Werking Kurkuma bij Sarcoid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 21:19

Het werd bij mij ook eerst groter maar inmiddels lijkt ie toch te krimpen. Het gaat heel langzaam, maar het gaat.. 4 oktober begonnen met smeren, toen zag ie eruit zoals links. Rechterfoto is van vanmorgen. Ik doe ook kurkuma (met zwarte peper) door het voer. Het is een smerig klusje, want hij is constant open en bloedt behoorlijk dan, maar als zolang die krimpt smeer ik door.

Afbeelding

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:35

Update van 'onze' sarcoid.
Ik ga gewoon door met smeren, want lang niet alles is er uit, maar het gaat sneller dan ik dacht. Hopelijk blijft het doorzetten zo.

Afbeelding

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 16:40

Nieuwe update. Alles is eraf volgens mij. Het voelt dicht, ik stop nu even met de kurkuma en smeer het met honingzalf in. Kijken wat er gebeurt. Ze heeft er wel jeuk aan.

Afbeelding

VixillHedinn
Berichten: 50
Geregistreerd: 19-02-22

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 17:13

Interessant topic!

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 21:06

Wauw top! Ik ben vandaag begonnen met de smeersel van de sarcoid cure Facebook want de kurkuma werkte niet. Zit bij mijn paard ook echt op een rot plek waardoor het insmeren ook echt moeilijk is. Op haar neus. Afbeelding

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 21:24

Ben benieuwd! Wat voor recept is dat? Een geheim of kun je het delen (via pb eventueel)?
Ik heb vanavond nog even kritisch naar 'onze' sarcoid gekeken en bevoeld en ben bang dat er onder de huid nog wel een dik ding zit.. Dus ik laat het even een weekje met rust en dan ga ik toch weer smeren, want dat moet eruit.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:14

je moet niet te vroeg stoppen met smeren lies, onderhuids zit vaker veel meer dan je denkt, dus gewoon doorgaan

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:19

Kinke schreef:
je moet niet te vroeg stoppen met smeren lies, onderhuids zit vaker veel meer dan je denkt, dus gewoon doorgaan


Maar het is wat geïrriteerd. Ze heeft er jeuk aan. Vind het zo sneu..
Dus geen pauze nemen, denk je?

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:20

nee, gewoon doorgaan

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:21

Ok :+

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:28

lies schreef:
Kinke schreef:
je moet niet te vroeg stoppen met smeren lies, onderhuids zit vaker veel meer dan je denkt, dus gewoon doorgaan


Maar het is wat geïrriteerd. Ze heeft er jeuk aan. Vind het zo sneu..
Dus geen pauze nemen, denk je?

Genezende wonden jeuken ook, juist blijven behandelen, anders zet de genezing niet goed door.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:38

Ja, ik weet het..
Ik heb het alleen vandaag niet gesmeerd, ga morgen wel weer verder. Dan is de irritatie misschien ook wat minder.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:40

lies, kijk maar eens op de fb pagina van sarcoid cure, ook hier wordt heel regelmatig herhaald om niet te vroeg te stoppen omdat onderhuids vaak nog van alles zit

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:48

Ik heb geen fb. Maar ik voel het idd dat er onderhuids nog meer zit, dat ontdekte ik pas vanavond. Had het vanmiddag nog niet gezien/gevoeld. Iets te vroeg gejuicht helaas. Maar ben allang blij dat er iets gebeurt in positieve zin. Kop in het zand steken werkte niet, hij werd alleen maar groter..

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 08:09

dat is kenmerkend hoor, het stuk wat zichtbaar is, is maar een fractie van het werkelijke probleem. Dus niet schrikken van wat er nog meer tevoorschijn komt

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:28

Hier hele goede ervaringen, is kijken of ik vanavond foto's kan posten.

Mijn merrie had een grote (lees kleine mandarijn) sarcoid iets voor haar uier. De DA durfde hier niet zo goed te opereren omdat er weinig losse huid is om het gat dicht te maken en lazeren met zo'n grote schijnt ook lastiger te zijn. Dus Kurkuma gehaald (letterlijk bij de supermarkt) en lotion wat ik gemengd heb. Iedere dag gesmeerd (met handschoenen aan) en na 3 weken trouw smeren leek het buitenste velletje open te barsten. Toen ging het ineens snel, de tumor kwam los te hangen en viel er binnen een week af. Er bleef wel een flink diep gat over wat we netjes schoon hebben gehouden met betadine. Nu 2 maanden later groeit er alleen nog geen haar op, maar er is niks meer van te zien of te voelen.

Aangzien ze ook een plekje heeft in haar gezicht, wat helaas niet zo goed reageerd op de zalf omdat het daar gewoon veel slechter blijft zitten ben ik het gaan voeren in slobber. Mevrouw is helemaal enthousiast als die bak in beeld komt. Ze lijkt ook veel beter in haar lijf te zitten nu we dit voeren. Het enige nadeel is, ze heeft een grote bles met roze neus en daar zie je nu een gele glans op... maar dat neem ik voor lief!

Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 08:09

Hoi!
Ik wil het ook gaan proberen met de kurkuma.
Werkt zo’n potje uit de supermarkt ook? En kan je het ook mengen met iets van uierzalf ofzo?

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 10:01

Ik heb besteld bij pit&pit. Ook met zwarte peper om door het voer te doen.
Had het eerst gemengd met kokosolie, maar dat smeert niet lekker. Toen er een tube honingzalf van vitalstyle voor opgeofferd, maar zag later in dit topic dat er betere ideeen zijn. Wat ik had gemengd is bijna op, dus ik ga nog even speuren in het topic naar de beste mengsubstantie.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 15:07

lies schreef:
Ik heb besteld bij pit&pit. Ook met zwarte peper om door het voer te doen.
Had het eerst gemengd met kokosolie, maar dat smeert niet lekker. Toen er een tube honingzalf van vitalstyle voor opgeofferd, maar zag later in dit topic dat er betere ideeen zijn. Wat ik had gemengd is bijna op, dus ik ga nog even speuren in het topic naar de beste mengsubstantie.


Ik had het met sudo gemengd

henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:25

Vraagje, ik vermoed bij mijn schimmelmerrie een nodulaire sarcoid (dus onderhuids). Sinds een maand geef ik kurkuma met peper door haar voer met lijnzaad erbij. Wat zijn jullie ervaringen met zo een sarcoid?

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 20:40

Afbeelding
Smeer nu dat mengsel van de sarcoid cure maar elke keer heeft ze het eraf geschuurd tot bloedend aan toe dus dat lijkt mij niet oke. Krijg ook geen contact meer via messenger met haar. Krijg steeds een foutmelding.

Denk dat ik nog even een mengsel ga maken van de kurkuma en dat ga smeren.. dat schuurde ze er niet vanaf. En anders wordt het maar accepteren dat ze het heeft en dat het misschien ooit haar dood wordt.

Slechte foto want je hoofd stil houden is moeilijk
Afbeelding

Lizenlotte
Berichten: 405
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 23:02

Dat is wel heel negatief, denken dat dat kleine plekje haar dood word. Zo rampzalig is een sarcoid nou ook weer niet.. zeker niet als het er maar 1 is en dan ook nog zo klein.

marjor
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-03-07
Woonplaats: Op hetzelfde adres als mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 23:46

Ik ben half oktober begonnen met het smeren van Virex crème op de Sarcoid van mijn paard. Twee keer daags. Daarnaast geef ik hem ter ondersteuning vanuit binnenuit Kurasyn, een hoog gedoseerde vloeibare variant van kurkuma. En ik moet zeggen de combinatie werkt goed! De plek is een zeker 1/3 kleiner geworden. En ook een heel stuk platter. Mijn paard heeft de wratachtige variant.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 23:55

Lizenlotte schreef:
Dat is wel heel negatief, denken dat dat kleine plekje haar dood word. Zo rampzalig is een sarcoid nou ook weer niet.. zeker niet als het er maar 1 is en dan ook nog zo klein.


Hij wordt wel steeds groter omdat haar neus overal langs gaat.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 23:57

marjor schreef:
Ik ben half oktober begonnen met het smeren van Virex crème op de Sarcoid van mijn paard. Twee keer daags. Daarnaast geef ik hem ter ondersteuning vanuit binnenuit Kurasyn, een hoog gedoseerde vloeibare variant van kurkuma. En ik moet zeggen de combinatie werkt goed! De plek is een zeker 1/3 kleiner geworden. En ook een heel stuk platter. Mijn paard heeft de wratachtige variant.


Wat voor creme is dat en heb je foto's van je paard z'n sarcoid? Kurasyn is duur zeg... de crème is misschien wel de moeite waard?