Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 125 van de 168 [ 4179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128 ... 168  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

PSSM1 en PSSM2 in verschillende rassen: stand van zaken

 
Profiel   

Ik voer zelf amino complex van horseflex
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 17:48 



 
Profiel   

Tinkermuts schreef
Mag ik vragen waar jullie de bulk eiwit kopen?

Ik voer nu eiwit van pharma horse



Eiwit bij Bulk via internet, en aminozuren bij Vaessen Belgie, ook via internet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 18:35 



 
Profiel   

Dankjewel

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 09:49 



 
Profiel   

Mira10 schreef
Ik voer zelf amino complex van horseflex


Deze heb ik net ook besteld

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 09:49 



 
Profiel   

Hebben jullie paarden wel eens plasproblemen gekregen door het langdurig voeren van sojaschroot?

Mijn ruin heeft nu 2-3 weken een ontsteking aan zijn plasbuis. Die gaat en komt. Woensdag komt de DA opnieuw kijken.
Oorzaak kan ik niet vinden (geen bonen, koker is schoon, niets dik of warm). Hij heeft geen last met plassen of gedragsverandering.
Ik meen eens iets te hebben gelezen over urine icm sojaschroot, dus dacht het misschien in deze hoek te moeten zoeken.

Iemand die hier iets van herkent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 17:47 



 
Profiel   

En ik wilde zojuist bij Vaesen bestellen, zijn die verzendkosten met 6 euro verhoogd. Betaalde 16,75 aan verzendkosten. Bizar. Iemand nog een goedkopere optie voor goede aminozuren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 22:39 



 
Profiel   

Ook een vraagje, mijn ruin heeft steeds een dikke koker sinds hij suplementen krijgt, is er iemand die dit ook meegemaakt heeft en weet waar dit vandaan xou kunnen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 05:52 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
En ik wilde zojuist bij Vaesen bestellen, zijn die verzendkosten met 6 euro verhoogd. Betaalde 16,75 aan verzendkosten. Bizar. Iemand nog een goedkopere optie voor goede aminozuren?


Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Vind het zo duur... Maar m'n paard kan echt niet zonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 11:12 



 
Profiel   

Vaesen geeft aan dat de prijzen zo hoog zijn omdat DPD een behoorlijke verhoging heeft doorgevoerd, het klopt dus helaas wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 14:31 



 
Profiel   

Is het geen optie om meer tegelijk te bestellen of met meerdere mensen te gelijk ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 17:35 



 
Profiel   

Zou de pharmahorse BCAA in de buurt komen qua vervanging? Iemand die dit voert?

En weer iemand of de vit E van pharmahorse ook natuurlijk is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 17:41 



 
Profiel   

Ik heb nav jullie adviezen het eiwit verhoogd en het lijkt iets beter te gaan. Ipv 60 gram zit er nu 140 gram in. Vorige week stond ie op 100 gram, hopelijk verbeterd ie nog meer met 140.
Nu hopelijk snel weer meer zon, dat doet echt wonderen voor ‘m.

Goedkopere optie voor aminozuren heb ik helaas niet. Hier zit het in zijn balancer (JPGEF Hi Support). Wellicht is die balancer voor jullie een optie als de rest van de waardes daarvan ook in jullie dieet passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 17:52 



 
Profiel   

Voer jij daar niets meer naast? En heb je een pssm2 paard of pssm1?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 18:14 



 
Profiel   

Goedemiddag! Mag ik eens vragen waar jullie natuurlijke vit e vandaan halen? Ik werd doorverwezen naar GoldMedics, maar dit is een vloeibare en ik geef liever een poeder. Ik weet dat vloeibaar beter opneembaar is maar ik moet het klaar zetten voor een aantal dagen.

Op facebook wordt een dame geadviseerd, maar die reageert niet op fb messenger en ik weet niet hoe ik haar anders moet benaderen.

Ik gaf van Pharmahorse maar deze doet duidelijk niet wat ie moet doen, want het is synthetisch. Pony heeft een te kort aan vit E is uit het laatste bloedonderzoek naar voren gekomen :)
(zonder selenium, die mag nu echt niet meer)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 17:06 



 
Profiel   

MalaQ schreef
Voer jij daar niets meer naast? En heb je een pssm2 paard of pssm1?


Ik voer daarnaast nog eiwitten, zout, magnesium en vitamine E. Die laatste twee wel minder omdat dit al in de balancer zit.
Mijn paard heeft PSSM2 N/PX

@Denies;
Horseflex heeft ook natuurlijke vitamine E, zowel poeder als olie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 17:14 



 
Profiel   

Kayleigh__ schreef
@Denies;
Horseflex heeft ook natuurlijke vitamine E, zowel poeder als olie.


Die had ik gezien, dankjewel. Maar ik las op de facebook pagina juist geen positieve verhalen over dit merk. Zijn die onterecht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 17:14 



 
Profiel   

xDenies schreef
Goedemiddag! Mag ik eens vragen waar jullie natuurlijke vit e vandaan halen? Ik werd doorverwezen naar GoldMedics, maar dit is een vloeibare en ik geef liever een poeder. Ik weet dat vloeibaar beter opneembaar is maar ik moet het klaar zetten voor een aantal dagen.

Op facebook wordt een dame geadviseerd, maar die reageert niet op fb messenger en ik weet niet hoe ik haar anders moet benaderen.

Ik gaf van Pharmahorse maar deze doet duidelijk niet wat ie moet doen, want het is synthetisch. Pony heeft een te kort aan vit E is uit het laatste bloedonderzoek naar voren gekomen :)
(zonder selenium, die mag nu echt niet meer)


Ik denk dat Inge op FB wordt bedoelt? Via haar kopen veel mensen de vitamine E. Een stuk betaalbaarder, maar wel veel paarden die het vies vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 17:43 



 
Profiel   

Dat klopt inderdaad, maar dat bericht wordt niet gelezen. Ik heb geen haast maar als het een week duurt voor we contact hebben dan wordt het wel krap :P

Het wordt hier gemengd met o.a lijnzaadolie dus dat moet wel goedkomen denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 17:49 



 
Profiel   

Ik geef de vitamine E van heltiehorse. Die van Horseflex wilde die van mij niet eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 17:57 



 
Profiel   

Stal_Fiore schreef
Ik geef de vitamine E van heltiehorse. Die van Horseflex wilde die van mij niet eten.


Ooh wat zonde!
Die van Heltiehorse is vloeibaar en de magnesium van hun werd hier niet goed op gereageerd dus ben huiverig voor vloeibaar. Zeker omdat het voor 3 dagen klaar gezet wordt.
Had hem wel gezien ja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 18:01 



 
Profiel   

Die van mij at die van Horseflex dan weer wel. Ik zal Inge wel even een berichtje doen dat je haar via messenger probeert te bereiken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 18:10 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Die van mij at die van Horseflex dan weer wel. Ik zal Inge wel even een berichtje doen dat je haar via messenger probeert te bereiken!


Dat is heel lief van je, dankjewel! Eeet die van jou het wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 18:15 



 
Profiel   

xDenies schreef
Dat is heel lief van je, dankjewel! Eeet die van jou het wel?


Nee, ik moet er echt een lekkere muesli bijvoeren anders laat hij het staan :+ Ik heb wel een kieskeurige eter :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 18:17 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
xDenies schreef
Dat is heel lief van je, dankjewel! Eeet die van jou het wel?


Nee, ik moet er echt een lekkere muesli bijvoeren anders laat hij het staan :+ Ik heb wel een kieskeurige eter :Y)


Oooh.. spannend haha. Ik doe het dan wel al in een soort muesli, met dailyfit koek, magnesium, brandnetel en lijnzaadolie. Wellicht valt t dan mee :P
Tot nu toe eet ze alles, ook kale brandnetel zonder iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 18:28 



 
Profiel   

Wat een super informatief topic dit! Zou ik ook even mogen invallen met een vraag?

Ik heb een quarter van nu bijna 8. Gekocht als veulen en ik heb haar destijds laten testen op de 5 panel bij Animal Genetics. Op alle 5 was ze n/n gelukkig.

Nu heeft ze wat gekke dingen. Snel gevoelig op de rug, singelnijd, hoefbevangen als ze maar naar het gras kijkt.. Ik was daarom bang dat ze pssm 2 heeft. Dit wil ik laten testen, maar als ik hier in het topic lees, lijken dit veel meer symptomen van pssm 1. Kan ik destijds een vals negatieve test hebben gehad? In dat geval wil ik pssm 1 graag nogmaals ook laten testen. Maar als dat niet kan, is dat natuurlijk weggegooid geld :)

Excuus als deze vraag al eerder is gesteld, ik ben nog niet zo ver met bijlezen, maar wil wel graag de test(en) aanvragen.

Alvast bedankt!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 125 van de 168 [ 4179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128 ... 168  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen