En ineens is onze toekomst onzeker...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 11:26

MizzMontana schreef:
Fijn dat ze gebeld hebben en dat het voor nu redelijk goed gaat met Joy.
Kunnen ze dat gaan controleren de komende dagen/weken of er verklevingen ontstaan? Of is dat iets wat je pas zou ontdekken als het weer mis gaat?


Dat is iets wat ik zeker met de arts ga bespreken. Heb al besloten een camera te kopen en die in stal op te hangen. Ik wil er ook alles aan doen (qua voer en medicatie) om de kans op verklevingen zo klein mogelijk te maken.

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 16:20

Wow! Ik schrik me dood hier!
Eerst zitten we nog lekker in je volg topic te kletsen en het volgende moment vind ik je hier ;(
Wat een hel ben jij doorstaan en ook nog in je eentje. Dikke knuf voor jou :(:)
Wel heel fijn om te lezen dat ze het na de operatie zo goed doet. Ik duim mee dat deze stijgende lijn blijft doorzetten.
ik ben inderdaad ook benieuwd hoe je kunt controleren op verklevingen. Ik zou denken om de zoveel tijd een echo maken?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 18:37

Ja het is bizar hoe snel het fout kan gaan. En onwerkelijk nog steeds.

Net weer geweest, ze was heel alert. Heeft echt erge honger en mestte toen ik er was. Ze is inmiddels van het infuus af. Als ze deze nacht doorkomt gaat ze morgen waarschijnlijk van de IC af. Maar ik wil nog niet teveel juichen.

joey2010

Berichten: 4354
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:54

Fijn dat ze lijkt op te knappen, alleen jammer van de onzekerheid of ze verklevingen gaat krijgen.

Inderdaad zo bizar hoe snel het kan gaan met paarden.
Het een op andere moment merk je dat ze doodziek zijn.

kally
Berichten: 5254
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:09

Heel veel sterkte gewenst met deze nare situatie, hopelijk blijft het vanaf nu de goede kant opgaan...

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:19

Pffff nou gelukkig gaat het de goede kant op... blijven duimen dat het zo blijft en hopelijk geen terugval! Kom op Joy! :-(

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 09:31

Wat fijn dat het zo goed lijkt te gaan *\o/* *\o/*

Krijgen we nog wel updates vandaag? We blijven hier duimen

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 09:42

Ohhh Poehee... schrik van dit bericht. Zag je naam staan en ik dacht toch niet die leuke uit het exterieur topic. Maar wel...

Gelukkig gaat het al beter met haar...ik duim met je mee.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 10:44

Goedemorgen allemaal. Ik ben wederom niet gebeld, dus ik ga ervan uit dat Joy het goed doet. Tussen 10 en twaalf straks krijg ik een update, en dat horen jullie dan uiteraard ook!

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:55

Jeetje wat schrikken zoiets! Fijn dat het tot nu toe goed lijkt te gaan. Ik duim mee voor jou en Gup.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 10:57

Wat foto's van gister. Ze stond er een stuk beter bij!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:59

Jeetje zeg, schrikken! Fijn dat het nu de goede kant op lijkt te gaan, ook ik duim mee!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110805
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:09

Ze kijkt op de eerste foto idd weer iets helderder uit haar ogen!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 11:39

Net weer gebeld en het gaat goed. Ze is stabiel de nacht doorgekomen en ze zijn nu ook de medicijnen aan het afbouwen. Ze krijgt vandaag nog pijnstilling en castrogard (merkte gister al dat ze aan het tandenknarsen was, is ook niet zo gek als je minimaal gevoerd wordt)

Ze laten haar vandaag nog op de IC, omdat er anders 2 keer overgedragen moet worden en dat zou alleen maar stress opleveren, maar dus niet omdat het nodig is. Rantsoen wordt morgen met een kilo verhoogt. Als ze dat verdraagt, is ze uit de kritieke fase.

Voorzichtig, héél voorzichtig, durf ik een beetje licht te zien aan het einde van deze tunnel. We hebben het al gehad over een kuurtje tegen de mok voor haar achterbenen (het zou mooi zijn als ze dat kunnen verhelpen nu ze in zo'n schone droge stal staat) en over het voerbeleid als ze weer thuis komt.

Poeh zeg wat ben ik blij met dit bericht! Vanmiddag ga ik weer even langs. Helaas morgen weer aan het werk, maar wel met een gerust hart!

Leo

Berichten: 50198
Geregistreerd: 06-12-02

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:41

Wat fijn dat ze ook deze nacht goed doorgekomen is! Ik blijf duimen voor een complicatieloos verder herstel...

Lughnassadh

Berichten: 1818
Geregistreerd: 11-08-12

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:56

Wat fijn nieuws!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:32

Wat een opluchting! Fijn te horen ts!

Weet je ook hoe ze voeren en waarom op die manier? Ik zou me kunnen voorstellen dat ze elke x aantal uur een klein beetje ruwvoer geven? Is interesse hoor, geen kritiek :)

Anoniem

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:33

Lieve dappere pup... <3

Anoniem

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:37

Jeetje wat schrikken.... Fijn dat het de goede kant op gaat! Hopelijk krijgt ze een voorspoedig herstel :(:)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 12:43

Jotoma schreef:
Wat een opluchting! Fijn te horen ts!

Weet je ook hoe ze voeren en waarom op die manier? Ik zou me kunnen voorstellen dat ze elke x aantal uur een klein beetje ruwvoer geven? Is interesse hoor, geen kritiek :)


Weet ik :D . Ze krijgt nu over de dag een kilo ruwvoer. Ze krijgt ieder x minuten een paar sprietjes. Dit om te zorgen dat er een constante en minimale hoeveelheid door de darmen gaat, zodat die niet gelijk te zwaar belast worden, mawr toch aan het werk blijven.

Ook krijgt ze een halve kilo dunne slobber in porties. Dit voor de voedingsstoffen. Niet teveel, om zoveel mogelijk gasvorming te voorkomen. Doel is nu dat ze weer op een 100% rantsoen komt en volledig medicijnvrij is. Dan mag ze naar huis. Dat zal over een week tot 10 dagen zijn.

Uiteraard komt er voor thuis een voerbeleid. Ik gok dat dat 24/7 hooi is (geen kuil) en niet meer dan een kilo krachtvoer. Ik ga ook zeker vragen naar supplementen of probiotica. Het is best ironisch, ik heb van de week als supplementen besteld voor haar weerstand (naf opkikker) die kreeg ik gister binnen... Ik laat de verpakking nog maar even dicht |o

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 12:49

Voor de mensen die het interessant vinden hier haar "chart"

Vrijdag
Afbeelding

Gister
Afbeelding

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:32

Ah thnx, logisch hoe ze gevoerd wordt. Maar een kilo ruwvoer, poeh, das niet veel!
Hoe kan ze gassig van slobber worden? Omdat het vloeibaar is ofzo?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 13:42

Jotoma schreef:
Ah thnx, logisch hoe ze gevoerd wordt. Maar een kilo ruwvoer, poeh, das niet veel!
Hoe kan ze gassig van slobber worden? Omdat het vloeibaar is ofzo?


Ze is ook ontzettend gefrustreerd van de honger. Zo zielig om te zien ;( . Ieder sprietje kuil dat ze tussem het zaagsel kan pakken eet ze op. En ze was de hele tijd bij mij aan het zoeken naar eten...

Hardvoer kan de neiging hebben om te gaan gisten en dat kan dus gas opleveren. Vooral als er muesli en melasse inzit. Ik zag dat het een slobber is op basis van muesli. Maar er zal wel het minimale inzitten. Ik kan me voorstellend dat ze daar ook ontzettend mee oppassen. Ze zal ook wel flink teruggaan in gewicht. Ze was ten opzichte van een half jaar geleden (ja toen is ze ook geopereerd geweest voor een navelbreuk) 100 kilo aangekomen. Hopelijk heeft deze ondervoeding nu geen gevolgen voor haar groei. Het zou natuurlijk echt verschrikkelijk zijn als ze hierdoor OCD ontwikkeld oid.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:49

Thnx voor je uitleg. Pff, jeetje idd! First things first, eerst maar goed herstellen van de operatie!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:48

Ahh fijn dat het de goede kant op lijkt te blijven gaan! Arme muppet maar 1kg ruwvoer is niet veel.