Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Zachte bult onder spronggewricht

 
Profiel   

Heb net contact gehad met mijn DA en dit zit ver onder spronggewricht dus spat kon het volgens haar eigenlijk niet zijn. In alle gevallen van spat die zij meemaakte, liepen de paarden licht kreupel of onregelmatig maar dit is bij mijn paard absoluut niet zo.

Ik vind het nogal gewaagd om alles meteen op spat te gooien.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 21:35 



 
Profiel   

noorbeek1234 schreef
Ik vind het nogal gewaagd om alles meteen op spat te gooien.


Dat is het geven van een mening/advies/diagnose op basis van een foto zonder dierenarts te zijn natuurlijk altijd.

Kijk..

Als jij wil weten wat dit is, moet je met het dier naar de kliniek, zorg je dat daar nette zorgvuldige diagnostiek gedaan wordt, en hoop je dat er een diagnose uit rolt.


Voor de rest:
Je stelt een vraag die eigenlijk niet zo op bokt te beantwoorden is.
Dus bij elk antwoord wat je krijgt, moet de conclusie eigenlijk zijn "ik vind het nogal gewaagd om dat te zeggen"..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 21:43 



 
Profiel   

noorbeek1234 schreef
Heb net contact gehad met mijn DA en dit zit ver onder spronggewricht dus spat kon het volgens haar eigenlijk niet zijn. In alle gevallen van spat die zij meemaakte, liepen de paarden licht kreupel of onregelmatig maar dit is bij mijn paard absoluut niet zo.

Ik vind het nogal gewaagd om alles meteen op spat te gooien.

En wanneer komt de da langs? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 07:09 



 
Profiel   

En ik vind het nogal gewaagd om een diagnose via Bokt te vragen.

Succes bij de DA. Als je daar naar toegaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 07:28 



 
Profiel   

Als eerste kan ik je het wijze advies geven: laat er een deskundige dierenarts naar kijken, liefst met echo.

Zachte bulten kunnen namelijk heel veel zijn, van gallen tot overbelasting/ontstekingen, en nog wel meer. Slinkt hij na het stappen? Zeker als hij verandert van grootte na het stappen dit bij de dierenarts aangeven. Smeren met ekyflogyl is altijd goed, tot de dierenarts je iets anders voorschrijft. Stappen kan ook geen kwaad, en goed in de gaten houden. Desnoods foto maken iedere dag voor en na het stappen.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 09:15 



 
Profiel   

MissMiekjee schreef
Als eerste kan ik je het wijze advies geven: laat er een deskundige dierenarts naar kijken, liefst met echo.

Zachte bulten kunnen namelijk heel veel zijn, van gallen tot overbelasting/ontstekingen, en nog wel meer. Slinkt hij na het stappen? Zeker als hij verandert van grootte na het stappen dit bij de dierenarts aangeven. Smeren met ekyflogyl is altijd goed, tot de dierenarts je iets anders voorschrijft. Stappen kan ook geen kwaad, en goed in de gaten houden. Desnoods foto maken iedere dag voor en na het stappen.

Succes!


Nou ik rij gewoon op mijn paard, als het iets ergs is dan merken we dat vanzelf wel. En dan bedoel ik niet dat we er onzorvuldig mee om gaan, maar bij ons op stal wordt er niet zoveel paniek gezaaid. Achteraf ook dom om dit op Bokt te plaatsen want als je sommige antwoorden moet geloven is je paard bij wijze van spreken al bijna afgeschreven en ingeslapen...

Dus wat mij betreft mag er een slotje op. Toch bedankt voor alle antwoorden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 10:42 



 
Profiel   

rien10 schreef
En ik vind het nogal gewaagd om een diagnose via Bokt te vragen.

Succes bij de DA. Als je daar naar toegaat


Vraag ik ergens een diagnose dan? Zoals je kunt lezen vraag ik of iemand dit al eens heeft meegemaakt of er ervaring mee heeft. Niet om een diagnose te "stellen".

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 10:46 



 
Profiel   

Somebitch schreef
noorbeek1234 schreef
Heb net contact gehad met mijn DA en dit zit ver onder spronggewricht dus spat kon het volgens haar eigenlijk niet zijn. In alle gevallen van spat die zij meemaakte, liepen de paarden licht kreupel of onregelmatig maar dit is bij mijn paard absoluut niet zo.

Ik vind het nogal gewaagd om alles meteen op spat te gooien.

En wanneer komt de da langs? :)


Als ie andere symptomen begint te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 10:46 



 
Profiel   

Punz schreef
noorbeek1234 schreef
Ik vind het nogal gewaagd om alles meteen op spat te gooien.


Dat is het geven van een mening/advies/diagnose op basis van een foto zonder dierenarts te zijn natuurlijk altijd.

Kijk..

Als jij wil weten wat dit is, moet je met het dier naar de kliniek, zorg je dat daar nette zorgvuldige diagnostiek gedaan wordt, en hoop je dat er een diagnose uit rolt.


Voor de rest:
Je stelt een vraag die eigenlijk niet zo op bokt te beantwoorden is.
Dus bij elk antwoord wat je krijgt, moet de conclusie eigenlijk zijn "ik vind het nogal gewaagd om dat te zeggen"..


Ja je hebt gelijk. Daarom had ik het achteraf beter niet kunnen plaatsen omdat sommige mensen meteen met best wel heftige "diagnoses" komen. Ik heb het geluk dat mijn DA beschikt over een röngtenapparaat en een echo. Dus ik hoef daarvoor niet naar een kliniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 10:51 



 
Profiel   

noorbeek1234 schreef
MissMiekjee schreef
Als eerste kan ik je het wijze advies geven: laat er een deskundige dierenarts naar kijken, liefst met echo.

Zachte bulten kunnen namelijk heel veel zijn, van gallen tot overbelasting/ontstekingen, en nog wel meer. Slinkt hij na het stappen? Zeker als hij verandert van grootte na het stappen dit bij de dierenarts aangeven. Smeren met ekyflogyl is altijd goed, tot de dierenarts je iets anders voorschrijft. Stappen kan ook geen kwaad, en goed in de gaten houden. Desnoods foto maken iedere dag voor en na het stappen.

Succes!


Nou ik rij gewoon op mijn paard, als het iets ergs is dan merken we dat vanzelf wel. En dan bedoel ik niet dat we er onzorvuldig mee om gaan, maar bij ons op stal wordt er niet zoveel paniek gezaaid. Achteraf ook dom om dit op Bokt te plaatsen want als je sommige antwoorden moet geloven is je paard bij wijze van spreken al bijna afgeschreven en ingeslapen...

Dus wat mij betreft mag er een slotje op. Toch bedankt voor alle antwoorden!


Fijn dat je paard er geen hinder van lijkt te ondervinden.
Maar als jij op Bokt een vraag stelt, kan iedereen zeggen wat hij of zij denkt. Let op het woordje "denkt" het is niet meteen "de waarheid". Dat pretendeert niemand. Het is een mogelijkheid.
Hoe banketstaaf het ook klinkt, alles is een mogelijkheid bij een bult. Van iets onschuldigs, tot kanker. En nee, dat is geen paniek zaaien, dat is een mogelijkheid geven naar aanleiding van de summiere informatie die wij vanachter onze PC kunnen zien.
Het is bedoeld als een mening, een advies. Niet om je aan te vallen. Er is niets om je aangevallen over te voelen.
Succes methet herstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 10:54 



 
Profiel   

noorbeek1234 schreef
MissMiekjee schreef
Als eerste kan ik je het wijze advies geven: laat er een deskundige dierenarts naar kijken, liefst met echo.

Zachte bulten kunnen namelijk heel veel zijn, van gallen tot overbelasting/ontstekingen, en nog wel meer. Slinkt hij na het stappen? Zeker als hij verandert van grootte na het stappen dit bij de dierenarts aangeven. Smeren met ekyflogyl is altijd goed, tot de dierenarts je iets anders voorschrijft. Stappen kan ook geen kwaad, en goed in de gaten houden. Desnoods foto maken iedere dag voor en na het stappen.

