Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 35 van de 36 [ 899 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

 
Profiel   

Natuurlijk mag zo'n tijdelijke verbetering gemeld worden. Zelfs een tijdelijke verbetering is beter dan helemaal niets. En laten we wel zijn, het wérd ook gemeld. Alleen is het redelijk misleidend om te melden dat CS de symptomen heeft weggenomen, zonder aan te geven dat het effect alleen maar tijdelijk was. Ik geloof niet dat k_m dat met opzet gedaan heeft, maar het maakt wel een fors verschil.

@Elisa2 Ik loop geen berichten na te pluizen. Noch zin in, noch tijd voor.


Laatst bijgewerkt door BigBen op 27-06-21 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 09:20 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
En dan zo ook nog gelijk proberen te halen klinkt mij in de oren als een nare eigenschap.

In al jouw berichten heb ik nog nooit een behoorlijk, beredeneerd argument gevonden. Nee, het moet altijd maar weer persoonlijk worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 09:25 



 
Profiel   

Had je dat nou gezegd, evt in combinatie met het feit dat regulier voor dit paard ook niks kon, had het al heel anders geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 09:25 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Had je dat nou gezegd, evt in combinatie met het feit dat regulier voor dit paard ook niks kon, had het al heel anders geweest.

Ik ken eigenlijk helemaal geen mensen die alleen maar voor alternatief gaan. Maar altijd in combi of na regulier.
Het reguliere met; je (paard) moet er maar mee leren leven. Is helaas te vaak gehoord en veel mensen willen zich daar niet zomaar bij neer leggen.
Helaas werkt soms beide gewoon niet. ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 09:30 



 
Profiel   

Paard had hoefkatrol categorie 3 met losse fragmenten. Is daarom ingeslapen. Echt degoutant dat je dit nu zo aanhaalt en super flauw. Had me een pb gestuurd als het je zo hoog zit.

Echt als je zo mijn berichten gaat uitpluizen is gewoon zielig. Cranio heeft mijn paard enorm enorm hard geholpen, de behandeling was nog niet volledig maar toen kwam de hoef katrol en heb ik zelf de handdoek in de ring gegooid. Echter was er een enorme enorme verbetering merkbaar en kon mijn paard terug in de regen buiten staan, iets waar ze eerst compleet gek van werd.

Maar ik hoef mij niet te verantwoorden, gewoon sneu dit zo op de man 2 jaar later. Ik heb alles alles gedaan voor dit paard en het doet enorm pijn om dit bericht zo out of the blue te lezen terwijl ik even tussen een terrasje door op bokt kijk. Denk even na voor je mensen zo persoonlijk gaat pakken want je hebt geen idee hoe hard dit binnenkomt om er gewoon zo baf nog eens lekker aan herinnerd te worden. Echt bedankt lekker volwassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 14:50 



 
Profiel   

k_m :knuffel:

Hele grote knuffel

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 14:58 



 
Profiel   

Ach wat verdrietig K-M . Sterkte meid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 15:27 



 
Profiel   

k_m schreef
Paard had hoefkatrol categorie 3 met losse fragmenten. Is daarom ingeslapen. Echt degoutant dat je dit nu zo aanhaalt en super flauw. Had me een pb gestuurd als het je zo hoog zit.

Echt als je zo mijn berichten gaat uitpluizen is gewoon zielig. Cranio heeft mijn paard enorm enorm hard geholpen, de behandeling was nog niet volledig maar toen kwam de hoef katrol en heb ik zelf de handdoek in de ring gegooid. Echter was er een enorme enorme verbetering merkbaar en kon mijn paard terug in de regen buiten staan, iets waar ze eerst compleet gek van werd.

