Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43311
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:06

Tussen de uiers schoonmaken doe ik ook wel eens (1x per jaar hooguit), maar vulva heb ik ooit lang geleden één keer heel voorzichtig gedaan toen het helemaal onder de diarree zat. Leek me niet echt gezond. Verder kom ik daar nooit.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:08

maria1990 schreef:
Ben ik nou 1 van de weinige die dit zelf niet doet? In de natuur komt er toch ook niemand langs voor de paarden om hun geslachtsdeel schoon te komen maken met baby olie of wat dan ook :+ :')


Alleen 1 verschil in de natuur heb je geen ruinen maar hengsten . En die hebben die door het dekken niet.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:20

Bij de meeste ruinen hoef je niet schoon te maken hoor.
Maar bij sommige is het wel nodig.
De mijne had echt vieze, harde, bruine randen erom heen.
Dus niet wat velletjes, maar hard geworden stukken.

Ook controleren op bonen is handig als je dat lukt.
Maar dat verschilt ook per ruin/hengst of ze die aanmaken of niet.

Heb dus 1x gehad dat mijn ruin een ontstoken koker had en daardoor niet meer kon in-schachten.
DA raadde dus ook aan om vaker te controleren en zo nodig (niet standaard) schoon te maken.

De ruin van mijn vriendin had ook een ontstoken koker door troep (+bonen).
Die moet nu wel vaker worden schoongemaakt want die wordt wel heel snel echt vies.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:25

Hihi volstrekt normaal.

Bij connor moest ik wel blijven schoonmaken. De koker tenminste. Piemel bleef ik af. Die was ok genoeg van de dierenarts. Die zag er uit zoals de bovenste foto.

Connor produceerde veel smurrie en gevoelig voor koker ontsteking. Eens per twee weken van binnen soppen met water en een doekje. Tot elleboog erin. Dit wel eens tot grote verbijstering van de gastank vullers bij Rutger hihi. Die hadden eerst heel andere gedachtes tot ik liet zien wat ik eruit haalde. Nog nooit iemand zo snel van kleur zien verschieten en overgeven proest

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:27

maria1990 schreef:
Ben ik nou 1 van de weinige die dit zelf niet doet? In de natuur komt er toch ook niemand langs voor de paarden om hun geslachtsdeel schoon te komen maken met baby olie of wat dan ook :+ :')

genja schreef:
Alleen 1 verschil in de natuur heb je geen ruinen maar hengsten . En die hebben die door het dekken niet.


Niet alle hengsten in de natuur dekken :D

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:38

Maar hengsten schachten wel vaker uit,krijgen erecties en ik heb me laten vertellen dat er ook wel wat gemasturbeerd wordt door hengsten (penis tegen buik aan slingeren). Ruinen hebben die sexdrive niet meer dus ook geen erecties incl uitschachten zodat de velletjes en prutjes er af vallen...

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:38

Piemelkaasjes en perzikpiemels :')

Geweldig topic dit!

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:41

BarbaravdW schreef:
Maar hengsten schachten wel vaker uit,krijgen erecties en ik heb me laten vertellen dat er ook wel wat gemasturbeerd wordt door hengsten (penis tegen buik aan slingeren). Ruinen hebben die sexdrive niet meer dus ook geen erecties incl uitschachten zodat de velletjes en prutjes er af vallen...

Wil je dat even tegen die van mij vertellen, dat hij dat niet meer hoort te hebben??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:47

Ik moest wel even lachen om je topic.. Ik heb vorig jaar mijn eerste ruin gekocht, altijd alleen maar merries gehad. Ik had het er toen over met mijn moeder dat de boel bij hem wat vies was en het schoongemaakt moest worden. Ik zal haar gezicht nooit vergeten _O- Heeft ze bij de hoefsmid nog nagevraagd of dat wel echt zo was en of ik haar niet voor de gek hield :')

Ik zet er met het wassen af en toe de tuinslang op, maar verder doe ik er niets aan. Tenzij het er vies uit gaat zien of heel vies gaat ruiken, maar mij is altijd geleerd dat het het beste is om er niets aan te doen. Al schacht die van mij niet zo vaak uit en wil hij niet plassen als ik sta te kijken, dus dat is wat lastig :')

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:49

Mijn ruin maak ik regelmatig schoon. Ik verbaas me een beetje over sommige reacties hier.. Ik zie er niets seksueels in hoor. :? :?

