Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 12 [ 285 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Daroma: ophoping van medische problemen, ten einde raad.

 
Profiel   

Vind ik ook hoor Elise. Als we haar zo kunnen houden als ze nu is, dan kunnen we haar ook gewoon als rijpaard voor alleen basiswerk blijven gebruiken.

Kaatje.. Wat ontzettend lief! Dankjewel, doet ons goed!
Ik ben overigens wel altijd blij met bokkers met een kritische blik en heb zeker de tips meegenomen in mijn training. Maar er zitten ook bokkers tussen die alleen heel negatief en op de persoon kunnen reageren, vervolgens hoor je ze niet meer als het beter gaat. Dat soort reacties probeer ik links te laten liggen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 12:26 



 
Profiel   

Mijn paard had ook verklevingen en dat is met intensieve aquatherapie helemaal goed gekomen. Veel succes met je merrie, het ziet er al beter uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 21:17 



 
Profiel   

Klinkt positief itsipitsie!

Afgelopen woensdag weer heerlijk gereden, ze doet het goed:

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 18:04 



 
Profiel   

Leuke plaatjes, mooi dier is het! zit er nog steeds verbetering in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 18:12 



 
Profiel   

Dankjewel! Ja er zit zeker nog steeds verbetering in. Been is ook echt heel dun en zacht. Dat "een beetje lopen door het water" zoveel effect kan hebben.

Ze is ook een stuk rechter en ze is heel fanatiek met rijden. Ze begint ook wat relaxter te worden onder het zadel, zet haar energie nu steeds meer om in kracht ipv stress.

Wel zie ik nog steeds verschil als haar rechter achterbeen naar voren gaat. Die is minder correct dan wat je ziet op bovenstaande foto (daar gaat het linker achterbeen bijna gelijk naar voren met rechtsvoor).

En ter compensatie gooit ze dan haar linker voorbeen extra naar voren.

Als voorbeeld, dit was tijdens het losrijden:

[ img ]

Maar het gekke is.. Dit doet ze niet aan de longe. Dus wellicht aangeleerd icm nog wat spanning?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 08:27 



 
Profiel   

Interessant! Wel super mooi dat het zo goed werkt.

Ze is niet links gevoelig op de plek van de singel? (Door pijn maagzweer ontwikkeld?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 09:25 



 
Profiel   

Apart dat ze het niet aan de longe doet..loopt ze dan "vrij"? wellicht heeft met de aanleuning te maken..scheef geworden door compensatie en nog niet recht genoeg om met belasting en in aanleuning het been goed te belasten.

Super dat de aquatherapie zoveel goeds doet, je verwacht inderdaad niet snel dat het zoveel effect kan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 09:49 



 
Profiel   

Ik denk inderdaad dat het met de aanleuning te maken heeft icm spanning en ter compensatie van haar rechter achter been.

Als we longeren met dubbele longe dan doet ze het niet. Raar haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 08:54 



 
Profiel   

Juist heel gunstig denk ik, waarschijnlijk als je zo doortraint wordt het ohz ook steeds beter als je je veel gaat bezig houden met rechtrichten en beide achterbenen even actief maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 09:15 



 
Profiel   

Cardy, fijn dat er al zoveel verbetering is, ik hoop dat het laatste stukje ook goed komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 09:25 



 
Profiel   

Het is alweer even geleden dat ik voor het laatst een update heb gedaan.. Het gaat goed met Roma.

En de aquatraining... Ik was heel sceptisch maar ben helemaal bijgedraaid en zou het iedereen aanraden. Roma haar been is zoveel verbeterd, been is dankzij de aquatraining net zo dun geworden als haar andere been. Ter vergelijking:

Oud:

[ img ]


Na 3x aquatraining:
[ img ]

Nu:
[ img ]

Been is zacht en soepel. Het been lijkt ook steeds meer op een goed en gezond been. Wegens hele erge mok incl. einschuss (dit keer haar andere achterbeen haha) al even niet kunnen rijden, maar zijn haar weer aan het oppakken. Voor het idee, zo loopt ze nu rechts achter:



Hopelijk snel weer een rijfilmpje!

Ondertussen genieten we van onze nieuwe hobby: Mennen :D


Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-20 11:40 



 
Profiel   

Ik weet niet of iemand nog volgt maar... Vandaag eindelijk weer eens erop gezeten en wat ben ik trots!

Hebben wel sinds de erge mok steeds gelongeerd en ze liep zo fijn.. Weer lekker onder het zadel opgepakt.

Haar been doet het goed, wauw! Echt heel erg blij met haar vorderingen.
Nu weer werken aan dat ze fijner door het lijf loopt, maar ben niet ontevreden.