Maar ik hoef mij niet te verantwoorden, gewoon sneu dit zo op de man 2 jaar later. Ik heb alles alles gedaan voor dit paard en het doet enorm pijn om dit bericht zo out of the blue te lezen terwijl ik even tussen een terrasje door op bokt kijk. Denk even na voor je mensen zo persoonlijk gaat pakken want je hebt geen idee hoe hard dit binnenkomt om er gewoon zo baf nog eens lekker aan herinnerd te worden. Echt bedankt lekker volwassen.


:(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 15:42 



 
Profiel   

k_m schreef
Paard had hoefkatrol categorie 3 met losse fragmenten. Is daarom ingeslapen. Echt degoutant dat je dit nu zo aanhaalt en super flauw. Had me een pb gestuurd als het je zo hoog zit.


Er is niets degoutant en niets flauw aan, en ik heb je berichten niet nagezocht. Ik neem direct aan dat je het niet met opzet hebt gedaan, maar als je hier zelf metéén het volledige verhaal had verteld, nl. dat het paard ingeslapen was, en de cs alleen tijdelijk had geholpen, had ik dat niet hoeven te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 15:49 



 
Profiel   

Het siert je enorm Bigben, dat je je verkeerde interpretatie naar k_m kenbaar maakt.

Ik ben blij dat je niet zo laf bent om haar de schuld van jouw verkeerde aanname in de schoenen te schuiven

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 16:04 



 
Profiel   

Precies Rocamor, dikke knuffel voor jou k_m.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 21:47 



 
Profiel   

k_m schreef
Paard had hoefkatrol categorie 3 met losse fragmenten. Is daarom ingeslapen. Echt degoutant dat je dit nu zo aanhaalt en super flauw. Had me een pb gestuurd als het je zo hoog zit.

Echt als je zo mijn berichten gaat uitpluizen is gewoon zielig. Cranio heeft mijn paard enorm enorm hard geholpen, de behandeling was nog niet volledig maar toen kwam de hoef katrol en heb ik zelf de handdoek in de ring gegooid. Echter was er een enorme enorme verbetering merkbaar en kon mijn paard terug in de regen buiten staan, iets waar ze eerst compleet gek van werd.

Maar ik hoef mij niet te verantwoorden, gewoon sneu dit zo op de man 2 jaar later. Ik heb alles alles gedaan voor dit paard en het doet enorm pijn om dit bericht zo out of the blue te lezen terwijl ik even tussen een terrasje door op bokt kijk. Denk even na voor je mensen zo persoonlijk gaat pakken want je hebt geen idee hoe hard dit binnenkomt om er gewoon zo baf nog eens lekker aan herinnerd te worden. Echt bedankt lekker volwassen.


Sterkte en trek je er niks van aan, je hebt alles voor je paard gedaan en overal open voor gestaan. Heel spijtig dat het niet heeft mogen baten maar als de benen kapot zijn wordt het heel moeilijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 07:40 



 
Profiel   

BigBen schreef
k_m schreef
Paard had hoefkatrol categorie 3 met losse fragmenten. Is daarom ingeslapen. Echt degoutant dat je dit nu zo aanhaalt en super flauw. Had me een pb gestuurd als het je zo hoog zit.


Er is niets degoutant en niets flauw aan, en ik heb je berichten niet nagezocht. Ik neem direct aan dat je het niet met opzet hebt gedaan, maar als je hier zelf metéén het volledige verhaal had verteld, nl. dat het paard ingeslapen was, en de cs alleen tijdelijk had geholpen, had ik dat niet hoeven te doen.


Eigenlijk vind ik dat je uit fatsoen nu gewoon je mond moet houden.

In ieder geval is KM niemand wat verplicht, de cranio heeft geholpen voor het probleem destijds en dat het paard door andere redenen ingeslapen is staat er helemaal los van en hoeft dus ook echt niet vermeld te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 07:42 



 
Profiel   

Je moet niet proberen om de geschiedenis te herschrijven.

Het paard is ingeslapen omdat het twee ongeneeslijke ziektes had, hoefkatrol én head shaken. Ik wil aannemen dat CS tijdelijk geholpen heeft, maar verder ging het niet. De periode voor het inslapen was Callista opnieuw aan het shaken.

En voor alle duidelijkheid, ik vind het oprecht buitengewoon jammer dat het zo gelopen is, maar dat verandert niets aan de feiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 08:09 



 
Profiel   

Wauw, nog meer zout in een wond strooien, alleen maar omdat je ergens tegen bent…..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 08:20 



 
Profiel   

BigBen
In dit topic heb je al zoveel berichten geplaatst; 5 pagina's vol: waarin je keer op keer duidelijk maakt dat jij geen heil ziet in de cranio sacraal therapie.

Geloof mij, dat is mij en velen van ons in dit topic echt wel duidelijk. Conclusie: jij vindt het niets en zal het ook nooit iets gaan vinden. Prima.

Wat mij betreft hoef je niet nog 5 pagina's te gaan vullen met berichten in dit topic: ze voegen voor mij niets toe meer. Het is alleen maar een herhaling van zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 09:40 



 
Profiel   

Sorry hoor Janouk, maar uiteindelijk vertel jij ook keer op keer hetzelfde verhaal.
Iets van de pot en de ketel ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 09:44 



 
Profiel   

Bigben, ik lees vol verbazing jou berichten.
Als jij aangeeft dat je geen tijd en zin hebt om berichten na te pluizen, waarom dan al die moeite om op een oud bericht te reageren en keer op keer jou mening duidelijk te maken.. lijkt niet passend in jou verhaal wat betreft geen zin e tijd. Nog meer zout op de wonden strooien lijkt mijn inziens overbodig. Je visie en mening is duidelijk.

Dikke knuffel KM, wat een verdrietige situatie.


Hier een headshaker met positieve verbetering na cranio therapie. En nee heus niet alleen door cranio therapie want ik heb nog veel meer andere dingen ingezet maar 1 ding is wel duidelijk bij mijn paard en dat is dat het reguliere traject hem helaas niet verder kon helpen en nu knapt hij (mede door cranio) zichtbaar op. En dat is geen roze bril, placebo effect, want zelfs stalgenoten die ik niet betrek ik mijn zorgen rondom zijn headshaking zien hem opknappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 09:51 



 
Profiel   

nnicolex schreef
Bigben, ik lees vol verbazing jou berichten.

Ik ook, ik ook :D .

nnicolex schreef
Als jij aangeeft dat je geen tijd en zin hebt om berichten na te pluizen, waarom dan al die moeite om op een oud bericht te reageren en keer op keer jou mening duidelijk te maken..

De bedoeling was niet om mijn mening, maar wél om de feiten duidelijk te maken.
Het bericht van k_m suggereerde dat CS de shaking problemen had opgelost. Dat was niet, of beter gezegd alleen tijdelijk het geval. En je bent het toch met me eens dat het van groot belang is om minstens de feiten correct te hebben ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 09:59 



 
Profiel   

Soms ben ik zo blij dat ik mensen op de foei lijst heb staan :P

nnicolex fijn dat het bij die van jou geholpen heeft!
Ik heb ook die van mij ooit daarvoor laten behandelen maar ze werd eerder slechter dan beter helaas.

Wat heb je naast cranio nog meer veranderd wat helpt bij/tegen de headshaking?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 10:08 



 
Profiel   

BigBen schreef
nnicolex schreef
Bigben, ik lees vol verbazing jou berichten.

Ik ook, ik ook :D .

nnicolex schreef
Als jij aangeeft dat je geen tijd en zin hebt om berichten na te pluizen, waarom dan al die moeite om op een oud bericht te reageren en keer op keer jou mening duidelijk te maken..

De bedoeling was niet om mijn mening, maar wél om de feiten duidelijk te maken.
Het bericht van k_m suggereerde dat CS de shaking problemen had opgelost. Dat was niet, of beter gezegd alleen tijdelijk het geval. En je bent het toch met me eens dat het van groot belang is om minstens de feiten correct te hebben ?


Om het dan feitelijk te houden: k_m suggereerde helemaal niet dat het head shaken van haar paard was opgelost. Enkel dat door de CS haar paard weer in de regen kon staan, net als na een PENS behandeling, die (aangezien ze verder is gaan zoeken bij CS) ook niet (afdoende) hielp.

k_m schreef
Mijn paard heeft 2 behandelingen gehad, ik was vrij sceptisch. (zoals altijd met alternatievere dingen), de therapeut was heel blij met de vooruitgang. Ik vond het zelf moeilijk te merken omdat ik heel er gefocussed ben op het shaken.

Nu kan ik zeggen dat ze niet meer compleet flipt bij regen, eerst werd ze echt absoluut gek. Nu afgelopen week heb ik haar zelf een keer buiten gehad, en eerst schudde ze een beetje en daarna gewoon niet meer. Normaal moest ik dit echt niet proberen in regen, ze werd echt gek zou je omver lopen, zichzelf verwonden,.. Nu was ze echt rustig! Kreeg vandaag een berichtje van een verwonderde stal eigenaresse dat ze buiten stond in de regen en niet schudde! Ze was eigenlijk op weg om haar binnen te halen, maar voor het eerst in maanden was dit niet nodig. Echt bizar. We zijn er nog niet, maar ik ben er nu toch echt van overtuigd dat het verandering brengt. Vanaf moment 1 heeft ze enorm hevig gereageerd op regen, ik heb haar NOOIT buiten kunnen doen bij regen (enkel na de PENS behandeling vorig jaar). Van 1 minieme druppel begon ze al.

Ik hou jullie op de hoogte maar voorlopig positief hier!!


k_m schreef
Ik heb er ook goede ervaringen mee. Ik geloofde er echt niet in, maar als je echt uit behandeld bent met een headshaker dan wordt je hopeloos.

Paard kon niet tegen regen, nooit niet ging helemaal door het lint dan. Eender wanneer / hoe dan ook. Je kon er echt niks mee dan.

Na 2 Cranio behandelingen kon ze weer buiten in de regen, ik vind dat toch opmerkelijk. Verder is er niks veranderd.


Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 10:18 



 
Profiel   

Wat mij vooral stoort is dat je beweert geen berichten uit te pluizen, maar wel met de exacte sterf datum van mijn paard komt aanzetten. Mijn bericht in dit topic was ook al een hele tijd geleden. Het zit je duidelijk heel erg dwars dat deze therapie bestaat.

Of het nu werkt of niet, het is gewoon kinderachtig om dit zo aan te pakken. Ik vraag me af hoe je er überhaupt op komt om uit het niks dit naar boven te halen. Nu echt het dringende verzoek om te stoppen met de situatie van mijn paard te misbruiken om je mening op te dringen. Paard is verdorie dood en nog moet er over gediscussieerd worden door jou. Stop er gewoon mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 10:25 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Om het dan feitelijk te houden: k_m suggereerde helemaal niet dat het head shaken van haar paard was opgelost. Enkel dat door de CS haar paard weer in de regen kon staan, net als na een PENS behandeling, die (aangezien ze verder is gaan zoeken bij CS) ook niet (afdoende) hielp.

Dat kan best, en dan heb ik dat bericht verkeerd geïnterpreteerd. Alleen, op dat moment wist ik helemaal niet dat Callista was ingeslapen. Dat ben ik pas een paar dagen terug compleet toevallig te weten gekomen. En als je trouwens mijn directe reactie op het originele bericht van k_m leest, dan zie je dat dat een vrij positieve reactie was. En dat mijn houding tov CS veel genuanceerder is dan velen hier denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 10:30 



 
Profiel   

k_m schreef
Wat mij vooral stoort is dat je beweert geen berichten uit te pluizen, maar wel met de exacte sterf datum van mijn paard komt aanzetten. Mijn bericht in dit topic was ook al een hele tijd geleden. Het zit je duidelijk heel erg dwars dat deze therapie bestaat.

Sorry, maar nu mag jij van mij de pot op. Ik weet wanneer Callista ingeslapen is omdat ik ergens in een topic belandde waar jij iets schrijft als, "ik kan niet geloven dat het al weer twee jaar geleden is dat Callista ingeslapen is". Toen besefte ik dat de merrie dood was, terwijl ik dacht dat ze gewoon nog leefde, en middels CS min of meer normaal kon functioneren. Dus jawel, ik vond dat op zijn minst verrassend, zeker gezien je bericht in dit topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 10:40 



 
Profiel   

If one man says you are a donkey, so be it. But if 10 men say, you better buy yourself a saddle... Als jij van jezelf vindt dat je genuanceerd bent, maar het gros van degenen dat hier reageert vindt dat je overkomt met een hetze tegen (in dit geval) CS, kun je ook eens naar jezelf en je eigen reacties kijken.

BigBen schreef
En dat mijn houding tov CS veel genuanceerder is dan velen hier denken.


Genuanceerd naar alternatief ben ik wel / ook.
Helpt het altijd? Nee en dat heb ik zelf mogen ervaren
Maar kan ook niet zeggen dat het nooit iets doet.
Hou als klant wel in de gaten: laat niet eindeloos van alles doen (noch regulier noch alternatief), want je loopt erop leeg.

Kort overzichtje van je genuanceerde reacties:
BigBen schreef
Cranio-sacraal is complete, absolute, gigantische kwakzalverij.
Het heeft geen enkele wetenschappelijke basis.
De theorie achter cranio-sacraal slaat nergens op.
De technieken die door de zogenaamde 'therapeuten' worden toegepast hebben geen enkele werkzaamheid, en kunnen ook nog eens gevaarlijk zijn.
Cranio-sacraal is puur boerenbedrog.

Cranio-sacraal therapeut krijgt zes maand voorwaardelijk na dood baby.


BigBen schreef
Craniosacraal is pure kwakzalverij.
Zowel de theorie als de praktijk is te gek om los te lopen.

Om te geloven dat craniosacraal werkt moet je ofwel verschrikkelijk dom, ofwel verschrikkelijk lui zijn. Verschrikkelijk lui, want wie de moeite doet om een paar serieuze en betrouwbare bronnen op te zoeken, die weet metéén hoe de vork in de steel zit.


BigBen schreef
Kort samengevat, craniosacraal therapie is nonsens, en heeft geen enkele therapeutische waarde.

BigBen schreef
tylando schreef
Je hebt ook wel goede en minder goede therapeuten. Dat is in elk beroep. Soms zitten er vaak mindere tussen.

Te lui om te lezen.
Ik heb netjes uitgelegd waarom craniosacraal niet werkt.
Dat heeft niets met de behandelaar te maken.
Of het nu X of Y of Z is, speelt geen enkele rol.
Craniosacraal is pure nonsens, en kan eenvoudigweg niet werken.


BigBen schreef
Cranio sacraal therapie kan zeker een ondersteuning zijn.

BigBen schreef
Craniosacraal therapie werkt vooral ter ondersteuning van de behandelaar. Met name haar of zijn portemonnee. Verder heeft het jammer genoeg geen enkel effect.


kleine greep van de eerste en de laatste pagina.

Ik geloof zeer zeker dat jij enorm veel kennis bezit, dat zie ik wel in een heel aantal berichten die je plaatst op Bokt. Maar genuanceerd kan ik het niet noemen.

Mocht dat wel zo zijn, wil ik je liever niet tegenkomen als je ongenuanceerd wordt. m
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 10:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 35 van de 36 [ 899 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen