Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 128 van de 168 [ 4179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 ... 168  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

PSSM1 en PSSM2 in verschillende rassen: stand van zaken

 
Profiel   

In de begin tijd dat ik in de groep zat heb ik er wel echt veel aan gehad. Maar dat was jaren terug. Daarna is het systematisch wegjagen van mensen pas begonnen. Het hele pssm is ook gewoon een ontzettend complex verhaal. Soms hebben ze wel gelijk, van mensen die net een uur (effe overdrijven natuurlijk) lid zijn en dan inderdaad een bericht plaatsen met alle vragen die je er maar over kunt hebben.
Of mensen die alles willen voeren, maar niks aan de leefomstandigheden van hun paarden willen veranderen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:11 



 
Profiel   

Echt een drama die fb groep. Heb al eens serieuze vragen gesteld (en dat niet na 1 uur lid zijn en ook al gezocht te hebben in de bestanden), maar krijg alleen maar de mededeling dat als ik om m’n paard geef, dat ik er tijd in stop om het zelf uit te zoeken… zucht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 14:48 



 
Profiel   

Nou fijn te horen dat ik daar niets aan mis (behalve Inge voor vitamine E). Speaking of, Inge is aan het onderzoeken of zij ook de drie aminozuren kan gaan verkopen. Voor een aanzienlijk lagere prijs dan die van Vaesen. Mocht dit doorgaan en mensen van hier dit gaan geven, willen jullie je ervaringen delen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 15:47 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Nou fijn te horen dat ik daar niets aan mis (behalve Inge voor vitamine E). Speaking of, Inge is aan het onderzoeken of zij ook de drie aminozuren kan gaan verkopen. Voor een aanzienlijk lagere prijs dan die van Vaesen. Mocht dit doorgaan en mensen van hier dit gaan geven, willen jullie je ervaringen delen?


Zeker, ik heb Inge gewoon op whatsapp, bestel bij haar de vit E. Ben ook benieuwd naar ervaringen met die amino’s.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:22 



 
Profiel   

Ik sta bij Inge op de lijst voor de amino's als het haar lukt te bestellen, ik geef nu ook vaesen. Dus ben enorm benieuwd! Samenstelling lijkt serieus hetzelfde. Voer ook naar volle tevredenheid haar vit E.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:32 



 
Profiel   

Stal_Fiore schreef
Zeker, ik heb Inge gewoon op whatsapp, bestel bij haar de vit E. Ben ook benieuwd naar ervaringen met die amino’s.


Ja ik ook, maar ze wil liever niet dat mensen haar nummer geven zonder te vragen. En dat was wat lastig als je niet op dat fb topic kan ;)


MalaQ schreef
Ik sta bij Inge op de lijst voor de amino's als het haar lukt te bestellen, ik geef nu ook vaesen. Dus ben enorm benieuwd! Samenstelling lijkt serieus hetzelfde. Voer ook naar volle tevredenheid haar vit E.


Ja, de analyse is hetzelfde. De samenstelling niet. Bv de biergist etc die in de Vaesen zit, zit in die niet. Voor mij is het met name interessant als het geen vieze smaak heeft. De vitamine E vindt mijn paard zo vies :o en daarom moet ik er een muesli door doen. Was wel fijn als ik die muesli achterwege kon laten :o als er dan nog een vieze poeder bij komt, moet er weer meer muesli door. De Vaesen eet hij zonder problemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:54 



 
Profiel   

Ik geef de amino’s (merrie) van Horseflex, zit daar nog een groot verschil in met die van Vaesen?

Merk dat die van mij de amino’s ook niet lekker vindt. Als ik er net iets teveel in heb, laat ze het staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 08:37 



 
Profiel   

Stal_Fiore schreef
Ik geef de amino’s (merrie) van Horseflex, zit daar nog een groot verschil in met die van Vaesen?

Merk dat die van mij de amino’s ook niet lekker vindt. Als ik er net iets teveel in heb, laat ze het staan.


Met mijn paard merkte ik met die van Horseflex geen verschil en op die van Vaessen vond ik hem wel verbeteren

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:44 



 
Profiel   

Ik vind de Nl Facebook pagina heel naar. Hoe ze daar met mensen omgaan. Ik vind zelf de Duitse wel fijn omdat de producten die daar voorbij komen nog wel te krijgen zijn in NL. In tegenstelling tot de Engelse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 12:20 



 
Profiel   

Wat ik me ook afvraag hoe weten we eigenlijk zeker dat hetgeen je bij Inge besteld is wat het beloofd te zijn. Voor hetzefde geld is het een zakje witte poeder met een heel andere inhoud. Of ben ik nu te achterdochtig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 12:23 



 
Profiel   

maartje0987 schreef
Wat ik me ook afvraag hoe weten we eigenlijk zeker dat hetgeen je bij Inge besteld is wat het beloofd te zijn. Voor hetzefde geld is het een zakje witte poeder met een heel andere inhoud. Of ben ik nu te achterdochtig?


Volgens mij heeft iemand die ik ken met een pssm paard dat eens uitgezocht en bleek er inderdaad minder vit E in te zitten dan beloofd…

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 16:44 



 
Profiel   

>;)
Ik ben er al die tijd zo blind vanuit gegaan dat het klopt. Met name omdat ‘iedereen’ het daar haalt. Is nooit in me opgekomen dat het niet zou kunnen kloppen :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 16:54 



 
Profiel   

Ik vond het contact niet zo heel fijn. Kreeg een beetje het gevoel dat zij de beste is en daar mag je geen twijfel of vragen over stellen. Ik heb er daarom voor gekozen om met die van Heltiehorse te werken en daar doet ze het eigenlijk heel erg goed op. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 17:10 



 
Profiel   

Dat vraag ik mij ook al langere tijd af. Vooral nu er steeds meer dingen bijkomen (of ze mee bezig is) om te verkopen. Krijg daar altijd een beetje het gevoel van dat iemand profiteert van zieke dieren :o
Doen uiteindelijk heel veel bedrijven natuurlijk, maar daarvan weet je wel dat het door bepaalde testen is gekomen.

De Duitse Facebookgroep vind ik ook veel fijner qua kennis en qua sfeer. Heb wel moeite om alles goed te kunnen volgen, die vertalingen van Facebook lijken niet altijd logisch.
Daar was pas ook een 'discussie' over de vitamine E die Inge aanbood daar, ik begreep dat een andere soort vitamine E beter zou zijn. Was een vloeibare Duitse variant. Had het bericht opgeslagen, maar kan het helaas niet meer vinden..
En inderdaad, veel Duitse producten zijn ook in Nederland te bestellen, dat vind ik ook heel prettig.

Hier gaat het overigens nog steeds niet heel lekker met Harry (n/px). Net als het beter lijkt te gaan heeft ie weer wat zoals spanning van de sneeuw die van de daken schuift of ineens een hoofdwond :roll:
Het gaat gelukkig wel beter dan van de winter, maar nog niet top. Zitten met smart te wachten op een lente met veel zon, dan is Harry op z'n best. {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 17:25 



 
Profiel   

xDenies schreef
Ik vond het contact niet zo heel fijn. Kreeg een beetje het gevoel dat zij de beste is en daar mag je geen twijfel of vragen over stellen. Ik heb er daarom voor gekozen om met die van Heltiehorse te werken en daar doet ze het eigenlijk heel erg goed op. :)

Ik wil eigenlijk ook overstappen, voornamelijk omdat het me te duur wordt (6 euro prijsstijging). Iemand suggesties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 17:41 



 
Profiel   

Goh, ik heb dat gevoel van profiteren juist niet. Omdat het juist veel goedkoper is dan andere merken :+
Maar misschien ben ik te naief :o het triggert me in elk geval wel. Heb voor nu nog voor een maand of 5 liggen, tegen die tijd is er vast duidelijkheid :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 18:07 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Goh, ik heb dat gevoel van profiteren juist niet. Omdat het juist veel goedkoper is dan andere merken :+
Maar misschien ben ik te naief :o het triggert me in elk geval wel. Heb voor nu nog voor een maand of 5 liggen, tegen die tijd is er vast duidelijkheid :)


Ja zelfde hier.. ik heb dat gevoel ook niet. Sterker nog, ze stuurt extra berichtjes als de samenstelling wat veranderd en je dus opnieuw moet afwegen. Maar mijn paard is ook wel het bewijs dat het voor hem iig wel een goed product is.

Hij staat nu op de amino's van vaesen en dat was voor hem de game changer na zijn diagnose. Ik ga zeker de amino's van inge proberen, merk het gauw genoeg aan mijn paard of het vergelijkbare kwaliteit is of niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:03 



 
Profiel   

Elin_ schreef
xDenies schreef
Ik vond het contact niet zo heel fijn. Kreeg een beetje het gevoel dat zij de beste is en daar mag je geen twijfel of vragen over stellen. Ik heb er daarom voor gekozen om met die van Heltiehorse te werken en daar doet ze het eigenlijk heel erg goed op. :)

Ik wil eigenlijk ook overstappen, voornamelijk omdat het me te duur wordt (6 euro prijsstijging). Iemand suggesties?



Wie heeft er €6; prijsstijging? Heltiehorse?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:23 



 
Profiel   

MalaQ schreef
Ja zelfde hier.. ik heb dat gevoel ook niet. Sterker nog, ze stuurt extra berichtjes als de samenstelling wat veranderd en je dus opnieuw moet afwegen. Maar mijn paard is ook wel het bewijs dat het voor hem iig wel een goed product is.

Hij staat nu op de amino's van vaesen en dat was voor hem de game changer na zijn diagnose. Ik ga zeker de amino's van inge proberen, merk het gauw genoeg aan mijn paard of het vergelijkbare kwaliteit is of niet :)


Laat je weten hoe het gaat? En is jouw paard ook een kieskeurige eter?

Bij mijn paard is het de combi vitamine e, selenium en de amino’s.
Om de een of andere reden gaat hij de afgelopen drie weken wat minder, terwijl hij juist net zo goed ging.
Enige dat anders is (bedenk ik me net), is een nieuwe zak van Inge. Maar opnieuw afgewogen. Kan me niet voorstellen dat het daardoor komt.

Wat mij wel triggert is dat mijn paard imo veel vitamine E krijgt (5000iu voor een paard van 550-600kg). Met bijv selenium merk ik dat hij dat vloeibaarder beter opneemt. Ik ben dus wel benieuwd of dat voor de vitamine E ook zou gelden. Maar vloeibaar kost allemaal ook zoveel geld :+

Diegene die vloeibaar geven, geven die ook minder iu dan met poeder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 22:52 



 
Profiel   

Raden jullie voor een merrie n/p1 de gewone aminomix aan of de merrie variant? Dan heb ik het over die van Vaessen.

Ik zie dat het eiwitgehalte bij de merrie variant ietsje hoger ligt (88,8% vs. 87,9%).
Ook zie ik dat de mg waardes L-lysine monohydrochloride, DL- methionine en threonine anders liggen.

Maar wat heeft dat verschil voor effect?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 19:41 



 
Profiel   

Ik kom me graag melden in deze groep om ervaringen te delen en op te doen!

Zojuist mezelf verwijderd uit de Nederlandse FB groep hierover.. Wat een nare sfeer hangt daar zeg, al helemaal vergeleken met de Engelse groepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-23 09:25 



 
Profiel   

Poh dat ging flink tekeer Change3x, het kwam net langs op mijn tijdlijn. Ik snap niet zo goed waarom ze allemaal zo grauwen en snauwen. We willen elkaar toch helpen? Tuurlijk als iemand z'n kont in de krib gooit is dat niet fijn, maar het is ook wel emotie waar we mee te maken hebben ...

Ik heb er bewust nooit iets geplaatst omdat ik niet door test op PSSM2. Het gaat hier nu redelijk goed met alle supplementen. Vitamine e van Heltiehorse, magnesium van EJ, lijnzaadolie, InShape van Pavo voor de eiwitten en nu van de Dailyfit overgestapt naar de Vital. Dus dat is even afwachten.
Ze gaan vanaf deze week ook weer opbouwend de wei op dus ben erg benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 10:26 



 
Profiel   

Hoeveel geef jij van de Heltie Horse? Ik overweeg over te stappen als mn poeder op is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 12:01 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Hoeveel geef jij van de Heltie Horse? Ik overweeg over te stappen als mn poeder op is.


Ik ben begonnen met 40ml. Dat had ik gebaseerd op iets wat ik had gelezen en in combinatie met hoeveel er in 10ml zit. Dus zodoende voor 40ml gekozen. Dat heb ik afgebouwd naar uiteindelijk 25ml en wil dit nu weer gaan afbouwen als ze op de wei staat. Ze had echt een vit E te kort, ondanks de poeder van pharmahorse.

Tot op heden gaat het goed, het is denk ik toch een beetje natte vinger werk voor ons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 16:16 



 
Profiel   

Ik zag 1010iu per 10ml. Mijn paard krijgt nu 5000iu in poedervorm van Inge. Dan wordt de heltie horse best prijzig. Maar ik ervaar ook dat mijn paard op veel producten die vloeibaar zijn beter gaat dan poeder. Dus wellicht kan hij dan idd minder.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 16:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 128 van de 168 [ 4179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 ... 168  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen