,5mg bij een paard dat geen gras krijgt (en daardoor een tekort kreeg). Zijn spieren zijn zoveel zachter vanaf 3mg tov daaronder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 15:40 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Selenium valt ook wel mee voordat je daar teveel van geeft. Ik zit inmiddels op 3,5mg bij een paard dat geen gras krijgt (en daardoor een tekort kreeg). Zijn spieren zijn zoveel zachter vanaf 3mg tov daaronder.


Nee snap ik, maar hij zat nu op 132 waarbij het tussen 97 en 184 moet zitten. Dus moet het niet te lang door gaan voeren, gelukkig is het bijna op.
Vitamine E zat op 1,53 waarbij het tussen 2,00 & 7,40 moet zitten.

Jij geeft ook poeder daar je het over mg hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 15:45 



 
Profiel   

Mijn paard zat destijds onder de 100. Maar dat is alweer 1,5 jaar terug. Ze verbruiken het ook he? Dus het is te lastig te zeggen dat wanneer je stopt je niet weer te laag uit komt. En ook al zitten ze boven die waarde, dan wil het nog niet zeggen dat gelijk giftig is.
https://www.purepaardenvoeding.nl/selen ... -noodzaak/

Ik slik zelf bijv 2000iu vitamine D bij. Dat is 5x meer dan de ADH. Maar dat maakt het niet gelijk verkeerd.

Ik gaf de poeder. Maar nu via de Chevivit (vloeibaar neemt hij beter op) en het zit hoog gedoseerd in zn balancer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 16:00 



 
Profiel   

xDenies schreef
Ik heb vandaag de Heltiehorse vitamine E binnen gehad. Ik doe nog even de laatste poeder opmaken en dan ga ik daar eens aan beginnen. Ben erg benieuwd.

Hun dosering geeft laag 10ml aan, maar hoog op aanbeveling. Wat geven jullie? Die van mij heeft nu dus echt een vitamine E te kort ondanks poeder bijvoeren. Merk al wel weer wat verschil met de poeder maar daar zit selenium in dus moet daar echt mee stoppen.


Ik geef 25 ml. Heb eerst 50 ml gegeven, maar nu afgebouwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 18:46 



 
Profiel   

Ik wil me hier ook graag melden, wat duurt het wachten op testresultaten toch lang :=
Heb de fout gemaakt om te bestellen bij Combibreed zonder even wat reviews te lezen. Blijkt dat het dus altijd lang duurt bij hen. Heb de drang om nog een staal naar een ander labo te sturen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 10:34 



 
Profiel   

xDenies schreef
Slmt9 schreef
Selenium valt ook wel mee voordat je daar teveel van geeft. Ik zit inmiddels op 3,5mg bij een paard dat geen gras krijgt (en daardoor een tekort kreeg). Zijn spieren zijn zoveel zachter vanaf 3mg tov daaronder.


Nee snap ik, maar hij zat nu op 132 waarbij het tussen 97 en 184 moet zitten. Dus moet het niet te lang door gaan voeren, gelukkig is het bijna op.
Vitamine E zat op 1,53 waarbij het tussen 2,00 & 7,40 moet zitten.

Jij geeft ook poeder daar je het over mg hebt?


Mijn paard zn bloed is vrijdag gemeten. Selenium zat mooi op 166. Let wel: ik geef hem 3,5mg selenium per dag sinds een jaar denk ik! Paard krijgt geen gras. Dus krijgt aardig wat binnen en hij zit dus absoluut niet aan de bovengrens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 15:41 



 
Profiel   

Helemaal prima toch, je hoeft je tegenover mij niet te verantwoorden hoor :) Ik ga de Heltiehorse vitamine E voeren, vandaag voor het eerst. Fles is wel heel gevoelig voor lekkage. De pharmahorse poeder is bijna op maar het is nog vorst dus de heltiehorse is mee naar huis en verzorgster kan de pharmahorse dan geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 16:38 



 
Profiel   

Zo bedoelde ik het ook niet :D
Ik bedoelde om aan te tonen dan je niet gelijk overdoseerd als je langere tijd een hogere dosering geef ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 19:19 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Zo bedoelde ik het ook niet :D
Ik bedoelde om aan te tonen dan je niet gelijk overdoseerd als je langere tijd een hogere dosering geef ;)


Ooh haha, sorry! Maar nee dat geloof ik ook wel hoor! :) Maar fijn dat het ook in het bloed is aangetoond!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 19:45 



 
Profiel   

Hier vandaag de uitslag terug gekregen van een badge hoor die we hebben laten testen. Energiegehalte is erg laag, maar suiker dan weer hoog. Zouden jullie dit durven te voeren aan een pssm1-er?
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 17:16 



 
Profiel   

Oeiiii dat suikergehalte is wel erg hoog.
Kan je het weken voor de pssm-er?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 21:41 



 
Profiel   

We hebben besloten om toch 2 andere badges te laten testen. Hiermee durf ik de gok niet te wagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 20:15 



 
Profiel   

Ik heb vandaag het resultaat voor pssm 1 binnen gekregen. Hij is gelukkig n/n maar ik weet even niet wat te doen. Ik was al begonnen met vitamine e en magnesium bij te voeren waar hij het echt goed op doet. Ik denk dat ik het even zo aankijk voor ik in de testmolen ga voor type 2. Zijn symptomen zijn zo vaag, ik kan bij veel dingen zeggen ja dat heeft hij, maar kan het tegelijkertijd ook aan andere dingen linken. Had graag wat zekerheid gehad := Was zo overtuigd dat de test positief ging terugkomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 09:26 



 
Profiel   

Ik ben nu sinds begin december bezig met de voeding aanpassen van mijn pony met pssm2 (n/P4 en n/Px) Eerst gaf ik hem marstall myocare + Pavo Eplus. Hier deed hij het wel aardig op, maar kon niet meer dan 10/15 minuten wandelen of een rondje draven aan de longe zonder de volgende dag slechter te zijn. Toen heb ik via voedingsadvies ander voer geprobeerd, ruwvoer mixen met animozuren(horseflex), vitamine E(horseflex) en zout. Hier werd hij een stuk slechter van. Dit heb ik 2 weken geleden weer terug veranderd naar de marstall myocare.

Hij krijgt dit 1x per dag. Hij staat 24/7 buiten in een grote groep. Hij heeft een deken om(200 gram). Hebben jullie nog ideeen wat ik zou kunnen aanpassen? Hij heeft het nogsteeds zwaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-23 23:35 



 
Profiel   

Misschien dat magnesium hem nog wat kan helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-23 07:59 



 
Profiel   

_Chimene schreef
Ik ben nu sinds begin december bezig met de voeding aanpassen van mijn pony met pssm2 (n/P4 en n/Px) Eerst gaf ik hem marstall myocare + Pavo Eplus. Hier deed hij het wel aardig op, maar kon niet meer dan 10/15 minuten wandelen of een rondje draven aan de longe zonder de volgende dag slechter te zijn. Toen heb ik via voedingsadvies ander voer geprobeerd, ruwvoer mixen met animozuren(horseflex), vitamine E(horseflex) en zout. Hier werd hij een stuk slechter van. Dit heb ik 2 weken geleden weer terug veranderd naar de marstall myocare.

Hij krijgt dit 1x per dag. Hij staat 24/7 buiten in een grote groep. Hij heeft een deken om(200 gram). Hebben jullie nog ideeen wat ik zou kunnen aanpassen? Hij heeft het nogsteeds zwaar.

Geef je genoeg zout? Die van mij krijgt 2 eetlepels. Ik ken de myo care niet zo goed, maar je zou nog extra magnesium en extra eiwit bij kunnen geven. Op het Duitse forum zie ik dan mensen mangaan en vitamine B bijgeven. Daar zou je ook mee kunnen experimenteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-23 14:21 



 
Profiel   

Ook ik kom weer eens binnen vallen. Na lang twijfelen toch een paar weken geleden haren opgestuurd voor de MYH1 test en de PSSM2 test.
De MYH1 was n/n gelukkig.
Maar vandaag het resultaat van de PSSM2 binnen gekregen: P2/P2. De rest allemaal n/n.

[ img ]

Ik baal er wel van, maar het verklaart veel en de puzzelstukjes vallen langzaam op hun plek.

Ik was op voorhand al begonnen met extra magnesium (Puur) geven (dit gaf ik altijd al bij, maar nu dus meer), selenium en vit e (Chevivit en capsules met natuurlijke vit e). En nu sinds een weekje ook L-lysine met vit B (Puur).
Ze lijkt er van op te knappen. Ze is ook een headshaker die duidelijk aangeeft als iets niet ok is, dat is voor mij een goede indicator.
Helaas is ze ook een kieskeurige eter := dus het is echt even uitzoeken waar ze baat bij heeft en wat ze ook graag (blijft) eten.
De Myocare van Marstall bijvoorbeeld, blieft mevrouw niet :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 20:06 



 
Profiel   

Ah dat is echt niet leuk! Sterkte!

Ik heb ook zo’n moeilijke eter, zoveel geprobeerd zonder succes.
Ik voer nu Equifyt Greenbalance en Agrobs Alpengrun slobber. Die eet ze beide heel graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 22:03 



 
Profiel   

Het einde van een tijdperk ... PSSM.eu is uit de lucht. Het ging een beetje abrupter dan gepland := maar het was tijd om het stokje door te geven aan de meer dynamische wereld van social media en online fora, waar PSSM inmiddels ruimschoots besproken wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:10 



 
Profiel   

Dat is jammer. Ik word niet toegelaten op de fb pagina in Nederland en vond het een fijne site om mensen naar te verwijzen en informatie nog eens terug te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:43 



 
Profiel   

Ook ik vind dat jammer. De Nederlandse FB is alleen voor mensen met paarden met PSSM, dus daar kan je lang niet altijd lid worden en lang niet iedereen kan de buitenlandse sites volgen. En als je iemand wegwijs wil maken in PSSM-land was de Nederlandse website juist zo fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 17:41 



 
Profiel   

Jammer Mac, ik vond het een fijne informatieve site.
Ook mijn aanvraag voor toegang tot de nederlandse fb site is niet geaccepteerd... Maar bij de duitse gelukkig wel in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 20:24 



 
Profiel   

Ik ben zelf uit de NL Facebook gegaan. Wat een nare sfeer daar zeg..

De Engelse is ook super informatief en vriendelijke, behulpzame mensen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:03 



 
Profiel   

Ik vind iedereen in de nl groep ook heel geheimzinnig := je kan toch zeggen wat werkt voor jou paard, ook al is ieder paard anders, iedereen schreeuwt alleen maar dat je het zelf moet uitzoeken :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 127 van de 168 [ 4179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 168  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen