Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 36 [ 899 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

 
Profiel   

Aangezien ik geen centraal topic kan vinden over cranio sacraal therapie, dacht ik laat ik er maar 1 openen.

Aankomende zaterdag komt er een therapeut bij mijn stalgenoot en ik dacht, misschien is dat ook wat voor mijn paard.

Waarom en wanneer heb jij je paard laten behandelen door een cranio sacraal therapeut? En door wie?

Graag hoor ik ervaringen :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 22:08 



 
Profiel   

Paard 1 is behandelend door Linda van Diepen. Zij is osteo en ook cranio sacraal therapeut. Zij pakt dit eigenlijk sowieso altijd wel mee in behandelingen. Bij dit paard vooral omdat ze chronisch hoofdpijn had. Na 1 behandeling merkte we al echt verschil op. Na behandeling 2 was het een heel ander paard.
Ze begon weer te spelen en was veel meer open en vriendelijk.

Paard 2 is behandelend door rowan adelaar. Voor haar was het ook om der hormoonhuishouding op orde te krijgen. En om de stress en spanning te verminderen.

Ik merk bij beide paarden echt verschil na de behandelingen.
Succes met die van jou!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 22:33 



 
Profiel   

Ik heb mijn pony’s meerdere keren cranio sacraal laten behandelen en merkte zeer duidelijk wel verschil. Ik kies er nu voor om een osteopaat te laten komen omdat ik merkte dat er blokkades waren die met alleen cranio niet opgelost gingen worden. Cranio is een onderdeel van osteopatie heb ik begrepen dus ik laat het nu beide doen.


Als cranio sacraal therapeut kwam Janneke Zijderveld bij mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 22:35 



 
Profiel   

Ik heb twee keer iemand bij mijn paard gehad die aan cranio sacraaltherapie deed. Ik hoopte dat het zijn tandenknarsen tijdens het werk op zou lossen. Ze stond erg goed aangeschreven, was ook een leuk mens. Hele verhalen over de nut en noodzaak van de therapie. Maar heel eerlijk... het heeft bij mijn paard geen enkel effect gehad.
Bij dit soort therapieën denk ik dat je vooral verbetering ziet omdat je het graag wil zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 22:36 



 
Profiel   

Hier nu ook 3x en cranio sacraal therapeut gehad bij mijn head shaker. Guus reageerde overal op, pollen, zon, regen, wind, overal ging hij van schudden ondanks allerlei andere maatregelen.
Na de 1e x al verbetering, na de 2e x was het weg. Helaas is de pollenallergie gebleven (logisch ook wel), maar de rest van de triggers hebben we geen last meer van.

Ik blijf het een vreemd abstract iets vinden; en als ik zelf geen resultaat had gezien had ik het ook echt niet geloofd. Maar voor Guus heeft het grotendeels geholpen, dus paard blij ik blij ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 22:40 



 
Profiel   

Sorry ts, ik heb geen ervaring. Maar ik wil wel graag even iets vragen als dat mag :j

mala26 schreef
Bij dit paard vooral omdat ze chronisch hoofdpijn had.

Paard 2 Voor haar was het ook om der hormoonhuishouding op orde te krijgen.


Hoe zijn beide diagnoses vastgesteld? Ben erg benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 09:20 



 
Profiel   

Ik heb een cursus Cranio gedaan voor paardeneigenaren, ik doe het dus zelf. Ook heb ik van de osteopaat verschillende "grepen" geleerd.

Ik zelf zie cranio iets anders. Door de ontspanning die er ontstaat in de spieren kunnen de blokkades door het lijf zelf opgelost worden. In de bovenlijn van het paard lopen vooral grote spieren die invloed hebben op het gehele bewegingsapparaat. Verder heb ik het idee dat een combinatie van verschillende soorten therapiestromingen zoals cranio, (triggerpoint)massage, osteopathie etc veel meer effect hebben dan maar 1 van deze therapieën. Vooral kijken en voelen wat je paard nog heeft en pas je training aan.
Maar dit is geheel mijn eigen mening :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 09:46 



 
Profiel   

Ik heb nu ook 2x een cranio sacraal therapeut erbij gehad en beide keren flinke verbetering gezien. Mijn paard heeft ook constant hoofdpijn. Haar ogen staan ook scheef. Die zie je met elke behandeling iets rechter gaan staan. Zo ook met haar rug. Ze had altijd een geultje in haar rug, deze is nu verdwenen. Je ziet ook de spieren werken tijdens een behandeling. Ik ben bezig de volgende weer te plannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 10:17 



