Operatie kissing spines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djana76
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:43

Goedemiddag,

Ik heb ook met veel interesse en vooral bewondering het verhaal gelezen.
Voor onze dochter zijn wij ook op zoek gegaan naar een paardje. Helaas heeft dit paardje kissing spines (2de graads dus nog vrij mild) maar hij heeft er wel last van. De klik tussen dit paardje en mijn dochter is heel erg bijzonder daarom willen we hem indien mogelijk ook laten opereren.
Indien iemand goede ervaringen heeft met ene kliniek / dierenarts die deze operatie uit kan voeren zouden jullie mij dan een berichtje willen sturen.
Alvast bedankt voor jullie hulp

suffie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 08:38

Bespaar jullie de hoge kosten en ellende, ga op zoek naar een gezond paard. Het paard van Joj is kort nadat ze onder hrt zadel is genomen alsnog ingeslapen.

Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Operatie kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:36

Ik zou de veearts om advies vragen. Ons paard had met 3 jaar en nog onbeleerd op de RX een KS klasse 3. Maar was daar niet gevoelig op. Hij kreeg van de DA een positief aankoop advies. Veel navraag bij de DA gedaan en veel jonge paarden hebben dit. Het paard is nu 6 en Z dressuur. Zonder klachten.
We hebben hem een maand geleden op de foto gezet, ook omdat we hem in de toekomst willen gaan verkopen en de klasse KS is van 3 naar 1 gegaan.
Een 2e graads KS kan een paard eigenlijk nog geen last van hebben. Het kan natuurlijk ook zijn dat de pony een niet goed passend zadel op heeft gehad. En dat het daarom pijnlijk is. Behandeling met inspuiten van de onsteking kan ook goed resultaat hebben. Het ligt er dus aan waar de KS zit en wat de oorzaak is.
Bij ons paard zit het recht in het midden onder het zadel.
Het is wel van belang dat een paard met KS goed over de rug wordt gereden. Dat is voor een kind best lastig want dat vereist enige rijkunde, maar dat kan ook met longeren goed onderhouden worden.