Werking Kurkuma bij Sarcoid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 09:46

xxxmh schreef:
[ [url=m/faETIi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Smeer nu dat mengsel van de sarcoid cure maar elke keer heeft ze het eraf geschuurd tot bloedend aan toe dus dat lijkt mij niet oke. Krijg ook geen contact meer via messenger met haar. Krijg steeds een foutmelding.

Denk dat ik nog even een mengsel ga maken van de kurkuma en dat ga smeren.. dat schuurde ze er niet vanaf. En anders wordt het maar accepteren dat ze het heeft en dat het misschien ooit haar dood wordt.

Slechte foto want je hoofd stil houden is moeilijk
[ [url=m/uzCUbd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waarom vraag je geen DA?

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 16:00

Hier ook een paard met sarcoid.
Da is geweest die heeft gekeken en op advies daarvan smeren met aciclovir 2 maanden volhouden en slinkt het dan mag ik er mee doorgaan groeit het ineens heel hard dan de DA bellen. Of bij ernstige veranderingen ook.
Gezien het dagelijks moet start ik meteen na de feestdagen.

Ben wel ook aan de hand van dit en andere topics kurkuma met zwarte peper van pharma horse gaan geven.
Al is het maar om zijn algehele weerstand te ondersteunen, hij heeft momenteel ook mok.

Hij heeft nu 3 dagen die kurkuma gekregen. De plek was mooi rustig en vanochtend was hij ineens open en is er een stuk korst af…

Kan dit al komen door de kurkuma?
Het lijkt mij al vrij snel dan…
Hij was gisterenavond nog mooi dicht en vanochtend open en hij had ook bloedspetters onder op zijn been (sarcoid zit op de zijkant van z’n bil)

Ik zal foto’s toevoegen van vervolg tot nu…
Het is sinds augustus gegroeid
Het heeft nu al weer een periode dat het een formaat heeft…

Afbeelding


Hopelijk willen mensen die ervaring hebben met dus enkel het voeren van de kurkuma en een sarcoid mij laten weten of het dus daar door kan komen dat hij ineens open is of misschien meer irriteert en dat hij hem zelf heeft open gemaakt…

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 10:16

Helaas nog geen reacties hier, hopelijk betekend dat, dat iedereen leuke feestdagen had en gezonde paardjes. Gisteren kon ik niet gaan en heeft een stalgenoot van mij hem ff op een stukje buiten gezet waar hij apart kan staan en droog voor de mok.

Ze maakte daarna deze foto
Afbeelding

Ga deze ook maar door sturen naar de dierenarts vandaag nadat ik zelf het ook heb gezien.

We zijn nog niet begonnen met zalven en het lijkt wel ineens los te laten.
Dat deed het ook toen het een klein plekje was maar die is daarna gegroeid.

Vind de onwetendheid en zorgen of het groeit echt vreselijk…

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 10:56

Je smeert dus nog niet? Ik ben wel begonnen met beide toen (voeren en smeren) en dat ging wel heel snel, na een paar dagen begon het eraf te vallen en ook vaak bloed en prut. Dus denk wel dat dit door de kurkuma komt.
Ga nog even door, het kan verder geen kwaad. Ik zou wel gaan smeren, alleen al om het een beetje te beschermen voor prut van buitenaf.

jildou1979
Berichten: 318
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 11:09

Afbeelding

Zo ging het bij mijn paard in haar oor. Ik smeerde niks en voerde geen kurkuma, maar gemalen komijn.
Ziet er hetzelfde uit, uiteindelijk is het er helemaal afgevallen en niet teruggekomen.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 11:13

Ik heb de virex zalf besteld en een supplement die dit merk aangeeft om erbij te geven en dat komt van de week binnen. Ben heel benieuwd naar de werking ervan.

B_Fokker
Berichten: 134
Geregistreerd: 11-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 11:23

Hier ook een paard met een sarcoid, ik wil ook graag gaan proberen of kurkuma iets is maar zie hier zoveel enge foto's voorbijkomen. Is het nu echt een kwestie van doorzetten? Ik zie hier een beetje wisselende verhalen.

En zou ik bijvoorbeeld alleen smeren, werkt dit dan ook? Iemand die daar ervaring mee heeft?

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 12:25

Bedankt voor alle reacties.
Ik ben vandaag gaan zalven inderdaad en kurkuma met zwarte peper krijgt hij nu dagelijks.
Hij is vrolijk en erg energiek dus lijkt zich prima te voelen hahaha.
Het zag er vandaag rustiger uit als op de foto die mijn stalgenoot mij stuurde gisteren.

Ben benieuwd hoop op goede resultaten

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 18:34

Afbeelding

Ik wil nog niet te vroeg juichen want misschien zie ik iets wat ik gewoon graag wil zien.

Maar het oogt wat kleiner kan ook zijn doordat de ruwe korst eromheen los heeft gelaten…
Ik smeer het 1x daags met aciclovir en ben er 2e kerstdag mee begonnen.

Hopelijk blijft het zo netjes doorzetten en wordt het kleiner en gaat het uiteindelijk helemaal weg.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 11:26

Ik smeer nu een week of 2 2.5 met de virex crème. De sarcoid is wat groter geworden en ligt nu meer als een bolletje erop. Heb het idee dat dit wel goed is en dat die er binnenkort afvalt? Maak vanmiddag wel een foto.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 21:37

Ow Ben benieuwd ja, ik ben inmiddels een tijdje bezig met de aciclovir het veranderd wel de hele tijd maar er valt niks af de ene keer voelt het platter aan als de andere keer en dan is het weer groter

Linksboven was hoe het begon en rechtsonder is de laatste foto

Heel minimaal verschil

Afbeelding

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 16:42

xxxmh schreef:
Ik smeer nu een week of 2 2.5 met de virex crème. De sarcoid is wat groter geworden en ligt nu meer als een bolletje erop. Heb het idee dat dit wel goed is en dat die er binnenkort afvalt? Maak vanmiddag wel een foto.



Afbeelding
Dit was voor het smeren


Afbeelding
En dit is nu

Vind het er wel heftig uit zien

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:25

Het is wel wat aan het doen ja,

Ik begreep van de dierenartsen die bij mijn paardje geweest zijn dat het door het smeren ook kon veranderen en eerst erger kon worden voor het weer rustiger en beter wordt

Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 14:04

Ik volg ook even.
Mijn paard heeft een hele kleine sarcoid op zijn hals. Vorig jaar ondekt. Ik heb hem de afgelopen maanden kurasyn gevoerd vanwege zijn stijfheid en was ik die hele sarcoid alweer vergeten ook vanwege wintervacht. Hij zit er helaas nog steeds, nu hij aan het verharen is is het weer beter voelbaar

Zit nu toch te twijfelen om zovirax of kurkuma te gaan smeren met vasaline. Zal morgen even foto maken

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 14:23

Zolang het ding niets doet (dus niet groeit) en het paard niet in de weg zit, zou ik er vooral afblijven en niets opsmeren. Zelfs omheen borstelen.

Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 14:25

lies schreef:
Zolang het ding niets doet (dus niet groeit) en het paard niet in de weg zit, zou ik er vooral afblijven en niets opsmeren. Zelfs omheen borstelen.

Ik heb wel het idee dat hij wat van vorm veranderd is.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 15:06

Ik heb er ook spijt van dat ik er wat op ben gaan smeren. Is behoorlijk groter geworden. Nu weet je natuurlijk nooit of het zonder te smeren ook zo groot is gegroeid. Weet ook niet zo goed wat ik eraan ga doen. Of zo laten of toch een dierenarts er naar laten kijken.

Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 16:27

xxxmh schreef:
Ik heb er ook spijt van dat ik er wat op ben gaan smeren. Is behoorlijk groter geworden. Nu weet je natuurlijk nooit of het zonder te smeren ook zo groot is gegroeid. Weet ook niet zo goed wat ik eraan ga doen. Of zo laten of toch een dierenarts er naar laten kijken.

Tja ik lees dan ook wel terug dat je paard veel zijn neus schuurt dat werkt ook niet mee aan het herstel natuurlijk

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 17:12

Ik ben ook de mist in gegaan met 1 sarcoid die wel rustig was. Ben gaan smeren en het ding is echt ontploft.

Afgelopen week is deze met nog 3 andere verwijderd op de kliniek met een laser (weggebrand). Duur grapje denk ik, maar heb de rekening nog niet :=
Heb er wel van geleerd. Als ze niets doen, niet aanzitten..

Lizenlotte
Berichten: 405
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 17:36

Ik sluit me daar bij aan. Ook hier een ontplofte sarcoid na smeren die daarvoor rustig was, uiteindelijk heb ik het ding onder een roesje aan stal moeten laten verwijderen, gelukkig is er tot nu toe nog niks teruggegroeid (gauw afkloppen..)
Maar als dat wel gebeurd blijf ik er mooi van af dat weet ik wel.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 17:38

Hieperdi schreef:
xxxmh schreef:
Ik heb er ook spijt van dat ik er wat op ben gaan smeren. Is behoorlijk groter geworden. Nu weet je natuurlijk nooit of het zonder te smeren ook zo groot is gegroeid. Weet ook niet zo goed wat ik eraan ga doen. Of zo laten of toch een dierenarts er naar laten kijken.

Tja ik lees dan ook wel terug dat je paard veel zijn neus schuurt dat werkt ook niet mee aan het herstel natuurlijk


Ja zit midden op haar neus dus is ook niet zo gek

Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 18:04

Oke bedankt!
Dan laat ik even voorlopig zo. Tot dat het echt groter gaat worden

Coentjuh

Berichten: 9846
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:26

Hier wel goede ervaringen met de koortslipcreme van kruidvat. Ik heb echt wel jaren gesmeerd hoor maar uiteindelijk was het weg. (in de buurt bij schouder/singel plek)

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:46

Ik heb er vorig jaar ook eentje weg gekregen met kurkuma (in de oksel), vrij vlot ook nog.
Maar na de ervaring met de andere sarcoid die dus ontplofte, zal ik het niet snel nog een keer doen.

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:53

Het verschilt waarschijnlijk per sarcoid en per paard, maar ik heb ook succes gehad met de sarcoid cure, drie joekels van een sarcoiden. Zijn hele borst met een goede 20cm diameter, hier kon de da niks mee aan. Is nu een litteken! Dat blijft waarschijnlijk gewoon voor altijd mooi kaal.