Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Luchtweginfectie?

 
Profiel   

Gooiske schreef
Sterkte TS, heb je het ook gemeld bij de organisatie van het stamboek, omdat je daar afgelopen zaterdag nog geweest bent met hem.....

Dat was 31 maart, dus inmiddels al meer dan 2 weken geleden. Incubatie tijd is tot 14 dagen... Er is 1 pony waar hij mee in contact geweest is en die eigenaar weet het :j (en pony is niet ziek geworden)


Bedankt voor alle lieve berichten! Ik heb de stal gisteravond geholpen met temperaturen van alle paarden.. zo'n 40 paarden. Voelde me daar toch een beetje verplicht toe :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 07:15 



 
Profiel   

Beetje hulp is natuurlijk voor beide partijen handig. Pas wel op met kleding, schoenen handen enz. Dat je het niet verder verspreid, goede hygiëne maatregelen zijn belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 07:57 



 
Profiel   

Haai xZiva (om je echte naam maar even niet te noemen haha)

Stal eigenaar heeft het stil gehouden omdat het in eerste instantie nog helemaal niet zeker was en omdat hij niet onterecht paniek wou zaaien.
Want eerlijk is eerlijk, we hebben echt een aantal paniekzaaiers op stal staan haha.

Nu heeft hij alles wel op facebook gezet om mensen daar over te informeren.
En dat het feit shetlander wordt genoemd; liever dat ze dat zo noemen ipv geen aanduiding. Anders gaat er alleen maar gespeculeerd worden en nu staat je naam er niet bij genoemd. :)

Voel je zeker niet schuldig! Het had iedereen kunnen overkomen en zie het als een leer voor de volgende keer ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 08:20 



 
Profiel   

MJR_Tjelle schreef
Voel je zeker niet schuldig! Het had iedereen kunnen overkomen en zie het als een leer voor de volgende keer ;)

Ik denk dat ik even gemist heb dat TS iets fout gedaan heeft? Volgens mijns het gewoon dikke pech en een tr laat gestelde diagnose, maar daar kan TS niets aan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 09:48 



 
Profiel   

MJR_Tjelle schreef
Haai xZiva (om je echte naam maar even niet te noemen haha)

Stal eigenaar heeft het stil gehouden omdat het in eerste instantie nog helemaal niet zeker was en omdat hij niet onterecht paniek wou zaaien.
Want eerlijk is eerlijk, we hebben echt een aantal paniekzaaiers op stal staan haha.

Nu heeft hij alles wel op facebook gezet om mensen daar over te informeren.
En dat het feit shetlander wordt genoemd; liever dat ze dat zo noemen ipv geen aanduiding. Anders gaat er alleen maar gespeculeerd worden en nu staat je naam er niet bij genoemd. :)

Voel je zeker niet schuldig! Het had iedereen kunnen overkomen en zie het als een leer voor de volgende keer ;)

Tegen mij is gezegd: we houden het verhaal gewoon op een speekselklier abces. Dezelfde avond kreeg ik wel een appje dat hij het op het terras zat te vertellen aan iedereen.. dus in een uur tijd een compleet andere aanpak? Dat vond ik gewoon vreemd

Daarnaast is het ook nog steeds niet zeker, omdat ik vandaag of morgen pas gebeld word met de uitslag van de swab.

Maar zoals je weet doe ik er op de manege alles aan om ze te helpen ;)



jobamara schreef
Beetje hulp is natuurlijk voor beide partijen handig. Pas wel op met kleding, schoenen handen enz. Dat je het niet verder verspreid, goede hygiëne maatregelen zijn belangrijk.

Kleding is allemaal warm gewassen, en ik heb zelfs nieuwe kleding etc. Aan gedaan. Ik ben gisteren niet naar mijn pony geweest en ga als allerlaatste naar hem toe, en daarna direct naar huis :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 10:22 



 
Profiel   

Voel je niet schuldig. En laat het je zeker niet aanpraten. Ik heb het deze winter gehad. Begon met een pony met een lichte hoest en vieze oogjes. We dachten aan een verkoudheid. Een paar weken later de kwpn er. Ze kreeg wat wit snot maar verder was er niks aan de hand. Twee dagen later werd het snot geel/ groen en ze had verhoging. Weer twee dagen later niks meer aan de hand. Een week later mijn twee oudjes: koorts en snot. Toen de veearts gebeld omdat 1 van de pony’s COPD heeft en ik daar heel voorzichtig mee ben. Ik dacht aan influenza maar mijn veearts zei gelijk: het zou droes kunnen zijn. Dus ik zeg nog: kan niet joh, de ene is 22 jaar en de ander al over de 30. Bleek de veearts toch gelijk te hebben. Paar dagen later kreeg de pony van 22 een dik abces. Het is open gegaan en er kwam een hoop rotzooi uit joh!

Daarna was de koorts weg en was het klaar. De oudste pony heeft nooit een abces gehad en heeft alleen wat tegen de koorts gehad.

Maar droes kan ongemerkt voorbij gaan met een klein kuchje zonder dat je het opmerkt. Hoe het verloopt is gewoon niet altijd gelijk aan de symptomen op internet.

En er wordt echt heel spastisch over gedaan vind ik.

Ik heb de eigenaresse van de paarden in de weide naast de onze ingelicht en mijne wel gewoon buiten gelaten met een gangpad ertussen zodat ze niet bij elkaar konden komen. Die van haar hebben nooit iets gehad.

En ik zorgde dat ik andere kleding aan trok als ik op een andere plaats met paarden kwam.

Gelukkig heb ik ze thuis staan en ze hebben het dus alle 4 gehad in een tijdsbestek van een week of 6.

Maar het kan in het begin dus ook lijken op een simpele verkoudheid. Paard hoeft niet eens koorts te krijgen.
Ik zag hier iemand schrijven: hopelijk een leer voor de volgende keer. Dat slaat dus nergens op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 10:44 



 
Profiel   

eilleen333 schreef
MJR_Tjelle schreef
Voel je zeker niet schuldig! Het had iedereen kunnen overkomen en zie het als een leer voor de volgende keer ;)

Ik denk dat ik even gemist heb dat TS iets fout gedaan heeft? Volgens mijns het gewoon dikke pech en een tr laat gestelde diagnose, maar daar kan TS niets aan doen.


Leer voor de volgende keer? Dus je vindt wel dat ze iets fout heeft gedaan.. Lekker zeg..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 18:23 



 
Profiel   

Raamzicht schreef
Leer voor de volgende keer? Dus je vindt wel dat ze iets fout heeft gedaan.. Lekker zeg..



Ik zeg helemaal niet dat ze iets fout heeft gedaan?
Dit is echt weer typisch bokt.

Ik ken ts persoonlijk en sta op dezelfde stal. Ik weet zeker dat ze weet wat ik bedoel en anders is ze niet bang om me op te zoeken om uitleg te vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 19:22 



 
Profiel   

Rustig maar. Vond je netjes reageren
MJRTjalle.
Denk zelf dat je het bedoelde als geen ziek paard verplaatsen.
Ben maar lief voor elkaar op stal.
Duim dat pony van TS snel opknapt en het voor de rest goed blijft gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 06:27 



 
Profiel   

jobamara schreef
Rustig maar. Vond je netjes reageren
MJRTjalle.
Denk zelf dat je het bedoelde als geen ziek paard verplaatsen.
Ben maar lief voor elkaar op stal.
Duim dat pony van TS snel opknapt en het voor de rest goed blijft gaan.

Als ik wist dat hij ziek was had ik hem niet verplaatst ;)
Hij kreeg de eerste symptomen pas een paar dagen NA de verhuizing..

Bedankt voor de lieve reacties! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 10:32 



 
Profiel   

Zojuist van de (andere) dierenarts te horen gekregen dat de swab positief was.. wat we eigenlijk al dachten dus :=

In het vervolg komt er bij mij een andere dierenarts :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 12:32 



 
Profiel   

xZiva_ schreef
Zojuist van de (andere) dierenarts te horen gekregen dat de swab positief was.. wat we eigenlijk al dachten dus :=

In het vervolg komt er bij mij een andere dierenarts :=

Ik zou dit even terugkoppelen naar de eerste dierenarts. Niet om hem een hak te zetten ofzo, maar even te attenderen op het feit dat hij het gemist heeft (volgende keer denkt hij bij deze symptomen dan hopelijk wel aan droes) maar ook omdat hij na jullie misschien nog op andere bedrijven is geweest. En droes is nou eenmaal besmettelijk...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 13:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen