Werking Kurkuma bij Sarcoid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 08:23

als ik even uitga van alle foto's die ik daar heb gezien met voorbeelden, dan denk ik wel dat het een sarcoid is. Tja, het is niet anders, het lijkt eerst erger te worden (maar eigenlijk komt alleen alles tevoorschijn) voor het beter wordt.

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 14:04

Wat leuk en fijn om te lezen dat er nog steeds mensen zijn die dit topic weten te vinden en het ook proberen en met soms erg goed resultaat! Baat het niet schat het zo in zo niet!

xxxmh

Berichten: 3492
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 15:38

Wat is jullie verhouding van het zalfje van de kurkuma? En waarmee mengen jullie het? Ik twijfel of ik deze ga doen of de zalf van de Facebook.

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 17:51

Ik gebruikte sudocreme, maar las hier ook zonnebrandcreme en dat is in deze tijd ook helemaal niet gek!

rosslover

Berichten: 1133
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 18:29

xxxmh schreef:
Wat is jullie verhouding van het zalfje van de kurkuma? En waarmee mengen jullie het? Ik twijfel of ik deze ga doen of de zalf van de Facebook.


Ik gebruikte de MSM zalf van NAF NaturalintX, zo veel mogelijk kurkuma er in tot het niet meer makkelijk te mengen is. Na de sarcoid heb ik het ook nog op wondjes gebruikt en het is echt wonderzalf op die manier, echt top

xxxmh

Berichten: 3492
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 20:51

Zou dit ook gewoon met vaseline kunnen? Heb net een zak van 750 gram besteld bij pit&pit. geen idee hoeveel ik nodig had maar dacht anders moet ik miss 2 keer verzendkosten betalen als ik te kort kom haha

snorkel1986

Berichten: 3020
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 21:27

Misschien je vaseline even verwarmen in heet water ( mengt makkelijker)
al voer ik het ivm artrose samen met olie of droog

xxxmh

Berichten: 3492
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 20:11

Vandaag voor het eerst gegeven en gesmeerd. Wat een troep dat gele spul. Ging er ook niet van harte in terwijl ze normaal alles eet. Iemand nog tips? Want ze moet het wel opeten want er zit ook nog gluco balance in haar voer wat ze echt nodig heeft...

Gele snoet na afloop van het eten. Ook niet echt handig...


Afbeelding

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2426
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 20:47

Hier voer ik al lange tijd kurkuma, meer voor de voordelen die het zou kunnen geven in de bloedsomloop. Maar de sacroid die mijn schimmel heeft op zn oor is er niet milder op geworden...

Ik voer de kurkuma/zwarte peper van pharmahorse icm lijnzaad van vitalbix en kokosoliepoeder als vet drager

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 21:35

Mooie resultaten voorbij zien komen. Ikzelf gebruik kurkuma ook bij ontstekingen of als ik grieperig ben. Echt geweldig kruid is het.
Nu heeft volgens mij mijn schimmel een beginnende sarcoid op haar rechter bil. Ik weet dat schimmels vaker last hebben van sarcoids dus gaan smeren kan geen kwaad lijkt mij.

xxxmh

Berichten: 3492
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 21:10

2e dag dat ik kurkuma geef maar ze eet het nu niet, nu hing haar hooinet er ook naas en zit ze nu daar van te eten. Hopelijk eet ze haar eten nog op als haar hooinet op is want anders kan ik het vergeten om dit te proberen. Ze krijgt haar vitamine brokje, fibermix, gluco balance en vitamine E met lijnzaadolie en dan nu die kurkuma erdoor heen. En ze moet het andere wel binnen krijgen. Iemand nog tips of ideeën?

xxxmh

Berichten: 3492
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:10

Ze begint het een beetje te eten eindelijk! Hoeveel smeren jullie er eigenlijk op. Het is bij haar een rot plek want meestal als ik er ben en het ga opsmeren gaat ze daarna eten of drinken en het zit op haar neus. Moet nog een beetje zoeken hierin. Want daardoor gaat het er sneller vanaf.
Afbeelding

Met rijden is het ook niet handig want we rijden met neusnetje..

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 14:19

Ik heb een sarcoid op de neusvleugel weg gekregen met Frankincense olie (wierook olie). Gewoon bij de tuinen te koop en dan overgieten in een mini rollertje. Dan kun je het er zo oprollen. Er werd met binnen en buitenzetten even gerold door stalhouder (als ik er zelf was meteen aan begin en als ik weer weg ging deed ik het extra).

Heeft enkele weken geduurd en toen was het weg. De olie trekt snel in.

Zo was het aan het begin:

Afbeelding

Tijdens behandelen:

Afbeelding

En bijna klaar:

Afbeelding

Toen alle sarcoid plekjes weg waren (en de wondjes waar korstjes af vielen geheeld) heb ik nog een week of 2 doorgesmeerd. Het grijzige is iets verdikte huid, dat verdween na smeren binnen enkele dagen.

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 14:35

xxxmh schreef:
Zou dit ook gewoon met vaseline kunnen? Heb net een zak van 750 gram besteld bij pit&pit. geen idee hoeveel ik nodig had maar dacht anders moet ik miss 2 keer verzendkosten betalen als ik te kort kom haha


Vaseline brand wel in als het in de zon komt. Ik zou nooit iets met vaseline smeren tenzij geen zon of binnen

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 20:35

Dankzij een vriendelijke bokker ben ik erop gewezen dat schimmels vaak melanomen hebben.
Ik had me vergist. Deze hebben ook een andere aanpak nodig.

xxxmh

Berichten: 3492
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:08

Week 0:

Afbeelding

Week 1:

Afbeelding

Ik ben vanaf woensdag aan het smeren en voeren. Ik wil elke maandag een foto maken om te vergelijken. Ik zie zelf al wel een klein verschil.

jildou1979
Berichten: 318
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:20

@xxxmh wekelijkse update wordt hier enorm gewaardeerd. Ik zie ook lichte verandering. Zeer benieuwd naar het proces.

Lizenlotte
Berichten: 407
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 13:55

Ik heb gisteren ook voor het eerst kurkuma op de sarcoid van mijn paard gedaan, als drager heb ik honingzalf gebruikt. Klopt het dat het meer een soort klei word wat je op de sarcoid moet plakken als het ware of heb ik dan te weinig zalf gebruikt? Ik heb nu 250 gram zalf op 100 gram kurkuma gebruikt.

xxxmh

Berichten: 3492
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 14:22

Het zit er bij mij ook meer op. Het er op smeren is lastig want zit bij mijn paard op de neus en het beweegt alleen maar en ze gaat flemen. Als ze gegeten of gedronken heeft is de dikke klodder er ook af maar is de plek wel gekleurd van de kurkuma. Kan ook bij mij niet echt anders. Ik heb paar lepels sudo crème gedaan en 2 lepels kurkuma geloof ik.

marjor
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-03-07
Woonplaats: Op hetzelfde adres als mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:59

Mijn paard heeft een sarcoid van ongeveer 5 bij 5 cm op zijn hals. Ik wil ook met kurkuma gaan smeren, maar ik weet nog niet precies met wat. En wat mij nu tegenhoudt zijn de vliegen. Zijn jullie niet bang dat er vliegen op komen? Met name het stuk dat de wrat er zeg maar afgaat en het dan open is.

xxxmh

Berichten: 3492
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 18:42

marjor schreef:
Mijn paard heeft een sarcoid van ongeveer 5 bij 5 cm op zijn hals. Ik wil ook met kurkuma gaan smeren, maar ik weet nog niet precies met wat. En wat mij nu tegenhoudt zijn de vliegen. Zijn jullie niet bang dat er vliegen op komen? Met name het stuk dat de wrat er zeg maar afgaat en het dan open is.


Ik heb het met sudo crème gemengd tot een zalfje zeg maar. Zit bij mijn paard op haar neus dus daar kan ik niet veel aan doen behalve een neusnetje tijdelijk ervoor hangen maar heb daar nog geen eens over nagedacht. Ze kunnen ook wel eens een wondje hebben waar de vliegen bij komen.

marjor
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-03-07
Woonplaats: Op hetzelfde adres als mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 18:46

xxxmh schreef:
marjor schreef:
Mijn paard heeft een sarcoid van ongeveer 5 bij 5 cm op zijn hals. Ik wil ook met kurkuma gaan smeren, maar ik weet nog niet precies met wat. En wat mij nu tegenhoudt zijn de vliegen. Zijn jullie niet bang dat er vliegen op komen? Met name het stuk dat de wrat er zeg maar afgaat en het dan open is.


Ik heb het met sudo crème gemengd tot een zalfje zeg maar. Zit bij mijn paard op haar neus dus daar kan ik niet veel aan doen behalve een neusnetje tijdelijk ervoor hangen maar heb daar nog geen eens over nagedacht. Ze kunnen ook wel eens een wondje hebben waar de vliegen bij komen.


Klopt hoor, maar dan kan je er niets aan doen. Nu ga ik het bewust “open” maken. Ik wilde dus wachten tot na de zomer, maar het is groeiende. Dus aan de andere kant denk ik hoe eerder ik start met behandelen, des te kleiner het blijft. Mijn paard houdt ook totaal niet van vliegenkappen en een hals aan een deken. Dus dat is ook geen optie. Lastig..

Lizenlotte
Berichten: 407
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 19:08

Dat was voor mij de reden om honingzalf als drager te gaan gebruiken, ik dacht dan zit er iets op wat antibacterieel werkt

xxxmh

Berichten: 3492
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 20:05

Update na bijna 2 weken smeren en voeren:

Week 2:

Afbeelding

Week 1:

Afbeelding

Week 0:

Afbeelding

Het lijkt nu weer wat roder en vuriger van kleur.

xxxmh

Berichten: 3492
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 17:56

xxxmh schreef:
Update na bijna 2 weken smeren en voeren:

Week 2:

[ [url=m/9Anxxu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Week 1:

[ [url=m/wqKQKn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Week 0:

[ [url=m/8euudD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het lijkt nu weer wat roder en vuriger van kleur.


Update week 3:

Afbeelding

Het verandert wel wat qua die bobbeltjes wat er op zit.