Succes!


Nou ik rij gewoon op mijn paard, als het iets ergs is dan merken we dat vanzelf wel. En dan bedoel ik niet dat we er onzorvuldig mee om gaan, maar bij ons op stal wordt er niet zoveel paniek gezaaid. Achteraf ook dom om dit op Bokt te plaatsen want als je sommige antwoorden moet geloven is je paard bij wijze van spreken al bijna afgeschreven en ingeslapen...

Dus wat mij betreft mag er een slotje op. Toch bedankt voor alle antwoorden!


Bijzondere aanname dat ik paniek zou zaaien (of in ieder geval dat je mij quote hierover).. ik heb namelijk wel ergere situaties gezien dan een bultje.


noorbeek1234 schreef
rien10 schreef
En ik vind het nogal gewaagd om een diagnose via Bokt te vragen.

Succes bij de DA. Als je daar naar toegaat


Vraag ik ergens een diagnose dan? Zoals je kunt lezen vraag ik of iemand dit al eens heeft meegemaakt of er ervaring mee heeft. Niet om een diagnose te "stellen".


Ja, ik dus. En dat waren zoals ik al zei hele uiteenlopende gevallen (onschuldige gallen, maar ook overbelastingen, overvullingen, ontstekingen en peesblessures, zonder kreupelheid), vandaar dat ik je een echo aanraad op het moment dat het bultje verandert na het werk, dan weet je het namelijk zeker. Verder is ekyflogyl smeren niet verkeerd. Ik (en meerdere bokkers met mij) probeer je alleen maar te helpen, met -zoals je zelf vraagt- ervaringen met soortgelijke gevallen, en hoe we dat hier aanpakken.

Hoe jij het interpreteert en wat jij er mee doet is uiteraard jouw eigen keuze. Mijn excuses als je mijn post hebt geïnterpreteerd als zijnde paniek zaaien, er is namelijk wel heel wat nodig om mij in paniek te krijgen. Ik heb in ieder geval mijn post verduidelijkt voor je, ik hoop dat je het nu beter begrijpt. Mocht je daar nog vragen over hebben, staat het je natuurlijk altijd vrij om me erover te contacten, ik help graag eventuele onduidelijkheden uit de wereld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 11:02 



 
Profiel   

noorbeek1234 schreef
Ja, ik dus. En dat waren zoals ik al zei hele uiteenlopende gevallen (onschuldige gallen, maar ook overbelastingen, overvullingen, ontstekingen en peesblessures, zonder kreupelheid), vandaar dat ik je een echo aanraad op het moment dat het bultje verandert na het werk, dan weet je het namelijk zeker. Verder is ekyflogyl smeren niet verkeerd. Ik (en meerdere bokkers met mij) probeer je alleen maar te helpen, met -zoals je zelf vraagt- ervaringen met soortgelijke gevallen, en hoe we dat hier aanpakken.

Hoe jij het interpreteert en wat jij er mee doet is uiteraard jouw eigen keuze. Mijn excuses als je mijn post hebt geïnterpreteerd als zijnde paniek zaaien, er is namelijk wel heel wat nodig om mij in paniek te krijgen. Ik heb in ieder geval mijn post verduidelijkt voor je, ik hoop dat je het nu beter begrijpt. Mocht je daar nog vragen over hebben, staat het je natuurlijk altijd vrij om me erover te contacten, ik help graag eventuele onduidelijkheden uit de wereld.


Dank je, nu snap ik het idd beter. Begrijp me niet verkeerd maar het kwam nogal heftig op me over. Maar goed, dat is nu opgelost.
Ik wilde er wel nog even bij zeggen dat de bult niet groter of kleiner wordt na het werk. Het blijft gewoon dezelfde grootte hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 11:10 



 
Profiel   

Uit eigen ervaring:
Eigen paard had ook een bult rondom spronggewricht. Sprong verder niet dik. Paard niet kreupel, nooit geweest. Bult relatief onveranderlijk. Toch maar even op de foto laten zetten: en gewoon toch een OCDtje en wel dusdanig dat er wel geopereerd moest worden ( én: met doorwerken was er wel degelijk schade gekomen). Eea is zeer goed gegaan allemaal. Dier heeft nooit meer last gehad
Dus wat mij betreft ook geen paniek zaaien, niet de pretentie dat ik vanachter de computer een diagnose kan stellen........maar wel het delen van een ervaring.. En dat is dus inderdaad waar je om vroeg.