 
Profiel   

Sinds 2 jaar laat ik mijn paard behandelen door een cranio-shiatsu therapeute na dat hij een "gewone" fysiotherapeut de stal uitgemept had 8)7 , laten we zeggen dat Bo zijn ongenoegen duidelijk liet blijken.Bo had toen ook de nodige mentale problemen door zijn verleden. Bij de eerste behandeling was mijn paard een introvert, boos en dominant paard na een paar behandelingen was er duidelijk meer ontspanning in zijn hele zijn. Tegenwoordig komt ze alleen nog voor de jaarlijkse "APK" gewoon als checkup en hij is nu een heel tevreden paard wat geweldig los door zijn lijf beweegt en een stuk socialer en vriendelijker is geworden. Aan mijn paard komt niemand anders meer!! Bij ons komt Bianca van Zeijl van Devlins Horse care........

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 10:41 



 
Profiel   

Mijn paard was getroffen door headshaking. Zo erg dat ze alleen bij schemer of donker buiten kon staan, en zodra de zon op kwam naar binnen moest. Rijden onder het zadel lukte ook niet meer.
Noem het en ik heb het geprobeerd: van regulier tot alternatief, binnen- en buitenland, van nieuw zadel tot diverse neusnetjes, speciale UV bril tot Prednisolon.
Ze shakte heel erg het hele jaar door buiten. Alleen binnen in het donker voelde ze zich prettig en shakte ze niet. Ik werd er zo verdrietig van.

Eerst heb ik haar cranio sacraal laten behandelen door Joey van http://joeyphilips.com/indicaties/headshaking/
Dat hielp goed, alleen kwam het telkens na een aantal weken weer terug.

Sinds 2 jaar wordt ze behandeld cranio sacraal door Fabienne van http://helpinghandsonhorses.com/.en dit helpt geweldig. Het klikt tussen Fabienne en mijn paard.

Resultaat: ze headshaket niet meer. Ze kan lekker de hele dag naar buiten en hoeft niet meer alleen binnen te staan. Ze rijdt weer onder het zadel en voor de koets.
Ze wordt nu ieder half jaar preventief cranio sacraal behandeld. En ik heb zelf een beginnersworkshop gedaan, zodat ik het zelf kan bijhouden tot Fabienne weer komt.

Paard blij, Dus ik ben heel blij. Ik ben zelf ook behandeld, omdat ik wilde weten wat het doet voor mijn paard. En ik moet zeggen dat ik het heel speciaal vind.

Ik ben fan.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 14:03 



 

Ik heb het ook mensen alleen maar heel veel geld zien kosten. Moesten ze iedere keer een plukje manen opsturen en dan werden er dure potjes met poeder opgestuurd, die soms wel meer dan €100.- kostte voor een potje niet groter dan een drinkglas. En eigenlijk zag je nooit echt heel veel verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 14:09 



 
Profiel   

Joolien schreef
Ik heb het ook mensen alleen maar heel veel geld zien kosten. Moesten ze iedere keer een plukje manen opsturen en dan werden er dure potjes met poeder opgestuurd, die soms wel meer dan €100.- kostte voor een potje niet groter dan een drinkglas. En eigenlijk zag je nooit echt heel veel verschil.


?? maar dat is geen cranio sacraal therapie, Joolien.
Dat heeft niets te maken met manen opsturen en dure potjes poeder. Cranio Sacraal therapie doet de therapeut door zijn handen te leggen op het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 14:12 



 
Profiel   

Weet iemand misschien een goede die in Zeeuws-Vlaanderen komt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 14:14 



 
Profiel   

shirleyp schreef
Sorry ts, ik heb geen ervaring. Maar ik wil wel graag even iets vragen als dat mag :j

mala26 schreef
Bij dit paard vooral omdat ze chronisch hoofdpijn had.

Paard 2 Voor haar was het ook om der hormoonhuishouding op orde te krijgen.


Hoe zijn beide diagnoses vastgesteld? Ben erg benieuwd!


Ik zal je vanavond even een pb sturen. Sta op het punt om weg te gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 16:48 



 
Profiel   

Wel goede ervaringen dus :j Bij ons op stal komt iemand die hier nog niet genoemd wordt. Ben benieuwd of het een goede is. Mijn stalgenoot is er lovend over. Zij had laatst een ander laten komen, maar die vond ze toch niet wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 17:24 



 
Profiel   

Ik ben ook wel benieuwd hoe de diagnose gesteld is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 15:32 



 

janouk schreef
Joolien schreef
Ik heb het ook mensen alleen maar heel veel geld zien kosten. Moesten ze iedere keer een plukje manen opsturen en dan werden er dure potjes met poeder opgestuurd, die soms wel meer dan €100.- kostte voor een potje niet groter dan een drinkglas. En eigenlijk zag je nooit echt heel veel verschil.


