Operatie kissing spines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hjozzy

Berichten: 629
Geregistreerd: 05-08-07
Woonplaats: Westzaan

Re: Operatie kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 22:08

Nee, bijna... Anatomica Cygnus

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 22:20

Vaak zijn die zadels nog wel aan te passen. Mij is afgeraden om een nieuw passend zadel te kopen i.v.m. de schommelingen in de bespiering.

hjozzy

Berichten: 629
Geregistreerd: 05-08-07
Woonplaats: Westzaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 22:36

Dat was inderdaad bij de koop ook aangegeven bij dit type zadel. Ik hoop het

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:51

Interessant!
Ik lees straks alles ff bij

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:18

Ik heb 1 woord..... RESPECT _/-\o_

hjozzy

Berichten: 629
Geregistreerd: 05-08-07
Woonplaats: Westzaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 14:05

Dank je! :o
Door de paniek in de trailer en zijn val op stal, had Iresio een spierkneuzing op gelopen in zijn broekspier. Kon er ook nog wel bij :+ . De fysio kon hier niet heel veel mee, daarom heb ik er iemand met een laser bij gehaald. Iresio heeft de eerste behandeling maandag gehad, vrijdag behandeling 2. Het is even afwachten in hoeverre de cellen beschadigd of afgestorven zijn of de behandeling wel of niet gaat aan slaan. Fingers crossed. Nu ik toch bezig ben, toch maar alle probleemgebieden behandelen, voordat we echt weer aan de slag gaan.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:56

Mijn duimen draaien voor jullie! Wil je me laten weten hoe het is afgelopen met de laserbehandelingen?

hjozzy

Berichten: 629
Geregistreerd: 05-08-07
Woonplaats: Westzaan

Re: Operatie kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 23:13

Doe ik! Thanks

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Operatie kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:04

Succes maandag, ik blijf jullie volgen hjozzy!

Meerdere malen heb ik discussies gevoerd over KS en dergelijke klachten en mensen wie dan per direct het paard opgeven. Verschrikkelijk vind ik dat!

hjozzy

Berichten: 629
Geregistreerd: 05-08-07
Woonplaats: Westzaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 10:29

Dat is precies de reden dat ik dit topic heb gestart PinkPrincess. Ik heb ook erg in dubio gestaan vanwege kosten versus onzekerheid. Er is zo weinig bekend in Nederland over deze operatie en juist dat ik niets terug kon vinden, bracht mij in twijfel.
Ik ben nu wel van mening dat aangepast rijden geen optie is voor paarden met kissing spines in de mate waarin Iresio het had. Pas na de operatie ben ik erachter gekomen dat de pijn niet alleen het rijden belemmerde, maar dat hij ook op stal, in de paddock en overal pijn heeft gehad. Ik zie zoveel meer rust op stal, aan de hand en in de paddock. Hij heeft een totaal andere halshouding. Ik ben daarom wel heel blij dat ik hem heb laten opereren. De rust is trouwens wel betrekkelijk :+ Voor de operatie was hij aan de hand vaak kijkerig druk, nu gaat hij knorren vanwege ADHD :D En het is wel goed te verklaren, als hij iets eng vond, ging zijn hoofd omhoog en dat deed hem pijn. Dus enge dingen deden nog pijn ook :+

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Operatie kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:07

Mooie bewoording hjozzy, en ik heb diep respect voor je dat je deze weg ingeslagen bent voor welzijn van je paard.

hjozzy

Berichten: 629
Geregistreerd: 05-08-07
Woonplaats: Westzaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 21:03

Gisteren is Iresio voor de 2e keer met de laser behandeld en is de zadelmaker geweest. De laser werkt absoluut. De plek begint al weer wat boller te worden en je ziet wel dat er reactie komt, dus ik ben blij dat ik toch besloten heb dit te laten behandelen.
De zadelmaker heeft toch wel veel kunnen doen door het zadel aan te passen en hij lag na de aanpassingen prima. Ik heb afgesproken dat zodra Iresio weer bereden gaat worden, dat we dan binnen 6-8 weken een nieuwe afspraak inplannen. Voordat er nu een ruiter op gaat, wil ik eerst de spierkneuzing verbeterd hebben, dus ik verwacht dat over 3-5 weken er iemand op kan.

esje01

Berichten: 4896
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Operatie kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:16

Wat ben jij ontzettend goed bezig!

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:29

Bedankt voor deze interessante update! Dat klinkt veelbelovend voor de toekomst :j

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Operatie kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 22:02

Fijn te lezen dat de laser verbeterong geeft, top baas

Phonix
Berichten: 1099
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Operatie kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 22:23

Fijn om te horen dat het goed gaat en dat je niet een nieuwe zadel hoef te aanschaffen.

Ik herken mij in wat je zegt over zijn gedrag. Ik heb een heel ander paard. In plaats van sloom achter me, loopt ie nu naast me. En elke keer dat ik kom krijgt ik een grote hinnik:)

hjozzy

Berichten: 629
Geregistreerd: 05-08-07
Woonplaats: Westzaan

Re: Operatie kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 22:44

Dus Tildren infuus met ontstekingsremmer heeft jouw paard ook goed gedaan thatgrumpyh?

Phonix
Berichten: 1099
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Operatie kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 22:49

Ja, ik ben best verbaast over de verschil omdat ik hem eigenlijk al had afgeschreven. Wij zitten volledig in de opbouw, maar voorlopig ziet het er goed uit :)

hjozzy

Berichten: 629
Geregistreerd: 05-08-07
Woonplaats: Westzaan

Re: Operatie kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 22:55

Wat fijn dat je ondanks zijn leeftijd dit nog kan doen, ik ben ook heel benieuwd hoe het bij jou gaat. Beide zaken zijn moeilijk te vergelijken vanwege het leeftijdsverschil tussen beide paarden, waardoor gekozen wordt door totaal verschillende methoden met allebei hetzelfde resultaat; een pijnvrij leven.

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:40

hjozzy schreef:
Gisteren is Iresio voor de 2e keer met de laser behandeld en is de zadelmaker geweest. De laser werkt absoluut. De plek begint al weer wat boller te worden en je ziet wel dat er reactie komt, dus ik ben blij dat ik toch besloten heb dit te laten behandelen.
De zadelmaker heeft toch wel veel kunnen doen door het zadel aan te passen en hij lag na de aanpassingen prima. Ik heb afgesproken dat zodra Iresio weer bereden gaat worden, dat we dan binnen 6-8 weken een nieuwe afspraak inplannen. Voordat er nu een ruiter op gaat, wil ik eerst de spierkneuzing verbeterd hebben, dus ik verwacht dat over 3-5 weken er iemand op kan.



Wat een super vooruitgang!

hjozzy

Berichten: 629
Geregistreerd: 05-08-07
Woonplaats: Westzaan

Re: Operatie kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-18 10:39

Nog steeds is er verbetering door de behandeling met laser. Iresio is inmiddels 5 x behandeld. Verder geen veranderingen. Aan de longeerlijn wordt hij steeds fijner, hij heeft nu weer regelmatig het schuim tussen zijn billen, een goed teken. Maar wat heel belangrijk is: hij begint steeds meer rust in zijn koppie te krijgen. Verder zullen er de komende tijd weinig spectaculaire wijzigingen komen, dus de update zal in januari verder gaan. Ik ga binnenkort afspraken maken voor het opnieuw beginnen met rijden, maar daar is het nu de tijd niet voor ivm oud en nieuw. Voor de meelezers: fijne kerstdagen en een goed en gezond 2019!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Operatie kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:17

Voor jou en Iresio ook fijne dagen en vooral een goed 2019!!

fransje23

Berichten: 15356
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:53

Meelezer meld zich {:)

Jij ook fijne dagen en hopelijk een 2019 waarbij je steeds verder op kunt bouwen naar, nog, meer mooie dingen!

hjozzy

Berichten: 629
Geregistreerd: 05-08-07
Woonplaats: Westzaan

Re: Operatie kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 00:38

Dank jullie!

Joj
Berichten: 22
Geregistreerd: 05-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:36

Hallo, Ben nieuw op Bokt. Ik volg deze Topic omdat ik as donderdag mijn paard laat opereren. Ze halen 1 uitsteeksel weg omdat deze elkaar raken tijdens het rijden. Al veel gehad aan deze Topic. Blij dat je dit met ons deelt.