Advies blijft dus:
Even Da er bij en misschien ook gewoon maar een foto laten maken....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 19:28 



 
Profiel   

Punz schreef
Uit eigen ervaring:
Eigen paard had ook een bult rondom spronggewricht. Sprong verder niet dik. Paard niet kreupel, nooit geweest. Bult relatief onveranderlijk. Toch maar even op de foto laten zetten: en gewoon toch een OCDtje en wel dusdanig dat er wel geopereerd moest worden ( én: met doorwerken was er wel degelijk schade gekomen). Eea is zeer goed gegaan allemaal. Dier heeft nooit meer last gehad
Dus wat mij betreft ook geen paniek zaaien, niet de pretentie dat ik vanachter de computer een diagnose kan stellen........maar wel het delen van een ervaring.. En dat is dus inderdaad waar je om vroeg.

Advies blijft dus:
Even Da er bij en misschien ook gewoon maar een foto laten maken....


En OCD kan alleen maar vanaf geboorte erin zitten. Hij is november afgelopen jaar nog gekeurd en heeft dit dus niet. Na het eerste levensjaar van een paard kan zich geen OCD meer vormen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 20:36 



 
Profiel   

noorbeek1234 schreef
Punz schreef
Uit eigen ervaring:
Eigen paard had ook een bult rondom spronggewricht. Sprong verder niet dik. Paard niet kreupel, nooit geweest. Bult relatief onveranderlijk. Toch maar even op de foto laten zetten: en gewoon toch een OCDtje en wel dusdanig dat er wel geopereerd moest worden ( én: met doorwerken was er wel degelijk schade gekomen). Eea is zeer goed gegaan allemaal. Dier heeft nooit meer last gehad
Dus wat mij betreft ook geen paniek zaaien, niet de pretentie dat ik vanachter de computer een diagnose kan stellen........maar wel het delen van een ervaring.. En dat is dus inderdaad waar je om vroeg.

Advies blijft dus:
Even Da er bij en misschien ook gewoon maar een foto laten maken....


En OCD kan alleen maar vanaf geboorte erin zitten. Hij is november afgelopen jaar nog gekeurd en heeft dit dus niet. Na het eerste levensjaar van een paard kan zich geen OCD meer vormen.

Ja dat kan wel, het kan namelijk ook van een trauma zijn. Daarom telt de ene foto minder zwaar dan de andere foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 21:23 



 
Profiel   

Dat kan dus wel... na een trap oid kan er ocd ontstaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 21:27 



 
Profiel   

De echte OCD / de "erfelijke" ( erfelijk tussen haakjes, want sterk afhankelijk van omgevingsfactoren ook) ontstaat inderdaad in het eerste levensjaar.
Dus technisch gezien spreek je hier dan niet van een OCD, maar er dan sprake kunnen zijn van een chip, dat zou dan de correctere benaming zijn.

Functioneel gezien is het hetzelfde: een los botfragmentje daar waar het niet hoort...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 21:40 



 
Profiel   

Hoi hoi, ik weet dat dit topic al 4 jaar oud is, toch zou ik graag willen weten hoe het is afgelopen met de bult op het been van dit paard. Wat was het nou? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem op dezelfde plek...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 15:01 



 
Profiel   

meart schreef
Hoi hoi, ik weet dat dit topic al 4 jaar oud is, toch zou ik graag willen weten hoe het is afgelopen met de bult op het been van dit paard. Wat was het nou? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem op dezelfde plek...

TS is 2 jaar niet online geweest.
In haar profiel staat een knopje met e-mail, hopelijk kun je haar zo bereiken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 15:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen