Werking Kurkuma bij Sarcoid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:22

Nu ben ik toch wel erg benieuwd!

veeeel mensen hier voeren/smeren kurkuma.

Maar hoeveel voeren jullie, hoe groot is jullie paard.
golden paste, welke verhoudingen hebben jullie gebruikt en smeren jullie dik of dun enz?

Slmt9

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:15

Alle info vind je hier, er is geen vaste dosering, je bouwt het op tot wanneer het werkt voor je paard:
https://www.turmericlife.com.au/pages/h ... ow-to-feed

Ik durfde eerst geen verse peper bij te geven ivm de gevoelige darmen van mn paard, maar pas sinds ik dit doe merk ik dat het echt wat doet. Hij ‘kraakt’ bijna niet meer.
Van de artrose zie je verder weinig, ik gaf het namelijk ook om de HB te ondersteunen. En ook daarbij is er na 4 weken geen pulsatie meer!

Wel ga ik de komende 4 weken nog iets ophogen. Bij het bekappen heeft hij echt last van RA, ik ben bang dat daar geen winst te behalen is, maar ik wil het toch een kans geven.

SjonnieZ

Berichten: 2314
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:10

Ik geef de kurkuma puur dus zonder peper.. en het sarcoide is weg (zie mijn eerdere post in dit topic)

Slmt9

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:37

Het wordt ook wel opgenomen zonder peper, maar de werking (in uren) is langer met peper.
In geval van bijv artrose heb je daar baat bij.

SjonnieZ

Berichten: 2314
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:16

Slmt9 schreef:
Het wordt ook wel opgenomen zonder peper, maar de werking (in uren) is langer met peper.
In geval van bijv artrose heb je daar baat bij.


Helder

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:41

Interessant topic, ik ga volgen :) Ik heb Kurkuma een tijd gegeven toen de paarden slecht in hun vel zaten nadat ze vergiftigd zijn. Ik weet niet eens meer precies wat de exacte reden was want ze mankeerden in 1e instantie zoveel. Maar ik kan me nog wel herinneren dat ze ervan opknapten.

Slmt9

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 23:01

Goh Henny, jouw verhaal is echt een van de topics die mij altijd bij is gebleven. Compleet offtopic, maar het heeft indruk gemaakt :j

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 00:30

Interessant topic. Mijn tandarts denkt dat mijn paard ook een sarcoid op haar neus heeft. Het begon 2 jaar geleden als een stipje en nu is het dit.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hebben jullie eerst het officieel laten vast stellen door een dierenarts of gewoon behandeld met de zalf en door het voer?

Merlen

Berichten: 1592
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 00:35

Vraagje.
Een kleine sarcoide bij paarden is dat vergelijkbaar met een wrat bij mensen?
Vergelijkbaar als op de eerste foto van xxxmh.

Kinke

Berichten: 20516
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 06:28

xxxmh, ik heb het wel laten checken door de veearts. daarna heb ik foto’s in een pb naar de FB pagina van sarcoid cure gestuurd. zij was er ook 100% zeker van

Kinke

Berichten: 20516
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 06:30

Merlen schreef:
Vraagje.
Een kleine sarcoide bij paarden is dat vergelijkbaar met een wrat bij mensen?
Vergelijkbaar als op de eerste foto van xxxmh.


wat bedoel je? of het qua uiterlijk vergelijkbaar is? of dat het net zo onschuldig is als een wrat? bij mijn paard lijkt het inderdaad op wratjes. ziet er heel onschuldig uit maar is het dus juist niet

Slmt9

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:03

Ja, bij mijn paard leek het in het begin ook op wratjes.

@xxxmh: ik heb destijds met knottenbelt gemaild en daarna is mijn eigen DA langs gekomen.

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:29

Ik weet dat een stalgenootje van mij kurkuma heeft gebruikt bij een paard. In eerste instatie werkte dit niet, ze had gewoon kurkuma van de supermarkt want kurkuma = kurkuma...?

Later heeft ze ergens anders kurkuma vandaan gehaald en toen werkte het wel!
Ze maakte er een soort pasta van, met nog andere producten en smeerde dat dan dagelijks op de plek...

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 09:41

Ik val zomaar binnen omdat ik 'kurkuma' zag staan. Ik heb geen paarden meer, maar gebruik zelf op advies van een vriend sinds een week of zes kurkuma met peper, kaneel en gemberpoeder. Gewoon potjes uit de supermarkt in de verhouding 3-1-1-1. Een half theelepeltje per dag.

Ik had al sinds september, na een weekje corona, enorm veel last van pijn in mijn benen. Steken, krampen, van alles en echt tot huilen toe. Binnen een dag of drie was het over! Daarnaast merk ik dat het heel goed gaat met mijn bloedsuikers.

Die uit de supermarkt werkt dus voor mij wel, maar ik wil ook weleens gaan kijken voor een grotere verpakking.

MarliesV

Berichten: 15180
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:47

Interessant topic dit!

Merrie van mijn vriendin heeft sarcoids in de mond/rand van de lippen. Smeren wordt dus erg lastig. Maar ik zal eens met haar overleggen of ze het niet door het voer kan doen.

Ik bestel overigens al mijn kruiden en dergelijke bij PitPit, misschien een tip voor jou Monique, daar hebben ze ook grotere verpakkingen.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:06

Ik ga er naar kijken! Ik woon in Spanje, ga eerst van de week maar eens naar een lokale markt waar vaak kruiden verkocht worden.

MaaikeMarlou
Berichten: 491
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Mariaparochie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:28

xMyrth schreef:
Ik weet dat een stalgenootje van mij kurkuma heeft gebruikt bij een paard. In eerste instatie werkte dit niet, ze had gewoon kurkuma van de supermarkt want kurkuma = kurkuma...?

Later heeft ze ergens anders kurkuma vandaan gehaald en toen werkte het wel!
Ze maakte er een soort pasta van, met nog andere producten en smeerde dat dan dagelijks op de plek...


ik had ook gewoon kurkuma uit de supermarkt en deed bij mij goed z’n werk. Mijn paard had echt een hele grote plek en is helemaal weg gegaan..

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:14

Ik zal dus de dierenarts moeten bellen om te vragen is dit een sarcoid en dan zeggen ik wil het niet door jullie laten behandelen haha. Ik ga me eens verder erin verdiepen. Is wel interessant als het door dit weg gaat ipv injecties of andere dingen. Mijn tandarts is ook dierenarts (geweest) en die denkt dat het een sarcoid is.

Kinke

Berichten: 20516
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:23

of je stuurt een paar duidelijke foto’s naar sarcoid cure

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:41

Kinke schreef:
of je stuurt een paar duidelijke foto’s naar sarcoid cure


Dat is de Facebook site toch?

Kinke

Berichten: 20516
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:52

klopt

rosslover

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 19:50

Mijn pony heeft vorig jaar een flinke sarcoid op zijn oor gehad. De dierenarts raadde meteen aan om zijn halve oor weg te snijden, maar ik wilde daar niet meteen aan beginnen.

Ik ben toen volgensmij ook bij dit topic uitgekomen en daarna zelf aan de slag gegaan. Eerst was het even zoeken hoe we nou die kurkuma goed er op konden krijgen, maar mengen met msm zalf was echt de oplossing! Wekenlang hebben we het heel intensief ingesmeerd, hij stond dag en nacht buiten in een kudde dus het was lastig schoon houden. We zorgden ervoor dat er 24/7 kurkuma op zijn oor zat en ik ben het ook door zijn voer gaan mengen.

Hij groeide heel hard en brak helemaal open maar binnen een paar weken smeren was de sarcoid rustig en ondertussen is hij alleen nog te voelen.

Hier dus hele goede ervaringen met kurkuma, echt een aanrader!

Eerst groeide hij ineens heel heftig en kwam er een dikke korst op
Afbeelding

Vervolgens brak het helemaal open
Afbeelding

Zoeken naar hoe we de kurkuma er nou goed op konden krijgen
Afbeelding

Het was even rustig maar na het beginnen met de kurkuma brak het opnieuw open
Afbeelding

Gelukkig vonden we toen de msm zalf
Afbeelding

Binnen een paar weken was het weer rustig en dicht
Afbeelding

Dit is de laatste foto die ik heb, tussen de eerste en laatste foto heeft 2 maanden gezeten.
Afbeelding

Ondertussen zijn we dik een jaar verder en is het al die tijd al rustig. Er groeit weer haar op en de sarcoid zelf groeit niet meer, maar ik hou het wel in de gaten en ik heb tegenwoordig altijd kurkuma in de kast staan

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:04

Wauw wat een verschil. Voer je het nog steeds?

rosslover

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:45

xxxmh schreef:
Wauw wat een verschil. Voer je het nog steeds?


Ik ben een hele tijd gestopt, laatst twijfelde ik even weer of het aan het veranderen was en heb ik het weer een tijdje gevoerd. ivm medicijnen voor een ontstoken oog nu even gestopt

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 21:40

Maar als je het dus geeft lijk het in het begin groter/erger te worden of gaat het open. Dat vindt ik dan wel eng aangezien het op haar neus zit.. heb wel een bericht gestuurd naar die Facebook pagina. Hopelijk kom ik eruit met mijn slechte Engels haha.

Foto van vandaag
Afbeelding