?? maar dat is geen cranio sacraal therapie, Joolien.
Dat heeft niets te maken met manen opsturen en dure potjes poeder. Cranio Sacraal therapie doet de therapeut door zijn handen te leggen op het paard.


tja ik weet het ook niet, maar zo werd de beste man/vrouw wel genoemd. Maar ik had er ook niet veel fiducie in hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 16:45 



 
Profiel   

mala26 schreef
shirleyp schreef

Hoe zijn beide diagnoses vastgesteld? Ben erg benieuwd!


Ik zal je vanavond even een pb sturen. Sta op het punt om weg te gaan


Heel graag! Alvast bedankt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 16:59 



 
Profiel   

Ik heb een jonge merrie laten behandelen door Bianca van Zeijl van Devlin's Horse Care. Dit paard had door een verregaande verwaarlozing op zowel mentaal als fysiek gebied slecht werkende darmen en was heel wantrouwend en afstandelijk naar mensen. Na de eerste behandeling was er al heel veel vooruitgang en na de 2e keer vroegen mensen die niet wisten dat ze behandeld was hoe het kon dat ze zo enorm toegankelijk en vriendelijk was ineens. ook de opgeblazen buik en natte mest zijn beduidend beter geworden. Ik stond er ook wat voorzichtig tegenover maar deze behandelingen zijn voor haar wel een keerpunt geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 17:15 



 
Profiel   

dblijham schreef
Ik heb een jonge merrie laten behandelen door Bianca van Zeijl van Devlin's Horse Care. Dit paard had door een verregaande verwaarlozing op zowel mentaal als fysiek gebied slecht werkende darmen en was heel wantrouwend en afstandelijk naar mensen. Na de eerste behandeling was er al heel veel vooruitgang en na de 2e keer vroegen mensen die niet wisten dat ze behandeld was hoe het kon dat ze zo enorm toegankelijk en vriendelijk was ineens. ook de opgeblazen buik en natte mest zijn beduidend beter geworden. Ik stond er ook wat voorzichtig tegenover maar deze behandelingen zijn voor haar wel een keerpunt geweest.


Waar is haar werkgebied? Ik zoek een betrouwbaar iemand in Zeeland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 17:38 



 
Profiel   

Ik heb met Margriet Lenting hele goede ervaringen..
www.opzoeknaardeoorzaak.nl


Laatst bijgewerkt door Elco op 28-02-18 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 17:46 



 
Profiel   

https://www.kiaravangrevenbroek.nl/craniosacraal

Ik heb Kiara. Zij heeft veel diploma’s behaald hierin. Ze komt uit heerjansdam. Wellicht komt ze ook in zeeland?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 17:46 



 
Profiel   

Merci voor de tips!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 17:56 



 

Ik had ook interesse in Fabienne maar vind haar echt bizar duur. Weet ook niet waar ze haar opleiding gedaan heeft, lees goeds over haar maar persoonlijk vind ik t enorm zweverig.
Heb een ander laten komen, die ook osteo is ( hippo Sofia).
Heel leuk mens maar heb geen effect gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 21:09 



 
Profiel   

Ja, ikke. Alweer jaren geleden inmiddels. Ik heb Karianne van Ruth op het erf gehad, zij is chiropractor en is ook opgeleid voor cranio sacraal. Nadat ze mijn paard bekeken en behandeld had tilde ze als laatste nog even zijn (behoorlijk grote) voorpluk op en zei: "het is maar goed dat ik hier ook nog even kijk". Mijn paard had een deuk in zijn hoofd, die had hij al toen ik 'm kocht. Daar is hij toen voor behandeld. Dat zag eruit alsof ze alleen maar een hand op zijn hoofd legde, alleen kwam er wel een flink energieveld vrij. Ik stond er een meter of twee vandaan en kon het daar voelen.

Daarna is mijn paard een paar dagen strontchagrijnig geweest. Hij was erg moe. En na die paar dagen ging hij ineens bokkend door de wei, met een los lichaam en een blij hoofd. Zijn schedel is een heel stuk normaler van vorm geworden, zijn rechter oog (de deuk zat rechts) kon weer tranen (wat het daarvoor niet goed kon, blijkbaar had de traanbuis iets bekneld gezeten) en hij stootte ook niet meer steeds met de rechterkant van zijn hoofd tegen van alles aan.

Later heb ik nog wel verschillende cranio sacrale mensjes bij mijn paarden gehad maar zo'n effect als die eerste keer heb ik nooit meer gezien. Mijn merrie vindt het wel altijd lekker ontspannend.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 21:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 36 [ 899 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen