[VOLG] Atactisch paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:22

En wat als TS nog steeds geen actie heeft ondernomen?

Ik zou het wel netjes vinden als Koper een update over haar pony en ingeschakelde medische hulp geeft.

Koper opent een topic om advies te vragen, krijgt advies wat ze niet wil horen en laat vervolgens in dit topic niks meer van haar horen. Dat vind ik niet netjes.

En als Koper nog steeds geen dierenarts heeft ingeschakeld vind ik dat ronduit schandig. Ik heb net een pony verloren aan HB en die liep net zo. Kijk maar eens in het topic van HB deel 4. Daar staan filmpjes. En alle HB-ers lopen exact als de pony van Koper. En daarbij heb de diagnose van de dierenarts van Koper ook HB.

Die pony heeft vreselijk veel pijn. Niks doen is dierenmishandeling en ik hoop dat bokkers die weten waar de pony van koper staat, de dierenpolitie belt. Beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig.

BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:48

Tja, ik weet niet wat het met deze persoon is maar elke reactie die niet in haar voordeel is word inderdaad genegeerd en verder niet op in gegaan en dan laat ze zich in topics niet meer zien. Maar ik hoop dat we het wat haar pony betreft inderdaad allemaal bij het verkeerde eind hebben en dat er inderdaad een melding uitgaat naar 144 en dan horen we vanzelf wel of we er naast zaten. Maar voor hetzelfde geld is het dier al dood. Wat voor hem denk ik een opluchting zal zijn.

Rocamor

Berichten: 10979
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:54

Ik snap het ook niet. Op basis van haar posts en kennis in andere topics had ik dit echt niet verwacht van koper.

Ik meen me te herinneren dat iemand die hier gereageerd had, de pony kende. Mocht de wei ineens leeg zijn, zou die persoon dat hier vast melden.

Voor het geval koper dit nog leest (En niet het hele topic in haar foei heeft staan): ik hoop echt dat je nogmaals een arts bij je paard haalt en zorgt dat het dier pijnmedicatie krijgt.

Jouw paard is meer waard dan op deze manier over de wei te strompelen

Shalimar

Berichten: 1522
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:58

knollentuin schreef:
Niet alleen heel erg jammer cayenne maar ronduit schandalig.
Er is een dier heel erg in nood en ts zit de halve dag op bokt, ik kan daar met m'n verstand niet bij. Ik zal wel tegen zere schenen aanschoppen en ts zal wel gepikeerd reageren op deze kritiek, maar wat mij betreft hoef jij niemand meer te vertellen hoe hij of zij zich gedragen moet of wat ze moeten doen bij t een of ander. Wat mij betreft ben je af.
Ik hoop oprecht dat je achter de schermen met je paard naar de da bent gegaan en actie hebt ondernomen, als dat zo is neem ik terug wat ik net getypt heb.


Amen, ik heb er niks meer aan toe te voegen en word steeds super pissig als ik kopers reactie in andere topics lees. Echt laf en dieronwaardig. Dit verdient echt geen medeleven meer naar TS, maar gewoon een keiharde aanpak door de dierenpolitie. Jammer dat ik niet weet waar je paard staat Koper, anders deed ik meteen een melding.

genja
Berichten: 3946
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:41

Dat koper hier niet meer reageert interesseert mij geen ene moer dat is wel een gangbaar patroon als er niet mee wordt gegaan met madame. Haar mening is de enigste juiste...
Als er maar enig vertrouwen zou zijn dat paard lief de juiste hulp zou hebben maar ben er ernstig bang voor

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:49

Zonder al te veel uit te wijden, zou ik graag laten weten aan bezorgde bokkers dat er gepaste stappen genomen zijn.

Nu hopen dat de instanties ook de juiste stappen ondernemen.
Laatst bijgewerkt door SinneJ op 09-08-18 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:58

Fijn om te horen! Hopelijk valt de schade mee en knapt hij op!

Rocamor

Berichten: 10979
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:59

Dank je Sinne.

Edit op edit van sinne: dat vermoeden had ik al
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 09-08-18 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:02

Kelly_ann schreef:
Fijn om te horen! Hopelijk valt de schade mee en knapt hij op!


Oh wacht, ik dacht dat TS inmiddels stappen had genomen. Maar je bedoelt dat de omstanders dit hebben gedaan.

N4N4
Berichten: 1117
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:31

Goed bezig _/-\o_

Zie ook dat koper overal haar mening verkondigd maar hier niet meer reageerd , das niet zo netjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:19

SinneJ schreef:
Zonder al te veel uit te wijden, zou ik graag laten weten aan bezorgde bokkers dat er gepaste stappen genomen zijn.

Nu hopen dat de instanties ook de juiste stappen ondernemen.


Super! Toch wel een opluchting - en hopelijk concluderen die instanties dat Koper inmiddels zelf alle juiste stappen heeft genomen en dat haar pony inmiddels pijnvrij is, want uiteindelijk gaat het er natuurlijk niet
om om Koper een hak te zetten, maar dat de pony zo snel mogelijk geholpen is.

Ik had het fijn gevonden als we hier op de hoogte zouden worden gehouden van hoe het nu verder gaat, want ik ben erg benieuwd naar of er achter de hoefbevangenheid inderdaad ook nog ataxie verscholen zit (dat lijkt me nog steeds vrij aannemelijk), maar het lijkt erop dat Koper zich sinds dit topic op Bokt alleen nog bezighoudt met medisch advies geven aan anderen.
Maar wie weet, ik zou het stoer vinden als ze het deed.

Rizette
Berichten: 4422
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:54

SinneJ schreef:
Zonder al te veel uit te wijden, zou ik graag laten weten aan bezorgde bokkers dat er gepaste stappen genomen zijn.

Nu hopen dat de instanties ook de juiste stappen ondernemen.

Je bent een topper door voor dit paard in de bres te springen. Ontkennen van pijn en ziekte van je paard en onthouden van de juiste zorg is niet te begrijpen of te laten gaan.

genja
Berichten: 3946
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:02

Dat koper hier niet meer reageert moet ze zelf weten opzich snap ik dat wel. Er worden terecht behoorlijk pittige reacties gegeven dan ga je natuurlijk niet meer updaten.

Ben bang dat ook al geeft ze voor zich zelf toe dat ze er naast zat ze nooit zal toe geven hier.

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:43

Ik wil alleen maar zegen dat Koper zwaar in mn achting gedaald is.. Zag haar altijd als een echte paardenvrouw..Hopelijk nemen de instanties de juiste beslissingen

Caresse07

Berichten: 9435
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:57

Chapeau2002 schreef:
Ik wil alleen maar zegen dat Koper zwaar in mn achting gedaald is.. Zag haar altijd als een echte paardenvrouw..Hopelijk nemen de instanties de juiste beslissingen


+1

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:58

Wat goed om te horen dat mensen de stap hebben gezet om hulp in te schakelen voor de pony!

'Super! Toch wel een opluchting - en hopelijk concluderen die instanties dat Koper inmiddels zelf alle juiste stappen heeft genomen en dat haar pony inmiddels pijnvrij is, want uiteindelijk gaat het er natuurlijk niet om om Koper een hak te zetten, maar dat de pony zo snel mogelijk geholpen is.'

Dit stukje indd van xyzutu2!
Zolang de pony maar pijnvrij is.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:12

Chapeau2002 schreef:
Ik wil alleen maar zegen dat Koper zwaar in mn achting gedaald is.. Zag haar altijd als een echte paardenvrouw..Hopelijk nemen de instanties de juiste beslissingen


Dat heb ik er nooit in kunnen ontdekken een paardenvrouw.. wel een vrouw met paarden..

oji

Berichten: 4286
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:18

Ik ook niet pol1, vond het altijd al een hoop geblaat, weinig wol....maar dit had ik dan ook weer niet verwacht....zoveel onkunde, zo nalatig en weinig zorg voor het paard. Het is gewoon wreed.

Duidelijk gevalletje van internetruiter...hele dagen naar Boktscherm turen in plaats van een keer opkijken en zien wat er in je eigen wei gebeurt en mis gaat.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:28

Nu er melding van is gemaakt staat er snel de politie en Boa op de stoep bij Koper.

genja
Berichten: 3946
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:28

gohya schreef:
Nu er melding van is gemaakt staat er snel de politie en Boa op de stoep bij Koper.



Eerst zien niet zo Heel vertrouwen in die mensen

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:49

genja schreef:
gohya schreef:
Nu er melding van is gemaakt staat er snel de politie en Boa op de stoep bij Koper.



Eerst zien niet zo Heel vertrouwen in die mensen

Ligt miss. aan de woonplaats,hier staan ze snel bij je op de stoep hoor.Een politie met totaal geen verstand van paarden en een Boa.

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:11

Heel goed dat er actie is ondernomen !

Wat de persoon en de kennis over paarden van de TS betreft, sluit ik mij aan bij bovenstaande auteurs. Omdat iemand 'waarheden' vertelt met de overtuiging van een politicus, wil dat nog niet zeggen dat het juist is. The quality of the pudding is in the eating. Hiermee heeft mevrouw Koper bewezen wat ze waard is; zeer zeker geen edelmetaal.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:30

Zeg dit is nu ook niet nodig toch.

Anoniem

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:50

Mee eens, volstrekt onnodig om iemand af te gaan zitten fakkelen. T is vreselijk voor het paard, maar met dat afzeiken schiet het verder niks op.

Ik vraag me wel af waar de fanatieke aanhangers van alternatieve geneeswijzen zijn in dit topic. Er staan er op dit forum altijd wel een paar vooraan om te roepen dat het allemaal zoveel beter is dan regulier, maar nu blijft t opeens oorverdovend stil. En als iemand nou nog een kans maakt om door te dringen tot het (voor mij in ieder geval) nogal ondoorgrondelijke brein van Koper en dit ten goede te keren, dan zijn het haar mede-alternatieven wel....

oji

Berichten: 4286
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:06

Ik denk dat zelfs de fanatieke aanhangers van alternatief wel inzien dat hier op zijn minst gewoon een bak met pijnstillers in moet.

Maar vind je het niet nodig Poes? Ik ben blij dat er mensen zijn die niet bij dit leed denken, wegkijken, niet mijn ding, en weer dooooooorrrr...... Dat er mensen zijn die zich het lot van dit arme beest aantrekken.
Dit is wel even iets heel anders in mijn ogen als iemand die met een niet helemaal rad paard doorrijdt, dat is voor interpretatie vatbaar. Dit is wel even iets anders als een paard wat er wat schraal bij staat in de wei wat door allerlei oorzaken buiten de schuld van de eigenaar kan gebeuren. Dit is een paard dat overduidelijk in nood is. Dit is een paard dat willens en wetens hoog nodige medische zorg wordt ontzegt. Een paard dat heel veel pijn heeft. Dit is geen twijfelgevalletje. Wegkijken is een keuze. Maar om mensen die wel actie ondernemen in het belang van het dier een beetje op de vingers te tikken....