Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 13 [ 303 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Operatie kissing spines

 
Profiel   

Hoi Calipsolover, ik heb jouw ook een privebericht gestuurd met betrekking tot wat vragen die jij had. De operatie is niet goedkoop en je moet wel beseffen dat het een zware operatie is voor de paarden. Zelf weet ik niet zo goed waar de klinieken wel of geen leeftijdsgrens stellen.
Iresio gaat op zich goed, deze week is er een dierenarts geweest van Wolvega die hem klinisch heeft onderzocht en hem heeft bekeken aan de longeerlijn. Hij was heel tevreden en gaf groen licht om alles weer te doen met Iresio. Helaas sinds zaterdag is hij stokkreupel linksachter, hij vindt zichzelf heeeel zielig. Zoals we nu kunnen zien lijkt het op een hoefkneuzing of wellicht hoefzweer. Door de paddock die nat is, heeft hij wat verdikking in zijn hoef, is ook zacht. Het ziet eruit als een hoefkneuzing, maar ik weet het allemaal niet zeker. Hij staat nu wel op de metacam en mag even niet op de paddock. Dat vindt hij erg stom :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 20:42 



 
Profiel   

Hopelijk knapt Iresio snel op! Bij ons gaat het nog hetzelfde ze is pijnvrij en ze geniet van het leven :D Binnenkort mogen we de galop meepakken onder het zadel. Ik ben zo benieuwd hoe ze zal reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 21:43 



 
Profiel   

Wat een fijn nieuws Maria!

hjozzy, beterschap en sterkte! hopelijk knapt hij snel weer op

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 10:58 



 
Profiel   

Ik meld me ook weer. Het is nu half jaar geleden dat ik de tilderen hebt gedaan. Hij loop nog steeds goed, maar merk wel hier en daar dat ie eindelijk de werk dat ik wilt doen niet aan kan nog. Wij doen het dus rustig aan en probeert verder op te bouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 12:42 



 
Profiel   

@Thatgrumpyh; is jou ook verteld hoelang het Tildren infuus zou werken bij jouw paard? Ik heb begrepen van mijn dierenarts dat de mesotherapie minimaal 1 jaar zou moeten werken. Fijn om te horen dat hij geen pijn meer heeft.

@PinkPrincess; dankjewel ik ben ook heel blij dat het zo goed gaat nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 14:04 



 
Profiel   

Tildren hier nu een paar maand geleden, slaat goed aan! Ze durft zich weer los te laten en écht te zakken. Alles nog verweg naar hoe het echt moet, maar het begin is weer gemaakt.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 15:30 



 
Profiel   

Nee, niet dat ik kan herinneren Maria. Maar de osteo/vet komt deze vrijdag zo kan het dan vragen. Die van mij loop fantastisch aan de rechter kant, maar op links wordt ie terughoudend en wilt die langzamer gaan. Heel frustrerend omdat ik zelf heel zwak bent aan de linker kant. Dus heel veel oefenen voor ons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 15:59 



 
Profiel   

Tildren kan tot 1,5 jaar werken, verschillend per paard, er zijn ook gevallen waarbij het maar een halfjaar of 8 maanden werkt, dat ligt echt aan je paard zelf en hoe de Tildren aangeslagen heeft. Mijn DA vertelde dat de meeste paarden enkel maar 1 keer Tildren nodig hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 16:53 



 
Profiel   

Om even antwoord te geven op de leeftijd; ze doen het nog bij paarden van zijn leeftijd (dit jaar 16). Ze hebben dit vandaag mij kunnen bevestigen aan de telefoon. Maar of we dit gaan doen is een twijfelgeval, we denken van niet. We gaan eerst proberen met de normale behandelingen.

Hoe oud is jou paard Change?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 23:12 



 
Profiel   

Mijn paard is 10 :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 23:20 



 
Profiel   

Fijn dat Tildren ook goed werkt bij een heleboel paarden! Iresio lijkt toch een hoefzweer te hebben, hij reageerde op kloppen en knijpen op dezelfde plek. Hij staat nu in nat verband om te weken, dan kan de hoefsmid vrijdag kijken hoever de zweer ontwikkeld is. Maar het is duidelijk niet fijn als je paard bent en van het mannelijk geslacht en je hebt pijn. Hij stond gewoon op rust toen de dierenarts kwam, maar toen ze wilde weten welk been het was hoefde ik geen antwoord te geven. Iresio ging al uitgebreid met zijn been 50 cm hoog staan :+ Vanavond lag hij in de box, het was wel duidelijk :(:)
[ img ]
Hij is zo zielig

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 00:04 



 
Profiel   

Wat een mooie fotos aan de longe Change!

ahh gossie hjozzy, aandoenlijk beeld <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 14:12 



 
Profiel   

Change, deed dit paard dit niet voor Tildren?
Mijn paard wilde wel hals strekken zoals bij jou op de foto maar zo op boeghoogte of in het front vond ze toch lastiger om door de rug te blijven lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 20:27 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Change, deed dit paard dit niet voor Tildren?
Mijn paard wilde wel hals strekken zoals bij jou op de foto maar zo op boeghoogte of in het front vond ze toch lastiger om door de rug te blijven lopen.


Ze kon het wel maar liever niet. Dat wat jij zegt had/heeft ze ook moeite mee! Mijne is sowieso een paard die zo gebouwd is dat ze makkelijker hoog bovenin loopt dan echt erdoorheen en over de rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 20:34 



 
Profiel   

Hoi,

Ik heb in het begin van het topic al een keer gereageerd. Ik blijf jullie volgen. Ik vind het erg interessant hoe het bij jullie verloopt. Voor mijn paard is een operatie echt de beste keus geweest.
Ik blijf de rug goed in de gaten houden. Elke 3 maanden laat ik haar behandelen door een fysio of osteopaat/Chiropractor. De zadelmaker komt ook elk half jaar. We gebruiken supplementen. Glucosamine&msm voor de gewrichten. Vit E/ selenium en magnesium voor de spieren. Daarnaast werkt het voor mijn paard goed dat ik veel afwisselend rij. We longeren, gaan regelmatig het bos op, trainen dressuurmatig en we hebben 1x in de zoveel tijd springles. Ik heb elke week dressuurles. Mijn mening is dat je met een paard sowieso regelmatig moet lessen. Maar vooral met een paard met een medische achtergrond. Het heeft best even geduurd voordat ik de juiste instructeur gevonden had. De manier van rijden is verandert. Wat voorheen bij haar werkte, werkt nu niet meer. Ik moest en moet nu nog steeds echt aan mijzelf werken. Mijn “oude” patronen loslaten. Het paard verandert (deels) na een operatie. Maar zelf moet je ook echt aan de bak.

Ik kan nu alles weer doen met mijn paard. Maar dat was het eerste jaar ook niet zo. Soms twijfelde ik of ik wel de juiste keus had gemaakt. Het jaar na de operatie heeft ze verschillende kleine dingen gehad. Dik been (meerdere keren), koliekerig, wondjes die slecht heelde, ontsteking in haar rugspier door verkeerd rijden. Ik wijd dit aan de invloed van een operatie en de medicatie. Ik heb vooral mijn gevoel gevolgd. En haar ondersteund met vitamines en lymfebehandeling. Het afgelopen jaar heeft ze nergens last van gehad. Alle voorzorgsmaatregelingen van fysio en zadelmaker zijn denk ik meer om mijzelf gerust te stellen.

Ik hoop dat jullie iets aan mijn verhaal hebben. Het is best een zoektocht na de operatie.
Maar volg vooral je gevoel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 23:00 



 
Profiel   

Xritt, heel veel respect voor jou! O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 09:52 



 
Profiel   

Xritt, fijn dat het zo goed gaat en ook ik heb gemerkt dat je je eigen gevoel moet volgen. De opbouwschema’s, aanvullende therapie etc. Zijn voor elk paard anders. Ik laat Iresio regelmatig checken door een dierenarts van Wolvega (elke 3 maanden tot nu toe) omdat hij regelmatig op stal is. Verder inderdaad fysiotherapie, goed het zadel blijven checken. Bij Iresio de laatste 3 maanden regelmatig een laserbehandeling. Ik was hier mee begonnen ivm een spierkneuzing op de bil, maar ik merk dat de laser ook erg goed is voor de behandeling van zijn rug. Iresio krijgt inderdaad ook Vitamine E/msm en magnesium. Bij hem de magnesium meer voor de rust in zijn koppie

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:20 



 
Profiel   

Change3x schreef
Ladygiroc schreef
Change, deed dit paard dit niet voor Tildren?
Mijn paard wilde wel hals strekken zoals bij jou op de foto maar zo op boeghoogte of in het front vond ze toch lastiger om door de rug te blijven lopen.


Ze kon het wel maar liever niet. Dat wat jij zegt had/heeft ze ook moeite mee! Mijne is sowieso een paard die zo gebouwd is dat ze makkelijker hoog bovenin loopt dan echt erdoorheen en over de rug.


Gek eigenlijk, je zou denken dat als je VW-NW loopt die uitsteksels juist ruimte krijgen. Mijn paard was ook in het front gebouwd hoor, fries :D.
Vanuit dat lage lekker ophoog trainen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 21:49 



 
Profiel   

Hier een up-date van Innocent. Zij is 10 januari geopereerd 1 doornuitsteeksel vlak bij de schoft 4 cm ingekort. 4 april voor de eerste x weer erop gereden. Vandaag gaan we voor de 5e x rijden. We rijden alle gangen. Pasje opzij alles gaat prima. Eigenlijk net als voor de O.P. behalve dat ze nu niet als een idioot van door gaat.....en compleet stuurloos en zonder rem rond rent door de baan. Ik ben erg tevreden. Paard zit goed in zijn spieren voelt ook goed in dr koppie. Ze is totaal relaxed. Kan eigenlijk niet beter. We rijden ca. 20 a 30 min. inclusief in en uitstappen. De eerste x alles in verlichte zit gedaan....en nu gaan we af en toe even zitten in t zadel. Ik merk geen verschil.....oortjes blijven er mooi op. Dus ik denk dat ze geen pijn voelt. Tussen het rijden door longeren en stappen en draven wij balkjes.
Tot nu toe ben ik echt super enthousiast over deze O.P.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 17:42 



 
Profiel   

Joj schreef
Hier een up-date van Innocent. Zij is 10 januari geopereerd 1 doornuitsteeksel vlak bij de schoft 4 cm ingekort. 4 april voor de eerste x weer erop gereden. Vandaag gaan we voor de 5e x rijden. We rijden alle gangen. Pasje opzij alles gaat prima. Eigenlijk net als voor de O.P. behalve dat ze nu niet als een idioot van door gaat.....en compleet stuurloos en zonder rem rond rent door de baan. Ik ben erg tevreden. Paard zit goed in zijn spieren voelt ook goed in dr koppie. Ze is totaal relaxed. Kan eigenlijk niet beter. We rijden ca. 20 a 30 min. inclusief in en uitstappen. De eerste x alles in verlichte zit gedaan....en nu gaan we af en toe even zitten in t zadel. Ik merk geen verschil.....oortjes blijven er mooi op. Dus ik denk dat ze geen pijn voelt. Tussen het rijden door longeren en stappen en draven wij balkjes.
Tot nu toe ben ik echt super enthousiast over deze O.P.

WoW wat goed! Top om te horen dat de operaties ook werken, als mijne jonger was had ik het zeker gedaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-19 06:55 



 
Profiel   

Fijn dat het zo goed gaat, wel een heel snel herstel. Niet eng om te snel te willen zeg maar,

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-19 10:28 



 
Profiel   

Jobamara....zekers is dat eng. Denk dat het scheelt dat er maar 1 doornuitsteeksel is ingekort en op een gunstige plek. Verder is het echt een kwestie van goed kijken naar het paard. Die geeft het tempo aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 20:02 



 
Profiel   

Joj, fijn dat het zo goed gaat en je slaat de spijker op zijn kop. Het paard geeft het tempo aan. Iresio gaat ook nog steeds goed vooruit. We hadden wat tegenslagen met het oppakken onder het zadel, waardoor hij nog maar 8 keer onder het zadel is geweest. We hopen de komende weken het wat vaker (min 3 keer per week) op te pakken om er door heen te komen. De tegenslagen waren door een hoefzweer en tijd bij degene die er op zit.
Nadeel is ook wel dat Iresio echt wel een kop erop heeft. Met name opstappen is bij hem nog een dingetje en als degene die er op stapt dan even boos op hem wordt, dan kan hij zich ineens wel gedragen, maar blijft dan meteen een half uur mokken :+ Vandaag deed hij het echt super (behalve dan het opstappen), maar daarna was hij echt heel fijn. Dus ik heb er wel veel vertrouwen in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 20:47 



 
Profiel   

Opstappen is wel een KS dingetje. Misschien zit dat ergens nog in zijn hoofd dat dat toch wel zeer doet. Komt vanzelf wel goed denk ik!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 20:53 



 
Profiel   

Daar hadden wij het vandaag ook over, hij heeft langer met pijn gelopen dan zonder pijn. Dus dat slijt niet zo 1-2-3. Verder wordt hij wel steeds makkelijker op stal en aan de hand. Hij wordt speels en steelt nu steeds een speeltje bij zijn buurpaarden vandaan uit de paddock.
Hij heeft nu zijn eigen speeltje gekregen voor zijn verjaardag. Maar hij vindt het speeltje van zij buren nog steeds leuker, dus regelmatig pakt hij die als het te dicht bij de rand ligt. Foto van 1,5 week geleden.
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 21:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 13 [ 303 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen