Duimen jullie mee? Veulen met grote vleeswond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anca

Berichten: 1795
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:40

wat zal je geschrokken zijn zeg |(


ik hoop dat het zo goed blijft genezen

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:42

Wow.....ik hoop dat je paardje goed gaat herstellen en dat er niet nog narigheid bij gaat komen...

Er zal toch misschien ergens iets van bloed gezien zijn of pluk haren zon wond loop je niet zomaar op....

Summerdreams

Berichten: 1272
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:43

Tjee ik heb 1 keer zo iets gezien maar die wond was al te oud (natuurgebied) om het veulen nog te helpen. Gelukkig was je er snel bij! Nergens bloed kunnen vinden in het land dus? Heel apart zeg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Duimen jullie mee? Veulen met grote vleeswond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:44

Zo hee, de spoilertags deden het niet en ik keek recht de wond in := Gelukkig kan ik het wel hebben.

Hoe heeft hij dit in vredesnaam voor elkaar gekregen zeg! Ik hoop dat hij volledig hersteld.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:47

:(:) brrrrr wat een afschuwelijke wond, wat zullen jullie idd geschrokken zijn. Gelukkig snel goede actie ondernomen en die jonkies herstellen gelukkig meestal vlot. Ook het feit dat normaal lopen mogelijk was is een goed teken hoor.
Ik duim

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 20:49

Sjaa we hebben werkelijk niks kunnen vinden....nergens haar of bloed aan, geen rare dingen in het land etc.

Moet zeggen dat ik daar de dag zelf mee bezig was maar nu meer met hoe nu verder

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Duimen jullie mee? Veulen met grote vleeswond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:51

Zo wat een gat! Bijna onvoorstelbaar dat hij nog gewoon liep...

Ik duim hier ook mee, het ziet er zo wel netjes gehecht uit enzo, hopen dat de ontsteking weg blijft!

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: Duimen jullie mee? Veulen met grote vleeswond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:59

Jeetje wat een wond !!, Vind het erg interessant hoe het genezen verloopt, en heel veel beterschap

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:14

Suzanne F. schreef:
Holy f*ck, ik dacht een loshangende lap vlees te zien maar dit had ik niet zien aankomen. Hoe heeft hij dit in hemelsnaam weten te doen? Ik zie ook een gat of lijkt dat maar zo? Hij moet ergens in zijn blijven hangen ofzo. Of er moet een gek met een mes gekomen zijn maar dat geloof ik ook niet 1,2,3.
Wat zal jij geschrokken zijn.

Daar vind ik het iets te slordig voor

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:16

Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat hij ondruit is gegaan bij de draad. Heb daar al eens heel nare wonden van zien ontstaan. Die draden kunnen bij langsglijen gemene snedes geven -O-
Heb al eens bij een klein veulen zowat het halve pootje eraf zien gaan erdoor. %)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Duimen jullie mee? Veulen met grote vleeswond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:17

Jeetje wat naar zeg! Helemaal dat je ook niet kan vinden waardoor het komt.
Hopen op een snel en complicatie loos herstel. :(:)

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Duimen jullie mee? Veulen met grote vleeswond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:27

Jeetje dat is niet niks! Veel sterkte zeg

kydaula

Berichten: 139
Geregistreerd: 04-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:29

Pfoe !! aller eerst heel veel sterkte en beterschap! :(:)

Wat een schrik.. Mijn merrie van nu inmiddels 3.5 heeft een soortgelijke wond gehad wat compleet genezen is !( wonder boven wonder 1 pees wat gescheurd dus niet zó diep als dit ) de dierenarts hier heeft er 1 hechting in gezet en de rest 1 week gegeven om zelf beginnen te helen.
Het helen begon vrij snel ( elke dag schoonhouden etc) ze ontwikkelde wel een flinke vochtbult , het ging langzaam maar helemaal vanzelf en dik een jaar later was het echt helemaal dicht.
mevrouw is nu net een harry potter met haar bliksemschicht litteken wat een beetje zichtbaar is :+

Ik ga heel hard mee duimen voor jullie ! *\o/* *\o/* *\o/*

Morganlefay

Berichten: 8711
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Duimen jullie mee? Veulen met grote vleeswond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:31

Frisse morgen. Hoop dat het alleen een vleeswond is en de rest niet is meegegaan. Is een enorme rotplek
zker als het veulen gaat liggen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:33

Wat een nare wond. Ik hoop dat het goed kan herstellen. Ik ga mee duimen.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:12

Wauw wat een wond. Ik kan best wat hebben maar hier schrok ik ook van

Ik lees hier van draad, van de zomer daar zelf een wond van opgelopen (draadje op grond gelegd, paard er overheen geleid en die bleef haken met haar achterbeen) en ik zal het niet 100% uitsluiten maar het lijkt mij wat sterk al kan het dus zeker nare wonden geven

Nu iig op naar een goed herstel

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:44

goeindag zeg....wat een wond. en wat een bikkel van een veulen dat ie nog meeliep....
Ooit eens een fries veulen met een bijna net zo grote wond uit de wei gehaald....bijna 4 jaar later werd ze ster verklaard met een 1e premie dus genezen en er weinig tot niets van overhouden is zeker mogelijk

Imre

Berichten: 14212
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Duimen jullie mee? Veulen met grote vleeswond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:49

Sodeju zeg! :oo Het ziet er wel weer heel netjes uit nadat het gedicht is, maar crisis zeg, wat zal je geschrokken zijn! :wow: Hopelijk zal je veulen er volledig van herstellen.

pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Duimen jullie mee? Veulen met grote vleeswond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:58

Kan ie aangevallen zijn een hond?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:59

Jeetje! Succes met het herstel!

Ik wil je even een hart onder de riem steken! Ik heb een paard gereden dat ik kende van veulen af aan. Zij is als veulen in een sloot gevallen en in een verdwaald stuk hek terecht gekomen en had ook een gigantische wond in de schouder. Met intensieve zorg was het nog altijd de vraag; kan ze pijnvrij lopen? Ja dit kon. Volgende vraag; kan er op gereden worden? Ja dit kon! Beestje was spring gefokt. Kon er mee gesprongen worden? En hoe dat ze springt! Behalve een deuk in haar schouder is er niets van overgebleven dus blijf positief TS! :)

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Duimen jullie mee? Veulen met grote vleeswond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:06

Oef, wat een gat!

Hier ook een succes verhaal.
Een 5 jarige merrie (door mij gefokt, als jaarling verkocht en deze zomer weer thuis gekomen), groot gat boven haar knie (pony is 101 cm, dus daar paste niet zo'n groot gat in dan bij dit veulen ;) ), pees ook flink aangetast. Maand in Utrecht, been zou waarschijnlijk nooit meer 100% functioneel worden (na die maand kon ze de drempel van de schuilstal niet eens over, en voetje geven met bekappen werd voor op rust staan ipv op tillen), maar pijnvrij was zeker haalbaar.
Pony is inmiddels 7 jaar, stamboek opgenomen, mooie 2e premie en loopt voor de wagen! Klein litteken, maar in het lopen zie je er niets van.

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 15:08

Fijn om te lezen dat er soortgelijke succesverhalen zijn. We blijven zeker positief en hij krijgt alle kansen.

Net weer even geweest bij ze, hij stond er kwiek bij en had geen koorts. Vandaag de laatste antibiotica gegad en voor het eerst pijnstiller via de mond. Ze blijfen het weekend zeker nog daar om te kijken hoe hij het hierop gaat doen en om de hechtingen in de gaten te houden. Hij is wel zo aandoenlijk, hele tijd zn hoofd op mn schouder en knuffelen <3


Afbeelding
Dag 4, 25 oktober

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Duimen jullie mee? Veulen met grote vleeswond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:27

Phoe, dit is de eerste keer dat ik ook echt een flinke wond ie bij de omschrijving flinke wond.

'Gelukkig' is het een jong ding. Hoor vaker dat die zo wonderbaarlijk snel genezen dat je er versteld van kunt staan.
Beterschap

Jinks
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:35

Dat is een grote wond, je zal erg geschrokken zijn.

Ik hoop dat het helemaal goed komt. Hij is toch wel geënt tegen tetanus?
Ligt er nergens ijzer in de grond?

Mijn vroegere verzorgpaard (heel lange geleden 1986) had zo een wond opgelopen door recht op de cultivator van de tractor te lopen.

Boer had hem nooit laten enten. De wond was gehecht, ook drain er in, maar binnen een week is hij toen overleden aan tetanus.

Heel veel sterkte, de wond ziet er goed uit. Ze is jong en pezen groeien vaak weer naar elkaar toe.
Dus ik denk wel dat het goed komt.

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Duimen jullie mee? Veulen met grote vleeswond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:42

Toch waarschijnlijk uitgegleden , been onder de draad door en teruggetrokken terwijl ze vast zat. Wees blij dat het gen prikkeldraad was.