Werking Kurkuma bij Sarcoid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hieperdi
Berichten: 2546
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:19

Nou ik durf nu niet meer hoor door die horror verhalen :D Ik blijf er wel vanaf totdat ik zie dat het echt veranderd of groter wordt

marjor
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-03-07
Woonplaats: Op hetzelfde adres als mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:38

Mijn paard had er ook eentje op zijn hals. Die groeide helaas wel. Op advies van de veearts heb ik eerst Zovirax geprobeerd, dat deed helemaal niets. Het advies was toen weg laten halen. Ik wilde eerst kijken of ik het op een andere manier weg kon krijgen. En dat is gelukt!! Hieronder ons succes verhaal. Hoe we begonnen halverwege oktober:

Afbeelding

Ik ben halverwege oktober twee keer daags Virex crème gaan smeren en halverwege november 1 keer daags Kurasyn gaan geven. Na een paar dagen Kurasyn geven,begon er zichtbaar wat te gebeuren. De Sarcoid ging stuk en het bloedde regelmatig. Het jeukte ook, dus mijn paard schuurde het ook af en toe kapot. Het is nog veel bloederiger en natter geweest dan dit. Ondanks dat het een enorm vieze plek was, zag ik dat er wel iets gebeurde. En ben ik door blijven smeren.
Afbeelding

En ineens vanaf 2 december ging het snel! Het bloedde niet meer en het werd droger.

Afbeelding

Dit was 8 december. De onderkant begint weg te gaan:

Afbeelding

Dit was 20 december:

Afbeelding

Dit was 25 december:

Afbeelding

En 10 januari. Er begon alweer haar te groeien!!!

Afbeelding

Toen ben ik gestopt met smeren. Kurasyn krijgt hij nog steeds. Maar niet meer voor de Sarcoid, maar voor zijn soepelheid.

Ik heb daarna geen foto’s meer gemaakt, maar de Sarcoid is helemaal weg en er zit weer gewoon haar op.

Hieperdi
Berichten: 2546
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:32

marjor schreef:
Mijn paard had er ook eentje op zijn hals. Die groeide helaas wel. Op advies van de veearts heb ik eerst Zovirax geprobeerd, dat deed helemaal niets. Het advies was toen weg laten halen. Ik wilde eerst kijken of ik het op een andere manier weg kon krijgen. En dat is gelukt!! Hieronder ons succes verhaal. Hoe we begonnen halverwege oktober:

[ [url=m/xQyPWG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben halverwege oktober twee keer daags Virex crème gaan smeren en halverwege november 1 keer daags Kurasyn gaan geven. Na een paar dagen Kurasyn geven,begon er zichtbaar wat te gebeuren. De Sarcoid ging stuk en het bloedde regelmatig. Het jeukte ook, dus mijn paard schuurde het ook af en toe kapot. Het is nog veel bloederiger en natter geweest dan dit. Ondanks dat het een enorm vieze plek was, zag ik dat er wel iets gebeurde. En ben ik door blijven smeren.
[ [url=m/jYU0rv.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ineens vanaf 2 december ging het snel! Het bloedde niet meer en het werd droger.

[ [url=m/Lh3NsV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was 8 december. De onderkant begint weg te gaan:

[ [url=m/lzTJIi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was 20 december:

[ [url=m/q182yr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was 25 december:

[ [url=m/MSDN3m.jpg]Afbeelding[/url] ]

En 10 januari. Er begon alweer haar te groeien!!!

[ [url=m/1bylCA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toen ben ik gestopt met smeren. Kurasyn krijgt hij nog steeds. Maar niet meer voor de Sarcoid, maar voor zijn soepelheid.

Ik heb daarna geen foto’s meer gemaakt, maar de Sarcoid is helemaal weg en er zit weer gewoon haar op.

Wauw wat goed zeg!

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:44

Wauw wat een resultaat. Ik smeerde de virex ook maar sinds een week of 2 gestopt maar zou nog best de kurasyn proberen maar wat een geld... vind het lastig

marjor
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-03-07
Woonplaats: Op hetzelfde adres als mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 23:00

Kurasyn is inderdaad duur, maar nog altijd goedkoper dan het weg laten halen in een kliniek.

Ik zag echt dat de combinatie van de Virex crème en Kurasyn goed werkte bij de Sarcoid. Dit wil niet zeggen dat het bij elk paard werkt, maar ik zou het zeker proberen.

Kurasyn kocht ik trouwens iedere keer met 20% korting. Die korting hebben ze zeer regelmatig. Dan is het nog niet goedkoop.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 00:51

marjor schreef:
Kurasyn is inderdaad duur, maar nog altijd goedkoper dan het weg laten halen in een kliniek.

Ik zag echt dat de combinatie van de Virex crème en Kurasyn goed werkte bij de Sarcoid. Dit wil niet zeggen dat het bij elk paard werkt, maar ik zou het zeker proberen.

Kurasyn kocht ik trouwens iedere keer met 20% korting. Die korting hebben ze zeer regelmatig. Dan is het nog niet goedkoop.


