Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloemmeke

Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:39

*Blij is met merrie na het lezen van dit topic* :j

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:43

hoe zie je of ze bonen hebben dan? :Y)

Brainless

Berichten: 29749
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:47

Laatst bijgewerkt door Brainless op 11-02-19 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:49

Cactusknuf schreef:
hoe zie je of ze bonen hebben dan? :Y)

opzoeken op youtube : bean removal horse

Brainless

Berichten: 29749
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:50


MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:52

Zoveel mogelijk met rust laten, alleen als het echt heel vies is schoonmaken (ivm bacteriegroei die je in de hand werkt).

Als mijn ruin 'm laat hangen, spuit ik er wat babyolie op.
Bij mijn huidige ruin is dat voldoende (die laat 'm overigens amper hangen :P maar hij is gelukkig ook niet zo vies).

Mijn vorige ruin was wel een viezerik. Babyolie was niet voldoende.
Dan spoot ik lauw water in de schacht, een zachte spons met beetje betadine voor de eerste schoonmaakhandelingen (vuil beetje losweken) en daarna zoveel mogelijk vuilstukken uit de schacht en (de grotere) stukjes velletjes van de penis halen. Niet schrobben of zo.
Dit deed ik 1 max 2 keer per jaar bij hem (en bij warm weer ;) ).

Ik moet zeggen die van jou TS ziet er nog vrij schoon uit, die heeft niet zo vaak behandeling nodig.

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:20

Ik heb al vaker gereageerd in dit soort topics over de shetlandhengst die bij ons gedumpt werd en die zo verwaarloosd was op dat gebied dat hij niet meer in kon schachten. Uiteindelijk met hem naar een kliniek geweest waar de enorme klomp aangekoekt en uitgehard smeer onder een roesje is verwijderd. Zat vol met maden en heeft uiteindelijk een gedeeltelijke penisamputatie moeten ondergaan.

Niet elke ruin of hengst heeft hulp nodig bij het schoonhouden, de een maakt meer smeer aan als de ander maar houdt aub in de gaten of je paard het nodig heeft. Even met een handschoentje aan in de koker voelen of daar veel rommel zit is zo gedaan en als het nodig is even met wat lauwwarm water en een zacht sponsje ben je de troep zo kwijt.

Koper

Berichten: 30303
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:38

Frummels schreef:
Was die van mijn ruin maar zo schoon als in de OP :=

Precies mijn gedachte :=

Als ik het voorzichtig doe mag ik bij mijn ruin best een paar velletjes er af trekken. Maar leuk vind hij het niet. Wanneer hij van die grijze klonten heeft, of een boon, komt hij wel naar me toe om hulp te vragen. Mijn merrie idem: wanneer de prut tussen de uier begint te jeuken mag ik het oplossen. En zo lang het niet irriteert liever niet :Y)

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:53



Duidelijk genoeg :+

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:11

Handig filmpje hierboven! Maar wauw, die bonen heb ik eigenlijk nooit op gelet := Als ie morgen rustig staat, ga ik maar eens even gluren. Ik maak meestal alleen zijn koker schoon. Maar aangezien ik daar altijd enorme klonten uit tover, zal er ook vast wel een boon te vinden zijn. -O- feest.. :roll:

Voor de mini eigenaren: Iemand nog tips tegen rugpijn? Ik kan na het schoonmaken vaak een halve dag niet meer normaal rechtop lopen van de pijn in mijn rug. :\ (Ben ook wel ruim 15 a 20 min bezig met schoonmaken)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:28

Als je een braverik hebt: op een krukje gaan zitten?

Anoniem

Re: Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:35

Gewoon niet doen. Scheelt je veel gedoe. En als je paard geen klachten heeft kan je er beter vanaf blijven.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:38

safina schreef:
Gewoon niet doen. Scheelt je veel gedoe. En als je paard geen klachten heeft kan je er beter vanaf blijven.


Als ik het niet elke 5 a 6 weken schoonmaak, kan hij niet meer uitschachten door alle klonten.. Toen ik hem net kocht, wist ik dat nog niet. Mijn vorige paard was super schoon en heb ik in 8 jaar nog nooit hoeven schoonmaken. Uiteindelijk moest de DA er aan te pas komen om het schoon te maken, omdat het dus zo erg was geworden in 2 maanden dat ik hem had, dat hij moeite kreeg met uitschachten. Sinds dien, op advies van de DA, elke anderhalve maand een schoonmaakbeurt.

Hilary: daar had ik helemaal nog niet aan gedacht gek genoeg. Hij is super braaf en vindt het schoonmaken wel fijn, dus dat ga ik van de week eens proberen. :j

Kinke

Berichten: 20548
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:19

ok, als een paard zulke klachten krijgt als je het niet schoonmaakt, dan vind ik het logisch.
Maar verhalen als standaard iedere week of whatever, en zelfs bij een merrie de boel schoonpoetsen (en dan is er zelfs iemand die dat iedere dag doet), dat vind ik echt niet normaal.

Lughnassadh

Berichten: 1811
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:42

Ik kijk 1 x per jaar als hij toch staat te slapen omdat zijn gebit gedaan wordt. Verder niet. Hij is er ook niet echt van gediend en ik vind dat prima. Hij is van zichzelf ook wel netjes schoon gelukkig.

Cowgirl

Berichten: 23750
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:52

Mossel schreef:
BarbaravdW schreef:
Maar hengsten schachten wel vaker uit,krijgen erecties en ik heb me laten vertellen dat er ook wel wat gemasturbeerd wordt door hengsten (penis tegen buik aan slingeren). Ruinen hebben die sexdrive niet meer dus ook geen erecties incl uitschachten zodat de velletjes en prutjes er af vallen...

Wil je dat even tegen die van mij vertellen, dat hij dat niet meer hoort te hebben??


Allebei hier hoor.

Of die ouwe het nog steeds doet weet ik niet maar ik heb het bij beide wel gezien.
En dekken gebeurde ook nog wel eens door de fjord als een heel erg hitsige merrie was.

Cowgirl

Berichten: 23750
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:02

Frummels schreef:
Handig filmpje hierboven! Maar wauw, die bonen heb ik eigenlijk nooit op gelet := Als ie morgen rustig staat, ga ik maar eens even gluren. Ik maak meestal alleen zijn koker schoon. Maar aangezien ik daar altijd enorme klonten uit tover, zal er ook vast wel een boon te vinden zijn. -O- feest.. :roll:

Voor de mini eigenaren: Iemand nog tips tegen rugpijn? Ik kan na het schoonmaken vaak een halve dag niet meer normaal rechtop lopen van de pijn in mijn rug. : (Ben ook wel ruim 15 a 20 min bezig met schoonmaken)


Misschien iemand lief aankijken in dit topic :P

Shadow0

Berichten: 43522
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:07

Frummels: als je zin hebt om creatief te zijn zou je een werkbrug kunnen bouwen :D Mini's zijn niet zo zwaar, dat moet best kunnen, en het is meteen een leuke oefening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:39

Frummels schreef:
safina schreef:
Gewoon niet doen. Scheelt je veel gedoe. En als je paard geen klachten heeft kan je er beter vanaf blijven.


Als ik het niet elke 5 a 6 weken schoonmaak, kan hij niet meer uitschachten door alle klonten.. Toen ik hem net kocht, wist ik dat nog niet. Mijn vorige paard was super schoon en heb ik in 8 jaar nog nooit hoeven schoonmaken. Uiteindelijk moest de DA er aan te pas komen om het schoon te maken, omdat het dus zo erg was geworden in 2 maanden dat ik hem had, dat hij moeite kreeg met uitschachten. Sinds dien, op advies van de DA, elke anderhalve maand een schoonmaakbeurt.

Hilary: daar had ik helemaal nog niet aan gedacht gek genoeg. Hij is super braaf en vindt het schoonmaken wel fijn, dus dat ga ik van de week eens proberen. :j


Ja, dan moet je het wel doen. :j

Maar je moet ze de kost eens geven die het doen terwijl het helemaal niet nodig is. En dus alleen maar contraproductief werkt omdat je de hele bacteriehuishouding uit balans brengt. Het zijn paarden, geen mensen. Soms denk ik wel eens: what's next? Tanden flossen? Elke dag een schone onderbroek?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:50

Ik flos elke dag zijn tanden. Doe jij dat niet?? >;)
Geintje natuurlijk.

Shadow: ik zit Dus denk te bedenken dat hij op het blok staan een heel leuk "kunstje" vindt. Dus misschien kan ik hem leren daar wat langer op te blijven staan :D

De hele boel elke dag poetsen vind ik ook een beetje overdreven ja.

Electra63

Berichten: 17854
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:58

Ik heb een ruin, maar die heeft nooit velletjes.
Bij andere ruinen op stal, zie ik dit wel bij sommigen.
Een vrouw bij ons op stal had een hele grote ruin van ruim 1.80 cm met dito geslacht. Zij stond een x op de poetsplaats op haar gemak de velletjes te verwijderen; daar werd door sommige passanten (ouders van manegekinderen) toch wel heel vreemd naar gekeken. :D

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:00

Ik sta met mijn pony op een manege waar vooral veel kinderen rijden. Daar zou ik dit ook niet zo openbaar kunnen doen :=

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:10

Hilary schreef:
Als je een braverik hebt: op een krukje gaan zitten?

Zo deed ik het bij mijn ruin ook altijd... Meneer was klein geschapen én te verlegen om uit te schachten. Eens in de zo veel tijd babyolie er in en lekker laten gaan. Alleen als z'n koker echt dik werd maakte ik het grondig schoon met lauwwarm water.

Ter illustratie, ik kon zonder pardon m'n onderarm naar binnen schuiven en kaas schrapen :') :r
Spoiler:
Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:55

Heb niet het hele topic doorgelezen, maar in de natuur gebeurt er ook niets mee. Mijn ruinen hebben/hadden ook velletjes, de een wat meer dan de ander. Velletjes vallen er vanzelf ook wel weer af. Als je al wat wilt wassen dan alleen met water en verder helemaal niets volgens dit onderzoek http://www.paardvisie.nl/2015/03/geen-w ... of-hengst/ Alles wat je eraan doet, veroorzaak groei van verkeerde bacterien die eventueel de urinewegen kunnen infecteren.

crow
Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:12

maria1990 schreef:
Ben ik nou 1 van de weinige die dit zelf niet doet? In de natuur komt er toch ook niemand langs voor de paarden om hun geslachtsdeel schoon te komen maken met baby olie of wat dan ook :+ :')


In de natuur heb je geen ruinen. Wel hengsten, en die dekken en dat wordt het vanzelf weer schoon.