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:51

uhm tjah
(alleen de openingspost gelezen)

dat hoort zo, ik ben dan iemand die wel regelmatig probeert schoon te maken, maar dan moet meneer hem wel laten zakken.
en om het maar to the point te zeggen, sta je gewoon je eigen paard af te trekken :+
ik pulk bewust niet, maar als je er overheen wrijft laat alles los wat al zo goed als los zit namelijk.

en dan doe ik dit vaak ook nog met 2 handen, want anders dan trekt meneer hem eigenlijk al bijna meteen weer naar binnen. dus met 1 hand vasthouden en met de andere even schoonmaken _O-
ik heb er zelf totaal geen moeite mee _O- vind het hygiënischer als het schoon is, het kan namelijk ook voor ontstekingen ofzo zorgen.

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:53

BarbaravdW schreef:
Maar hengsten schachten wel vaker uit,krijgen erecties en ik heb me laten vertellen dat er ook wel wat gemasturbeerd wordt door hengsten (penis tegen buik aan slingeren). Ruinen hebben die sexdrive niet meer dus ook geen erecties incl uitschachten zodat de velletjes en prutjes er af vallen...


en toch ken ik genoeg ruinen die dit wat jij omschrijft wel degelijk nog doen
zelfs als ze aan het werk zijn
(mijn eigen doet het ook namelijk :+ )

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:56

Ik denk zelf dat ruinen die nog regelmatig een erectie krijgen minder vies zijn dan ruinen die dat niet meer (of veel minder) doen.

pien_2010

Berichten: 43311
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:58

BarbaravdW schreef:
Ruinen hebben die sexdrive niet meer dus ook geen erecties incl uitschachten zodat de velletjes en prutjes er af vallen...
_O- weer wat geleerd. Die ruin van mij doet het al 20 jaar en als hij iets heel erg fijn vindt dan staat de jonge heer te klappen tegen zijn onderbuik. := Nu heeft hij ook na het ruinen, twee jaar nodig gehad voordat hij wist dat hij niet meer kon dekken en dat terwijl hij als hengst zover wij weten nog nooit gedekt had. Maar toen hij na een dik half jaar bij de merries mocht, ging hij er gelijk vol tegen aan. De merries accepteerden het ook nog, bizar..

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 16:42

Hmm misschien heb ik de enige seksloze ruin >;)

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:15

BarbaravdW schreef:
Maar hengsten schachten wel vaker uit,krijgen erecties en ik heb me laten vertellen dat er ook wel wat gemasturbeerd wordt door hengsten (penis tegen buik aan slingeren). Ruinen hebben die sexdrive niet meer dus ook geen erecties incl uitschachten zodat de velletjes en prutjes er af vallen...


Misschien is die van mijn ruin daarom wel zo schoon, die zie ik regelmatig als hij ontspannen is tegen zijn buik staan te klapperen :') (maar dat lijkt me verder weinig met sexdrive te maken te hebben, hij heeft nog nooit begrepen waar alles voor dient volgens mij :+ )

TS, ziet er vrij normaal uit hoor. Volgens mij heeft de ene heer gewoon meer last van velletjes dan de ander.

Mijn ruin heeft nooit velletjes, krijg vaak verbaasde opmerkingen dat hij zo'n schone heeft.. :')
Ik doe er verder dus niks mee. Vorig jaar had hij een opgezwollen koker en heb ik de tuinslang er op / in gezet, maar kwam verder niet zoveel uit. Waarschijnlijk toen gewoon een insectenbeet ofzo, goed gekoeld en was met een dag of twee weer normaal.
Daarna weer met rust gelaten.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:22

Maar voor alle mensen die hier regelmatig 'piemelpoetsen' hoe doen jullie dat dan praktisch?
Mijn ruin schacht niet super veel uit en tegen dat ik dan met een emmertje en een washandje bij 'm ben, is hij al lang terug veilig verstopt...

In de zomer spoel ik regelmatig met de tuinslang, maar verder kan ik er eigenlijk nauwelijks aankomen (vindt ie gewoon niet zo prettig denk ik?). Hier dus ook velletjes & soms viezigheid aan zijn benen/buik..

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:28

Emmer warm water en een spons. Dan gewoon paar keer met spons naar binnen, door warme water ontspant hij, schacht langzaam uit en dan kan ik hem schoonmaken.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:33

Proberen waard Captain! :D
Dank je voor de tip, had ik zelf nog niet aan gedacht :) Hij doe in ieder geval nooit vervelend als ik er aan wil komen, dat scheelt al veel! Als 'ie er nu ook nog eens uit zou willen komen :=

Anoniem

Re: Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:38


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:48

Babootje schreef:
maria1990 schreef:
Ben ik nou 1 van de weinige die dit zelf niet doet? In de natuur komt er toch ook niemand langs voor de paarden om hun geslachtsdeel schoon te komen maken met baby olie of wat dan ook :+ :')

genja schreef:
Alleen 1 verschil in de natuur heb je geen ruinen maar hengsten . En die hebben die door het dekken niet.


Niet alle hengsten in de natuur dekken :D


Psies, in de natuur is het dekken slechts voorbehouden aan een enkeling en dan ook nog maar een beperkte periode in het jaar (merries zijn immers niet jaarrond hengstig). Dus in de natuur niets anders dan ongepoetste pielemuizen...

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:30

BarbaravdW schreef:
Hmm misschien heb ik de enige seksloze ruin >;)

Nah, die van mij snapt er ook niks van. Mijn merrie is soms ontzettend hengstig en parkeert zich dan achteruit tegen zijn borst aan. Hij stapt óf opzij, óf achteruit, of hij staat heel sullig te kijken.

Mijn ruin vindt het prima als ik zijn koker schoonmaak. Ik kan hem laten uitschachten door van achter naar voor over de koker te wrijven en vast het voorste stukje van de koker schoon te pulken. Ik maak dus vooral de binnenkant schoon. Als hij uitgeschacht is, bekijk ik eerst hoe zijn piemel eruit ziet en of ik daar wat aan schoon wil maken. Dat vindt hij namelijk wat minder leuk, hij zal niet trappen oid, maar schacht gauw weer in. De ene keer pluk ik de loshangende velletjes er voorzichtig af, de andere keer duw ik de bonen (meestal een paar kleintjes) er even uit.
Moet zeggen dat ik het niet heel vaak helemaal schoon maak, ik gebruik iig nooit zeep of olie oid. In de winter lijkt het iets vaker nodig dan in de zomer, maar ik blijf er eigenlijk vanaf tot ik zie dat de binnenkant van zijn benen wat vies zijn.

Het uier van mijn merrie maak ik schoon als ze hengstig is, dan vindt ze het prima als ik eraan zit. Buiten die periode wordt het getolereerd, maar staat ze wel bozig achterom te kijken. Laatste dag van de hengstigheid maak ik haar achterbenen schoon, van net onder de staart tot de sprong. Tikje smerig misschien, maar ik krab en peuter dat met de hand schoon, dat vindt ze het minst vervelend. Gebruik wel droogshampoo (voor paarden) en anti-klit op haar benen, dan.

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:57

genja schreef:
maria1990 schreef:
Ben ik nou 1 van de weinige die dit zelf niet doet? In de natuur komt er toch ook niemand langs voor de paarden om hun geslachtsdeel schoon te komen maken met baby olie of wat dan ook :+ :')




poets jij zeker helemaal niet, in de natuur zijn ook geen borstels enzo

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:09

Heel eerlijk poets ik in de winter nauwelijks.... ja zijn hoeven verzorg ik goed, zijn manen en staart regelmatig een borstel beurt maar verder laat ik het veel met rust. Borstel hooguit het zand eraf.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:23

Suzanne F. schreef:
Ik sta hier echt van te kijken hoor. Als je een hond hebt ga je toch ook niet dagelijks haar flut wassen of wel? Ik dacht dat de vermenselijking van dieren wel hier stopte maar blijkbaar gaat het nog verder.

Maar een hond of kat kunnen daar zelf bij om zichzelf schoon te houden. Een paard kan dat niet.