Dat is helemaal waar. Toevallig vandaag 20% dus heb het net besteld. Toch even een fles proberen en heel hard duimen dat het voor die van mij werkt.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 08:02

Ik ben toen op advies van de da gaan smeren.
Bedoeling was 2 maanden en dan even aankijken.
Het plekje is zo goed als weg.
En we kijken het nu even aan.

Heb nog geen andere plekjes gevonden al zijn er wel wat twijfel plekjes maar dat kunnen ook beet wonden van andere paarden zijn.

Hieperdi
Berichten: 2546
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 08:53

fabske schreef:
Ik ben toen op advies van de da gaan smeren.
Bedoeling was 2 maanden en dan even aankijken.
Het plekje is zo goed als weg.
En we kijken het nu even aan.

Heb nog geen andere plekjes gevonden al zijn er wel wat twijfel plekjes maar dat kunnen ook beet wonden van andere paarden zijn.

Smeren met wat?

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 18:17

Hieperdi schreef:
fabske schreef:
Ik ben toen op advies van de da gaan smeren.
Bedoeling was 2 maanden en dan even aankijken.
Het plekje is zo goed als weg.
En we kijken het nu even aan.

Heb nog geen andere plekjes gevonden al zijn er wel wat twijfel plekjes maar dat kunnen ook beet wonden van andere paarden zijn.

Smeren met wat?


Aciclovir :)
Heeft eerder in het topic al gestaan dus vandaar niet herhaald sorry haha

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 18:54

lies schreef:
Ik ben ook de mist in gegaan met 1 sarcoid die wel rustig was. Ben gaan smeren en het ding is echt ontploft.

Afgelopen week is deze met nog 3 andere verwijderd op de kliniek met een laser (weggebrand). Duur grapje denk ik, maar heb de rekening nog niet :=
Heb er wel van geleerd. Als ze niets doen, niet aanzitten..


wat bedoel je met 'ontploft'? want bij sarcoiden zit er onderhuids meestal veel meer dan je zo kan zien. Dus het lijkt dan erger te worden maar dat is juist goed want onderhuids wordt dan ook aangepakt

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 19:01

Ontploft als in werd enorm. Bloederig en er vielen ook stukken af. Het was heel groot en vies. De veearts raadde ook aan het te verwijderen.

Ik begrijp wat je bedoelt, zo ging het idd wel bij de eerste, maar deze gedroeg zich heel anders. Werd ook echt in een paar dagen tijd enorm groot.
Maar goed, hij is er af, samen met de 3 anderen. Ze heeft er nog 2, maar die doen helemaal niets, dus ik laat ze lekker zitten voorlopig.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:34

Ik geef sinds 2 weken kurasyn bij en de virex zalf en zag vandaag dat er een bolletje van de sarcoid eraf was. Die was er gisteren nog wel. Ik hoop zo dat dit helpt! Slechte foto want je hoofd stil houden is moeilijk haha.

Hoe het was:

Afbeelding
Dat onderste bolletje is nu eraf.

Vandaag:

Afbeelding

marjor
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-03-07
Woonplaats: Op hetzelfde adres als mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:38

xxxmh schreef:
Ik geef sinds 2 weken kurasyn bij en de virex zalf en zag vandaag dat er een bolletje van de sarcoid eraf was. Die was er gisteren nog wel. Ik hoop zo dat dit helpt! Slechte foto want je hoofd stil houden is moeilijk haha.

Hoe het was:

[ [url=m/CnzxIn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat onderste bolletje is nu eraf.

Vandaag:

[ [url=m/yCOYPM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super! En nu door blijven smeren. Hoe het er ook uit ziet. Ik haalde alleen met een zachte borstel het zand of de poep weg, als hij weer eens in een hoop had liggen slapen. En dan een dunne laag (2x daags) erop.

Ik ben erg benieuwd of het bij jouw paard ook een succes verhaal gaat worden!

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:44

marjor schreef:
xxxmh schreef:
Ik geef sinds 2 weken kurasyn bij en de virex zalf en zag vandaag dat er een bolletje van de sarcoid eraf was. Die was er gisteren nog wel. Ik hoop zo dat dit helpt! Slechte foto want je hoofd stil houden is moeilijk haha.

Hoe het was:

[ [url=m/CnzxIn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat onderste bolletje is nu eraf.

Vandaag:

[ [url=m/yCOYPM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super! En nu door blijven smeren. Hoe het er ook uit ziet. Ik haalde alleen met een zachte borstel het zand of de poep weg, als hij weer eens in een hoop had liggen slapen. En dan een dunne laag (2x daags) erop.

Ik ben erg benieuwd of het bij jouw paard ook een succes verhaal gaat worden!


Ja hoop echt dat het werkt. Ik probeer 2 keer te smeren. Ik doe als ik ga rijden of longeren het erop en als ik naar huis ga. Maar dat laatste gaat er wel snel af doordat ze eet of drinkt. Zit bij haar natuurlijk op haar neus dus de zalf zal minder lang erop zitten dan op een andere plek op het lichaam helaas.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 20:28

Gisteren:
Afbeelding

Vandaag:
Afbeelding