Hier het laatste stukje van ons rijden vandaag:


Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-20 19:23 



 
Profiel   

Super fijn!! Ik zie er nog wel wat aan maar geen paard met pijn oid :D wat is het plan nu verder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-20 09:28 



 
Profiel   

Goh , dit had je een tijdje geleden toch niet durven dromen .

Jullie zijn van zover gekomen dat er misschien nog wel meer verbetering mogelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-20 11:07 



 
Profiel   

Wat een mooie verbetering! Gaat je paard nu nog wel eens in de aquatrainer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-20 13:15 



 
Profiel   

Gaaf om het verschil te zien hè?
Ben echt heel trots op haar.

We hebben geen plannen, lekker doortrainen en steeds een beetje uitbreiden.

Aquatraining doen we momenteel niet meer, pas als ze weer achteruit zou gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-20 14:34 



 
Profiel   

Hoe gaat het TS met je paard? Ik heb altijd stil meegevolgd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-20 21:35 



 
Profiel   

Mocht iemand nog nieuwsgierig zijn.. Het gaat echt heel goed met Roma.

Ondertussen loopt ze 3x per week onder het zadel en wordt ze gereden als een "normaal" paard. Veel basis werk en momenteel druk bezig met haar steeds rechter te krijgen.

Ik ben zelf nu 33 weken zwanger en heb een bijrijder en mijn zusje die samen het rijden voor mij nu verder oppakken totdat ik weer zelf kan gaan rijden.

De scheefheid van Roma komt nu veel beter naar voren en kan daardoor ook goed opgepakt worden. Onbewust kon ik dit zelf goed verbloemen met het rijden waardoor ze recht leek, maar het probleem niet werd opgelost.

Heel mooi om te zien hoe ze nu verder ontwikkelt onder iemand anders. En... Ben al stiekem aan het aftellen wanneer ik er zelf weer op kan haha.

Haar rechter achterbeen doet het echt heel goed en ze zou nu qua haar gezondheid met gemak een B-L2 proef kunnen rijden. En als dit zo door blijft gaan verwacht ik dat dit niveau alleen maar meer gaat worden.

Of ik het ooit aandurf om haar weer op Z+ niveau te trainen? Nu zou ik zeggen van niet, want ben als de dood dat we iets doen wat niet goed is voor haar been. Maar.. Ik blijf stiekem hopen en dromen over de mogelijkheid.

Heb geen recent beeldmateriaal, maar nog wel een filmpje van 2 maandjes geleden. Geen perfecte plaatjes, maar vooral lekker genieten van elkaar haha:



Daarnaast doen we mee aan schriktraining:

[ img ]
[ img ]

Gaan we naar het strand:

[ img ]
[ img ]

En.. Genieten we van haar 2,5 jarige dochter die in de opfok staat. Die met de dag alleen maar nog meer op Roma gaat lijken:

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 16:09 



 
Profiel   

Fijn om te horen en te zien! Beep ziet er ook goed uit!

Succes met de laatste loodjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 17:15 



 
Profiel   

Goed om te horen dat het zo goed gaat. In de draf blijf ik wel een "hikje" zien komt dat nog door RA?

Haar dochter lijkt echt mega op haar zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 08:54 



 
Profiel   

He wat grappig, ik kwam nu toevallig je topic tegen en heb bijgelezen. En dan zie ik mn zus achter je staan op de foto van de schriktraining :D Wat een mooi verhaal om te lezen en wat fijn dat ze het zo goed doet nu! Knap paard ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 09:35 



 
Profiel   

Dankjewel!

Ja dat rechter achterbeen zie je nog wel inderdaad, hoop dat het alleen maar beter gaat worden.

Wat toevallig Roossie haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 09:51 



 
Profiel   

Dat hoop ik ook voor je, het is in ieder geval fijn om te weten dat beweging het verbeterd en ze er geen pijn aan heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 08:42 



 
Profiel   

Ziet er echt al stukken beter uit. Fijn dat het zo goed gaat. En leuk dat je een update geeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 10:51 



 
Profiel   

Ondertussen weer een aantal maanden verder! In december ben ik moeder geworden van een heel lief en blij jongentje <3 . En sinds eind februari ben ik weer begonnen met rijden, was echt aftellen voor mij haha.

En het rijden gaat zo onwijs goed! Vandaag weer eens de S&T erin gehangen en wat Z-oefeningen meegepakt (doen we al regelmatig met mate). Vandaag was het zo lekker weer, was echt genieten en ze loopt ontzettend goed.

Wie had dat ooit gedacht.. Toen ik dit topic opende was ik bang dat ze ingeslapen moest worden en nu? Nu loopt ze 3 - 4x per week en wordt ze alleen maar beter. Ben benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen (en hou nog steeds angstvallig haar been in de gaten, te bang dat we straks iets doen waardoor ze terug valt).


[ img ]

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 19:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 12 [ 285 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen