Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 36 van de 36 [ 899 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

 
Profiel   

BigBen schreef
Je moet niet proberen om de geschiedenis te herschrijven.

Het paard is ingeslapen omdat het twee ongeneeslijke ziektes had, hoefkatrol én head shaken. Ik wil aannemen dat CS tijdelijk geholpen heeft, maar verder ging het niet. De periode voor het inslapen was Callista opnieuw aan het shaken.

En voor alle duidelijkheid, ik vind het oprecht buitengewoon jammer dat het zo gelopen is, maar dat verandert niets aan de feiten.


Zijn alle bovenstaande quotes ineens ook op jezelf van toepassing.

Zullen we er dan nu over ophouden?


Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 28-06-21 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 10:51 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Mocht dat wel zo zijn, wil ik je liever niet tegenkomen als je ongenuanceerd wordt. m

:+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 10:52 



 
Profiel   

Kijk jij pakt mij op het feit dat ik niet mijn volledige verhaal doe in dit topic. Terwijl ik in mijn eigen en het headshake topic alles van a tot z uit de doeken doe.

Ik heb mij hier beperkt tot mijn cranio ervaring, en daar is niks maar dan ook niks mis mee. Als jij dat te weinig info vind prima. Maar ik ben niemand of niks verplicht om in elk topic mijn hele verhaal te doen.

Dat jij het lef hebt om tegen mij te zeggen dat ik de pot op kan? Had me gewoon een pb gestuurd om meer info te vragen maar echt wat een enorm zielige vertoning van jezelf laat je op deze manier zien.

Tis de manier waarop, ik ben mega transparant en open over het hele verhaal. Je had ook gewoon kunnen vragen waarom ze alsnog is in geslapen ipv je eerste bericht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 11:42 



 
Profiel   

Ik heb BigBen gerapporteerd, gaat veel te ver en veel te respectloos naar K_M toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 12:55 



 
Profiel   

+:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 12:56 



 
Profiel   

En zullen we dan nu BigBen BigBen laten want weer gaat het topic over de reacties van deze bokkers zoals zo vaak gebeurt. Op Bokt bestaat ook zoiets als foeien van mensen en dan zie je geen berichten meer van die persoon (als niet teveel mensen die berichten gaan quoten).

K_M laat gaan. Ik heb zelf vorig jaar een paard onverwacht moeten laten inslapen. Ik weet dus heel goed hoe het voelt om over je overleden paard nog posts te krijgen, dat is gewoon extra zout in de wonde van iets dat toch al zo pijn doet.
Ik vind het naar voor je en het overlijden van je paard en nog reacties erop. Nogmaals sterkte.


Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 28-06-21 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 13:48 



 
Profiel   

In al die jaren nooit van foei gehoord, dank voor de tip :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 13:52 



 
Profiel   

k_m schreef
Kijk jij pakt mij op het feit dat ik niet mijn volledige verhaal doe in dit topic. Terwijl ik in mijn eigen en het headshake topic alles van a tot z uit de doeken doe.

Eerst ben jij verontwaardigd omdat ik één van jouw berichten in een ander topic heb gelezen. Dat was, en ik citeer, "degoutant, flauw en zielig". Nu ben je verontwaardigd omdat ik jouw berichten in andere topics niet heb gelezen. Ja, wat is het nu eigenlijk ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 14:28 



 
Profiel   

Nee ik ben verontwaardigd dat jij beweert dat ik misleidende informatie geef. Dat doe ik niet want in de andere topics staat het hele verhaal, wat aangeeft dat ik niks verberg of verdraai.

Als jij mij had gevraagd waarom mijn paard alsnog ingeslapen was had ik dat graag volledig uit gelegd. Dit topic ging over cranio, niet hoefkatrol. Ik geef mijn ervaring met cranio en als jij dan op basis daarvan en het feit dat mijn paard dood is zomaar aan neemt dat het door het shaken kwam, dat is nog steeds gewoon inderdaad degoutant en zielig. Ik ga je op mijn foei lijst zetten want ik heb niks meer aan jou te zeggen op deze manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 17:59 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Soms ben ik zo blij dat ik mensen op de foei lijst heb staan :P

nnicolex fijn dat het bij die van jou geholpen heeft!
Ik heb ook die van mij ooit daarvoor laten behandelen maar ze werd eerder slechter dan beter helaas.

Wat heb je naast cranio nog meer veranderd wat helpt bij/tegen de headshaking?


Ja goede tip van die foei _/-\o_

Ik heb een shaker door pollenallergie icm overgevoelig voor uv licht (hij heeft het herpesvirus o.a. Waardoor ook al keer aanval maandblindheid in oog en continue vliegenkap voor bescherming). op dit moment krijgt hij dagelijks verneveling van wisselende producten door de flexineb voor zijn allergie. Daarnaast darmen/voer nog meer aangepast en geoptimaliseerd om zijn allergiesysteem nog beter te krijgen. Daarnaast ben ik gestart met bioresonantie en homeopatische ondersteuning. Ik was sceptisch, zal ik eerlijk zeggen, maar mijn paard heeft echt heel slecht gestaan waarbij continue schudden zowel in rust als met rijden/eten. En sinds 2-3 maanden neemt dit af en merk ik echt dat hij beter in zijn vel komt. Ik denk persoonlijk dat alles een beetje helpt en afwachten voor hoelang maar voor mij in ieder geval nu genoeg en daar ben ik al heel blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 21:11 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik heb BigBen gerapporteerd, gaat veel te ver en veel te respectloos naar K_M toe.


Ik ook. Maar ach, wat verbaast het me weer niks.
Het kan en mag allemaal..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 12:33 



 
Profiel   

k_m schreef
Nee ik ben verontwaardigd dat jij beweert dat ik misleidende informatie geef. Dat doe ik niet want in de andere topics staat het hele verhaal, wat aangeeft dat ik niks verberg of verdraai.

Als jij mij had gevraagd waarom mijn paard alsnog ingeslapen was had ik dat graag volledig uit gelegd. Dit topic ging over cranio, niet hoefkatrol. Ik geef mijn ervaring met cranio en als jij dan op basis daarvan en het feit dat mijn paard dood is zomaar aan neemt dat het door het shaken kwam, dat is nog steeds gewoon inderdaad degoutant en zielig. Ik ga je op mijn foei lijst zetten want ik heb niks meer aan jou te zeggen op deze manier.

Als jij in dit topic plaatst dat je goede ervaringen hebt met cs bij head shaking, zonder daarbij te vermelden dat het paard in kwestie is ingeslapen, onder andere omwille van head shaking, dan is dat misleidend. Mss niet met opzet, maar zonder meer misleidend. Ik zou niet weten wat je het anders kunt noemen.

Dat ik had kunnen vragen waarom je paard was ingeslapen slaat werkelijk nergens op. Ik wist niet eens dat Callista was ingeslapen, want dat heb je in dit topic nooit gemeld. Natuurlijk, het stond wél in een ander topic, maar je kunt toch niet verwachten dat ik alle topics waarin jij actief bent ga volgen ?

Ondertussen heb ik wél een aantal van jouw berichten in dat persoonlijk topic nagelezen. Genoeg in ieder geval om te weten dat Callista werd ingeslapen én omwille van de hoefkatrol, én omwille van het shaken. Dus nog een keer, je moet niet proberen om de geschiedenis te herschrijven. De realiteit is dat cs voor jouw paard hooguit tijdelijk enigzins heeft geholpen. Dat is jammer, maar het zijn wel de feiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 15:06 



 
Profiel   

+:)+ Je hebt helemaal gelijk, je bent echt een enorme bijdrage aan dit topic met je gave om dit helemaal te analyseren! Je merkt ook aan de reacties hoe erg het geapprecieerd wordt, dus ga zo door zou ik zeggen. :r

Laatste waar ik op reageer in ieder geval. Ik hoef jou mening niet over mijn situatie of wat ik hier wel of niet heb gezegd, dus hou het lekker voor jezelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 20:32 



 
Profiel   

Ik moet zeggen dat ik Foei kan aanbevelen aan een ieder :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 22:28 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Ik moet zeggen dat ik Foei kan aanbevelen aan een ieder :D

Dat is zeker handig bij bepaalde figuren.

Maar ook stoppen met quoten, want dan zie je het nog en gewoon stoppen met reageren.
Dan is het lolletje er zo af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 07:16 



 
Profiel   

Wel, ik sta daar helemaal anders in. Als ik in een topic actief ben probeer ik alle berichten te lezen, en aandachtig te lezen, ook en zelfs vooral de meningen waarmee ik het niet eens ben. Foeilijsten vind ik redelijk belachelijk en kinderachtig. Maar goed, ieder zijn ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 10:13 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Slmt9 schreef
Ik moet zeggen dat ik Foei kan aanbevelen aan een ieder :D

Dat is zeker handig bij bepaalde figuren.

Maar ook stoppen met quoten, want dan zie je het nog en gewoon stoppen met reageren.
Dan is het lolletje er zo af.


Eens :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 11:20 



 
Profiel   

Ik weet dat dit een oud topic is. Ik ben op zoek naar een goede craniosacraal therapeut in midden-Nederland (Utrecht). Heb niet alle 36 pagina's hier doorgelezen :P hoop dat er iemand is die mij een therapeut kan aanbevelen.

Mijn paard heeft al langere tijd last van traanogen. De dierenarts heeft al verschillende middeltjes gegeven en de traanbuizen doorgespoeld, maar niets helpt permanent. Ik hoop dat de cranio nog iets kan betekenen.

Dank alvast voor jullie tips.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 15:35 



 
Profiel   

Ik heb hele goede ervaringen met Fabienne Kiesenbrink van Helping hands on Horses komt door heel NL
Ook met Annemarie Bolhuis, de paarden alchemist, zij combineert meer technieken dan CS alleen, werkt ook door heel NL

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 16:35 



 
Profiel   

Jessica_K schreef
Ik weet dat dit een oud topic is. Ik ben op zoek naar een goede craniosacraal therapeut in midden-Nederland (Utrecht). Heb niet alle 36 pagina's hier doorgelezen :P hoop dat er iemand is die mij een therapeut kan aanbevelen.

Mijn paard heeft al langere tijd last van traanogen. De dierenarts heeft al verschillende middeltjes gegeven en de traanbuizen doorgespoeld, maar niets helpt permanent. Ik hoop dat de cranio nog iets kan betekenen.

Dank alvast voor jullie tips.


Hoe oud is je paard? Bij mijn pony word dit door PPID veroorzaakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 21:33 



 
Profiel   

Dank voor je reactie! Ze zitten alleen vrij ver weg waardoor de reiskosten nogal oplopen. Mocht er nog iemand een aanbeveling hebben voor iemand dichterbij Utrecht dan zou dat wel fijn zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 07:40 



 
Profiel   

Ze is 15 maar heeft dit al een aantal jaar. Verder ook helemaal gezond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 07:40 



 
Profiel   

Hi, ik geef dit topic ook weer even een schop :)

Zijn er mensen die ervaring met een therapeut in Drenthe hebben? Ik kan er wel een aantal op internet vinden maar weinig tot geen ervaringen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-23 12:22 



 
Profiel   

Ik up hem even omhoog.
Hier een paard die nu 2 behandelingen heeft gehad. De eerste was 31 juli en de 2e afgelopen vrijdag. Ik ben heel erg blij dat ik haar erbij heb laten komen. Naast cranio doet zij ook uitmeten en lymfe drainage. En ze behandelt ook honden

Klachten paard.
-Zichzelf vast zetten in kaak (waardoor ook lijf)
-Snel spanning/kijkerigheid met rijden en omgang
-Luchtwegklachten/Milde astma gediagnosticeerd. Irritatie aan de luchtpijp geen slijmvorming. Tijdens aandraven hoesten (Alleen in t voorjaar en zomer, soms najaar ook).
-Headshaken op de wei.

1e behandeling volledige op het headshaken gericht en uitgemeten. Daar kwamen geen gekke dingen uit, alleen wat hoge waardes van de bijnieren want kan kloppen vanwege zijn spanning en snelle stress. Ze heeft mij niks aansmeerd. Bach bloesem nog uitgemeten, daar kwam ook niet echt iets duidelijks uit dus daar hebben we t ook bij gelaten. Hij heeft dus een cranio sacraal behandeling gehad. Het headshaken op de wei was gelijk gestopt en hij was met rijden enorm fijn! Niet gespannen niet kijkerig en fijn in aanleuning.
Helaas na 1 week begon hij weer te headshaken en contact gelegd met haar. Zij gaf aan dat vooral voor wat zwaardere klachten er zeker wel 3/4 behandelingen nodig zijn. En sommige paarden om de 2/3 maanden behandelt moeten worden en dat het helaas iets blijvends kan zijn. Al denk ik dat het headshaken straks in t najaar wel weer minder wordt of stopt. Vorige jaar ook wat gedaan in de zomer , maar niet zo erg als dit jaar.

2e afspraak
Cranio, lymfe drainage en weer uitgemeten. Nu op essentiële oliën en wat meer op supplementen. Ik heb nu een olie gekregen die ik elke dag even aan hem laat ruiken (Olie tegen evt pollenallergie). Horseflex uitgemeten, kwam niet echt iets uit. Toen heltiehorse en daar kwamen heltiehorse cannabidol en luchtwegen goed uit. 2 supplementen waar ik niet zo snel naar had gegrepen. Vooral de cannabidol had echt niet bij mij opgekomen. Maar nu achteraf ik de beschrijving (en recensies)lees zou dit hem wel eens heel goed kunnen ondersteunen. Daar heb ik nu 2 gratis samples van gekregen van haar en ga die aankomende tijd geven en laten inwerken.

Ik vind haar echt een topper. En probeert de reiskosten zo laag mogelijk tehouden door meerdere mensen op de route hierheen te plannen. Ze zit zelf in de buurt van boskoop en ik zit in sgravezande.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-23 11:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 36 van de 36 [ 899 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen